BMW heeft de vaart erin. Het nieuwe topmodel van de iX, de M60, komt misschien sneller dan je denkt.
Dit najaar is de iX officieel gelanceerd. Als instapper, de iX xDrive40, en een dikkere variant onder de naam xDrive50. Wat we vinden van de xDrive40 zie je in onze BMW iX rijtest video.
Naar normale maatstaven is de xDrive50 al helemaal een dikke prima. Een systeemvermogen van 523 pk en een 0-100 km/u tijd van 4,6 seconden. Wat heb je nog meer nodig in een gezins-SUV van dit formaat? In de wereld van elektrische auto’s is niets te gek. Tesla heeft zo’n beetje het patent daarop, door als één van de eerste elektrische autofabrikanten een snelle auto neer te zetten. Maar ze zijn niet de enige.
Bij BMW zijn ze van mening dat het nog sneller mag met de iX en daar hebben ze de M60 voor bedacht. Deze uitvoering werd al eerder aangekondigd. In gesprek met CNET Roadshow is nu bekendgemaakt dat deze versie al heel gauw komt. De onthulling is in januari, op CES in Las Vegas. CES staat voor Consumer Electronics Show en is de grootste techbeurs ter wereld.
De BMW iX M60 is straks goed voor 608 pk. De elektrische auto sprint in minder dan 4,5 seconden naar de honderd. Naast extra power, kun je ook een lekker dik uiterlijk verwachten. Net als wat Ford bijvoorbeeld heeft gedaan met de Mustang Mach-E GT. Januari is nog maar een paar weken van ons verwijderd, dus binnenkort weten we meer.
vondick zegt
Langzamer dan een Kia EV6? Mag hopen dat er nog wat spectaculairders komt..
slickrick zegt
@vondick: niemand die vol gas in z’n auto gaat rijden, range is enige wat echt telt
vondick zegt
Echt wel. Ik rijd minstens 1 keer per week in 5 seconden naar de 100. En gebruik regelmatig het maximale vermogen van mijn huidige auto. Kortstondig uiteraard. Alleen in Duitsland is het langere duur vol gas op hoge snelheden
Range is voor mij totaal irrelevant. Als ik een keer sporadisch een lange rit maak is dat 45km🤣
ghost zegt
Kan je beter een i4 M50 halen, dit 3,6s naar 100 en heeft 544pk.
flatsix010 zegt
@ghost: de meeste klanten die dit kunnen betalen kunnen niet meer zo diep door de knietjes.
ghost zegt
@flatsix010: huh? Een IX is in de basis al 30k duurder, een I4 M50 start bij 76k, mis ik nou iets?
bartteeuwen zegt
@ghost: iets met n hoge instap
bischero zegt
@ghost: maar dat zou ik sowieso doen. Wat is dit toch een gedrocht op wielen. Shrek M60.
alpina007 zegt
@ghost: of beide :-)
neymar zegt
Prachtige auto en super specs respect!
osmo zegt
Waar? Achter die bever op wielen?
Dickie zegt
Ik kan nog steeds slecht aan het design wennen.
PunicaOase zegt
Als die belachelijke ‘nieren’ er niet hadden gezeten was het best een aardige elektro-SUV om te zien.. Dus neem vooral een hele grote nummerplaat(houder) :-P
PunicaOase zegt
@800 VOLT: de 3-, 5- en 8-serie en de X1, X3, X5 en de Z4 ogen wat mij betreft goed. Ook de 1-serie vind ik steeds wat beter ogen.. Maar oké, er zitten de laatste tijd ook flink wat gedrochten tussen hier en daar..
mashell zegt
3 serie oogt goed, X1, X3 ogen goed. Z4 oogt goed, maar niet als BMW (dubbele koplampen moeten wel). Maar de 5 serie oogt zwaar, de X5 oogt lomp, de 1 serie is gewoon raar en de 8 serie veel te groot.
vondick zegt
De 5 serie moet zwaar ogen, het is een 5 serie.
De X5 moet lomp ogen, het is een X5.
De 8 serie is eindelijk beetje fatsoenlijk formaatje auto. Al die dinky toytjes heb je niks aan.
Ohja, 1 serie zijn we het over eens. Die is gewoon raar.
mashell zegt
Die 8 serie pretendeert sportief te zijn maar is een sloep van 7 serie formaat met hele kleine ruitjes, dat werkt gewoon niet.