Met de CX-60 begeeft Mazda zich op nieuw terrein. Wat maakt deze SUV zo bijzonder?
De introductie van de volledige nieuwe CX-60 is een bijzonder moment voor Mazda. Als nieuw topmodel en de eerste plug-in hybride van het merk is dit de belangrijkste nieuwe Mazda in tijden. De CX-60 is niet alleen een uniek model voor Mazda, maar ook echt een opvallend model in zijn segment.
De CX-60 is stoer én elegant
Mazda staat bekend om hun elegante auto’s, ontworpen volgens de Kodo-designfilosofie. De CX-60 is daarom meteen herkenbaar als Mazda. Dit model is echter niet alleen elegant maar tegelijkertijd ook stoer, met een krachtige uitstraling die past bij een SUV.
De CX-60 is de krachtigste Mazda ooit
De Mazda CX-60 heeft niet alleen een krachtige uitstraling, het is ook de krachtigste productie Mazda ooit. Dit model is de eerste plug-in hybride van het merk, die een riant systeemvermogen van 327 pk levert. Het koppel bedraagt maar liefst 500 Nm. Daarmee accelereer je van 0-100 km/u in slechts 5,8 seconden. Een boot- of paardentrailer trekken is ook geen enkel probleem, met een trekgewicht van 2.500 kg.
De CX-60 biedt superieure rijeigenschappen
Dankzij de accu’s die zo laag mogelijk geplaatst zijn, heeft de Mazda CX-60 een bijzonder laag zwaartepunt. De Plug-in Hybrid heeft permanente vierwielaandrijving, met de nadruk op de achterwielen. Dit zorgt voor superieure rijeigenschappen.
De CX-60 zet de bestuurder centraal
In het interieur van de Mazda CX-60 staat de bestuurder centraal. Alles in het interieur is door de Japanse vakmeesters ontworpen om de optimale rij-ervaring te creëren. Dankzij slimme gezichtsherkenning wordt alles automatisch ingesteld zodra je instapt, van de stoelen tot de airco.
De CX-60 is schoon en zuinig
Dankzij de plug-in hybride aandrijflijn is de Mazda CX-60 ook een bijzonder schone en zuinige auto. De CX-60 kan tot 63 kilometer volledig elektrisch rijden met een snelheid tot 100 km/u. Het gecombineerde WLTP-brandstofverbruik komt uit op slechts 1,5 liter per 100 kilometer.
De CX-60 is veilig
Mazda heeft ook een naam hoog te houden als het om veiligheid gaat. De CX-30 was ten slotte de veiligste auto ter wereld. Ook met de CX-60 gaat Mazda weer voor vijf sterren. De auto is daarom uitgerust met een uitgebreide reeks veiligheidssystemen, waaronder verschillende nieuwe systemen.
Wil je meer ontdekken over het nieuwe topmodel van Mazda? Op de website van Mazda kun je alles te weten komen over de CX-60.
Johanneke zegt
4 redenen om het niet te doen:
Uitlaat 1
Uitlaat 2
Uitlaat 3
Uitlaat 4
camber24 zegt
Lol, who cares man. Een auto laten staan omdat hij 4 uitlaten heeft. Schitterend dit.
Johanneke zegt
Persoonlijk rij ik er niet graag bij als een ricer uit de tijd dat 2 fast 2 furious in de bios was.
Jagris zegt
Als je m met de 6 cilinder neemt die erin komt te liggen, moet dit toch kunnen. Er zijn zat wagens met een viercilinder die al 4 uitlaten hebben (a45 amg bijvoorbeeld), dan moet het met een 6 cilinder ook kunnen. Daarnaast is het gewoon een prachtige wagen deze mazda.
pier zegt
Een Mitsubishi Sigma had er destijds al twee, ook laten staan natuurlijk!
camber24 zegt
Achterkant doet me sterk aan de Stelvio denken (geen compliment). Maar zo had de Stelvio bij introductie moeten zijn, moderne aandrijflijn, modern interieur. Hoop voor Mazda dat het een succes wordt in Europa.
bernoulli zegt
Laten we een grille ontwerpen die zo enorm is dat er geen plek meer is voor fatsoenlijke koplampen.
Johanneke zegt
Iets met Duits premium.
bernoulli zegt
Hij is niet Duits en hij is niet premium.
Jagris zegt
Maar hij is wel bedoeld als concurrent voor o.a. de X3 en GLC. En ik vind hem ook best premium met achterwielaandrijving, een (toekomstige) 6 in lijn en een mooi in- en exterieur. Maar misschien heb ik een andere definitie van premium.
bernoulli zegt
Premium zegt niks over kwaliteit. Een merk is premium, of wordt als premium gezien, als men veel meer wil betalen omdat men denkt dat het product dat waard is. Zo kan het dat Audi de Q5 (niet de Q3, daar hebben ze de CX-5 voor) kan verkopen met een vanafprijs van 66K en deze Mazda al voor 51K te koop is. Is die Audi beter? Vast niet. Is die Audi 15K meer waard? Zeker niet. Maar dat mensen het geld er voor over hebben, maakt het merk premium.
Zet een Q4 en een EV6 naast elkaar. Die EV6 veegt met alles de vloer aan met een Q4, en toch wordt die Q4 gezien als het Premium-product.
Heb zelf overigens niks met Premium en zou die Mazda verkiezen boven de Q5. ;)
wimof zegt
Unsafe at any speed leerde Ralph Nader ons (1965)
pier zegt
Staat toch ook gewoon advertiorial bij.
thjvanvlerken zegt
Mooie wagen, doe mij er maar 1. Wel wat aan de prijs moet ik zeggen.
Ram-G-maN zegt
Zal men massaal de XC60 inruilen voor de CX-60?
Laten we hopen dat het een succes wordt. Dan is de kans groot dat de nieuwe Mazda 6 ook op dit platform wordt gebouwd met de smeuïge longitudinaal geplaatste zes-in-lijn in het vooronder.