Omdat een reguliere AMG zo gewoontjes is.
Met de komst van de nieuwe instap-AMG’s is het performance label van Mercedes een stukje minder exclusief geworden. Wil je extra opvallen dan is dus een cosmetische ingreep nodig. Natuurlijk is de motivatie voor tuning per eigenaar verschillend. De Nederlandse AMG’s in dit lijstje zijn per auto dan ook anders aangepakt. De één koos voor een motorische upgrade, een ander klopte bij Brabus aan, en weer een ander ging met een eigen idee aan de slag door middel van een wrap.
Mercedes doet zelf vrolijk mee met de Edition 1-uitvoeringen. Deze speciale modellen komen met extra spoilertjes en stickers. Er staan diverse Edition 1’s op gele platen. Voor dit lijstje pakte ik een opvallende GLA45 Edition 1 mee. Uit het archief van Autojunk blijkt dat Brabus de meest populaire tuner is onder Nederlandse AMG-rijders. De knotsgekke aanpak van een tuner zoals Mansory is voor ons bescheiden Hollanders een stapje te ver. Zes voorbeelden van aangepakte AMG’s die je kunt spotten op onze wegen check je hieronder (klik op de foto’s voor meer).
C63 AMG met compressor á 730 pk
Deze C-klasse eet achterbanden als ontbijt.
CLA 45 AMG met een wrapje
Dankzij de wrap zal deze AMG voor de nodige draaiende nekken zorgen.
Brabus S65 van meer dan 300.000 euro
Men neme de dikste S AMG die er is en voorziet deze van tuning.
GLA 45 AMG Edition 1
Mooier? Mhaw. Wel een stuk opvallender.
C63 AMG Estate Weistec met meer dan 700 pk
Afgaande op de stickers maakt deze station gehakt van Lambo’s, Ferrari’s en Porsches.
Brabus GL B63S 700 Widestar
Als je een rijdende middelvinger zou moeten omschrijven dan komt deze GL behoorlijk dicht in de buurt.
trustmeiamanengineer zegt
Ik zou toch zeggen verpauperd in plaats van dikker uitgevoerd…
reggie-boy_rood zegt
@trustmeiamanengineer: kunt u dat uitleggen?
meneer zegt
@reggie-boy_rood: hoezo, doen de foto’s het niet?
trustmeiamanengineer zegt
@reggie-boy_rood: Wat @meneer zegt.
Maargoed: Platgeslagen, stickers, rode camowrap, compressor op een heerlijk atmosferisch blok enzovoort. Maar wellicht heeft u een andere smaak.
reggie-boy_rood zegt
En lekker schijt hebben.
mrrallycross zegt
Doe mij die brabus sklasse maar.
fiestacruizer zegt
Heerlijk zo’n GL.
kilum zegt
Die C63 estate heb ik vaak zien rijden. Wat een enorm geluid komt er uit dat ding zeg!
VeniVidiVici zegt
@kilum: Herinner h’m inderdaad nog :-)
http://www.autoblog.nl/nieuws/video-nederlandse-770-pk-c63-amg-gaat-heftig-tekeer-68353
jules713 zegt
@kilum: Heb m’ ook een aantal keer zien rijden in Breda. Stond een keer te tanken toen hij achter me voorbij kwam rijden en ineens plankgas gaf. Schrok me dood, maar wel gaaf ;)
spykerboy zegt
“een tuner zoals Mansory is voor ons bescheiden Hollanders een stapje te ver”
Ben ik het niet mee eens, ken genoeg mensen die mansory wel gaaf vinden (ik zelf vind het 1 van de betere cosmetische aanpakkers) en zou graag een mansory willen hebben. Maar puur omdat ik er 1 wil houd niet in dat ik het kan betalen. dus om de conclusie te trekken die in het artikel gepost is, vind ik nogal erg kort door de bocht…
bartteeuwen zegt
@spykerboy: You serious? Mansory is als een plastisch chirurg die je vriendin met een keurige C-cup ineens voorziet van F-cup jetsers. Compleet nutteloos en over de top.
spykerboy zegt
@bartteeuwen: elke vorm van plastisch chirurgie is compleet nutteloos… ieder heeft zo zn smaak toch? als je toch al een auto gaat aanpassen, doe het dan meteen goed en over the top zoals het in mijn optiek hoort als je gaat aanpassen.
solksagen zegt
@spykerboy: http://www.autojunk.nl/2016/07/mansory-gle-63-s-coupe Gezien de “bescheiden” reacties van de Hollanders zelfs meer dan een stapje te ver. Met een Mansory word jij in dit “tolerante” landje terug naar de Emiraten verwenst.
spykerboy zegt
@solksagen: Als ik zoveel geld uitgeef aan een auto, wil ik juist dat het enorm schreeuwerig is.
https://i.ytimg.com/vi/HoL-KZCzOaw/maxresdefault.jpg
Dit vind ik zelf gewoon mega gaaf overigens….
gregorius zegt
Rijdende middelvinger? Ik zou m dankbaar zijn: hoop belasting afgedragen!
roberto zegt
Ik vind deze wel fraai uitgevoerd, niet te overdreven: http://www.autojunk.nl/2017/01/e63-met-brabus-parts
Of deze, onderhuids een Brabus B63S-730 https://www.autogespot.nl/mercedes-benz-s-63-amg-v222/2016/06/20
fanboy zegt
Geheel in stijl op de gehandicapte parkeerplaats parkeren.
edje zegt
Die estate heeft ook schijt aan invalide plekken, of meneer moet een invalide kaart hebben… kan natuurlijk ook?
thearchitect zegt
@edje: Als je zo’n pauperbak hebt èn deze op een invalidenplek parkeert, is de kans groot dat je inderdaad een verstandelijke beperking hebt. Dus raar genoeg mag deze meneer of mevrouw daar gewoon parkeren…
viezefreddyw zegt
Ik vind de C63 Estate echt een beul van een machine. Even kietelen, een paar prachtige velgen er onder zetten die de auto heel goed staan en de stickertjes. Geweldig ding.
ruud1954 zegt
Velen zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn maar los van meer vermogen heb ik eigenlijk niets met tuners. Misschien enkele uitzonderingen daargelaten vind ik de auto’s in hun originele staat nog het mooist. Al die spoilers, verbredingen, accenten hier en daar maken de auto alleen maar minder verfijnd en ‘opschepperig’. Zo van: kijk mij eens’. En als het er nu mooier op wordt? Maar dat gebeurt maar zelden.
En dat meer vermogen? Tja, meer PK en vooral meer koppel is natuurlijk niet verkeerd. Maar ergens komt er een punt dat het alleen op papier nog wat uitmaakt. Of je er nu 3,5 of 4,5 seconde overdoet om op de 100 te komen. Dat is op de racebaan misschien belangrijk maar toch niet op de openbare weg. Want waar kun je nu van 0 tot 100 überhaupt accelereren zonder dik in overtreding te zijn? En tot 60 of 80 maakt het überhaupt in de praktijk niets uit (ja, tienden van seconden).
ferrari94tr zegt
@ruud1954: als je bij de grens met Duitsland woont heb je er wel wat aan meer vermogen. In Nederland heb je met 150 pk meer dan zat.
ruud1954 zegt
@ferrari94tr: Ik woon zelf net over de grens in Duitsland en snap wat je bedoelt. Ik rij zelf in een Sorento (model 2016) met 200pk (diesel) maar tegelijkertijd ook 2 ton aan gewicht. En natuurlijk zou ik natuurlijk best wel 300 pk willen hebben. Want dat zal veel in acceleratietijd schelen (in plaats van 9,5 in 7,5 sec naar de 100?). Maar nòg meer is echt niet nodig om een nog grotere sensatie te beleven. Want of je nu binnen 6 of 7 sekonden op de 100 zit. De grootste kick geeft mij die 441nm koppel. Gas erop, egaal welk toerental en weg is ie met veel gemak en vooral (!!!) zonder kabaal of hoge toeren. Geschmackssache…….. (kwestie van smaak).
:-)
lodewijkyolo zegt
@ruud1954: het gaat ook vaak om de ’tussen acceleratie’ van 100 naar 200 is in een S65 goud! Van 0-100 is een S63 al snel sneller met 4-matic!
ruud1954 zegt
@lodewijkyolo: Natuurlijk, van 100 naar 200 zal zeker bij dergelijke aantallen PK’s wel weer een paar seconden schelen en daadwerklijk een verschil aan beleving uitmaken. Klopt. Maar ik rij relatief vaak in Duitsland op de snelweg maar 200 rijden is er echt niet meer bij tegenwoordig. Daarvoor is het gewoon overal te druk. Maar je hebt gelijk.
En ach, het is altijd mooi om dergelijke auto’s te zien rijden. Behalve als ze zo toegetakeld zijn. Ik zou echt echt echt waar tien keer liever voor een normale S-klasse met voldoende vermogen kiezen dan zo’n PK-gedrocht als ik ze zou kunnen betalen. Ik zou me schamen…….
pinut187 zegt
Die GL is al zo groot en lomp, daar zal Brabus zeker wel wat aan toe kunnen voegen.
rob5nismo zegt
Sommigen zijn echt mooi maar er zitten een paar draken tussen
sezz zegt
Zijn de trekhaken bewust voor de foto’s eraf gehaald ?
allesmetturbo zegt
De C63 Weistec staat op een ‘speciale’ parkeerplek voor speciale mensen met aangepaste auto.
dijan zegt
Die A is echt verschrikkelijk vernield!
kniesoor zegt
Nooit de toegevoegde waarde gezien van een compressor op de 6208 cc V8 schroeven. Met de standaard 600+ Nm is het overbrengen van alle geweld zonder de achterbanden in no-time opgerookt te hebben al een behoorlijke uitdaging, met nóg meer koppel is het dat helemaal.
stfu zegt
Die Edition 1 is exht verschrikkelijk lelijk. Rijdt ook vaak heel de dag rondjes door Amsterdam.
E34M5Touring zegt
Ik zie die Estate 63AMG alleen maar burnouts doen met dat ding. Diff en bak zullen onderhand wel goed gaar zijn. Heb hem even gesproken toen ie een smokeshow gaf bij Cars and Coffee XL, geen sympathieke kerel vond ik. Maar goed.
ruud1954 zegt
@E34M5Touring: Geen sympathieke kerel? Goh, wat verrassend……..
spykerboy zegt
@e34m5touring: het is een mercedes rijder, daar moet ik de eerste nog van tegenkomen die sympathiek is…
E34M5Touring zegt
@spykerboy: Ik ken er genoeg. Mijn Opa bijv. Deze man liep alleen maar te zeiken over alle mensen die hem vragen stelden etc. Ja joh, dan moet je niet naar dat soort events gaan en al helemaal niet elke 5 min de parking afrijden om een burnout te doen.
lincoln zegt
@e34m5touring:
Een opa die niet zeikt ??
E34M5Touring zegt
@lincoln: Nope, heeft z’n plasbuis ingeruild op een setje Brabus wielen en AMG stickers voor z’n B Klasse.
dubcars zegt
Waar is de E63 – JDC 685 S met 688 pk?
TimD zegt
Ben ik even trots dat ik twee foto’s heb mogen bijdragen haha!
lodewijkyolo zegt
@timd: jaa ook die van de s-klasse
heat59 zegt
Hey! In die c63 die je boven in het artikel ziet heb ik gereden (Eindhoven) toevallig