Een vermogen van 560 pk en een sprint van 0 naar 100 km/u in 3,1 seconden? Nicht genug volgens de exclusieve tuner.
Met 560 pk is de vierwielaangedreven Porsche 911 Turbo S zo’n beetje het snelste wat je legaal over de weg kunt rijden. Tenminste, als je er ook nog relatief comfortabel en stijlvol bij wil zitten. Er zullen dan ook niet veel Turbo S-rijders zijn die het vermogen te mager vinden.
Edo Competition denkt van wel. Zij leveren nu een upgrade waarmee de 911 Turbo S van 560 naar 590 pk gaat, het koppel stijgt van 700 naar 780 Newtonmeter. Opmerkelijk genoeg zijn deze cijfers vergelijkbaar met de 996 Turbo van Edo Competition.
De vermogensupgrade voor de 991 is goed voor een 0-100 sprint in 2,8 seconden en dat is 0,3 seconde sneller dan de standaard Turbo S. Ook op topsnelheid verplaatst de EDO Turbo S zich sneller dan de standaard variant: van 318 km/u naar 327 km/u. Het geluid dat hierbij vrijkomt wordt versterkt door een EDO-sportuitlaat.
Middels een aangepaste vering ligt de getunede Turbo S (desgewenst) 30mm lager. Edo biedt tot slot gifgroene remklauwen achter 20-inch lichtmetaal om de performance upgrade te benadrukken.
Zonder die rode striping mogen ze de Porsche best op mijn oprit zetten (en met trouwens ook wel).
berlinetta zegt
Lekkere specs. Komt in de buurt van een GT-R.
tupperware zegt
@berlinetta:
Zelfde “Playstation”gehalte..
maxx1 zegt
@berlinetta: http://m.youtube.com/watch?v=Ox5Fi_lLfpk
sebasjuhh zegt
@maxx1: +1 En das de oude ook nog is
lambo4all zegt
@berlinetta: jammer dat in de echte wereld de gtr het moet afleggen van de 991 turbo s…
tupperware zegt
Geinige striping, beetje druk maar dat kan ik wel handelen, rest mijn vraag of hij daar nog sneller van wordt..
norge zegt
En dan komt er zo’n BMW sedan voorbij rijden met een bestuurder die twee vingers in zijn neus heeft.
kor1 zegt
@norge: dacht ’t niet..
Arno's zegt
@norge: Echt niet hoor, met z’n achterwielaandrijving tegenover 4wiel. De eerste de beste bocht dat ie de Porsche bij probeert te houden gaat ie overstuurd
Arno's zegt
@norge: Waar heb ik dat trouwens vandaag eerder gezien…ff denken..
fconderkantlat zegt
witte achterlichtunits staat de 911 zo lekker
mashell zegt
@arashrsf: Lexus style achterlichten staan op geen enkele auto, zelfs niet op Lexussen.
schellekens006 zegt
@mashell: Mee eens… Ik snap nog steed niet dat dat een originele Porsche optie is, afschuwelijk.
paulaner zegt
Mwa.. word nooit zo warm van een Turbo. Zeker niet als deze ‘getuned’ is. Liever de GT3 (Met brandblusser)
Arno's zegt
Ik vraag me af of je dat verschil gaat voelen
berlinetta zegt
@asmulders: Wel in je portemonnee.
rubend zegt
“gifgroene remklauwen”
Aha, het is dus een hybride geworden :)
johnson zegt
Nice een P EDO voor de 9 en 11
Ram-G-maN zegt
Iedereen weet dat Porsche altijd te conservatief is met het geven van acceleratietijden.
Ik denk dan ook dat de winst hierbij stuk geringer is dan dat Edo Competition ons wilt vertellen.
Ik eis een onafhankelijk onderzoek omtrent de acceleratiecijfers van de (991) Turbo S!
sebasjuhh zegt
@AutomotiveDesigner: ja. 2.8 doet ie zonder tuning ook al. Lol
lambo4all zegt
@AutomotiveDesigner: helemaal mee eens, bij autocar (als ik het goed heb, zo ook evo kunnen zijn) hadden ze een gtr tegenover een 991 turbo S gezet. De gtr werd eraf gereden! En niet met centimeterwerk, gewoon autolengtes.
mashell zegt
Je gaat je peperdure 911 Turbo S toch niet naar een tuner brengen voor een lullige 30pk meer? Die 5% meer ga je niet eens merken als je al 560 hebt.