Met IONIQ 5 introduceert Hyundai (letterlijk en figuurlijk) een nieuwe vorm van elektrisch rijden.
Hyundai is al een vertrouwde naam op het gebied van elektrische auto’s. Dit jaar lanceerde het merk het eerste model van een compleet nieuwe generatie EV’s: de IONIQ 5. Dit model staat op een volledig nieuw platform, door Hyundai zelf ontwikkeld. Dit levert een baanbrekende EV op. Er zijn minimaal 5 redenen om te kiezen voor een IONIQ 5. We zetten ze voor je op een rij!
Het onderscheidende design
De IONIQ 5 is de start van een nieuw tijdperk en dat laat de auto ook duidelijk zien. De IONIQ 5 heeft een onderscheidend en vooruitstrevend design. De ontwerpers lieten zich daarvoor inspireren door de Hyundai Pony uit 1976. De IONIQ 5 legt op deze manier een link tussen het verleden en de toekomst. De strakke vormgeving zorgt er niet alleen voor dat de IONIQ 5 erg fraai is, maar ook gestroomlijnd en dus efficiënt. En Hyundai heeft met het design ook nog eens een bijzonder effect behaald. Een auto die er compact uitziet maar ruim is!
De riante binnenruimte
Dankzij het nieuwe platform heeft Hyundai er namelijk ook voor kunnen zorgen dat de binnenruimte optimaal is. Door de lange wielbasis van 3.000 mm en de vlakke vloer waarin het accupakket zit verwerkt, is de IONIQ 5 verrassend ruim vanbinnen. De middenconsole die in lengte verschoven kan worden en de uitgebreid verstelbare stoelen die volledig plat kunnen zorgen voor veel bewegingsvrijheid. Het panoramadak versterkt het ruimtelijke gevoel nog eens extra.
Het ultrasnelle laden
Nog een belangrijk voordeel van het nieuwe platform is de laadtijd. Dankzij een 800V oplader kan de IONIQ 5 ultrasnel opladen. In slechts 18 minuten kan de accu van 10 tot 80 procent worden opgeladen. In vijf minuten heb je er meer dan 100 kilometer aan WLTP-range bij. De IONIQ 5 kan zelf ook weer gebruikt worden om andere apparaten op te laden, dankzij de innovatieve V2L (Vehicle-to-Load)-functie. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant bevindt zich een aansluiting waarmee je tot 3,6 kW apparaten op kunt laden. Daarmee fungeert de IONIQ 5 in feite als een powerbank op wielen.
De ruime actieradius
De accu is niet alleen snel opgeladen, als deze vol is beschikt de IONIQ 5 ook over een hele ruime actieradius. Met een 73 kWh accu heeft de IONIQ 5 een range tot 481 km (WLTP). Kies je voor het 58 kWh accupakket dan heeft de auto ook nog altijd een comfortabele WLTP-actieradius: tot 384 km.
De indrukwekkende prestaties
De IONIQ 5 zet niet alleen indrukwekkende cijfers neer als het gaat om de actieradius, de prestaties liegen er ook niet om. De topversie van de IONIQ 5 levert 225 kW (306 pk) aan vermogen en maar liefst 605 Nm aan koppel. Dit zorgt voor een indrukwekkende acceleratie. Met de snelste IONIQ 5 heb je bijvoorbeeld maar 5,2 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te accelereren.
Er zijn dus meer dan genoeg redenen om voor de nieuwe IONIQ 5 te kiezen. En omdat de IONIQ 5 nog dit jaar leverbaar is, kun je ook nog mooi profiteren van 12% bijtelling. (en ja, dat laatste is stiekem de 6e reden om voor IONIQ 5 te kiezen)
redbeams zegt
Vag kijk je mee…dit is hoe de e-golf had moeten zijn.
boomhauwer zegt
@redbeams: precies dat…ik heb niets tegen de id-reeks van vag maar het design is gewoon smakeloos. Gewoonweg saai.
hbk62 zegt
@redbeams: het is een advertorial…
wessel04 zegt
@hbk62: eens, maar zou hem zeker verkiezen boven alle andere elektroprut. Stukken origineler dan een model 3 of E-tron die letterlijk de rest van de straat al heeft.
flutterby zegt
@wessel04: gek he dat modellen van 2018 en 2019 meer ziet eentje dit pas net leverbaar is. Hoe denk jij dat dit over een jaar is..?
Ps: Doe mij liever de Kia maar..
redbeams zegt
@hbk62: Lijkt me dat een concurrent daar ook naar mag kijken toch?
pindakoning zegt
@hbk62: mag je niet positief zijn over een advertentie?
hbk62 zegt
@pindakoning: ja hoor, mij best. Maar van objectieve info is natuurlijk geen sprake
sel777 zegt
Mooie advertentie
sportabgasanlage zegt
Dat staat er inderdaad boven, advertorial.
escort77 zegt
“Een auto die er compact uitziet”
Toen wist ik zeker dat dit een advertorial was. Best een geinig ding en toen ik er een paar maanden geleden voor het eerst eentje in het echt zag vond ik ‘m ook meteen mooi en onderscheidend. Maar het blijft wel een groot enigszins lomp apparaat.
thjvanvlerken zegt
Mooi om te zien en stiekem leuker dan zijn kia concern genoot ev6. Maar toch is de financiële reden de grootste denk ik zo. Waar ik zit kan ik voor hetzelfde geld een giulia, stelvio, of sorento rijden… lastig kiezen zo.
Wicos zegt
Toevallig gooide de Ionic gisteren ook hoge ogen in het familie-EV-advies.
Flutterbi zegt
Ook niet onbelangrijk: hij veel beter afgewerkt dan een Model 3. (Zijn grootste concurrent)
flutterby zegt
@Flutterbi: Chinese Tesla’s zijn veel beter afgewerkt en verwacht zeker nog een verbetering uit Berlijn. Het zijn met name Amerikanen die geen auto’s kunnen bouwen.
detroitv8 zegt
@Flutterbi: Ik betwijfel het. Kijk die deurpanelen, lijken wel van een Fransoos uit de jaren 90 te komen.
moveyourmind zegt
Als je eenmaal in de achterkant de Austin Allegro hebt herkent heb je ineens geen 5 redenen meer om hem wel te willen.
mustang750supersnake zegt
en dit gewéldige item is nù te koop voor het onwerkelijk lage bedrag van maar 50.000 euro!!!
maar wacht……..als u nù besteld………….
flik2punt0 zegt
Leuk model, met goeie specs vergeet vooral de 1600 kilo trekgewicht niet
Redrum zegt
Valt te bezien….caravan naar het zuiden? Veel plezier met 150km range….maar inderdaad, je mag hem trekken
alpina007 zegt
Ze hebben goed gekeken naar Alfa Romeo (sz en rz)… qua range red je dat nooit natuurlijk. Denk eerder aan 25kwh verbruik per 100km
Joost zegt
@alpina007: dank voor deze associatie. Die zit nu dus in mijn hoofd.
Als ik voor een ev ga (ooit) wordt deze dus ‘ineens’ meegenomen.
#alfromeo_sz
Charles Taycan 4S zegt
Heb hem vorige week gezien en ingezeten en het design kan mij niet bekoren zowel qua interieur als exterieur . De voorkant vond ik wel fraai. Qua techniek alles goed in orde!👍
vbarchetta zegt
@Charles Taycan 4S: had precies hetzelfde, van binnen 1 bak plastic en van buiten een zeer rommelig design en lelijke 2 tone kleur combinaties, brrr….
Charles Taycan 4S zegt
@vbarchetta, idd! Zie persoonlijk liever de Kia EV6, toch iets fraaier qua design.👌
ericc zegt
En de prijs..? Ook fenomenaal?
ghini zegt
Bijzonder weinig en slechte fotos voor bij een betaalde advertentie… Design spreekt me erg aan, moet m snel maar eens bekijken in het echt..
flyerbunch zegt
Mensen.. iedereen zijn mening, maar dit is een advertorial!
mpgc zegt
Het design is geïnspireerd op de Pony uit 1976… Ik ben oud genoeg om dat vehikel te herinneren. het enige wat voor de Pony destijds sprak was de prijs. Voor de rest was het een behoorlijk marginaal design en een slechte auto. Dat doen ze tegenwoordig een stuk beter. De lijnen van dit model zijn mooi. Soort moderne Lancia Delta. Maar het formaat is te groot. Dat maakt dat het disign mij uiteindelijk niet aanspreekt. Het snelladen is zeker een pré. Het energie verbruik is echter aan de hoge kant.
enricoscholman zegt
Kijk er naar uit om er mee te gaan rijden, nog een paar dagen wachten. Waanzinnig gave auto.
camber24 zegt
Leuke specs van de juiste uitvoering, uiterlijk kan ik me ook nog wel in vinden. Maar dat interieur… Man man man. Echt niet om aan te zien.