







Geen voor de hand liggende keuze in Nederland, maar we proberen je te overtuigen.
1. Lekker anders!
In deze klasse word je eigenlijk geacht een BMW 7 Serie, Audi A8 of Mercedes S-klasse te kopen/leasen. Wie daar maling aan heeft doet er wellicht verstandig aan om eens te kijken wat de minder voor de hand liggende merken te bieden hebben.
Deze Amerikaan is wellicht een mooi alternatief voor de genoemde Duitsers. Nu niet aankomen met argumenten over dieselmotoren. Sinds de zelfontbrander zo’n beetje in de ban is gedaan, zijn er bijna geen redenen meer om benzineauto’s links te laten liggen.
2. Geweldig uiterlijk(?)
Een subjectief punt, maar het is een auto waar je een mening over kunt hebben. Dat lijkt ons sowieso iets positiefs. Daarbij komt dat Cadillac de eigen designtaal steeds verder uitkristalliseert en dat het allemaal wat Europeser wordt. Hoe het ook zij: een Caddy heeft een eigen smoel en dat geldt voor deze CT6 net zo goed.
3. Luxe, luxe luxe
De occasion in kwestie is een Platinum Edition, dus alle opties die je kunt bedenken zitten erop of -aan. Dat verklaart ook het stevige prijskaartje van 119.990 euro.
4. V6 met cilinderuitschakeling
De 3.0 bi-turbo V6 levert 417 pk. Ruimschoots genoeg, al is de CT6 (rijtest) niet bepaald een sprintkanon. Ook de topsnelheid laat wellicht wat te wensen over en de automaat kan zich binnen de bebouwde kom wat bokkig gedragen. Desalniettemin is ruim 400 pk in real world omstandigheden altijd genoeg.
5. Magnetic Ride
Qua stuurgedrag is de CT6 niet het scherpste mes in de la, maar dat verwacht je ook niet van een Amerikaan. Het onderstel is daarentegen wel zeer geavanceerd. Zo filtert de Magnetic Ride-demping de meeste oneffenheden probleemloos weg, zodat jij rust kunt mijmeren over de boeiende zaken des levens.
Deze Caddy uit 2016 heeft er 20.000 kilometer op zitten, voor 119.990 euro neem je ‘m mee.
Huidige Cadillacs zijn toch best wel gave wagens, en sturen zelfs (bijna) beter dan huidige BMW’s. Zeker de speciale sportversies zijn heerlijk. Maarja vanwege CO2 boetes en afschrijving moet je wel echt ballen hebben om er een te kopen.. En dat heeft helaas niemand in Nederland.
@trustmeiamanengineer: en de restwaarde is bijzonder slecht…dus behalve ballen is geld ook een handig
@haroldv: Ik denk juist andersom. Dat geld is voor de kopers in dit segment biet zo’n probleem, de ballen wel.
En, toch is het voor mensen wel de verfijning in met name het interieur en infotainment die mensen in Europa weerhoudt van het kopen van een dergelijke auto.
@haroldv: Ja dat zeg ik. Geld moet je sowieso hebben, maar hoeveel wil je aan ’t einde van de rit overhouden tov een saaie Duitser, dat is de vraag.
@haroldv: De restwaarde van zo’n beetje elke F-segmenter is om van te janken. Op een nieuwe S600 bijvoorbeeld schrijf je het eerste jaar zomaar €40.000 af! Zoals al eerder genoemd speelt restwaarde in dit segment een minder belangrijkere rol dan in een segment lager.
@mopar: klopt, maar met een amerikaan is het nog een keer heftiger. Natuurlijk is de restwaarde niet de enige criteria, dat heb ik ook niet gesteld. Uitstraling en imago spelen vooral bij een zakelijke auto ook een belangrijke rol.
@haroldv: Dit soort wagens woorden doorgaans vrijwel niet door particulieren geleased of gekocht. Het zijn meestal bedrijven die ze leasen en als directievervoer gebruiken, in dat opzicht speelt imago natuurlijk een grote rol en restwaarde wat minder. Ik denk dat het feit dat Cadillac in Europa niet goed verkoopt vooral komt doordat het nog een groot stigma over zich heen heeft van vroeger. Dat is erg zonder want het zijn echt geen slechte auto’s meer.
@trustmeiamanengineer:Het probleem is dat leasemaatschappijen ze niet aanbieden. En de leasemaatschappijen zijn weer in handen van? Juistem!
@kraai: Leaseplan bijvoorbeeld? De eigenaars bestaat onder meer uit de Nederlandse pensioenuitvoerder PGGM en het Deense pensioenfonds ATP. Verder zitten er staatsinvesteringsfondsen uit Abu Dhabi en Singapore en investeringsfondsen van TDR Capital en Goldman Sachs in de groep kopers.
Je punt?
@markie123: Alle andere zijn in handen van Pon, VAG, BMW enzovoorts.
@markie123: jochie toch, snap je het nu echt niet?
Achterkant lijkt op een Mercedes-Benz S-klasse
@moewat: En alles wat rood is, lijkt op een Ferrari.
Heel vet ding. I’d pick this one over ze Germans any day.
@deVia: absoluut, maar een xj zou ook wel een gegadigde kunnen zijn voor mij!
@thijsj: Ook een topkeus! Ik zou wel voor de XJR gaan van eind 00’s
Lekker populistisch geleuter je geacht wordt in een Duitser te moeten stappen in die klasse. Hoe werkt dat dan? Dat “achten”….
Pracht en praal zo’n cadillac. Vind ik de 7 serie veel mooier. Zal qua rijden en interieur ook beter zijn. Maar hee, het is natuurlijk heel salonfähig om heel stoer thumbs up te doen voor de underdog.
@amersfoorter: Ze noemen het de realiteit, daar is niks populistisch aan.
@amersfoorter:
Dat ‘achten’ werkt in de zin van leasen.
Want als je bij de leasemaatschappij vraagt naar Cadillac, zullen ze je vertwijfeld aan kijken.
En als de leasemaatschappij een Cadillac voorstelt, dan zullen de leasers je vertwijfeld aan kijken.
@Rob: Niet heel gek dat de leasemaatschappij geen auto aanbied waar geen vraag naar is? Als die vraag er vervolgens wel is moeten ze een inschatting gaan maken over de kosten over 4 jaar. Om zichzelf in te dekken gaan ze daarbij meestal uit van de slechtste scenario. Enkel bij populaire en bekende modellen kunnen ze een scherp tarief neer zetten.
Onder aan de streep rijd je in plaats van een Cadillac een segment hoger uit Duitsland.
@amersfoorter: populistisch?Je bent op Autoblog , niet op Joop en of VARA. Zo jammer dit het gaat over auto’s.
Nieuwe auto voor Lee Towers
Ik zou dit wel overwegen maarja, voor dat geld koop je ook wel een heeeeeeeeeeell erg dikke s klasse haha
@nvn1993: En dan heb je meteen ook dezelfde auto als elke andere taxichauffeur in de randstad… Hiermee kom je tenminste met iets voorrijden en denkt niet iedereen meteen dat je iemand komt ophalen om naar de luchthaven te brengen :’)
@mopar: lekker anoniem is dat :-P
In de VS trek je een CT6 voor het zelfde geld als een ‘prima’ 5-serie uit de schappen. Formaatje 7-serie voor fünfer geld.
Het blijven prachtige wagens. Hiermee vergeleken zijn de Duitse Drie toch net zo saai als een zondag met regen…
Dat interieur is toch geen alternatief voor de duitse 3 komop zeg.
@thomasthomas: nee het is zelfs beter.
Top15 minst waardevaste auto’s.
1. Cadillac BLS (41,8) (autoblog)
Geinige auto, maar de verkoper denkt dat de afschrijving beperkt is. Laat Cadillac nou net op de eerst plaats staan bij auto’s die het hards afschrijven…..
m.a.w: vind de vraagprijs fors.
@thomasthomas heb er in gereden in deze betreffende auto , en geloof me je gaat versteld staan van de afwerk kwaliteit , beter als menige duitser , dus als je wilt oordelen ga dan eerst kijken , want dit verslag over deze wagen doet deze wagen bij lange na niet eer aan , maar ja zodra mensen een amerikaan zien hoe goed en hoe mooi ook ,zullen ze hem altijd afzeiken waar ze kunnen.deze auto is werkelijk top klasse.
@MauritsH: Moet toch weer ff wat kwijt : ” maar dat verwacht je ook niet van een Amerikaan.”
Niet het laatste nieuws gevolgd van de laatste jaren ? ZR1/ZO6/Camaro ZL1..Z28/Mustang GT-350R,Dodge Viper. Ik verwacht het juist wel dus ! De laatste Camaro ZL1 LE zoek die ook eens op voor de gein .. en dat ook nog eens tegen de laagste prijs !!
@ rob en lekbak; bron? Als je bij de leasemaatschappij een cadillac wil leasen kan dat gewoon hoor. Maar je moet dan wel een cadillac willen. Jullie beiden hebben een cadillac? Waarom niet eigenlijk?
@amersfoorter:
Nee, ik heb een solide maar versleten Mitsubishi, mocht je het willen weten.
Ik was het verder ook niet met je oneens hoor, of eens.
Cadillac is gewoon onbekend hier, dus weinig is er weinig animo. Zowel aan de vraag als de aanbod kant. Duitse luxe wagens zijn wel bekend hier. Dus veel animo. Dus veel vraag/aanbod. Dus goeie handel. Dus de vanzelfsprekende en logische keus. Dus de juiste status/imago/uitstraling. Dus wordt het ‘geacht’.
En, geef toe, wij Europeanen staan eigenlijk maar weinig open voor nieuwkomers in dit segment. Amerikanen bijvoorbeeld daarentegen zijn daar wat minder star in. Zie het succes van bijvoorbeeld Lexus, Infiniti en Acura daaro.
Punt 4, redelijk pks en toch geen sprint en snelheid wonder.
Is dus een rede om nee te zeggen.
Punt 5 geavanceerde vering maar gaat toch niet lekker de bocht om.
Weer een rede om nee te zeggen.
De rest van de punten zijn smaak,
Nee mij krijg je er niet mee om.
Dan liever een luxe lexus dan dit
@rob: dat het onbekend is hier kan ook liggen aan het feit dat men de cadillacs het gewoon niet waard vindt. Dat er betere alternatieven zijn.
Mooie wagen maar ik denk dat ik het maar houd bij mijn klassieke cadillac
Zolang zulke zotte prijzen worden gehanteerd die niet in verhouding staan tot de amerikaanse prijzen of de competitie zal het never nooit iets worden in NL.
Overigens niet geholpen door de NL’se regeltjes, kuddevolk mentaliteit, badge geilheid en een inhalige importeur..