
Op deze Speciale werd onverwacht een recordbedrag geboden.
De 458 Speciale is een van dé droomauto’s van de jaren ’10. Er zijn er ook maar een beperkt aantal van gebouwd en het is een Ferrari. Logisch dus dat deze auto vrij waardevast is. Toch werden de veilingmeesters verrast door de opbrengst van deze donkerblauwe Speciale.
Toegegeven, het is ook een bijzonder fraai exemplaar. Veel smaakvoller dan Blu Tour de France met een tan interieur wordt het niet. Overigens is dit geen standaard tan interieur. De eigenaar koos voor een combinatie van donkerblauw en bruin, met horizontale strepen op de stoelen. Aan de buitenkant is de auto opgeleukt met de optionele onderdelen in zichtbaar carbon.




Deze 458 Speciale is een lust voor het oog, maar veel meer dan dat is de auto ook niet geweest. De eigenaar heeft er nauwelijks mee gereden. Er staat 5.106 mijl op de teller, omgerekend 8.217 kilometer. De auto heeft overigens wel de juiste opties voor een daily driver, namelijk front lift, een achteruitrijcamera en parkeersensoren.
De atmosferische V8 is dus niet vaak richting de toerenteller gejaagd. Dat is ook een van de redenen dat de 458 Speciale alleen maar meer waard wordt: het is de laatste Ferrari met een ongeblazen V8.



Rekening houdend met de kilometerstand had RM Sotheby’s verwacht dat de auto een mooi bedragje van 400.000 á 475.000 dollar op zou brengen. Uiteindelijk bracht de deze Speciale véél meer op: de auto werd afgehamerd op 786.000 dollar. Daarmee is het de duurste Speciale ooit geveild.
Dit is ook precies hoe deze in mijn droom garage zou staan, maar met dit soort bedragen kan ik dat nu wel echt op mijn buik schrijven. Over de directe opvolger, how about de 488 Pizza ?!1
Ja potverdorie, die hele Pista vergeten
Caramba, wat een opbrengst. Inderdaad een hele mooie kleurencombinatie. Maar ik zou dan een nieuwe Roma (helaas alleen nu nog als spider) uitrusten met dezelfde kleuren en opties. Scheelt een aantal tonnen. Nou ja, kan het toch niet betalen. Tant pis.
Bijzonder fraai, inderdaad. Het enige waar ik me dan weer aan stoor is dat de kleuren van het dashboard en de deurpanelen niet overeen komen (blauw vs. zwart). Persoonlijk had ik het dashboard liever gewoon zwart gelaten.
Scherp gezien, op het shirt van Internazionale na, is blauw met zwart geen fijne combi.
– Edit: dank u, is inmiddels gefixt –
Sjiek ding verder.
Ruim jaar geleden overwogen 1 te kopen, maar prijzen gingen toen al naar de 4 ton. En er mee rijden kost je dan heul veul afschrijving. Is ook een enorme herriebak, leuk voor even, maar langere ritten????? Echt een verzamelobject geworden.
Onze F430 is demperloos, gebruiken we ook gewoon voor lange ritten, roadtrips en vakanties… gaat prima, in de toekomst gaan de Cat’s er ook nog tussen weg, en komt er een spruitstuk op, en ook dan blijven we hem inzetten zoals we nu doen :) je koopt zo een ding toch grotendeels om het geluid
Tja, dat is een kwestie van persoonlijke smaak/interesse. Ik houd er niet van en vind mijn 488 mooier klinken, ondanks dat het hele internet beweert dat ‘ie turbo Ferrari’s naar niets meer klinken. Persoonlijk dus.