• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

402 pk voor de elektrische Exagon Furtive eGT

Auteur: ricardo, gepost 17 juli 2012 om 15:01 – 22 Reacties

Exagon Furtive eGT

Na de onthulling van de Furtive eGT in 2010 bleef het redelijk stil rondom deze 4,5 meter lange supercar. Het prototype bezocht af en toe de circuits en dook een keer op bij de ‘Ring. Een productieversie realiseren, het moeilijkste van alles, bleef echter uit. Toch lijkt het er op dat ze in Parijs een definitieve versie zullen tonen, waarvan de cijfertjes inmiddels binnenstromen.

Deze 2+2 sportcoupé kwam in zijn conceptuele jasje met twee elektromotoren van Siemens, die de prima gelijnde auto een totaalvermogen van 340 pk gaven. Nu laat Exagon Motors weten dat er gekozen wordt voor een nieuw type Siemens-motor (die gasten zitten immers ook niet stil) en komt het totale vermogen uit op twee keer 148 kW. Of 402 pk. Daarmee zou hij nog steeds in 2,5 seconden naar de honderd zoeven en een theoretische topsnelheid van 287 km/u halen, maar een begrenzer grijpt in als de naald 250 km/u aanwijst.

Hamvraag bij dergelijke EV-projecten; wat is de range op één acculading? Volgens de testcyclus waarbij gemiddeld 50 km/u wordt gereden haal je op papier 400 km. Dat doet natuurlijk niemand, en dus is Exagon Motors zo eerlijk om toe te geven dat het accupakket van 57 kWh bij een constante snelheid van 130 km/u na 197 km leeg is getrokken. Alsnog ver boven de norm van wat er nu op de markt is (totdat Tesla met die 85 kWh-sedannetjes komt, uiteraard). Is dat niet genoeg? Dan kun je een kleine range-extender in de vorm van een verbrandingsmotor aankruisen. Heb je opeens 800 km bereik.

Verder opvallend: er wordt een ‘bak met drie versnellingen in de aandrijflijn verwerkt, die vanaf het stuur te bedienen is. In 2013 moet de Exagon Furtive eGT in productie gaan. We zijn benieuwd of het ze lukt. (bron: Groen7)

Ook interessant!

  • Elektrische crossover met 95 pk
    Elektrische crossover met 95 pk kost slechts 7.890 euro!
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, parijs-2012, Supercars

Vorig bericht: « Wietkwekerij gevonden onder A73 [highway]
Volgend bericht: Over en schluß: Nürburgring is failliet verklaard »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dev zegt

    17 juli 2012 om 15:23

    Constante snelheid van 130 km/u doet ook niemand. Het is optrekken afremmen optrekken afremmen. Dan is het weer goed, dan is het weer klote (net zoals nederland nu), heeft allemaal invloed, en geen positieve.

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      17 juli 2012 om 16:38

      @Dev: Dat geldt voor auto’s met verbrandingsmotor! Voor elektrische auto’s geldt vaak het tegendeel, mits voorzien van ‘regenerative braking’ (terugwinning van rem-energie). En dat zijn ze vrijwel allemaal. Ik rijd in mijn Karma zuiniger in langzaamrijdend en stilstaand verkeer dan wanneer ik hetzelfde traject met 100-120 km/uur afleg. Ik rijd dagelijks hetzelfde traject, dus kan dat goed vergelijken. In mijn vorige auto met verbrandingsmotor was filerijden juist onzuiniger.

      Login om te reageren
  2. gedwongenleaser zegt

    17 juli 2012 om 15:27

    Wouw, indrukwekkend design, ziet er gelikt uit. Met range-extender wil ik hem wel hebben daar ik dagelijks net iets meer dan 180km rijd en de meeste stukken toch een cruise-snelheid van 130+ hanteer…

    Login om te reageren
  3. 993c zegt

    17 juli 2012 om 15:29

    Het interieur lijkt wel heel van op die van Audi..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 juli 2012 om 15:44

      @993c:
      Dan mag je mij uitleggen op welk audi interieur dit lijkt.
      Ik zie alleen een dashboard dat lijkt op dat van de mk1 Toyota mr2.

      Login om te reageren
      • 993c zegt

        17 juli 2012 om 16:38

        @jrk68: luchtroosters
        De stoelen..

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          17 juli 2012 om 17:43

          @993c: Duh elke auto heeft luchtroosters en stoelen, geen aldi die deze vorm van dash heeft.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            18 juli 2012 om 16:28

            @jrk68: Lijkt meer op een oud Lambo interieur (middenconsole en klokkenconsole) … wat ook een beetje van Audi is. En de luchtroosters zijn inderdaad erg stock Audi; chromen randje en zelfde roosterstructuur/verzetter.

            en .

            Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      17 juli 2012 om 15:45

      @993c: Dat ziet er niet uit als een Audi interieur, alleen de luchtroosters maar verder niets. De buitenkant is wel spannend te noemen,iets wat Audi niet heeft.

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        17 juli 2012 om 16:06

        @bsxc2: mercedes dan wel? Het gemiddelde Mercedes interieur is nog saaier dan een volkswagen interieur..

        Login om te reageren
        • bsxc2 zegt

          17 juli 2012 om 17:19

          @stanny: Jouw auto is zeker supercool?

          Login om te reageren
    • ytrewq zegt

      17 juli 2012 om 16:39

      @993c: Vooral de stoelen zijn verdacht audiërig…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 juli 2012 om 17:47

        @ytrewq: zitting….check, rugleuning….check.
        Ja, nou je het zegt het zijn stoelen.

        Login om te reageren
  4. spank zegt

    17 juli 2012 om 15:37

    En wat moet die kosten?

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      17 juli 2012 om 16:39

      @spank: zal absoluut niet goedkoop zijn, denk 2 à 3 ton (als die elektrische Rimac, die zo’n 1 miljoen moet kosten, maatgevend is).

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    17 juli 2012 om 15:46

    Ziet er goed uit , te goed om waar te zijn eigenlijk ….

    Login om te reageren
  6. st3fan zegt

    17 juli 2012 om 17:38

    hmm.. deze auto is gekruist met een audi R8 en TT .. o.a stuur roosters stoelen enz..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 juli 2012 om 17:49

      @st3fan:
      Ja want met een stuur, roosters en stoelen heb je een audi.
      Wake up plz.

      Login om te reageren
  7. smoked zegt

    17 juli 2012 om 17:38

    Mooier dan een Fisker Karma

    Login om te reageren
  8. supermo zegt

    17 juli 2012 om 17:59

    Het enige mooie eraan zijn de velgen.

    Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    17 juli 2012 om 19:15

    Doe mij maar een karma,

    Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    18 juli 2012 om 09:27

    Ik heb plaats op mijn oprit! En een voldoende zware elektriciteitsaansluiting om dit ding rap (2,5u) op te laden!

    Breng hem maar!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North