Stel je wil 400 km/u rijden. Er zijn een aantal mogelijkheden maar het houdt niet over. Al helemaal als je het voor minder dan een miljoen euro wil doen.
Er zijn een paar auto’s die af fabriek (in principe) de 400 km/u grens kunnen doorbreken. De Bugatti Veyron is de enige waarbij het meerdere malen duidelijk op video is vastgelegd. De Koenigsegg Agera (R) heeft heel veel potentieel maar nog nooit genoeg ruimte gekregen. SSC Ultimate Aero’s en Hennessey Venom GT’s zijn eigenlijk meer ’tunerauto’s’. Net zoals dit ‘wat ooit een Porsche is geweest’.
Een Porsche 911 (997) Turbo is de basis voor deze Mission 400+. Achterin een 3,9 liter twinturbo met 1050 pk en 1030 Nm. Het dak is verlaagd, de voorruit staat meer achterover. Het was een flinke klus maar het is de Duitsers gelukt de magische snelheidsgrens te doorbreken. Dat deden ze op het Papenburg testcircuit.
Niet van een oud vrouwtje geweest en altijd volgas bereden. Natuurlijk wel na het nodige warmdraaien. Deze Jürgen Alzen Motorsport Mission 400 Plus staat in Duitsland voor €499.000,- te koop (mirror). Bewijs voor de geleverde prestaties in bijgevoegde video. (via gtspirit.com)
alcantara zegt
Cameraman op het circuit moet zijn lens poetsen.
The360box zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
jrk68 zegt
@The360box: Nee
The360box zegt
@jrk68: Misschien had @dennisr toch wel gelijk dat reacties in Chrome niet bestaan..
dennisr zegt
@The360box: jazeker had ik gelijk, ligt aan je ad-block.. heb hem zelf voor dit domein uitgeschakeld, waren de reacties ook weer zichtbaar..
The360box zegt
@dennisr: Ach, toch even 6 punten gescoord haha
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@The360box: die 400 rijdt? Op de Xbox misschien…
jrk68 zegt
Knap staaltje werk en big cojones.
Echt heel stabiel op topsnelheid zag het er nog niet uit.
rufctr01 zegt
Paar goeie remmen heeft deze Porsche!
krantenbak zegt
Zo te zien rijdt hij als een krant!
barryb zegt
Prijzig, als je het vergelijkt met een Veyron.
norge zegt
Een tweedehandsje ? Neen dan liever nieuw speelgoed voor dar geld ,kan mij dat nou bouten dat tie 400 000 meter per uur haalt.
grrrrommmmm zegt
@norge: man, dit is de ultieme auto voor jou… Ga je ’s avonds ff een nachtzonnetje pikken. Je bent terug voordat de kids t doorhebben… ;-)
norge zegt
@grrrrommmmm: Je bent wel sneller als de snelheidscontroles,dat is wel een voordeel.
oski zegt
@norge: sneller dan, geen dank. Wonen in het buitenland doet niet goed voor jou zo te merken.
jweelden zegt
Vet.
bsxc2 zegt
Een Porsche die onder de deegroller heeft gelegen.
ej20g zegt
Ziet er erg professioneel uit. En wat blijft 400 km/h toch een snelheid zeg, onvoorstelbaar eigenlijk! Respect voor dit bedrijf.
dnadave zegt
@ej20g: die luchthappers aan de achterkant hadden wat mij betreft wat beter in stijl met de rest van de auto gemogen, zegmaar ronder
ej20g zegt
@dnadave: Dat klopt inderdaad. Maar ze vallen me niet eens meer op om eerlijk te zijn, aangezien 9ff ook gebruik maakt van zulke luchthappers. Bij 9ff zijn ze echter wél een tandje kleiner, misschien had deze tuner dat formaat ook kunnen gebruiken. Het formaat dat 9ff gebruikt is zelfs genoeg voor hun GTurbo1200, dus zou voor deze minder krachtige 911 zeker moeten volstaan.
jordy14 zegt
@dnadave: dat vind ik ook.
rickr zegt
D’r blijft dan toch nog maar weinig moois over van het originele Porsche ontwerp…
camaro81 zegt
@rickr: VW Kever??? :-)
rickr zegt
@camaro81: Houd ’s op man! Misschien dat de Porsche 356 in de verte iets weg heeft van een Kever. Maar de originele eerste 911 tot aan de nieuwste 991 heeft toch absoluut niks met het ontwerp Kever te maken! En dan nog, creëer jij maar eens een auto die meer dan 60 jaar in productie blijft!
zakar36 zegt
Dan vind ik de Veyron 10 keer mooier dan dit gedrocht!
wantthegreen zegt
@zakar36: over deze porsche kun je zeggen wat je wilt, maar de veyron mooi? No way!
rikus zegt
Persoonlijk vind ik spiegels op een auto enorm handig.
De bouwer van dit apparaat en ik zitten wat dat betreft niet op één lijn..
jolig zegt
@rikus: Als je je daar al door laat tegenhouden is het denk ik niet een auto voor jou.
rikus zegt
@jolig: dat klopt helemaal
jolig zegt
Huur gewoon een Veyron voor een dagje en geef die sjeik nog een fooi zodat hij een stukje weg voor je afsluit voor die dag en rij een keertje zo hard. Stuk goedkoper en dat doe je toch geen tweede keer.
solmatje zegt
Vette Porsche.. En dat Duits klinkt altijd zo chill
xilver zegt
Ziet er dik uit maar zo’n snelheden doe ik liever in een wagen die door grote autobouwers en professionals is gebouwd zoals o.a. Koenigsegg en Bugatti.
baasbas zegt
de eighties belden; ze willen hun luchthappers terug
karsvdtuin zegt
@baasbas: Haha +1
OT: 400 kunnen rijden is mooi OM TE ZEGGEN. hoeveel ik dat zou doen is minuscule. Ik zou voor dat geld liever een mooie auto kopen die ook snel is en miss nog wat overhouden (bijv. 458 maar das mijn smaak)
autonieuwsvandestraatje zegt
lol, je ziet dat de meter 0.81 aangeeft als de auto stilstaat op het eind. met een aangegeven top van 400.76, zou dat betekenen dat ze de 400 dus niet gehaald hebben.
corvettez06 zegt
jakkes die verhoudingen van die voorbumper met zeer foute spoiler damn , das lelijk.
notsobig zegt
Wat een prestatie…
Deze ging nog harder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thrust_SSC
Was die dan nog beter?
nitroman zegt
Ik dacht dat het testcircuit in papenburg gesloten was na een of ander ongeluk met een Mercedes die ze aan het testen waren?
amgivo zegt
Dan wil ik er 2