Het verbruik van een 330i met M3-neus en de (bijna) prestaties van een M340i. het beste van alle werelden!
Voor sommige dinosauriërs was het eventjes wennen dat ze bij BMW een designafdeling hebben die met nieuwe ideeën komen. In de Bangle-era hadden ze het al zwaar en tegenwoordig hoor je ze wederom klagen.
Newsflash voor de klagers: BMW wil auto’s verkopen en ze doen daadwerkelijk onderzoek naar wat de betalende klant wil. Niet zozeer wat de zeurende ‘fans’ vinden die toch een oude Alfa, Mini of E46 rijden.
Daarbij heb je ook te maken met de zogenaamde ‘vocal minority’. Je weet wel, die hele luide reacties in de comments onder de artikelen of op social media. Die zijn niet representatief voor wat mensen er daadwerkelijk van vinden.
BMW 330i met M3 neus
De neus op de BMW 4 Serie deed de vele wenkbrauwen fronsen. We zijn nu ietsje verder en mensen zijn er gewoon weg van. Het ziet er ook zeer herkenbaar uit. En je ziet van een afstand al dat dit een nieuwe auto is, je hoeft niet meer een kentekencheck uit te voeren om te bepalen of de auto uit 2022, 2012 of 2002 komt.
En je weet pas dat je iets briljants hebt gedaan, als iedereen het na gaat doen. Nou, dat is nu aan het gebeuren. We konden al eens wat afbeeldingen laten zien van gare E60’s met een varkensneus. Maar nu is het veel dichterbij huis.
Dit is namelijk een BMW 330i met M3-neus! Deze neus vinden we tegenwoordig prachtig! Wat mooi, hè? Het is een bumperstuk dat de intens saaie bumper vervangt. De M3 en 4 Serie hebben andere koplampen en motorkampen, vandaar dat het niet 100% gelijk is.
Het lijkt van een afstandje prima te passen. Ook de achterzijde is anders (bumper) en er prijkt een flinke spoiler op de kofferklep.
De motor heeft een stage 2 gekregen en heeft nu 340 pk. Je hebt dus 330i kosten, M3 looks en bijna m340i prestaties. Dat klinkt als het beste van alle werelden!
Bijzondere configuratie
Het is wel een beetje een bijzondere uitvoering. In de advertentie spreekt men van een M Sportpakket en ‘op schuifdak na vrijwel alle opties’. Beide statements lijken niet te kloppen. Bij het M Sportpakket krijg je namelijk een zwarte hemelbekleding en andere voetsteun.
En full options moet je nooit zeggen bij een Duitse auto’s, want een standkachel, lendesteun, volledige lederen bekleding en dergelijke ontbreken allemaal. En de fanboys kunnen vast nog wel 10 opties die schitteren door afwezigheid.
Dat is overigens niet erg, want het is nog altijd een dikke occasion, deze 330i met M3-neus. Ook is het apparaat zeker niet kaal uitgerust. De witte sportsedan komt uit 2019 en dus pas 5 jaar oud.
Dankzij die mooie M3-neus ziet de auto er veel moderner uit. De kilometerstand is 62.569 km, dus je kan nog jaren vooruit met deze neus en bijbehorende 330i.
De vraagprijs valt reuze mee, want de particuliere verkopende partij vraagt namelijk € 34.500 voor de 330i met M3-neus. Daarmee is het een van de goedkopere 330i’s van de G20-generatie. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
ukbob zegt
Voor zo’n geld heb je toch liever een auto zonder het geklus en geknutsel van een ander..?
Los van het feit dat het er niet uit ziet rijd je ook nog eens hartstikke voor aap.
FiXeR zegt
Gore luchtverfrisser, missend klepje voor het sleepoog, slecht passende voorbumper met ongelijke panelgaps, 25 euro voor een proefritje, foto’s met elke keer een halve auto er op. Wat een pareltje weer!
ffw88 zegt
“beeldschoon” en “iets van bmw” in 1 titel van Jan Willem E, dan weet je meestal al genoeg..
zesinlijn zegt
Iets in mijn zegt dat de verkoper ook geen ‘Anouk’ heet.
mc96 zegt
Wow, wat een überholprestige!
drdre1 zegt
Vind die dwarsverbindingen, als je wat dieper in de grill kijkt, pas mooi. Heeft die laatste M3 ook volgens mij. Lalala… Lelijk.
rubend zegt
Dat word al vele generaties zo toegepast door BMW.
heka zegt
Import, net op naam, zogenaamd ineens een nieuwe baan, prijstechnisch aan de onderkant…. Allemaal criteria om deze auto lekker te laten staan als je het mij vraagt.
En dan heb ik het nog niet over die verbouwing, waar de M3 persoonlijk gewoon echt mooi is, gaat dat bij deze niet op.
AudiRS zegt
Betere titel: Fraaie 330i compleet verpest met M3 neus.
bunnylebowski zegt
Import, De lucht verfrisser, aanpassingen (ook al zijn ze goed gelukt), stage 2 en een verkoper die de kreet ‘full option’ gebruikt zijn voor mij allemaal rode vlaggetjes.
Staan er ergens video’s van deze parel op een of andere car meeting ?
Volgens mij kan je op een drie serie geen Standkachel aanvinken maar kan me vergissen
willeme zegt
Jeumig. Wat een kul-artikel. Schrijver kreeg zeker betaald om dit tikken. Wat een onzin: er missen heel veel opties en het ziet er ook niet uit. Onmogelijk dat we het nu ineens mooi vinden, toch? Man man man, dat dit soort projecten typegoedkeuring krijgen. En het nog gepromoot wordt ook. Schandalig. Voor dit geld ook zonde man, koop je een Alfa 159 en houd je budget over voor 7 maanden onderhoud.
dare2think zegt
Mis je Lincoln ook zo ? ..
bunnylebowski zegt
Haha mijn theorie is dat Lincoln nog steeds de alter ego is van @willeme ;-)
Crosscabouter zegt
als die theorie waar zou zijn, dan mag @Lincoln: wel weer wat vaker reageren in de comments.
Mis die sarcastische opmerkingen wel die vaker raak dan mis waren ..
petroldrinker zegt
Dat iemand vrijwillig zo een afschuwelijke M3 neus erop zet….
rollingstoned zegt
“Newsflash voor de klagers: BMW wil auto’s verkopen en ze doen daadwerkelijk onderzoek naar wat de betalende klant wil. ”
Dat klopt, en wat veel klanten dus willen is een polariserende auto met een premium badge. Hoe het er verder uitziet maakt niet uit, als ze er maar de narcistische aandachtshoer mee kunnen uithangen. Om de BMW design-honcho’s nog maar eens te citeren:
“In the past, the 4 Series was just a sporty 3 Series, but these customers are different – they want a more irrational car, and they’re willing to pay more for that emotional expression, and to really make a statement.”
–BMW design chief Domagoj Dukec
“There are also customers looking for something like an X6 or i7, which is certainly polarizing – you either hate it or you love it.”
–BMW Group design chief Adrian van Hooydonk
Bij BMW zijn ze zich er echt wel bewust van dat dit niet hun mooiste auto’s ooit zijn, maar ja, het verkoopt omdat er meer mensen met geld dan smaak zijn, en aangezien BMW geen filantropische instelling is, snap ik ze ook wel…
Fruitcake zegt
Doet de toeter het nog?
Trojan zegt
Wat een misbaksel. Niet vanwege de grote grill, maar vanwege het overduidelijke geknutsel. BMW’s moet je gewoon bestellen met een M-pakket en mooie wielen, en vervolgens lekker origineel houden.
ukbob zegt
Heel eerlijk:
Mensen die zeggen “moet je met een M pakket bestellen”.. zijn dat die mensen die dat echt doen zonder te kijken wat je ervoor krijgt?
Verbaasd me altijd hoeveel mensen dat blind lijken aan te klikken (Bam, plus zo’n 4.000 euro in geval van een drie serie) en voor wat..?
Donkere hemel bekleding: wow!
Iets grotere velgen mét sport onderstel: joepie, een daily met super wegligging meteen iets oncomfortabeler maken voor de looks.
Veiligheidsgordels met M striping: alweer, wow!
M (sport) badges overal: beetje sneu.
Lelijkere versie van de originele bumpers zodat je instapper ineens een diffuser heeft: Lewis Hamilton en Adrian Newey komen echt even spieken naar een 320d met zoiets…
/ rant over
Jurgen zegt
Nou heb ik toevallig voit mijn huidige auto’s een BMW 118i gereden (F40) met een M performance pakket erop, dat zie er toch wel een stuk beter uit dan die basis budget leasemodellen hoor, maar is natuurlijk persoonlijke smaak.
ukbob zegt
Heb dezelfde, maar heb het bij Sport pakket gehouden voor de fijne sport stoelen en nog redelijk ok bumper werk. M bumperwerk met 140pk is toch een beetje maf?
Jurgen zegt
Ach, het oog wil ook wat, sowieso zijn spoilers en diffusers voor straat auto’s best wel maf, totaal overbodig bij 100 km/u, maar dat is 140 pk ook, totaal niet nodig. Ik bedoel maar dat als je het mooi vindt er gewoon voor moet kiezen, niet alles hoeft rationeel te zijn.
racerx zegt
25 euro voor een proefrit, maar bij aanschaf wordt het van de prijs afgehaald… Tja, ook een manier. Maakt wel dat als ik in de markt zou zijn voor zo’n ding, ik ‘m mooi liet staan. Een G21 330i lijkt me trouwens wel wat, kanshebber op relatief korte termijn, maar zonder die idiote neus a.u.b.
JelmerS zegt
hier haal ik mijn neus voor op..
potjak zegt
Ziet er niet uit. Waar het bij de echte M3 in balans is en de koplampen e.d. er op aangepast zijn gaat het hier toch behoorlijk mis naar mijn mening. Dan liever de originele neus.
Gele Koplamp zegt
Bóbr kurwa
E34M5Touring zegt
25.- is geen geld om em op een paaltje te parkeren met die bumper…
kniesoor zegt
Ik ruik iemand in geldnood. Of een oto, waarvan de historiek eerst even heeeeel goed uitgeplozen moet worden voordat er überhaupt overwogen wordt om ‘m aan te schaffen.