De Mazda CX-30 is om meer dan 1 reden een opvallende auto in zijn klasse. We zetten drie redenen op een rijtje om te kiezen voor de CX-30.
In het ongekend populaire crossover segment heeft Mazda een uniek model neergezet met de CX-30. Deze fraai gelijnde alleskunner laat een nieuw geluid horen in zijn klasse. Er zijn meer dan genoeg redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30. Maar we lichten er drie voor je uit!
De Mazda CX-30 heeft een buitengewoon interieur
De unieke aanpak van Mazda is in de eerste plaats terug te zien in het buitengewone interieur. Dit is ontworpen volgens de Kodo-filosofie, waarin de kunst van het weglaten centraal staat. Dit zorgt voor een rustig interieur.
Tegelijkertijd heeft het binnenste van de CX-30 een rijke uitstraling. Mazda heeft namelijk veel aandacht besteed aan de selectie van hoogwaardige materialen en hoogwaardige afwerking. Het dashboard heeft bijvoorbeeld een natuurlijke nerfstructuur meegekregen. Dit soort details zorgen voor een oogstrelend interieur.
Dat niet alleen, het interieur is ook praktisch. De indeling is zo gekozen dat je als bestuurder centraal wordt geplaatst en blindelings alles kunt vinden.
De Mazda CX-30 is de veiligste auto ter wereld
Nog een reden om voor de CX-30 te kiezen is de veiligheid. De Mazda CX-30 is namelijk de veiligste auto ter wereld voor inzittenden. De CX-30 haalde in de categorie Volwassen Inzittende een score van 99% bij de Euro NCAP crashtest, hoger dan welke andere auto ook. Dit is onder meer te danken aan de Skyactiv-Vehicle Architecture. Dit houdt in dat de carrosserie bijzonder stijf en schokabsorberend is, maar toch lichtgewicht. Daarnaast beschikt de Mazda over een breed scala aan i-Activsense veiligheidssystemen. Die waken over je veiligheid terwijl jij aan het rijden bent.
De Mazda CX-30 is zuiniger dan ooit
Met de e-Skyactiv motoren onderscheidt de Mazda CX-30 zich ook op motorisch vlak. De CX-30 is leverbaar met twee benzinemotoren: de efficiënte e-Skyactive G en de revolutionaire e-Skyactive X. Beide zijn standaard voorzien van mild hybrid-techniek. Daarmee wordt de motor in zwaardere omstandigheden ondersteund .
Het M Hybrid-systeem beschikt over een generator die de remenergie opslaat in de accu. Daardoor is er geen extra belasting en houd je de maximale prestaties tijdens het opladen. Met deze techniek is de Mazda CX-30 zuiniger dan ooit.
De generator zorgt er ook voor dat het start-stop-systeem bijzonder soepel werkt. Een herstart is nauwelijks voelbaar en dankzij het M Hybrid-systeem gaat de CX-30 ook naadloos door de versnellingen.
Dit alles zorgt ervoor dat de Mazda CX-30 een klasse apart is. Wil je meer ontdekken? Op de website van Mazda kom je alles te weten over de CX-30.
kennone zegt
Serieus een super zuinige en enorm fijne auto die er ook nog eens goed uitziet van binnen en buiten. Hier in Nederland klopt deze auto motorisch ook gewoon helemaal!, maar ben er dit jaar mee naar Italië gereden en dan merk je wel echt dat de motor gewoon vermogen tekort komt helaas.
drsjeroen zegt
Vergeten er advertorial boven te zetten?
drsjeroen zegt
@drsjeroen: ah stond er wel boven maar dan klein
rw1994 zegt
Prima auto, voelt echter niet aan alsof er 180 trappelende paarden onder de kap zitten. En ik vind de plastic randen jammer, had best meegespoten mogen worden.
lekkerdwars zegt
Belangrijkste reden om hem links te laten liggen: er zit nog een plofmotor in en tja wie wil die over een paar jaar nog van je kopen in dit segment..
wimof zegt
Je kan hem gewoon “op” rijden, dat is pas ecologisch.