Vergeet de 2 Serie Gran Hoestbui met driepitter. De BMW-divisie in Japan heeft weer een paar echte BMW’s voor mannen gemaakt, met een hoge ‘hebben’-factor.
In deze tijden van downsizing zien we steeds meer BMW’s met drie- en viercilinders en voorwielaandrijving, en met een motor kleiner maken hoeft in principe niets mis te zijn. Echter, de dinosaurus in ons hunkert toch altijd naar achterwielaandrijving en een vette Reihen-sechs, zoals overigens nog steeds op diverse modellen wordt toegepast.
De Münchener motorendivisie komt tegemoet aan deze wens voor meer-meer-meer dik BMW-spul, want het modificeerde twee BMW K 1600 GTL’s met een 1.649 cc zespitter.
Project Ignite Straight Six
Aan de basis van beide projecten staat een andere designer: Keiji Kawakita maakte de een exemplaar, de andere kwam van de hand van Kenji Nagai. Motorhaters kunnen rustig verder klikken, maar als dit staaltje gedetailleerd vakwerk je wel kan bekoren, dan lees je hier meer details.
trustmeiamanengineer zegt
Leuke knutselwerkjes. Dat zespitter blok klinkt echt geweldig, hoog in de toeren, jammer alleen dat het in zo’n oubollig bejaarde omhulsel zit. Zou mooi zijn als BMW daadwerkelijk een andere fiets gaat maken met het blok.
2wheeler zegt
Dikke powerbikes! Met een beetje fantasie heeft die ene wel wat weg van de Diavel!
mrrallycross zegt
Mooi is anders, worden het productie fietsen?
mashell zegt
Kunnen deze designers asap promotie krijgen naar de auto afdeling?
rikus zegt
@mashell: Liever niet.
Er zijn custom builders die toch iets meer gevoel voor design hebben.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
Supercharger of (turbo als hij daar genoeg adem voor heeft) en het blok in een lichtgewicht rwd hatchback gooien. Dan wordt downsizing pas leuk.
hondar zegt
Eh… eng?
cocoloco zegt
Als Mad Max een motor zou berijden… Vind hem gaaf!
volvoturbo zegt
Kom niks tegen over vermogen oid.
baasbas zegt
@volvoturbo: 118kw
lekbak zegt
Nee dankje; te zwaar, te lomp en teveel vermogen.
Bochtjes maken is het niet voor bedoeld en op de snelweg is het zo snel dat je nooit eens lekker door kunt trekken zonder gelijk je rijbewijs kwijt te raken. Hooguit leuk voor de dragstrip.
citroenvisa zegt
Te weinig wielen, AUTOblog ;)
jrk68 zegt
@citroenvisa:
Dan leg je dat blok toch in je Visa, moet passen….
Bijkomend voordeel is dat die Visa dan ook nog van zijn plek komt….
lekbak zegt
@jrk68: lol, ook nog historisch verantwoord om een BMW motorfietsblok in een Citroën te lepelen.
rob5nismo zegt
Mooie motor