Forgestar presenteert hun versie van een zeer dikke BMW X7, die ondanks de 22 inch velgen geen te grote schoenen lijkt te hebben.
Je moet je voorstellen dat het nog best een shock was dat BMW met de X5 (E53) op de proppen kwam. Een terreinwagen die juist geen terreinwagen is. Eén van de eerste auto’s die de SUV-hype wist aan te zwengelen. Het legde BMW bepaald geen windeieren. De X3 volgde, een X6 en ook een X4 (God helpe ons), maar ook kleinere modellen als de X1 en X2 kwamen de X-familie vergezellen. Het X5-recept verkleinen is gezien de huidige ontwikkelingen logisch, maar het X-recept vergroten leek ook van de zotte.
X7
Lijkt het van de zotte? BMW luistert mee en bedient de markt. Want alhoewel het een belachelijke auto wordt, er zijn markten waar nog gevraagd wordt naar de rijdende equivalent van een vrijstaande villa in Beverly Hills. BMW bediende vooral de Amerikaanse markt met de X7, die gelijk concurreert met de Cadillac Escalade en Mercedes GLS. Het design wist wederom omstreden te zijn, al moet gezegd worden dat de grille op de X7 wel meevalt. Bij een grote auto hoort een grote grille.
Sportief
In de buurt komen van een Nürburgring-record zal met de X7 lastig worden, mede dankzij een ruime twee-en-een-halve ton aan gewicht die hij meesleept. Kleine motoren is echter geen sprake van. Je kunt de X7 krijgen met de xDrive40i-aandrijflijn, een zes-in-lijn. Als je een beetje pit wil kan hij ook als M50i besteld worden, met een heuse V8 voorin. Kijkend naar wat voor auto de X7 is, zal een sprint van 4,7 seconden naar de 100 km/u niemand tegenvallen. BMW kleedt de M50i dan ook aan met M-goodies en velgen die de X7 wat sportiever laten ogen. Wie dat nog niet genoeg vindt, kan bij Forgestar terecht.
Grote velgen
Forgestar richt zich voornamelijk op velgen en gebruikt dan ook de BMW X7 om hun ‘F14′ velgen te showen. De BMW X7 in kwestie is eentje met het M-pakket en een bumperset die bij een OEM-plus BMW ’tuner’ vandaan lijkt te komen (Alpina of AC Schnitzer, zeg maar. Subtiel en toch dikker: het oogt niet verkeerd. Ook de witte lakkleur steekt goed af tegen de zwarte accenten. Ook de velgen zijn namelijk zwart.
Het model F14 is op de BMW X7 in kwestie 22 inch groot. Wat er grappig aan is: op een middenklasse auto is 22 inch een extreem grote velg. Op de BMW X7 lijken de Forgestar velgen bijna perfect te passen. Zoals Audi ooit al zei, des te groter de auto, des te minder cartoonesk grote wielen worden. 22 inch lijkt een perfecte grootte voor deze X7.
Zo op de plaatjes is de BMW X7 met Forgestar velgen dan ook gewoon best een mooie verschijning, al mogen de plaatjes er ook zijn. Kopen kan op de website van Forgestar.
dirkv zegt
Ik vind het een gave auto. Voor mij in het donkerblauw of donkergroen met chroom accenten en alu kleurige velgen.
mp014 zegt
@dirkv: eigenlijk de Alpina uitvoering zeg maar 😀 heerlijk ja 💪🏻
dirkv zegt
@mp014: Haha, idd. Maar als het dan toch een Alpina mag zijn ga ik toch liever voor de B5S touring. Al hoewel de diesel ook een pracht machine is.
rollingstoned zegt
Die neus ziet er heel clownesk uit 🙄
retsok zegt
2500kg is maar 300kg meer dan een RS6… Ja dat is heel zwaar voor een E-segment station..
rutgerg zegt
Vroeger was je het baasje met 16” wielen…. tegenwoordig is 18” wel t minste dat je wilt….
mattr zegt
Cool! Mercedes AMG kruisspaak velgen op een BMW…
bisazza zegt
@mattr: ah welnee, dit model velgen gaat al wat langer mee dan dat Mercedes ze in het gamma heeft zitten. (BBS, OZ, Enkei) niets met MB te maken
harrie zegt
Ik zou eerder voor zoiets gaan:
https://www.truckers-shop.com/wp-content/uploads/2014/11/22.5-WHEEL-NUTS-COVER-FULL.jpg
rodrieck2007 zegt
Beetje brabus velgen 😆