• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2009 G-Klasse: power-upgrade en meer

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 mei 2008 om 08:51 – 26 Reacties

2009 G-Klasse
Hoe kan je een niet-aerodynamische SUV die al 30 jaar meegaat interessant houden? Simpel: lepel er een dik AMG-blok in. Hoewel het mijn smaak niet is, kan ik niet ontkennen dat de Mercedes G-klasse camp is, zelfs de Paus heeft er één. Voor het nieuwe productiejaar heeft Mercedes de motoren nog eens naar het lab gestuurd, met als resultaat dat de G55 AMG net zoveel pk’s krijgt als een M5: 507 stuks.

Ook de G500 krijgt een vermogenskuurtje, deze zal 388 pk en 530 Nm leveren.

Onder het motto ‘never change a winning team’ is de buitenkant slechts subtiel onder handen genomen. De nieuwe grille springt hierbij het meest in het oog. Daarnaast krijgt de G-klasse een automaat met zeven verzetten, nieuwe velgen, verder ontwikkelde telematica en allerhande snufjes die ervoor zorgen dat je comfortabeler dan ooit door de modder kan ploegen (of over een rotonde scheuren).

Wil je alle nieuwigheden rustig doorlezen en heb je geen hekel aan Duits? Dan kan dat (met dank aan een Zwitserse dealer) hier (PDF). In september van dit jaar zal de productie beginnen, dus zorg dat je tegen die tijd een goedgevuld spaarvarken hebt om stuk te slaan. (via eMercedesbenz)

Ook interessant!

  • Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
    Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
  • Zoveel kost de C63 AMG-look op JOUW C-Klasse
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • G-Klasse niet meer te bestellen [UPDATE!]

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Asobakken, g-klasse, g55, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Autoblog 2008 Flashback: week 21
Volgend bericht: Afschaffing BPM mogelijk pas in 2016 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jack zegt

    23 mei 2008 om 09:00

    gruwelijke bakken blijven het.

    Login om te reageren
  2. mart(w)in zegt

    23 mei 2008 om 09:00

    ik hou wel van mercedes,maar dit is echt een blokkendoos op wielen,ongelofelijk dat dit al 30 jaar mee gaat,maar onder paarden liefhebbers is dit een gewild voertuig,beetje status symbool.

    Login om te reageren
  3. W!d zegt

    23 mei 2008 om 09:03

    @mart(w)in.. ik heb juist exact de omgekeerde mening. Ik ben geen mercedes fan, maar kan dit wel waarderen!

    Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    23 mei 2008 om 09:20

    een klassieker!
    Mag bij mij in het rijtje Porsche 911 en Caterham SuperSeven.

    Login om te reageren
  5. Roadronner zegt

    23 mei 2008 om 09:25

    Die TopGear review over de G 55 AMG says it all: goed genoeg om flink door de blubber te raggen, maar even de hogedrukspuit erover en je hebt weer een wagen waarmee je absoluut voor de dag kunt komen op high-society feestjes ;)

    check dit:
    http://nl.youtube.com/watch?v=wxri6UaTJcs

    Login om te reageren
  6. Arnoud zegt

    23 mei 2008 om 09:32

    Snelste zeecontainer ter wereld.

    Ongeveer 3 jaar geleden liep ik net buiten Stockholm langs de haven en komt zo’n G55 AMG langsgereden. Net waar ik liep hield hij even halt en spoot toen volgas weg. Wat een machtig geluid kwam er uit die side-pipes!! :twisted: En wat een snelheid bouwde dat ding op! Echt helemaal te gek!

    Login om te reageren
  7. Fout zegt

    23 mei 2008 om 09:51

    Heerlijk stoere bak! De keizer onder de SUV bakken
    Ik ken iemand met een G55 AMG en die verstookt (constant) gemiddeld 25 liter S98 per 100km, aan 1,7€ per liter…

    Login om te reageren
  8. Johan zegt

    23 mei 2008 om 09:55

    Een Mercedes G onder de categorie asobak?
    Een Mercedes G camp noemen?

    Ik protesteer!

    De G is de ultieme pre- en post-SUV no-nonsense bak. Het enige ronde aan deze wagen zijn de wielen, en zo hoort dat!

    Login om te reageren
  9. San Sebastiano zegt

    23 mei 2008 om 10:07

    Lewis Hamilton heeft er een als dienstauto! Zou ik ook doen. Wat een machine! Klassieker die gewoon te koop is.. Fantastisch

    Login om te reageren
  10. C30CDIAMG zegt

    23 mei 2008 om 10:12

    Pff, het had dik geweest als AMG de 6.2 er juist had ingelepeld. Houden ze dus voor één model nog een blok gaande… lijkt me een duur grapje voor AMG

    Login om te reageren
  11. Heyhuub zegt

    23 mei 2008 om 10:34

    Volgens mij had Hamilton een GL.

    Login om te reageren
  12. Ton Coronel zegt

    23 mei 2008 om 10:44

    Ook de SLK houd het op de 55 AMG en niet de 63 AMG….

    Login om te reageren
  13. DRU zegt

    23 mei 2008 om 10:44

    Wat? Geen G63 indd? Dit is in softwarenerd termen geen upgrade, maar slechts een update.

    Login om te reageren
  14. troyk zegt

    23 mei 2008 om 12:48

    De brabus uitvoering is leuker: GV12.

    Graag zou ik me willen aansluiten bij JanJansen:
    Een klassieker! Ik ben absoluut geen Mercedes man, maar dit is een geval apart. Power – Manliness & techniek gecombineerd in een ultieme mannenauto. Fan-fucking-tastic!

    Heren, het weekend staat voor de deur, ik wil alvast zeggen: Geniet ervan, ik ga vervroegd aan de VrijMiBo ;)

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    23 mei 2008 om 12:54

    Is er ergens een foto te vinden op het net met de volledige evolutie van de G? Van introductie tot dit nieuwe model. Zou leuk zijn. Heb gezocht maar nog niet gevonden.

    @RR V8: de G63 bewaren ze misschien voor modeljaar 2010. Ze moeten toch proberen in de aandacht te blijven hé. Volgend jaar G63, het jaar daarop een hybride, en 2012 waterstof!

    Login om te reageren
  16. dj_raoul zegt

    23 mei 2008 om 13:01

    Hier nog eentje: ik ben geen Mercedes liefhebber maar de G is echt een gaaf ding. Samen met de Range Rover de enige SUV’s die klasse hebben en stijl uitstralen (voor zover dat überhaupt mogelijk is met een SUV dan).

    Login om te reageren
  17. Thomaz zegt

    23 mei 2008 om 13:33

    Nou Sacha, nu wordt het toch echt tijd om die overjarige SL55 AMG in te ruilen ;)

    Login om te reageren
  18. MrSelected zegt

    23 mei 2008 om 13:54

    G63 zou nergens op slaan. Toeren maken met een zeecontainer?

    Een 55 AMG is heerschend genoeg. Superwagen, veel beter dan welke SUV dan ook.

    Login om te reageren
  19. DD$ zegt

    23 mei 2008 om 16:18

    na die 30 jaar mogen ze dit afgrijselijke model er wel eens uitgooien, of drastisch veranderen.

    Login om te reageren
  20. sus zegt

    23 mei 2008 om 17:12

    Echt een stoere wagen!
    Maar dat interieur dan..dat is echt zo lelijk.
    Als ze daar nu nog is iets aan deden dan was die helemaal af.

    Login om te reageren
  21. albert zegt

    23 mei 2008 om 19:51

    Ik wil er een!!!!

    Login om te reageren
  22. Davidov zegt

    23 mei 2008 om 22:59

    Maar de huidige G55 AMG heeft toch al 500 PK?

    Login om te reageren
  23. G Man zegt

    24 mei 2008 om 01:40

    Mag ik als trotse bezitter van een G effe klagen over de 2009 Update?

    Wat een lelijke velgen en gril

    Jammer

    Login om te reageren
  24. WG zegt

    30 mei 2008 om 16:12

    wat is het toch een topwagen.. echt stijlvol.. daar kunnen de x5 en q’s en japanse minkukkels echt niet tegenop… in oostenrijk in elkaar gezet.. echt kwaliteit.. niet echt veel ruimte voorin… maar de rest maakt het allemaal goed.. ben trouwens benieuwd of de benzine motor nu weer fijner is dan de diesel.. dat was een tijdje andersom..

    Login om te reageren
  25. mercedes zegt

    7 juni 2008 om 23:14

    geweldig wagen kijk maar naar de nederlandse leger niet kapot te krijgen.
    een echte sterke duitse hummer.

    Login om te reageren
  26. PeugeotGTI zegt

    8 februari 2010 om 15:16

    De enige auto die je ooit nodig zal hebben.
    Hulde!
    *doet nog 2 euro in de spaarpot* :shock:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North