Afgelopen week is er informatie over de nieuwe Hummer H3 Alpha gelekt. En jawel, er is eindelijk een V8!
De 3,7-liter vijfcilinder is natuurlijk een beetje zielig, daarom komt er nu een 5,3 liter V8 beschikbaar. Deze heeft 295 pk (5200 tpm) met 430 Nm koppel en zal komende week op de NY autoshow te zien zijn.
Naast de enigine-upgrade is er ook een Luxury equipment package, een Chrome Appearance package (lousy 16-inch chroom) en diverse Alpha badges.
Met dank aan Stefan voor de tip!
RubenBaeten zegt
Kijk, dan hebben we het tenminste ergens over! :)
911 zegt
Ja mooi en hoe zit het nu eigenlijk met de diesel versie?
slk55 amg zegt
dit is wat de amerikaanse markt wilt, of dat ook voor de europese markt geldt valt nog te bezien…
Simon zegt
De 3,7-liter vijfcilinder is natuurlijk een beetje zielig, daarom komt er nu een 5,3 liter V8 beschikbaar. Deze heeft 295 pk (5200 tpm) met 430 Nm koppel en zal komende week op de NY autoshow te zien zijn.
Ik zal maar niets zeggen over Amerikanen en motormanagement…
Emmanuel Wildiers zegt
Je vergeet wel dat door hun motoren non high-tech te maken de Amerikanen héél wat uitsparen aan R&D en vooral productiekosten. Je kan zulke motoren met heel wat minder hoogstaande materialen en productieprocessen maken dan de Europese/Japanse. En vermits benzine er 50cent/liter kost, ligt niemand daar wakker van het hogere verbruik. Ook kunnen ze op lage kwaliteitsbrandstof rijden (87/91 octaan), die ook nog eens goedkoper is.
Het is mede daardoor dat je in Amerika prachtige wagens als een Ford Mustang 4.0 V8 kan kopen voor +-20000$ (15000€). Probeer dat hier maar eens :)
Jela zegt
Waar is de tijd van de H1…
wimbers zegt
´t wordt tijd dat die krengen eens niet meer verkocht worden in nederland.
een gewichtslimiet va 2000 kilo voor personenauto, lijkt mij uiterst nuttig
naish zegt
zinloze auto. f..ck.ng amerikanen wij maar hier in europa bezine sparen en daar aan de ander kant van de zee verbruiken ze benzine zoals wij water….
deef zegt
-edit: niet zo pluggen!-
lincoln mark8 zegt
@naish….. zinloze badkuipen..en in afrika maar voorzichtig met water omgaan..en wij verbruiken water als amerikanen benzine
RubenBaeten zegt
@naish: De enige manier waarop wij hier benzine sparen is door op diesel te gaan rijden, nee dát is gunstig. :P
ttiimm zegt
waar is de tijd van de H1 want deze auto is voor mij veel te klein!!
Egon zegt
@naish: volledig mee eens!! Idioten daar in amerika met hun 36liter inhoud beetje lopen pimpen. doe normaal zeg… De meeste europese auto’s doen het met de helft van hun cilinder inhoud nog drie keer beter.
500 zegt
Die wagen heeft helemaal geen nut
MarcO zegt
Even kijken hoor… HUMVEE werd HUM NEE….. H3 wordt HA NIE(t).
Overigens… over kommentaar op het kommentaar.. Over het verbruik van een RS6 / M5 / AM / AMG 65 / Veyron enz enz, hoor ik nooit gemopper. Maar als het uit de USA komt, kan het ineens niet. Doe dan niet zo hypocriet en veroordeel die overbodige europeanen ook. Want kennelijk kunnen we niet meer zonder minimaal 1000 Nm terwijl we in de file staan.
GTR2 driver zegt
@ Marco. Precies, ik denk dat juist de Veyron een van de onzuinigste auto’s is ter wereld, in 12 minuten de tank leeg!!! Het is alleen omdat de Europese auto’s zo goed zijn en daarom zeuren de meesten dan opeens niet over het verbruik !!
Jeetje, wat is dat voor flauwekul!!
HUMMFREAK zegt
Wow! Mooi man, alleen mocht er bij de AutoRAI NIET inzitten, ja eentje wel, maar die kocht er gelijk eentje! EN het was in die zwarte HUMMER H3 Met die mooie “Black Chrome” velgen.
Greetz.
HUMMFREAK zegt
-Edit-
@GTR2 dat heb je zeker van Top Gear (Ik namelijk we ;)
Hij is alleen binnen 12 minuten leeg als je 407KM/h rijd, en de banden houden het dan nog maar 50 minuten vol!
Maar ik vind het ok een beetje onterecht dat ze alleen om de HUMMER zijken, en NIET over een Range-Rover of een Phantom, Pheaton, etc
Greetz.
Royal Flush zegt
Wat hebben we het over? Iedereen ligt hier af te geven op de Amerikanen met hun belachelijke cilinderinhoud. Wat dacht je van BMW 760i, Mercedes S600, Audia A8 W12, Lexus LS460 Tja…. ik denk dat de meeste van ons al te graag één van deze jongens in de garage zou willen hebben staan. En wat betreft het verbruik? ALs je zoveel geld hebt dat je een dergelijke wagen kunt veroorloven zal het je een biet wezen wat een liter benzine kost…..
floryn zegt
de hele auto is een beetje zielig!!!!!!!
Chief_S5 zegt
Lekker, zo’n grotere motorinhoud. Maar waarom nooit meer pk’s!!!!!!! BMW haalt uit 2.0 diesels al 202 pk. Die Amerikanen blijven me verbazen met hun rare motoren…
Royal Flush zegt
Het lage specifiek vermogen is tot daar aan toe, wat me toch altijd meer verbaast is dat een land als Amerika tot op heden nog steeds niet in staat is een auto te bouwen welke qua wegligging, afwerking en materialen op gelijke niveau ligt als bijvoorbeeld Japan en Europa.
Wat ik eveneens niet begrijp is dat Ford geen Europese Ford’s op de Amerikaanse markt uitbrengt i.p.v. Amerikaanse Ford’s.
Amerika schreeuwt vandaag de dag om zuinigere auto’s
Rare jongens die Amerikanen…
Kan iemand mij dit uitleggen?
HUMMFREAK zegt
PK’s en NM is anders, een hUMMER kan dan wel weinig PK hebben, maar Misschien zijn de NM’s wel veel ;)
Greetz.
Citrofiel zegt
Wat een fantastische upgrade zeg: Een luie V8, en 16″ chroom maar liefst… Mss doen ze het alleen voor het V8-geluid, dat zal wél goed zijn, denk ik! :D
sonne zegt
295 pk uit een v8 van die grote ??!!!! alsjeblief hou je dan met iets anders bezig !!!! jongens toch pffff
HUMMFREAK zegt
@ Sonne
Het is geen Veyron, Een Range rover heeft ook maar 3006PK, dus wat zeur je nou?!
Het is zeker “O, het is een HUMMER, dus laten we er maar over gaan zijken!”
Greetz
HUMMFREAK zegt
-Edit- ik bedoel 306 en GEEN 3006!
Greetz
Solstice zegt
Komt dit nou ook naar Nederland? Niet dat ’t ook maar enigszins relevant is, maar goed…
Snoepie zegt
wat ziet die er keks uit!
4X4 zegt
kzou em wel in mun garage willen maar den wel met nen diesel
Brecht zegt
Voor echte terreinprestaties ga je toch voor land over.
Al hun modellen zijn beschikbaar met het terrain respons. (behalve de defender)
Dan moet je bijna niks doen en heb je wat ruimte over in de breedte, want die hummers zijn wel dikkertjes en dat maakt offroaden toch wel een beetje moeilijker.
En ze zuipé je arm, terwijl land rover ook wel een paar goede diesels bezit( 3.6l V8 272pk) waar je toch wat sneller uit de hoek komt en meer NM meer hebben !!
Ze zijn mss wat goedkoper maar gezien het verbruik…
Kies toch voor een range rover sport met de dikste diesel en wat meer luxe dan die spartaanse uitgeruste hummer!!