Volgend jaar wordt het volop genieten voor de automobilisten die zich veel op de snelweg begeven, want Rijkswaterstaat voert volgend jaar op veel plaatsen door het hele land groot onderhoud uit aan snelwegen, viaducten en bruggen. Door al deze onderhoudswerkzaamheden wordt het een rampjaar vol fileleed. De onderhoudswerkzaamheden die voor volgend jaar op de agenda staan, zijn een extraatje bovenop het reguliere beheer, want Rijkswaterstaat heeft voor het extra werk 600 miljoen euro beschikbaar gekregen. Alles bij elkaar wordt 420 kilometer snelweg onder handen genomen…
Wegen worden opnieuw geasfalteerd, nieuwe verkeersborden worden geplaatst, maar ook de vangrails, belijning en verlichting krijgen de nodige aandacht. Het is allemaal voer het goede doel, moet je maar denken. Op dit moment wordt door Rijkswaterstaat nog bekeken wanneer de werkzaamheden het best kunnen worden uitgevoerd, zodat de automobilist zo min mogelijk hinder ondervindt. De werkzaamheden zullen met name in de zomermaanden, maar ook ’s nachts en in het weekend worden uitgevoerd (bron: zibb.nl).
Sacha zegt
We kunnen nog een artikel erbij zetten:
“2005 was rampjaar vol fileleed”
Wat else is new? Maar ja, later wordt alles beter.
Wouter zegt
Precies strompelend achter je rollator, is een file een stuk minder erg. :-)
Vooral de aanpak van de A4 stelt mij hoopvol. Rijden vanuit Amsterdam richting Den Haag is het eerst vijf banen, daarna twee, dan weer drie, dan weer twee, dan drie en daarna houdt de weg op.
Dankzij dit heerlijk voorspelbare aantal rijbanen staat er inmiddels meer files na het Aquaduct, dan voordat ze extra asfalt neer gooiden. Het verkeersbeeld is alleen maar onrustiger geworden en plannen om daar iets aan te doen, schijnen er nog niet te zijn.
Sacha zegt
Tja, terwijl de oplossing voor de files al lang en breed is gepubliceerd hier: http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/29/het_fileprobleem_in_nederland
Sir Smokalot zegt
2006 wordt voor mij in ieder geval een rampjaar, als ik dan nog steeds in Groningen rondrij voor m’n werk.
Ze gaan de ring zuid er uit halen, wat een ongekende verkeerschaos gaat opleveren.
Nou heeft Groningen al een groot verkeersprobleem; na 16.00 uur moet je niet op de binnenring of aan de zuidkant van het centrum bij de verkeerspleinen rijden; wat al helemaal erg is is de oostkant van het centrum, de Europaweg van het Damsterdiep tot aan de A7. Als je daar om 17.00 uur komt wil echt iedereen daar langs, wat altijd een enorme chaos oplevert, zeker bij de oprit van de ring zuid, richting de A28. Mensen pakken dan altijd een stukje rood, waardoor ze midden op het kruispunt stil komen te staan.
Als ze nou die ring zuid er uit halen moet al dat verkeer ergens anders langs….En dat wordt leuk!
Trouwens, kritische noot: toen ik maandag over de Brailleweg (eenrichtingsverkeer/ontzettend breed/geen zijstraten/kanaal aan de ene kant, groenstrook aan de andere/max. 50km/h) reed stond daar een motormuis sneaky van achter een lantaarnpaal te laseren.
Als deze motherfucker nou in plaats van zijn medeburger glashard te naaien met onzinboetes eens het verkeer op de Europaweg ging regelen, dan bewees hij zijn nut nog enigszins, maar nee hoor, daar zijn ze kennelijk niet voor.
Bij deze: dienders van Spee, met al jullie lasergunnetjes en bermautootjes; jullie krijgen 2 dikke middelvingers van mij, 0 respect, en ik hoop dat jullie het zelf ook eens inzien en een fatsoenlijke baan gaan zoeken, vuile bermratten!
Locutus sum.
(kan het door de beugel, redactie? moest even wat persoonlijke frustratie kwijt)
autoblogger zegt
Getaway in Groningen? ;)