De kredietcrisis, hoge brandstofprijzen en een knijpende overheid zijn allemaal leukleukleuk. Toyota (Lexus) is echter gewoon van plan om wél die GS-F en LS-F te gaan maken. De Lexii moeten sneller, beter en bruter.
Nu heeft de IS-F nog niet erg veel succes. De nieuweling is simpelweg niet opgewassen tegen de Beierse perfectie. De GS-F en LS-F hebben die concurrentie echter niet, of nauwelijks. De M5 heeft gewoon niet de juiste motor voor een grote sedan en de Mercedessen missen wat stuurprecisie. Meer ruimte voor de Japanner dus. Wel moet er dan even hard gewerkt worden aan de gadgets, embleempjes en elektrische frutsels. De protserige dorpellijsten van de LS600h kunnen namelijk écht niet. Uitlaten dienen alleen gemonteerd te worden als die ook daadwerkelijk functie hebben en een auto dient niet op hoge snelheid uit zichzelf te remmen.
Werk aan de winkel dus. Het zijn momenteel allemaal geruchten, dus er is nog tijd om de laatste wijzigingen aan te brengen. De GS-F zit er al betrekkelijk snel aan te komen, de LS-F hangt mogelijk nog gewoon aan het prikbord. Ze kunnen er in ieder geval van op aan dat Porsche nog wel zo’n grote sedan in wil slaan, mits de ringtijden een beetje naar behoren zijn. (bron: autoblog.com)
six-trey zegt
-edit: nu wel! tnx –
jOnas zegt
titel vergeten :p
Ik vind dat de is-f gerust kan tippen aan de Beierse perfectie
lincoln zegt
o,ja .. geen titel .. wat denk ie dan .. dat ik nu wel het hele verhaal ga lezen ofzo ??
Kerstens zegt
kamphuis man, dat ga ik toch niet lezen, beetje weg moduleren naar B enzo…. Ik denk da je het vooral nog wat kan opleuken enzo.
Emile_Benz zegt
Denk dat alwood gisternacht te diep in ’t glaasje heeft gekeken.
En hij is niet de enige…
Alwood zegt
@lincoln
dat heet het verplaatsen van het aandachtspunt ;) of het is gewoon stom vergeten…
Jan Rap zegt
De Lexus IS-F kan zeker wel tippen aan de Beierse “perfectie”.
Volgens een bepaalde maatstaf kan elke auto wel perfect zijn.
Wat ik perfect vind aan de IS-F is dat het een hele snelle soepele reisauto kan zijn, die niet belachelijk veel herrie maakt, zodat je je ook discreet kan voortbewegen. De M3 is kennelijk voortdurend op het scherpst van de snede, maar juist in die klasse wil ik niet altijd een hardcore sportwagen rijden, dan koop ik wel een TVR. En de Mercedes? Ik heb erin gereden en ik vind dat ie veel herrie maakt. Het klinkt wel echt bruut, maar dat klinkt het ook als je door de straat rijdt bij je huis, als je al 4 uur in de file staat, als je bij een sjiek hotel aangereden komt. Too much voor me.
De Lexus is discreet te rijden en als je flink gasgeeft maakt ie een bizar geweldig geluid.
Bovendien, in sommige testen blijkt dat de M3 en de C63AMG sneller zijn dan de Lexus, maar wat maakt dat nou uit? In de handen van zeer goede coureurs zal je dat verschil van een seconde kunnen zien. Maar de meeste bestuurders zullen dat verschil nooit kunnen bewerkstelligen, dus de kans dat je iemand tegenkomt die je helemaal afdroogt met zijn M3 tegen je IS-F is heel erg klein.
Ik snap niet dat mensen zich daar zooo druk over maken.
Protserige dorpellijsten op de LS kunnen echt niet?!? Wat een onzin.
De voorlichten van de Mercedes R-Klasse, díe kunnen echt niet.
Als je het nou nog over de uitlaten van de IS-F gehad had, kon ik je daar nog gelijk in geven.
M-lover zegt
nu zou ik een huidige M3 ook geen hardcore auto noeman… wat mij betreft een hele hoop meuk uitgooien en de auto is weeral 100 kilo lichter!
de e46 M3 Csl zonder radio en speakers, das een hardcore auto, de huidige is bijna een luxebak met sportmotor! en dat is de trend, jammer maar helaas…
VonStroke zegt
Ik vraag mij af wie hier zit op te wachten? Veel kunnen dat er niet zijn, het lijkt me dan ook dat de twee modellen de ontwikkelingskosten absoluut niet waard zijn. Zeker in de huidige tijden…
Citrofiel zegt
Een LS-F?! :shock: Ik zie Lexussen (Lexi?) als comfortabele, rustige langeafstandscruisers, met uitzondering van kleintje IS. En ook nog eens om de geitenwollensokkendragers te plezieren, met de H-versies. Een GS-F of LS-F is gewoonweg schokkend…
IR zegt
het zijn lage brandstofprijzen
STJ zegt
Dat de IS-F niet goed verkoopt, hoe kom je daar nou bij? Hij verkoopt beter dan de M3 en C63 in Amerika.
DavidZ zegt
Gezien het feit dat de verkopen van Lexus vooral op de IS-diesel drijven hadden ze beter (eindelijk!) met een 3 liter V6 diesel kunnen aankomen in bepaalde modellen ipv nog meer ubersportieve versie’s. Niks mis met “F”-versie’s, alleen fungeren die meer als imago-booster dan als verkooptopper denk ik.
Ganryu zegt
Ik denk niet dat Lexus wakker ligt van de verkoopcijfers in Nederland.
ricardo zegt
Na jaren BMW te hebben gereden is het wat mij betreft tijd geworden voor LEXUS. De tijd dat Japan achter liep op Duitsland is voor mij voorbij, ik ben uitermate tevreden.
jan zegt
@ Jan rap
“Wat ik perfect vind aan de IS-F is dat het een hele snelle soepele reisauto kan zijn, die niet belachelijk veel herrie maakt, zodat je je ook discreet kan voortbewegen. De M3 is kennelijk voortdurend op het scherpst van de snede”
Uhmmm……weet niet of je de vergelijking tussen de IS-F en M3 Sedan bij Top Gear hebt gekeken. Maar volgens mij had Clarkson het toch echt erover dat “The M3 manages to be both comfortable and racing sharp”. Iets waar de IS-F niet aan kan tippen ;-)
Sjors zegt
Ganryu, ricardo,STJ, jOnas, zijn volgens mij de mensen die het snappen. De duitsers zijn ingehaald en wat techniek en betrouwbaarheid betreft ver voorbij gestreeft. Wat zegt imago nou.?
Jan Rap zegt
@ Jan: Uhmmm……… als je mijn bericht goed gelezen had, had je gezien dat ik het over het geluidsniveau had, hetgeen iets heel anders is dan het comfort.
In de Lexus zit een instelling waardoor pas de boven de 4000 toeren het geluid geheel open gaat. Daaronder wordt het bewust beperkt gehouden.
Zie ook: http://www.abhd.nl/video/lexus-is-f/ Bij +/- 1:35 wordt het uitgelegd.