Bij de vorige serie 159 GTA spyshots hoopten (en dachten) we dat het een reguliere 159 was met een rotte bodykit. Dit exemplaar is echter afgeplakt en draait zijn rondjes op de Nurburgring. De hoogste tijd om opgewonden te worden dus, de langverwachte potente 159 lijkt er nu echt aan te komen!
Nog steeds is niet duidelijk welk motorblok we onder de motorkap van de 159 GTA mogen verwachten. In eerste instantie zette iedereen zijn geld op een aangepaste versie van de van GM afkomstige 3.2 V6 die nu ook in de 159 te vinden is. In opgeboorde vorm en/of uitgerust met turbo’s moet er meer dan voldoende pit uit het blok te halen zijn. Gezien de “scheiding” tussen de Fiat groep en GM lijkt het gebruiken van de V6 minder waarschijnlijk.
Zeker omdat er bij concerngenoten Ferrari en Maserati interessante V8 blokjes in gebruik zijn. En zeg nu zelf: wat is er mooier dan een roffelende V8 onder de kap van een mooie Alfa Romeo? (via drive.com.au)
Sjoerd zegt
Is het niet zo dat in de GTA versie nooit turbo’s gebruikt worden? Net als een M bij BMW ook nooit een turbo heeft.
Bruine zegt
Een V8 in deze wagen zou inderdaad heel leuk zijn :)
De wagen zelf ziet er trouwens ook heel goed uit, afgezien van de velgen dan, die zijn niet zo mijn smaak.
evo zegt
Wat een heerlijke eitjes-velgen weer! Van die Brera-voorspoiler ben ik niet zo’n fan, dan liever de huidige voorspoiler wat aanpassen. V6 Biturbo vs atmosferische V8: lastig.. Maar willen ze die ontwikkelingskosten (voor de 8c en de 169) er een beetje uit halen, dan zou het m.i. verstandig zijn de V8 ook in de 159 te planten, vooral ook omdat het nu mode is om V8 in C-klasses, 3-series en A4’s te plempen. Ik ga dus voor de V8.
Roy zegt
Die spoiler spoilt het wel, dat uiterlijk.
Onehp zegt
4 uitlaten => V8
Of zo is toch de ’traditie’
vla zegt
ik ben nu ongelooflijk off-topic maar ik zocht net naar een fotootje van een volvo C30 R-design en ik zag o.a. een S80 V8 en dat deed me denken; kunnnen jullie voor een rijtest eens een volvo V8 of een R testen?
MiuRa zegt
dik! aleen die achterspoiler….
jeroen zegt
Er bestaan wel degelijk GTA’s met turbo. Van de oorspronkelijke Alfa GTA is er een turbo variant (voor zover bekend zijn er ooit 5 (niet helemaal zeker) gemaakt, zijn er daarvan 3 over en is van een het blok gevonden) waarvan er eentje in het bezit is van een Nederlander (staat ergens in oosterhout, icm nog heel veel extreem zeldzame alfas, zoals DTM auto en een speciale gtv V8 racer), en het gevonden blok dwz de cylinderkop ook. Het betreft hier wel een aantal extreem zeldzame autos.
En ik gok dus op een turbo motor, en geen V8, die moet er dan namelijk dwars in, en dat lijkt me geen goed idee voor de handling van die auto. Een zware V8 voor de vooras, maakt de auto nog neuszwaarder als de V6 nu al is.
Fruitcake zegt
@Onehp
Niet echt, de Brera heeft een 4 cilinder met 4 uitlaten ;)
Gek op Wielen zegt
Begint er op te lijken! :)
Alleen vind ik de keuze tussen de V6 & V8 moeilijk. Aan de ene kant zeg ik dat het absoluut de V6 moet zijn in verband met gewicht, want hij krijgt ook 4wd, toch?
Aan de andere kant!!! Masarati V8 in een Alfa!!! :) :) Ik kan bijna niet wachten op deze combinatie, zo goed als dat klinkt!!! :) :)
PVO zegt
Laat ze maar komen met die auto!!!! Of het nou een v6 (Biturbo) of een dikke V8 is maakt mij niet zoveel uit. Al is het geluid van z’n v8tje toch wel iets bruter dan het hoge snerpende geluid van de V6. Maar als hij het zelfde geluid maakt als de 147 GTA ben ik verkocht.
Want die 147 GTA is een genot om in te rijden!!! Al is wel jammer dat de tractioncontrol het geweld niet altijd aan kan. Dus hopelijk 4 wielaandrijving of alleen op de achterbandjes.
GiLLiS zegt
fijne voorkant maar achterkant mag wel wat aan gebeuren in uiterlijk(als dat techtnisch kan natuurlijk;))
Donny zegt
Met een V8 wordt de auto natuurlijk wel exclusiever, en duurder. De 156 GTA werd goed verkocht vanwege het feit dat hij niet belachelijk duur was voor zo’n dikke auto. Als het hoofddoel is zo veel mogelijk GTA’s te verkopen lijkt de V6 mij de meest verstandige oplossing. En aangezien de auto voor een leek niet te onderscheiden is van een normale 159 lijkt het mij waarschijnlijker dat de dikke V6 erin komt. De V8 zou natuurlijk gaver zijn, maar hiermee komt hij ook in het vaarwater van de toekomstige 169, die bijna een klasse hoger wordt dan de 166. Denk ik :)
Donny zegt
PS… Ik vind de velgen schitterend staan bij de auto.
Birger zegt
Mooi mooi, ben benieuwd naar de motor
Kachel zegt
[Quote] En zeg nu zelf: wat is er mooier dan een roffelende V8 onder de kap van een mooie Alfa Romeo? [/Quote]
Wat er mooier is? Een roffelende V8 EN Kachel in een mooie Alfa Romeo. Dat is nog mooier.
500 zegt
Mooi zo! Prachtige wagen met een (ben er zeker van) geweldige GTA – waardige motor
jurrian zegt
@Kachel
Als jij een dame van ongekende schoonheid bent kan ik je daar geen ongelijk in geven. mits deze naast mij op de bijrijdersstoel zit. trouwens stem ik wel voor achterwielaandrijving, de 4wd van alfa is zo zwaar.
Tommezz zegt
Laat ze eerst de gewichtsproblematiek van de 159 eens grondig aanpakken….Deze oogt ook weer erg zwaar.
aston v8 zegt
super mooi !!!!!!!!!!
Kachel zegt
@Jurrian
Sorry, ik moet je daar helaas in teleurstellen. Ik heb wel een hele schone deerne als vriendin. Als je heel aardig bent dan mag je heel misschien, maar dan ook echt heel misschien haar op de bijrijdersstoel zien zitten. Met jou buiten de auto, dat dan weer wel. En reken trouwens maar niet op rwd bij Alfa. Dat gaat veels te duur worden. Misschien krijgt hij wel het Q2 systeem?
Pannekoek zegt
Nu gewoon ff wachten tot Ilquadrifoglio wat zegt, dan zijn me helemaal weer op de hoogte.. ;)
autoblogger zegt
Ilquadrifoglio schreef het inderdad al eerder: 13 June 2007 om 18:00
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/12/alfa-159-gta-spyshots#comment-413236
De GTA krijgt een V8 Q4 (dwars geplaatst) met Uniair technologie…
Nog niet zeker is welke V8 wordt gebruikt (4.2/4.7) Maar volgens ide nsiders vrijwel zeker de 4.7.
4.2 Uniair 440 PK @ 500Nm
4.7 Uniair 495 PK @ 530Nm
Tevens wordt hij spectaculair licht (1630-200=1430KG)
Wordt mogelijk gemaakt door:
Lichtgewicht panelen
Aluminium velgen
Dunner tapijt (interieur en kofferruimte)
Lichtgewicht stoelen (8C stoelen)
Verwijdering extra electronica
Verwijdering extra luxeitems (bekerhouders etc.)
Dunner glas
Gebruik van roestvrij SRT 18 staal
Pannekoek zegt
Hmmmm.. Da’s wel veel pk
damster zegt
Ok, ik kan hier niet uitblijven….
Op het moment dat ik mijn Brera (fantastische auto overigens) ga inruilen, dan zal dat toch echt alleen voor de AR Junior GTA zijn….
Ik droom er nu al over…mijn god, wat een genot…..moet dat zijn….
Somebody help me!
DJD zegt
nah, gelukkig geen rotte bodykit, maar ik zie niet veel verschil met een gewone 159, behalve donkerder achterlichten en een spoiler en de kap ietsje boller. hety zijn de prestaties die hem een icoon maken
damster zegt
Argh, I am losing it….totaal off-topic….maar jongens….kijk dannnnn…..je weet toch….
CSL zegt
Die vern**kte bodykit was dus echt!!
Die achterspoiler moeten ze maar gauw eraf halen zit er niet uit op zo’n auto. Maar wat zie ik nou, een bult op de motorkap?!
Ik denk dat die hoogwaarschijnlijk een V8 gaat krijgen met 4WD, want die oude GTA kon niet eens een golf R32 bijhouden. Ik denk echter wel dat die minimaal zo’n 1700kg gaat worden, maar dat hoop ik natuurlijk niet.
stephen King zegt
een ding vergeten jullie.. de oude GTA was niet geplaads als een AMG/m-power killer.. maar gewoon een 3.2 liter die voor mensen is die wat anders willen dan een normale 3-liter audi of wat dan ook..
meschien dezelfde motor als die in de C8 die van maserati… zou zomaar kunnen..
TimMR2 zegt
Erg gave auto, hopelijk rijdt deze wel net zoals de 156. De normale 159 rijdt een beetje als een duitser.
Heb me trouwens op m’n stage (alfa romeo/fiat) dat de 440 pk sterke V8 uit de maserati erin komt.
Ga er maar vanuit dat het 4WD wordt aangezien alle nieuwe Alfa’s met een motor van boven de 200pk 4WD krijgen.
karaya zegt
@CSL
Ben je zeker dit filmpje vergeten.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/03/video-130i-147-gta-a3-32-golf-r32-en-integra-type-r
CSL zegt
@karaya
neej natuurlijk niet:
golf r32: 1.9
147 gta: 1.10
plus dat die man bij elke bocht leftfootbraking toepast.
Bij top gear was die zelfs 3sec trager met zwaare onderstuur.
De nieuwe R32 is zelfs nog sneller.
Stephan zegt
En pk’s aan de drukas zijn geen pk’s aan het wegdek he. En met 4wd verlies je er gewoon erg veel, met rwd minder en met fwd het minst. Dus de Alfa zet in dat filmpje wel het meeste pk’s op het wegdek.
friso zegt
Volgens mij zit er een m3 achtige power bulge op de motorkap. Dat zou op een v8 moeten wijzen. Daarnaast hebben ze die motor in de schappen liggen en dat lijkt me goedkoper dan een v6 met (bi-)turbo ontwikkelen. Daar komt nog bij dat de 169 een v8 krijgt. Waarom moet het snelste model het dan met een v6 doen? De v8 van bmw is trouwens lichters dan de vorige v6. Maar dat zal bij alfa waarschijnlijk niet zo zijn.
Daarnaast weet ik nog niet of die spoiler er daadwerkelijk op komt te zitten. Op de foto’s testen ze op de ring. Dat doet je niet om het uiterlijk te testen maar om het weggedrag af te stellen. Dat lijkt mij makkelijker met een dergelijke losse vleugel.
Miii zegt
M3 killer….
in 1 woord PRACHTIG!!!
ik denk dat de auto best mooi op mijn oprit staat
Us zegt
@ Stephan, drukas? fwd beter dan rwd en 4wd? Volgens mij snap je het niet helemaal of je moet dit nader toelichten..
Sjon zegt
Er was ook een gerucht dat deze RWD zou worden ipv AWD, om nog is 80-100 kg te besparen. En dat is dan ook gewicht wat je aan de voorkant bespaart voor het zware motorblok wat dus erg gunstig is voor de balans.
V8 is ook enige logische keuze om concurrentie aan te gaan met de M3/RS4
phantom zegt
Dat wordt een mooi koppeltje..m3, rs4, 159gta, c63amg, is-f. Ik kijk er nu al naar uit.
Ilquadrifoglio zegt
De auto krijgt dezelfde prijs als een M3/RS4… De auto wordt niet begrensd, dus 300 KM/PH is zeker mogelijk. De GTA wordt uitsluitend leverbaar met een “hyperfast Alfa Romeo Selespeed II” versnellingsbak. De auto wordt voorzien van: ARC (anti roll control) & SDC (synaptic damping control). Tevens is het Q4 systeem geperfectioneerd.
Het ziet ernaar uit dat de uitvinder van de sportsedan serieus terug is.
@ CSL
Hij kon de R32 wel degelijk bijhouden: http://www.car2max.com/video/Top%20Gear%20-%20Alfa%20Romeo%20147%20GTA%20Vs.%20Golf%20R32%20Vs.%20Focus%20RS.wmv
CSL zegt
@Ilquadrifoglio
D 147GTA is 1 van de slechtste “hot hatch” die je maar kan bedenken.
R32 rijdt tenminste fatsoenlijk en heeft 4WD. Die nieuwe kan zelfs een BMW 130i bijbenen.
Ilquadrifoglio zegt
@ CSL
Nou de slechtste zeker niet… Maar wel de auto met de meeste onderstuur. Het was wel de snelste in de 0-100 sprint. Toch zouden de presentators de 147 GTA kiezen…
Wel leuk toch voor z’n oude auto…
CSL zegt
@Ilquadrifoglio
Nou als ik heb zo begrijp, koos JC de R32.
Rick dos zegt
Ik durf ´m wel aan dat er een V8 inzit. Powerdome en roostertjes aan de zijkant (hmmm waar heb ik dat toch eerder gezien?) duidelijk een V8. Wat dan wel weer jammer is, is dat ze wéér niet een eigen V8 hebben ontwikkeld. Beetje makkelijk en goedkoop, niet?
En blijkbaar, omdat het Italiaans is en Alfa Romeo is, behoor je het mooi te vinden. Ja, nou, ik dus niet.
w0o0dy zegt
@Rick dos: Tja, Alfa Romeo hè. Need I say more?
Of deze GTA de v8 van Maserati krijgt of de v8 die Alfa en Maserati gezamelijk hebben ontwikkeld (hetzelfde samenwerkingsverband dat het voor Maserati mogelijk maakte de Grantourismo te ontwikkelen op basis van de basis die ontworpen is voor de Alfa Romeo 8C Competitione) dat is nog niet zeker.
Alfa Romeo is gezien het verleden één van de beste kandidaten om een echt sportieve middenklasser te bouwen. Meer dan alle andere concurrenten van BMW zal Alfa een sportieve auto gaan bouwen. En zelfs met de huidige voorwielaandrijvers en hun gewichtshandicap laat Alfa zien dat ze weten hoe je een sportieve auto bouwt in de middenklasse. Er is een goede reden voor dat hogere gewicht: het onderstel van de 159 is technisch zo ontworpen dat het overstappen naar achterwielaandrijving niet enorm complex is. Dus hopelijk zal de GTA een echte achterwielaandrijver zijn.
Dus misschien zijn de BMW fans daarom een beetje nerveus worden… ;) stel je voor. Auto’s die veel niet alleen mooier zijn dan alles wat BMW maakt, maar ook nog eens sneller. Tja dat is een kleine nachtmerrie voor de fans….
CSL zegt
@w0o0dy
Zoals je het zelf goed zegt, de handicapt is zo groot dat ze zwaar hun best moeten doen om mee te tellen als concurrent. En dan moeten ze zich nog kwalitatief gaan bewijzen. Wat is het leven toch zwaar he ;)
w0o0dy zegt
Infomotori.co.uk heeft een aantal foto’s van deze auto… lijken niet helemaal dezelfde foto’s. Hier een voorproefje
Ilquadrifoglio zegt
@ CSL
Hier de volledige versie:
http://www.youtube.com/watch?v=6-gut6mamjc
Ze kiezen dus wel degelijk de Alfa Romeo!
@ w0o0dy
Sorry, geen achterwiel aandrijving. Dit staat gaat wel gebeuren met de opvolger van de Alfa Romeo 159 en uiteraad de Alfa Romeo 169.
Rick dos zegt
@w0o0dy
Do you need to say more? Nouououw, blijkbaar wel gezien je verhaal….. ;) :)
En nee, ik denk niet dat de BMW fans hier een nachtmerrie van krijgen of er nerveus van worden…….ik denk eerder de Golf R32, Passat R36, Vectra OPC etc. fans er nachtmerries van krijgen en er nerveus van worden. ;)
Het concept van een Italiaanse sedan met Ferrari motor is overigens niet nieuw, want wie kan zich niet de machtige Lancia Thama 8.32 herinneren? Met de automatische achterspoiler. Prachtig!
Rick dos zegt
Trouwens de Lancia is een goed voorbeeld dat zo´n concept niet ècht aanslaat…….
Ilquadrifoglio zegt
@ Rick dos
Deze auto zit toch in de klasse van BMW/Audi/Mercedes, hij gaat namelijk +/-100.000 Euro kosten.
En met zijn PK per ton verhouding is het absoluut een rede om je zorgen te maken als een liefhebber van BMW/Audi/Mercedes. Maar als het gaat om verkoopaantallen kan hij waarschijnlijk idd. niet concurreren, en dat is misschien maar beter ook.
w0o0dy zegt
@Rick dos: mensen die een Golf, Passaaaai of een Vectra interessant vinden snappen weinig van design en al helemaal weinig van goed weggedrag van een auto, dus ik denk niet dat de potentiële kopers uit die hoek komen. De groep kopers die van sportieve auto’s houdt die echt een goede balans hebben en de bestuurder feedback geven, zul je eerder moeten zoeken bij de BMW-, Ford-, Mazda- en Peugeot-rijders. Verder zullen er wel een aantal mensen switchen van Audi, Mercedes, Saab, en Volvo, naar een Alfa.
De huidige 159 (incl overgewicht) heeft al een beter weggedrag dan de gewone uitvoeringen van de 3 serie (als je objectieve meetgegevens als laterale grip ernaast legt) en dat met voorwielaandrijving…. Als Alfa inderdaad gaat toetreden tot de 400+pk klasse met de 159 dan wordt dit een concurrent voor de M3, RS4, C63. Ik verwacht niet anders van Alfa dan dat het weggedrag op het niveau van de beste auto’s in de klasse ligt….. dus dat worden leuke vergelijkingen. Dat sommige mensen niet verder kijken dan het aanbod van BMW dat is hun afwijking, maar ik zal het ze niet kwalijk nemen. Maar waarom geen mooie auto kopen? ;)
Rick dos zegt
@Ilquadrifoglio
Als je een ring van lood een prijskaartje geeft van een gouden ring. Zie jij de ring van lood dan echt als een alternatief voor een gouden ring?
“Maar als het gaat om verkoopaantallen kan hij waarschijnlijk idd. niet concurreren, en dat is misschien maar beter ook.”
ik ben blij te lezen dat je realistisch genoeg bent om te realiseren dat deze auto een onnozele project is. ;)
@w0o0dy
Ik ben blij dat je BMW als een geheel apart merk ziet en het niet in het rijtje plaats van de merken voor de plebs zoals Audi etc.
Thx man! Deep respect! ;)
Wat ik dan weer wel aandoenelijk vind, is je wishful thinking die tot uiting komt in de volgende zin;
“Als Alfa inderdaad gaat toetreden tot de 400+pk klasse met de 159 dan wordt dit een concurrent voor de M3, RS4, C63.” :D ;)
w0o0dy zegt
@dos: tja kijken of je ook nog lacht als de 159 gta uit is. Alfa heeft al jaren geen topmodel gehad dat qua vermogen mee kon met de dikke duitsers. Als ze nu op vrijwel hetzelfde vermogen uitkomen dan zal blijken hoe goed het onderstel en het weggedrag werkelijk is…..
Rick dos zegt
Ik persoonlijk zie dit ècht niet als concurrent. De volgende generatie 159 en 169 is volgens mij een ander verhaal. De verhalen die ik hoor en de foto´s die ik zie, kan dat wel eens de èchte wederopstanding van Alfa betekenen.
Ilquadrifoglio zegt
@ Rick dos
“Als je een ring van lood een prijskaartje geeft van een gouden ring. Zie jij de ring van lood dan echt als een alternatief voor een gouden ring?”
Iedere BMW rijder doet dit toch knul?
Ilquadrifoglio zegt
@ w0o0dy
Ach…
Laat die knul toch struisvogeltje spelen…
Rick dos zegt
Hèh das nou jammer, pik. Mijn vergelijk is blijkbaar te hoog gegrepen om voor jou het te begrijpen….
p.s. bespeur ik daar frustraties?
CSL zegt
Ik snap niet dat sommigen denken dat Alfa goeie auto’s maakt! sinds wanneer?
Betrouwbaarheid is zo slecht dat mijn knieën beginnen te bibberen als ik in 1 moet instappen. En waarom denken mensen dat anderen die jaren in een top Premium auto hebben gereden er van zouden afstappen?!
“mensen die een Golf, Passaaaai of een Vectra interessant vinden snappen weinig van design en al helemaal weinig van goed weggedrag van een auto”
Wat is precies een goed weggedrag?! Als zware onderstuur in elke bocht goed weggedrag betekent dan hebben die mensen het inderdaad mis.
Wordt een keer wakker zou ik zeggen.
w0o0dy zegt
@csl: “zwaar onderstuur in elke bocht”…. tja dan weet je OF niet waar je het over hebt, OF je kunt niet rijden….Kies zelf maar. De 156 GTA is op het circuit net zo snel als de 330i….. en dat met alleen voorwielaandrijving. De groeten, hè!
CSL zegt
@w0o0dy
250pk! op de voorwielen zonder LSD?
Is goed jongen. Ga jij maar in je voorwielaangedreven “Sportauto” gezelig op de circuit rijden. Dan zie je dat je links en rechts wordt ingehaald door jawelhoor BMW’s van meer dan 10jaar oud.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar zelfs een 330i zonder M onderstel rijdt ‘m zoek.
even wat tijden erbij gepakt:
8:51 — Alfa Romeo 156 GTA
8:35 — BMW 130i
8:32 — Volkswagen Golf R32 Mk. IV
8:35.93 Opel Astra OPC,
8:26 — BMW 335i
De groeten, hè!
H.J. Vaesen zegt
Woo0dy man, je zit echt op een wolkje. Een 159 is een prachtige auto, maar wedijveren met de M3, RS4 etc.? Naa. Gaat hem niet worden.
Persoonlijk kan ik niet wachten om een rit te maken in de nieuwe IS-F, alsmede de prijsinfo. Kan er niet achterkomen welke Lexus dealers hem als Demo krijgen. Iemand een tip?
w0o0dy zegt
het zal wel…..
Alfa Romeo 156 GTA vs BMW 330i
Power Lap Times
Track Hockenheim Shorttrack 1:22.7 1:22.5
w0o0dy zegt
En nog een Alfa voorwielaandrijver die wint van de 330i… en kijk naar de pk/gewichtverhouding, die is gelijk. Verder is de BMW sneller in de sprint naar 100 en heeft de 330i een hogere topsnelheid. Leg mij maar uit op welk onderdeel de BMW het verliest……..Volgens mij moet het verschil in een betere wegligging of in later kunnen remmen zitten….
Track
Hockenheim Shorttrack
BMW 330i 1:22.5 vs Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive 1:21.06
Specs
330i Max speed 155 m/h (250 km/h), 0-60 mph acceleration 6.5, Power/weight ratio 0.12
GT 3.2 V6 Max speed 150.66 m/h (243 km/h) 0-60 mph acceleration 6.6,
Power/weight ratio 0.12
twinspark zegt
@w0o0dy Laat die twee megalomane braadworstbakkers toch lullen. Volgens mij zijn de italianen nogal dominant in zo`n beetje alle takken van de gemotoriseerde sport, en da`s niet voor niks.. En laten we het maar helemaal niet hebben over ontwerpkwaliteiten. Zie de prachtige 1 serie coupe. Lang niet zo gelachen.
CSL zegt
Face it, Alfa zijn gewoon algemeen erg gaar te noemen. Echte rammelauto’s verder wil ik er geen woorden meer aan vuil maken.
phantom zegt
Jongens houdt het wel gezellig he.
Ik zou niet weten of de alfa beter of net zo goed is als de bmw, alleen houd wel in je achterhoffd dat bmw al jaren met zijn m-gmbh bezig is om precies te zijn 35 jaar, een echt kwaliteitsproduct dus met geweldige rijeigenschappen. ALfa zal flink zijn best moeten gaan doen…….
karaya zegt
@CSL
Ik troost me met het idee dat ik jou kop wel eens wil zien als Ali B. met een BMW naast je voor het stoplicht staat.
Met een Alfa hoef je niet bang te zijn om met zulke proleten geassocieerd te worden.
Sleep tight.
Sjon zegt
Het rammelen is echt iets van vroeger, de huidige 159 en Brera doen ’t best goed qua betrouwbaarheid en tuurlijk er komen wel is wat electronica probleempjes voor. Maarja electronica problemen is iets wat ook veel voorkomt bij de laatste modellen van BMW.
Het chassis is het sterkste in z’n klasse, dit komt helaas wel met een zooi extra gewicht. Maar als zelf de Duitsers toegeven dat het chassis erg goed is, dan zegt dat wel wat.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3533466381266186039
Alfa Romeo is gewoon een merk met een prachtige historie die al ver bestond toen BMW nog een pruts fabrikantje was. BMW heeft mooie modellen voortgebracht, maar het valt allemaal in het niets vergeleken Alfa Romeo. En ik weet eigenlijk wel zeker dat de nieuwe GTA ontwikkelt wordt om beter te zijn dan de M3/RS4.
De uitslag van de toekomstige Top Gear test is iig wel bekend, die Duitsers kunnen geen emotie in hun voertuigen stoppen zoals de Italianen dat kunnen.
Turbopaultje zegt
Citaat : ” Face it, Alfa zijn gewoon algemeen erg gaar te noemen. Echte rammelauto’s verder wil ik er geen woorden meer aan vuil maken.”
Hopeloos ignorante puberstatement van iemand die echt geen verstand van zaken heeft.
Kijk ff hoe profi ś met autoś rijden waar jij over praat alsof je H.J. Stück himself bent.
http://www.youtube.com/watch?v=BRqRYNsr67Q
Mag ik je er verder op wijzen dat je een 2006 335i met een 2002 Alfa 156 vergelijkt. Met
een 156 reestrekker rij ik jou al om de oren op de Nordschleife in je pimmer………………..
Eric zegt
Zouden al die kampers, loverboys, Marokkaanse “aandachtsjongeren”, ghetto hoo’s & pimps en andere typische BMW-rijders nou echt allemaal gaan voor die vaak geroemde achterwielaandrijving, prestaties en rijgedrag van BMW? Of kiezen ze vooral voor BMW omdat dat het (Duitse) merk is met het meest proleterige imago?
parisi zegt
@ eric
;-) wat zeg je dat lekker, maar je hebt overschot van gelijk.
phantom zegt
Jongetje, rij eerst maar eens in een bmw, dan praat je wel anders
w0o0dy zegt
@phantom: been there done that, en nu? Leuk hoor, maar geen mooie auto’s en technisch wel goed, maar ook nogal steriel.
Rick dos zegt
@Eric
Nee, ze kiezen vooral niet voor een Alfa, omdat er meestal van die bekrompen personen er in rijden….
damster zegt
Subjectiviteit is een goede paginavuller…
Mijn gabber rijdt in een bmw en ik in een alfa. We rijden tegen elkaar en proberen elkaar te verschalken, in plaats van theekransjes er over te houden…
Ergo, gasten, ga de weg op en doe ervaring op…da’s veel leuker dan typen.
Eric zegt
@Rick dos
Alfa-rijders bekrompen personen? Hahaha!
Straks ga je nog zeggen dat Alfa-rijders mensen zijn die lekker veilig hetzelfde kiezen als de buren, en niet van de grote massa durven af te wijken.
Rick dos zegt
Och gut, je hebt het echt niet door, hè?
Eric zegt
Nee, leg het effe uit dan….
Rick dos zegt
“Zouden al die kampers, loverboys, Marokkaanse “aandachtsjongeren”, ghetto hoo’s & pimps en andere typische BMW-rijders”
Het is me opgevallen dat alfisten nogal snel naar dit soort uitspraken moeten grijpen om een voor hun valide punt te maken. Terwijl dit zogenaamde “argument” in beter wetenschap kant noch wal raakt.
En daarom kom ik tot de uitspraak dat alfisten nogal bekrompen personen zijn. Ach ja, als we dan toch alles over één kam scheren. Waarom ik dan niet, hè?
Stephan zegt
Feit is dat er meer sjonnies in bmw rijden dan in alfa.
Terwijl het aanbod in 2dehands alfa groot genoeg is ghehehe.
En voor de normale mens stuurt een 159 1.9 16v JTD scherper dan een normale 320d.
En sportiviteit gaat toch om hoe een auto aanvoelt, en niet hoe een 1 of andere pro ermee over een circuit kan jagen. En een alfa voelt sportief aan, en een bmw nogal dood en emotieloos, net als alle andere duitsers (uitzonderingen nagelaten)
Eric zegt
@ Rick dos
Ik ben de laatste die alle BMW-rijders over een kam wil scheren. Ik heb niet voor niets 4 verschillende groepen BMW-rijders genoemd. ;-)
Rick dos zegt
@Stephan
Bedankt dat je mijn uitspraak bevestigd met je eerste zin. ;)
@Eric
4 verschillende groepen die niet zo “puur” als jij zijn, hè? ;)
Stephan zegt
Dus je geeft toe dat BMW een sjonnie merk is. Aangezien de meeste in NL rijdende bmw’s uiteraard geen nieuwe is (en doe nu niet grappig en zeg dat ze allemaal niet nieuw zijn) Meeste zullen jaartje of 6 oud zijn ofzo? Misschien wel ouder, aangezien ze vrij lang meegaan.
Rick dos zegt
Lezen Stephan iets over bekrompen en alfisten…….
Stephan zegt
Hoezo zou ik bekrompen zijn als veel sjonnies in BMW’s rijden… Ik zie het verband niet, en zo dom ben ik niet.
Ilquadrifoglio zegt
De nieuwe Alfa Romeo V6 is ondergebracht bij de ex Ferrari F1 engineer Paolo Martinelli. De motoren gaan +/- 100-120 PK/L leveren.
Sjon zegt
Ilquadrifoglio, hoeveel van wat jij zegt bewust nou op de waarheid? Ik hoop op een V8 in de GTA, maar als ik dan bij je info lees over bekerhouders die ze weghalen? Dat moet dan weer grote onzin zijn, aangezien ik in mijn 159 nog nooit een bekerhouder heb gezien ;)
Ilquadrifoglio zegt
@ Sjon
Klopt idd..
Hoewel ze wel bestaan met bekerhouders (vlakbij de handrem), deze zijn echter zeer zeldzaam, gewoon omdat het niet hoort bij een Alfa Romeo. De persoon die deze informatie gaf, bedoelde verwijdering van luxe items. Met als voorbeeld bekerhouders (al ging dit niet helemaal op), bij de Alfa Romeo 159 zal dit bv de brilhouder (komt wat vaker voor) betekenen.
CocoCool zegt
Ach, de brilhouder, daar kan een Italiaan prima zonder. Hij heeft z’n zonnebril toch altijd op z’n neus.
Kj Veslinga zegt
Jongens jullie moeten elkaar niet zou in de haren vliegen, gelukkig rijdt niet iedereen alfa, zodat de echte liefhebber nog een mooi stuk auto kan kopen voor een nette prijs. Mijn alfa rammelt een beetje (156 JTD edizione linitata), maar what the fuck, met een standaart diesel rijdt ik op landweggetjes menig vr6je of opgefokt jappanertje naar zijn grootje door het te hebben van een ijzersterke wegligging, maar wel je comfortabel rijden, koop dan maar gewoon een benz of bmw, want die dagen je niet uit.