Voor wie van kaal houdt. Dit krijg je wanneer supercars en ander leuk autovertier worden aangeboden in een basistrim.
Vanaf een bepaald prijssegment is zelfs de goedkoopste uitvoering van een auto al voorzien van lichtmetalen velgen en een verflaagje op de voor- en achterbumper. Al neem je de meest voordelige variant, rondrijden in een auto met kale bumpers is er niet meer bij. De Hongaarse photoshopper X-Tomi stelde zich echter een autowereld voor waarin zelfs in het allerhoogste segment nog wel met een basistrim wordt gewerkt. Waardoor een AMG GT opeens met kale bumpers wordt geleverd, of een McLaren 650S op stalen velgen zonder koelgaten staat.
Praktisch voor het tuningsgilde wel, die zijn doorgaans dol op kale, goedkopere basisvarianten. Eén van de redenen waarom Toyota de GT86 ook in een soortgelijke uitvoering aanbiedt.
De 15 bolides met armetierige velgen check je in de gallery.
15 sportauto’s vermomd als caddy*
Haha leuk
@fa5test: was nog leuker geweest als ze ook halogeenverlichting kregen. En te hoge ophanging. En geen led achterlichten.
Is er wel wat aan de Camaro veranderd? ;)
Die wielen die onder die groene bmw liggen zullen heel vet staan onder een e30!
Ik vind het op de Alfa nog best kunnen.
De metallic lak moet ook nog even vervangen worden door standaard busjeswit
Kijk, een standaard TT!
@faalhaas: Maar wel één met heeeel veel dure extra’s aangevinkt op de optielijst. Het hele Allroad stylingpakket met luxe antracietkleurige steenslagbestendige ABS bumpers, handgrepen en spiegels in de kleur van de bumpers, speciale limited Edition velgen uit hoogwaardig staal in het design van de straatversie van de Urquattro.
Én een wielbevestiging met 4 moeren ipv 5, zodat bij circuitgebruik de bandenwissel 20 procent minder tijd kost. Geeft je nog meer voorsprong.
@moveyourmind: ik zeg minstens 120k
Zo wordt een TT ineens een Dacia Sandero coupé….
Over zijn Photoshop-skills valt niets te zeggen.
Stalen velgen ftw! Alleen standaard bumpers zien er ook stuk saaier uit en niet alleen lakloos. En leds zijn ook niet standaard. Eigenlijk is niks standaard, we worden gewoon keihard gefuqt
Die 911 hebben ze niet echt hun best op gedaan volgens mij
Bij de LaFerrari ziet het er verrassend goed uit, Het zou me niks verbazen als Ferrari dit daadwerkelijk op de optielijst zou zetten, uiteraard wel in carbon in plaats van cheapoplastiek
@Edge: Aanvulling: het heeft wel iets weg van de two-tone kleurstelling van de 512 BB
ze zien er eigenlijk een beetje uit zoals de audi a6 allroad uitvoering
@elguapo: Ja dat is zo een fail-hazen bak, ik snap mensen echt niet die dat ding kopen.
Volvo XC70 ook zo een lelijk hok
@kjeld: Echt niet, dat ding is perfect voor als je iets hoger wilt zitten, maar geen Zafira aan wilt schaffen.
@kjeld: ik vind de XC’s van Volvo nog steeds erg mooi. Vooral de best zeldzame eerste generatie die nog de naam V70XC droeg.
@ej20g: bedoel je niet de V70 Cross Country?
@danmar: jep, die bedoel ik. Altijd al een mooie auto gevonden. Helaas kennen niet zo gek veel mensen ‘m, niet zo vreemd aangezien ze hier niet zoveel verkocht zijn.
@kjeld: Een xc70 draagt kunststof omdat hij gemaakt is om overal overheen te raggen zonder dat je meegespoten bumpers verkrassen door opspattend grind. Bovendien is het ander materiaal als het goedkope plastic op een instappertje Ford Ka
Ik zie nog best een aantal meegespoten bumpers trouwens (o.a. MX-5, Corvette).
Om het echt af te maken moet trouwens de LED-verlichting op de meeste auto’s nog even vervangen worden door Halogeenpitjes vóór en gewone lampen achter, en ik zie volgens mij ook nog wel wat peperdure lak-opties langskomen.
Die Camaro is zo best te pruimen!
Alleen de TT en de Lexus zijn goed gelukt.
Ik zie een markt voor VAG en Toyota!
Sommige zien er verrassend goed uit zo. Is eigenlijk een soort two tone kleurstelling. Vervang het plastic voor carbon en je hebt toch een hele fijne wagen.
Overigens zou ik tegen de meeste van deze wagens sowieso geen nee zeggen. Basis uitvoering of niet.
Ik vind die stalen velgen onder de MX-5 verrassend goed staan eigenlijk.
Lexus vind ik dan echt gelijk een petjesbak.
Meer een echte ‘basis’auto
Ik heb stalen velgen nooit lelijk gevonden onder auto’s, mits zilver gelakt (zoals bij de Dacia Duster). De reden dat ik altijd lichtmetaal aanvink bij de opties is enkel omdat auto’s anders vrijwel altijd met zwarte velgen en zilverkleurige plastic wieldoppen worden geleverd, wat mij betreft het meest onbegrijpelijke design statement van de 21e eeuw.
De 918 ziet er prachtig uit in die trim, lijkt wat op de 904 zo.
Voor de rest is het eigenlijk een beetje TE, die TT is dan nog het meest geslaagd. Zo’n mclaren, ferrari de ferrari, … zijn gewoon te duur ervoor.
De lambo,mclaren en de camero staat het nog redelijk.
Zo ziet het halve Nederlandse wagenpark er toch uit met winterbanden?
@imaginenl: Zo zijn de zwart plastic bumpers ook handig in de winter ivm pekel natuurlijk
De Lambo is gewoon een Superleggera-uitvoering geworden.
@berlinetta: De Huracan ziet er hier beter uit dan ooit tevoren. Het is teveel eer voor deze Italiaanse R8 maar misschien ook door de kleur doet ‘ie me me denken aan:
@jaapiyo: ik heb je wel door, stiekem in een artikel over lelijke auto’s een bloedmooie posten en zo alle aandacht trekken. Het werkt!
Leuk en grappig om te zien. Zoals de meeste aangeven had er eigenlijk nog veel meer standaard kunnen zijn. Maar het belangrijkste voor mijn gevoel is de stalen velgen terug brengen naar 15 of 16 inch want de wiet ziet er zo nog steeds gevuld uit.
@isn1981: Edit wiet=wielkast
@isn1981: waar het hart van vol is…. ;)
hyundai veloster was ook wel een leuk dingetje maar het ontbrak em gewoon aan de nodige PKs,hier had hyundai meer uit kunnen halen.
Bovenstaande is verkeerde post.
hoort bij
http://www.autoblog.nl/nieuws/hyundai-wil-weer-een-sportauto-bouwen-71343#post-71343
@mellie: Gelukkig. Ik zat hard mijn best te doen je post aan dit artikeltje te linken…
Doe mij zo’n ubercale MX5 met stalen velgen maar! Niks luxe, gewoon pure fun voor weinâgh! Beetje a la de 205 en 106 Rallye, ook al van die geweldige gebakjes.
Kaal, met de K van Karel natuurlijk… ;)
De Huracan en LaF zien er niet verkeerd uit zo. Sowieso zijn steelies soms best wel tof.
Bij de Mustang moest ik gelijk aan de F150 denken en bij de TT aan de Transporter. Associaties die normaal niet zo naar voren komen. Zo zit er toch meer ‘familie’ identiteit in de designs zit dan je denkt ;)
Ik vind dat die mustang best wel lekker smoelt zo
Mx-5 en de camaro zien er nog wel realistisch uit
Bestaat echt :
http://hooniverse.com/2012/03/29/toyota-prices-the-gt86-high-for-finland/
@RazorHead: Je weet dat dat het JDM-tuningmodel is? Als in: die Tuners gaan er toch de bumper afhalen, dus doen we geen moeite om hem te lakken…
@Esprit_de_Flandre:
Ik weet het. Maar ik vond het wel passen hier ;)
Trouwens, jammer dat die versie hier niet wordt geleverd.
En wat is hier het praktisch nut van?
de koplampen zijn niet basis…..xenon/led/laser… moet halogeen zijn toch?
@arashrsf:
Hallo Geenlicht is pas basic, of misschien de goede oude Duplolamp (geen Lego trouwens)..
Sommige zien er niet eens zo verkeerd uit…
Dit was de redding voor halfords geweest wellicht…
De LaFerrari ziet er bijzonder goed uit
Die Porsche 918 deed me in eens heel erg denken aan een Porsche 904!
https://www.google.nl/search?q=porsche+904&client=firefox-a&hs=XQT&rls=org.mozilla:nl:official&channel=nts&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=EsJKVLvyK4vVPPqXgeAC&ved=0CCUQsAQ&biw=1366&bih=634
Die tt staat toch zo als basismodel in de folder?
Als ze goedkoper zijn zal ik er 1 kopen en gewoon bumpers laten spuiten en andere velgen heb je toch de auto die je wilt maar dan goedkoper (crisis)
Heel leuk. Stalenvelgen zonder doppen forthewin! Helaas zijn de wielsierring en naafdoppen gesneuveld bij de meeste merken (Volkswagen what have you done?!) terwijl de bumpers-niet-in-kleur geen gemist feature zijn.
Ach, zet er “Cross” voor of achter, en je kan er 2000 euro meer voor vragen…