![Suzuki Sport XL7 Hill Climb Special](https://static.autoblog.nl/images/wp2007/msn/10271.jpg)
Who needs a Veyron? De Suzuki XL7 doorbreekt immers ook de magische grens van 1.000 pk en is vast net zo zuinig als alle andere Soefzoeki’s! Zoals trouwe Autoblog-bezoekers of Suzuki fans vast konden voorspellen, zal de XL7 worden ingezet om Pikes Peak mee te beklimmen.
Vorig jaar won ‘Monster’ Tajima al in een Suzuki, maar zijn ultieme doel bleef nog onvervuld. Tajiama wil het record op Pikes Peak, dat nu nog in handen is van Rod Millen. In 1994 bedwong Millen in 10 minuten en 4.6 seconden de 20 km lange gravelweg. Dat was een gemiddelde snelheid van bijna 120 km/u op een bergweg met 156 bochten.
Om een kans te maken heeft Tajiama de beschikking over een speciaal gebouwde XL7 met stalen spaceframe uitgerust met carbon en kevlar carrosserie delen & spoilers. De V6 krachtbron van 3,6 liter is voorzien van een dubbele turbo, waardoor het motorvermogen nu de 1.000 pk is gepasseerd; 1.007 pk om precies te zijn.
Spectaculair natuurlijk, maar het zou leuker zijn als het met streetlegal wagens gedaan zou worden.
leuk ideetje voor een “XL7 Special Edition” :D
LOL, dat voorspoilertje ziet er leuker opgeplakt uit :) Maar het is wel bruut natuurlijk! :O
:o machtig :D
Er was al een pikes peak escudo in 1994 met rond de 1000PK.
Is dat niet die auto die je op GT4 kunt spelen :-)
Dat is de Suzuki Escudo Dennis :)
Maar ja, niet straatlegaal eh! ;)
Er zijn zat auto’s die sneller zijn dan de Veyron in acceleratie en/of topsnelheid.
haa kenners hier.. machtige auto ..ongelofelijk zie hoe klein dat ding is..
@Armada: Er zijn zat Skylines, Supra’s en zelfs Golfjes die over 1000 PK hebben.
Ze hebben echter wel allemaal een turbo ten grote van de maan, en een turbolag zodat zelfs een tractor kan winnen met stoplicht sprintjes.
Hmmm Rod Millen en 1994…dat kan alleen de Celica GT4 zijn geweest…sterker nog,die is door Rod Millen omgedoopt tot pikes peak celica waarmee ie ’t record behaalde ;)
Heel mooi! Hoe veel uur gaat deze motor mee? 10? 12?
Suzuki hea. :)
@ tdj : 20 min., pecies genoeg om bovenaan te komen ;)
als je nou geen of een zo klein mogelijk turbo gat wil, neem je der gewoon 2. heel simpel, een kleine en een grote. ik heb het ook. de kleine gaat tot de 4000 toeren, dan schakalt tie over op me grote turbo, die heeft volgas even 500 toeren nodig om op gang te komen ( heb voor die 500 toeren een speciale extra chip, zodat tijdens dat moment me motor een zéér krachtige inspuiting maak zodat ik niet volledig me power kwijt ben ) en dan ga ik daar op verder tot de 9000 toeren. werkt toppie :)
ik ken wel een straatlegale auto die krachtiger is dan de veyron.
de weineck cobra special edition.
12500cc v-8
1100pk
1750nm koppel
0-100 in 2.9 seconden
0-200 in 4.9 seconden
0-300 in 10 seconden
maar ff weer ontopic
ik vind dit wel een geinig ding. minder geinig is die 1000 pk
en godzijdank ben ik hier niet de enige die gran turismo 4 speelt
cl600 in welke auto rij je dan en hoeveel pk heeft die dan ben wel benieuwd
SUZUKI
SJEEF U ZELF U KIST IN
maar wel snel.. :p
@ acolado:
haha wat grappig… wat rij jij? daar weet ik ook vast wel een ”grappige opmerking” over…
@floris:
audi a3 2007
@ cl600 daar zat ik ook net aan te denk 1007pk uit 3.6 biturbo dat kan het nooit lang volhouden. veyron zelfde vermogen uit 8.0 quadturbo. bij motor wel meer maar ag.
ik vond m wel goed:P oke maak maar grappe over me mr2 2.0 gti t-bar dan florisferrari/suzuki leuke kombinatie trouwens…
Je zou um ook nog kunnen inzetten als sneeuwschuiver…:P
Toen ik hem zag op GT4 leek die picknicktafel groter…
knakebakkie!!!
@pantera, 2 sec lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk van 100-200 voor een auto met 1100 pk
@ phantom
op zon site stond tussen 2.9-3.2 seconden.
en dat geloof ik wel
@ acolado
audi a3…da’s toch zo’n opgepoetste golf waar je meer voor betaalt dan dat ie waard is…
audi = Als U Duwen Interesseert!!!
Goh in GT3 was die ZO hard die auto, ni serieus. Als ge hem juist afstelde ging hij dik over de 400 ze, bye bye veyron :-)
Heeft dit ding 2 3,6L v6 motoren of er maar eentje. De Escudo had er iig 2 v6’jes dacht ik…
@ Rickadelic : een 2003 CL600, opgeboord naar 6.6liter, , 4 turbo’s ( 2 kleine & 2 grote, zoals dernet uitlegde ), toerenbegrenzer naar de 9000 toeren, titanium race kleppen, aangepakt door Kleemann, en nog een heeeeele hoop meer. ik zit nu bij de 720pk, lijkt weinig maar ben meer gefocusd op koppel, das namelijk 1150nm. wel nodig voor die om en nabij 2ton ;) daarvoor ook een 5bak ipv 6bak. misschien dat ik ff foto’s op autojunk zet…
Komt er nog iets van op TV? Dit wil ik wel graag zien !
Gran turismo 1 en 2 (psx tijdperk)
had je ook een Suzuki met zoon enorme vleugel,
daar won je alijd alles mee (vooral op de kom bocht)
gt 2 ja:D
haha suzuki, leuk dat ze 1007pk hebben maar ik zal er NOOIT een keer in mijn leven een suzuki door gaan kopen, TENZIJ suzuki mij kan overtuigen dat ze tegenwoordig niet meer van colablikjesstaal gemaakt zijn.
Dit is gewoon de opvolger van de Escude Pikes Peak zoals frits @stefan al zij uit 1994 en Dennis zij uit GT 2,3 & 4 en het is een zieke bak.
over downforce gesproken! :O
@vinox: in Need For Speed kan je 400 met een Golfje, lekker boeiend :P Het is een spel, dit is een echte auto.
En even voor iedereen die GT4 gespeeld heeft, dit is NIET dezelfde auto, dat was de Suzuki Escudo Pikes Peak. Dit is dus de opvolger van dat ding. (wat inmiddels al meer dan 10 jaar oud is)
Ja een toppertje net als joppie saus met friet, maar deze auto kende ik al in Gran turismo 2 op de ps 1. ik reed iedereen weg en de auto moest toch ergens op gebasseerd zijn. dus volgens mij bestaat het joppie saus monster al een tijd
@ CL600
Je hebt de topsnelheidbegrenzer er ook uitgehaald neem ik aan?
Zo ja, hoe hard gaat die CL van je als ik vragen mag?
@ racer x : duitsland haalde ik de enge snelheid van 340, draaide toen net geen 8.000 toeren. der zat langzaam aan nog wel vooruitgang in maar ik vond het eigenlijk wel welletjes zo haha. was wel immens kick, heb ook toen ik terug was in het hotel die nacht gewoon niet kunnen slapen, was compleet klaarwakker weer ;)
1007 pk uit een 3,6 V6 met dubbele turbo :D daar kunnen ze bij bugatti nog een puntje aan zuigen met hun W16 met 4 turbo’s ;-)
@ Erik: Need For Speed is dan ook een hoogstaande racesimulator he ;-)
@Maarten: Maar er zit een verschil tussen de levensduur van ~1 uur en 25 beloofde jaartjes. :P
En het feit dat deze Suzuki nooit legaal het wegdek mag zien.
@ CL600
Goed bezig man, en geniet van je brute automobiel!