Narutoshi Hayashi is de man achter Garage Saurus en bouwt onder die vlag de gekste getunede auto’s. Wat dacht je van deze Ferrari 550 Maranello die een klein krachtkuurtje kreeg.
Hayashi werd benaderd door de eigenaar van de 550, omdat die gefrustreerd was over het gebrek aan tuningonderdelen (dit was vlak voor de 599 GTB werd aangekondigd). De enige serieuze optie was om alles op maat te laten maken.
En als je dat dan toch doet, kun je het meteen maar beter goed doen. Dus is het 5.4 V12 Ferrari blok uitgerust met twee HKS turbo’s. Het resultaat: 1000 pk, meer dan de eigenaar had kunnen dromen (via autoblog.it).
Steven zegt
oke, de 550 heeft te weinig vermogen, wat ben je dan toch verwend zeg. voor de rest geld natuurlijk “you can’t have enough hp, only not enough traction”
Ejay zegt
Filmpje?
Rick dos zegt
Wel ja joh! Verkracht ff een kunstwerk. En dan heb ik het niet over de koets (dat deed me toch niets) maar over de motor.
audi racer zegt
en die gaat …km p/h?
vØlvØ frǽk zegt
en hoe zit het met het koppel?
Jesko zegt
@ steven:
Die uitspraak klopt niet…
OT: grappig, maar het had leuker geweest als ze het exterieur standaard hadden gelaten, eventueel een subtiele spoiler en andere (lichtere, bredere) velgen hadden gekund…
Mr. Reddingius zegt
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Alleen hadden ze de tubing enzo wel een beetje een Ferrari-look mogen geven vind ik.
roberto zegt
Filmpje, filmpje.. :P mooi is tie niet meer, maar ff uitgelaten worden zou die denk ik wel willen
Franqie zegt
Echte Japanse tuning, zeer vet! Ik wacht op een filmpje…
Citrofiel zegt
Ik ben het eens met Mr. Reddingius. Ik vind het leuker dan een getunede Japanner.
floryn zegt
wow wat een strakke bak zeg helemaal niks vernield of verkracht alleen de spoiler is wel erg groot maarja met 1000pk mag je dat er wel op zetten!
luc zegt
dat zwart ziet niet uit
maak het dan rood
en de velgen zijn ook lelijkin zwart
Solstice zegt
Rare Japanners… of ’t nou een Skyline is of een Ferrari, gewoon turbo’s erop, een enorme achtervleugel en driften maar! :-p
Alwood zegt
:S beetje overtrokken als je het mij vraagt :o :P turbo’s op een ferrari is al fout… en ik vraag me ook heel erg af hoe je in godsnaam al die kracht op de weg wil krijgen!?
turbo S zegt
Dus jij vindt een ferrari F40 fout? Die heeft 2 turbo’s
Bob zegt
ach .. een vleugeltje is niet zo erg .. zo lang het maar een functie heeft.
PieterA zegt
Belachelijk zeg, hoe kan je je Ferrari zo laten verne*ken. Triestig!
matthis zegt
primeur!
Bob zegt
Ziet er een beetje uit als de 550 GTS
evo zegt
Gaaf apparaat!
Ptr zegt
Als je het mij vraagt is het gewoon een gts.. (met de turbo’s dan natuurlijk)
Body kit is nagenoeg hetzelfde
Bramzel zegt
Dan heb jij nog nooit een GTS gezien, want die is ongeveer 20cm breder ;) De voorbumper lijkt idd op de GTS, maar de rest van de auto is gewoon lichtjes aangepast.
Ik vind het wel gaaf eigenlijk :D Toen ik de titel zag vreesde ik het ergste, maar dit ziet er toch wel gaaf uit, helemaal als je de specs er bij houd. Alleen jammer dat ze de standaard velgjes er onder hebben gehouden, daar zouden een paar centre-lock racevelgen toch beter hebben gesmoeld.
Karaya zegt
Netjes gedaan.
MYSELF zegt
Waarom heeft hij twee keer andere velgen?
Als hij stilstaat zijn ze zwart, en als hij rijdt zijn ze ‘goud’.
Dat komt denk ik niet door dat stikkertje wat erop zit.
Wel een sjiek dingetje, hopelijk gaan ze binnekort ook even met de nieuwe
599 GTB even langs =D
Jordey zegt
kijk zo hoort een ferrari eruit te zien:D
Poekie Lauda zegt
Ik wed dat het motorblok maar ongeveer 10000km meegaat, en dat er veelste weinig grip is!
MustangZwerver zegt
Netjes, alleen al de motorruimte straalt al kracht uit. Maarjah waar moet je heen met de kracht als je geen tractie hebt Hmmmmm FILMPJEEEE!!!!!!
Murdock zegt
teering heee, dat ding spint in alle versnellingen man
Fiat Coupe 20v Turbo zegt
Respect voor de jappen! Dat is nog een customizen gewoon alles op maat maken, geniaal. Ik denk trouwens dat de V12 het geweld wel redelijk aan kan dus die 10.000 km zal wel meevallen. (hoe lang gaat en skyline blok met zoveel pk’s eigenlijk mee?)
Wat het uiterlijk betreft functie boven vorm: prima!
jort zegt
zo zo efen bugatie naa aapen met de 1000 pk
Jeroen zegt
je kunt ook meteen een Veyron kopen….
Simon zegt
@ jort:
Ja, want Bugatti heeft natuurlijk patent aangevraagd op de 1000-pk grens… -_-
Enige verschil, zij hebben er een W16 van 8 liter met 4 turbo’s voor nodig, deze Ferrari een 5.4 L V12 met 2 turbo’s.
Heyhuub zegt
@Simon
Denk je nou echt dat ze 8 liter en 4 turbo’s nodig hadden om die 1000pk uit de Veyron te trekken?
Hansie! zegt
Man, ja ok hij is tof
maar het lijkt wel of 1000 pk tegenwoordig de standaart is.
Hansie! zegt
Heyhuub: uhhh waarvoor anders?
Marc zegt
Ik vind het wel cool eigenlijk.. Respect voor die kleine mannetjes uit het Oosten.
Thumbs up! (Y)
niels zegt
Begrijp deze meneer niet,
Novitec levert een heel mooi pakket voor de 550 Maranello en ook voor de 575 Maranello.
Vind de auto er niet mooier opgeworden beetje te !!!!!
Groeten
Niels
Tomaso zegt
Eindelijk een Ferrari voor echte mannen! Al dat te slicke dameskapperswerk is toch een beetje voor mietjes en andere voorwielaandrijfrijders..
Mr. Reddingius zegt
@ niels: Ik vind 5 uitroeptekens een beetje te. De auto verder: Ik juich dit soort projecten wel aan, alleen vind ik de glimmende plumbing met blauwe pijpjes niet echt goed passen in het motorruim. Hadden ze best rood kunnen maken en in plaats van gepolijst aluminium mat kunnen maken. Dan was het perfect geweest en had deze auto mijn volledige zegen.
Solstice zegt
Ik vind HKS turbo’s toch wel vloeken in de kathedraal hoor… hoewel, de F40 had volgens mij ook turbo’s van IHI (=Japans). Oh ironie…
Xhermes zegt
Bugatti had alleen zoveel vermogen nodig om 400 te gaan. 1000 pk grens is niet uniek hoor. Neem een potente 6 cilinder ( Supra, Skyline) en een enorme turbo en een goeie motorbouwer en veel plezier.
Simon zegt
@ Heyhuub:
Het lijkt me érg sterk dat Bugatti die cilinderinhoud en turbo’s er voor de fun heeft ingegooid. En als het voor de snelheid is, waarom dan in godsnaam geen hoger vermogen? Datzelfde vermogen is met minder bewezen ook makkelijk te behalen.
Citrofiel zegt
@ Simon; Er vallen veel meer pk’s uit die Veyron te halen, maar VW kiest ervoor om hem ook nog betrouwbaar te maken en lang mee te laten gaan, wat bij deze Ferrari waarschijnlijk niet het geval zal zijn…
CSL zegt
De injectoren liggen er gewoon eruit.
niels zegt
Nee denk ik ook niet dat de motor dit geweld lang volhoud,
Daarbij is de restwaarde van dit project ook een probleem denk ik, een orignele Ferrari zal meer opleveren.
Tuning is altijd heel persoonlijk, ik zou denk ik gewoon kiezen voor een 575 Maranello met Fiorano upgrade pack.
Groeten
Niels
zondagsrijder zegt
@ Citrofiel & Heyhuub,
De Veyron motor levert 1001 pk aan het gedeelte van de auto wat voor de voortbeweging zorgt. Daarnaast worden nog een X aantal pk’s gebruikt om de hele koelinstallatie (voorzien van 10 radiatoren) aan de gang te houden en de overige toepassingen die de wagen onder controle moeten houden tijdens het rijden. Dat is wat mij bijgebleven waS van onderstaand filmpje:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/27/video-de-schepping-van-de-veyron
Citrofiel zegt
@ zondagsrijder; Dus de Veyron levert wel meer dan 1001 pk, maar die worden gebruikt voor een koelinstallatie, die voor een langere levensduur zorgt, die deze Ferrari niet heeft? Want dan klopt wat ik zei toch nog. ;)
ThoMaster zegt
@ Citrofiel
Wat me bij staat van een (pers-) bericht is dat het team dat de motor voor de Veyron ontwikkelde probeerde de beloofde 1001 pk te berijken maar toen ze eenmaal over de 1000 pk zaten was het werkelijke vermogen rond de 1050 pk, en in plaats van dat te verminderen hebben ze er voor gekozen de motor dat te vermogen te laten houden maar wel 1001 pk in de informatie en de papieren te zetten. Het werkelijke vermogen is dus meer als wat Bugatti zegt dat hun Veyron heeft. Puur omdat ze bij Bugatti ‘1001 pk’ mooier vonden staan.
peppie zegt
mooie auto, waar kan je die kopen. ik wil er ook een!
vincent#1 zegt
Wat een mooie foto´s zijn hier wallpapers van??
1680*1050 ?:|
Carabo zegt
Waarom ook niet, iet’s met 1000pk mag er ook wel uitzien als een echte racewagen :)
Van mij had ie nog wel sidepipes mogen hebben….zoals op de GTS
real driver zegt
550 te weinig PK??? rij er eerst eens mee en geef dan een reactie
Luc zegt
vet ding joh..;)
rider zegt
550pk? nee de 550 maranello had 485pk! dus een verdubbeling!
ja de rest waarde zal voor deze man geen issue zijn. het tunen en de wagen op zich kosten al een god vermogen. de houdbaarheid. ach, dat zal hem ook worst zijn. dan bouwt hij er toch weer nieuwe onderdelen in. een skyline blok met 1000pk gaat ook maar 10000km mee en moet dan ook weer opnieuw opgebouwd worden. die mannen doen dat puur voor de lol. maar het ferrari blok kan wel een stootje hebben. zeker de v12 modellen.
het uiterlijk lijkt idd erg op de racer van de gt series. ziet er niet verkeerd uit. al zie ik de ferrari natuurlijk het liefst standaard.