Ze zijn aan de prijs tegenwoordig.
In het huidige aanbod van nieuwe hot hatches mag je de portemonnee trekken. Auto’s worden krachtiger, sneller, maar ook duurder. Zeker wanneer de CO2 uitstoot niet mals is ben je als koper de sigaar. Desalniettemin staan er diverse exemplaren op Nederlands kenteken, hoewel het in sommige gevallen een demo betreft. Voor de nieuwprijs van deze auto’s kun je heel veel ander leuk spul kopen. Een aantal voorbeelden check je hieronder! Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.
Zie ook: 9 peperdure sedans op Nederlands kenteken
Volkswagen Polo R WRC – 40.990 euro
Een bijzondere Polo, maar ook een bijzonder prijskaartje. Bijna een halve euroton voor een Polo is niet mals.
Toyota Yaris GRMN – 46.420 euro
Gazoooo Racing Masters of Nürburgring! Masterlijk duur ook, zo’n Yaris. Wel een bommetje met hoofdletter B.
Hyundai i30N – 47.695 euro
Vandaag is rood.. een bijna 50.000 euro kostende Hyundai.
Renault Mégane R.S. – 49.899 euro
Heel leuk en heel duur. Even wachten tot koning afschrijving zijn werk heeft gedaan de komende jaren.
Audi S1 – 55.538 euro
De Audi oogt niet bijzonderder dan de Ford Ka die ernaast staat. Toch werd voor deze hatchback meer dan 55.000 euro betaald.
Honda Civic Type R – 56.650 euro
Een bom duiten, wel een apparaat van formaat. Iedereen kan fatsoenlijk instappen en je kunt er nog gruwelijk hard mee over het circuit ook.
Ford Focus RS – 57.755 euro
Zeker zo in het grijs oogt deze generatie RS een stuk minder extreem in vergelijking met zijn voorganger. De extremiteit is er nog wel qua prijs. Bijna 60 mille.
Volkswagen Golf R – 73.546 euro
De bekende gele Golf R. Volgestampt met opties gaat het Golfje over de 70.000 euro in prijs heen.
Mercedes-AMG A45 Yellow Night Edition – 87.856 euro
Je kunt beter zelf wat gele lijntjes trekken over de auto, want zo’n officiële Yellow Night-versie van Mercedes-AMG is niet voordelig te noemen.
Audi RS 3 Sportback – 96.383 euro
De koning van dit lijstje. Bijna 100.000 euro voor een A3, jazeker. Bloedjesnel, maar door een geplaagde vijfcilinder onder de kap ongelofelijk duur in Nederland.
toyotafortuner zegt
>Bijna 1 ton voor een A3
Hoe onfris ben je dan wel niet in je bovenkamer???
r525 zegt
@toyotafortuner: Ik kan het eerlijk gezegd beter ruimen dan 46 ruggen voor een Yaris…
rhellema zegt
@r525: ik hou best wel van auto’s maar ik vind beide prijzen redelijk exorbitant. Voor dat geld is veel mooier spul te krijgen.
goodolddays zegt
@rhellema: moet je is kijken wat voor jonge gtr je kunt kopen voor 95k. Een supercar, nee koop je een hatchback.
Joerek zegt
@goodolddays: Dat is toch totaal geen vergelijk. Met die GT-R zijn je onderhoudskosten veel extremer. Per maand kost die RS3 minder denk ik.
pa045 zegt
@Joerek: ik denk dat dit nog best tegen kan vallen. Een Audi RS is niet te verzekeren, niet geheel vrij van reparaties die ook nog eens duur zijn en remmen..
mark997gt3 zegt
@Joerek: rs3 schrijft gewoon minimaal 1500 euro per maand af. GtR heeft de grootste afschrijving al achter de rug en is wat waarde vaster dan een nieuwe rs3. Denk ik….
dijan zegt
@mark997gt3: Dus met jouw berekening is een rs3 van 5 jaar te koop voor 5000 euro ? Waar? Ik heb een S3 sedan van nieuwprijs in 2015 66000 euro. Inruilprijs nu ;41000 euro ,dus afschrijving 620 euro p maand.
rufctr01 zegt
@dijan: je hebt het over een inruilprijs, iets anders dan een verkoopprijs.
Wat moet je dan weer kopen? Weer een A3tje van 70ruggen? Want als je bij de dealer kom voor een auto van 70k dan krijg je voor elke afgetrapte auto een paar ruggen inruil…
dijan zegt
@rufctr01: De inruilprijs is ook de verkoopprijs .(kijk eens op Gaspedaal) .Ik ben bij meerdere merken geweest en de prijs is overal bijna gelijk. Wel neerbuigend A3 tje ? Het is geen Renaultje.Maar ,ja je bent nu eenmaal zo.
monsieurleloure zegt
@dijan: inruilprijs is verkoopprijs, welja joh, een dealer die dat doet moet ik nog tegenkomen.
Jij denkt dat dat zo is, dat is iets heel anders.
karaya zegt
@dijan: Het is een Audi natuurlijk.
Het meest legendarische merk aller tijden.
(proest)
dijan zegt
@goodolddays: OT; Het gaat hier over NIEUWE auto s .
stuko zegt
@r525: haha ik dacht dat 46k voor een Yaris een typo was
mrrallycross zegt
@r525: of 55k voor een audi a1
reactief zegt
@r525: Merkimago doet veel goeds blijkbaar.
Die GRM is wel ff 10k goedkoper dan de S1. De GRM is in beperkte oplage gemaakt en schijnbaar zeer tof om te rijden. De A1 is gewoon snel.
Ik zou zeggen beide extreem duur, maar eigenlijk bijna alles in dit rijtje…
Reimon zegt
@toyotafortuner: Dit exemplaar wel met 500+ pk en in bezit van een echte liefhebber! Work hard, play hard!
evdw zegt
@toyotafortuner: En dan niet eens de limousine nemen!
smokeyoilyaudi zegt
@toyotafortuner: dan ben je gewoon knettergek! Een olieschuit voor bijna 100k kopen! Koop dan iets knaps en betrouwbaars!
hanselegans zegt
@toyotafortuner: In België 60k en met wat opties 70k. Verhuizen is de boodschap.
toyotafortuner zegt
@hanselegans: nee. Want ik heb helemaal niks met de RS3. T is alleen maar leuk voor spotters en t dievengilde.
hanselegans zegt
@toyotafortuner: alle auto’s zijn goedkoper in België. Dus elke Nederlandse petrolhead zou dat al eens moeten overwogen hebben ? Geef maar toe.
fordgek zegt
@hanselegans: Nee, want in België mag helemaal niets qua aanpassingen en betaal je maandelijks veel meer voor auto’s met fatsoenlijke motoren.
ikschrijfookoverautos zegt
Weet nog goed dat ik als 16-jarige bij een Volkswagen-dealer werkte en een van de verkopers in een Polo WRC reed. Stickerprijs van 42K. Heb mezelf het gebouw uitgelachen. Paar weken later vertrokken. Dat er hot hatches zijn die meer dan het dubbele van dat belachelijke ding kosten, is werkelijk van de gekken. Zou ik er een overwegen als ik het geld had? Absoluut.
ghost zegt
@ikschrijfookoverautos: welke dealer zat je?! Heb mijne destijds bij Auto Mondt in de Lier gekocht (was ook een demo).
vroaaar zegt
@ikschrijfookoverautos: ga d’r maar van uit dat die verkoper ‘m niet privé reed…
Onehp zegt
@ikschrijfookoverautos: moest even kijken hoe oud je nu bent… 5 jaar geleden dus…
benvan zegt
‘De Audi oogt niet bijzonderder dan de Ford Ka die ernaast staat’
Oh no he didn’t ?
thomasthomas zegt
Toevallig zo’n rode Hyundai zien rijden en gisteren een witre Meganes Rs … ben op beide verliefd. Vooral van de I30 n snap ik het niet maar die auto heeft iets.
Dutchdriftking zegt
@thomasthomas: Tja, het merk is gewoon van ´het sukkeltje van de klas´ naar de ´gave underdog´ gepromoveerd. En dat is gewoon heel goeie markering. Geldt uiteraard alleen voor de N modellen (tot op heden slechts 1) De rest is niet slecht, maar er hangen geen posters in jongens kamers.
Gulli zegt
@dutchdriftking: zag laatst een mannetje van een jaar of acht met zijn papa rondlopen toen hij naar een Octavia wees en riep dat hij die later echt wilde hebben!
Onderschat de posters op jongetjeskamers niet ?
Dutchdriftking zegt
@gulli: Tja, er is nog wel een verschil tussen een Octavia en een Octavia. Een dikke blauwe RS wil ik ook best hebben als ik later groot ben :P.
thomasthomas zegt
@dutchdriftking: klopt!
berlinetta zegt
Volgens mij is de duurste ook nog de minst leuke om te rijden.
romeoalfa zegt
@berlinetta: Dan moet je eens luisteren naar zo’n 5cil…
troefdoeter zegt
@romeoalfa: Als rijplezier exclusief afhankelijk was van motorgeluid dan had je een punt.
romeoalfa zegt
@troefdoeter: Het is allemaal ook erg persoonlijk. Het idee van zo’n geluid plus de veiligheid van Quattro lijkt me heerlijk.
berlinetta zegt
@romeoalfa: Hij klinkt zeker heerlijk, maar ik heb het over wegligging. Heb nog nooit een rijtest gelezen waaruit volgt dat de Audi de leukste is om te rijden. Dat is in mijn ogen juist waarom je zo’n auto koopt, voor de fun.
ghost zegt
@romeoalfa: geluid is top, maar hij heeft een punt in zekere zin. En geloof mij, heb al meerdere RS3’s gereden, zowel de 8P, 8V en facelift. De RS3 is top in die zin dat het snel is, comfortabel, ruim, heerlijke pruttel van de 5-cilinder! Maar..
Het is ook allemaal heel erg “onder controle”. Door Quattro heb je altijd grip en goed wegligging, een polo WRC is veeeel venijniger en speelser. Na een weekend lang elk stoplicht launch control gebruiken, ben je het ook beu.
Ik denk dan ook dat die reactie van hem meer slaat op het feit dat je in the end een hele goede auto hebt, maar de minste speelse en pure van allemaal, puur omdat alles te goed is.
chriscross zegt
@ghost: rs3 ruim? tov van een Appie winkelwagen misschien wel.
ghost zegt
@chriscross: tov een driedeurs Yaris wel ja.
Tov een Toyota Previa niet nee.
Zo kan ik op alles wel wat zeggen wat nergens op slaat. De essentie van mijn vorige bericht sloeg ook totaal niet op de ruimte van een RS3. Maar goed, dat begreep je natuurlijk helemaal.
rufctr01 zegt
@ghost: een A3 is echt wel krap en klein in zijn klasse…
ghost zegt
@rufctr01: dan koop jij het toch lekker niet, hoezo valt iedereen daar ineens over, dat was heel mijn essentie niet van mijn OP.
karaya zegt
@ghost: Dat komt echt niet omdat alles te goed is hoor.
Technisch gezien is het één groot compromis.
fordgek zegt
@romeoalfa: zéker weten, voor je het weet loopt ie in elkaar, dus optijd doorschuiven die hap.
reactief zegt
Wow! Ik schrik toch wel van die schrikbarend hoge prijs van de RS3.
Paar jaar terug zaten de M3’s, C AMG’s en RS4’s rond die nieuwprijs toch!?
Ik heb het niet liggen, maar pfff, ik zou het er ook niet voor over hebben!
1audi1 zegt
@reactief: De segmenten zijn ook wat opgeschoven. Vroeger was een A3 een stuk kleiner, deze A3 gaat al richting de A4 van twee generaties terug. Daarnaast kun je bij Audi ook wat belachelijk dure opties aanvinken.
reactief zegt
@1audi1: Ja dat klopt ook wel. Nog ff en er past weer een model onder de A1.
Maar toch…. Zoveel geld voor een hatch.
kennone zegt
@reactief: vergeet ook niet dat de BPM weer wat hoger ligt en deze volgendjaar volgensmij weer een stuk hoger komt.
T5Power zegt
De Audi RS3 heeft een geplaagde vijfcilinder, want…?
Ik heb mijn schoonbroer onlangs geholpen met de invoer van een RS3 8p (de voorganger dus) en die is gechipt tot 420pk en 600nm. Dan praat je echt ergens over hoor, wat een bommetje:-p
pier zegt
@t5power: belastingtechnisch geplaagd
itsok zegt
Waarom zijn die prijzen eigenlijk openbaar?
henk_he zegt
@itsok: waarom niet? Je kunt van bijna alles opzoeken of opvragen wat de prijs was. Huizen, auto’s, ambtenarensalarissen, bruggen, eieren, renpaarden, etc
alcantara zegt
Allemaal dikke afschrijvingskanonnen.
tttijn zegt
@alcantara: klopt en ik importeer over een paar jaar met een grijns een jong gebruikte
tge1 zegt
@alcantara: Ideaal voor de “arme sukkelèèrs”. :-)
kimhung zegt
Merk Prijs/PK= prijs per PK
Polo WRC €40.990/220 pk=€204.5
Toyota €46.420/212 pk=€218.96
Hyundai €47.695/275=€173.44
Megan €49.899/279=€178.85
Audi s1 €55.538/231=€240.42
Honda €56.650/320=177.03
Ford €57.755/350=165.01
Golf €73.546/310=€237.25
Mercedes €87.856/381=€230.59
Audi rs3 €96.383/400=€240.96
KIES MAAR Dames en heren
Onehp zegt
@kimhung: maak er prijs per pk/kg^2 van. Lichter is echt dubbel zo leuk. Kg = Echte gewogen kilos met chauffeur. Dan wint de GRMN?
kimhung zegt
@onehp: ik zal kijken wat ik kan doen
Onehp zegt
@kimhung: ik kan je de kilos geven om een uurtje ofzo
kimhung zegt
@onehp: kijk er pas vanavond naar aangezien ik nog aan het werk ben :P
Onehp zegt
@kimhung:
Realistische gewichten, gemiddelde van opgegeven EU gewicht (met 75kg chauffeur, auto’s rijden vooralsnog niet zonder chauffeur) en zwaarst gewogen EU door magazine (bron: zeperfs.com):
Polo R WRC: 1324kg
Yaris GRMN: 1208kg
I30N: 1544kg
MRS man: 1507kg
S1: 1421kg
CTR: 1480kg
FRS: 1627kg
Golf R: 1545kg
A45: 1674kg (zwaarste immers full option special ed)
RS3 SB: 1645kg
karhengst zegt
@Onehp: Allemachtig! 1600 KG voor een A Klasse, wat zo ongeveer de kleinste C-segmenter is.
@Willeme: Idee voor een artikel, hoeveel gewicht voegen opties aan een auto toe? Schuif- en panodaken zijn bekend, maar hoe zit het met zaken als betere audio, neerklapbare achterbanken en eventueel andere leuke luxe gadgets die ongemerkt het gewicht opdrijven? (Of juist weer niet?)
willeme zegt
@karhengst: Erg leuk idee. Al een paar keer met @onehop erover wezen sparren. Het is bijzonder lastig omdat allemaal uit te zoeken. Met name de opties, fabrikanten geven daar niets over op. Ook is het ene leeggewicht het andere leeggewicht niet. De opgaven die @onehop net geeft, zit een bestuurder in van 75 kg. Dat is niet een ‘leeg’ gewicht. Persoonlijk zou ik kijken naar alle vloeistoffen die nodig zijn plus 10 liter brandstof. Dan heb je een redelijk realistisch en goede te vergelijken beeld van wat ‘leeg’ is.
Ook is er geen touw aan vast te knopen, want op die A45 AMG bijvoorbeeld, kunnen nog een hele hoop opties gekozen worden. Maar zeker leuk om even in de gaten te houden!
Onehp zegt
@willeme: hé Willem, waarom juist ‘leeg’? Het overgrote deel van de cijfers wordt vandaag de dag als EU aangeveven, dus volle (ok 90%) tank en met een schabloon 75kg chauffeur. Wat in de praktijk het gewicht is waarmee je de weg op gaat ‘leeg’ met een kwarts tank, want de meeste mannen hier wegen meer dan 75kg en benzine is niet zó zwaar (~0,7kg/l, verschil tss 90% 50l tank en een kwart is slechts 23kg…. )
Vol is met bagage en alle plaatsen bezet, op een hot hatch kan dat 400kg extra zijn :)
Ik zeg DOEN ;)
willeme zegt
@onehp: De term ‘leeggewicht’ is klaarblijkelijk polyinterpretabel. Dat is in principe geen probleem, maar maakt het interessanter. Niet iedereen weegt evenveel, dus die 75 kg richtlijn lijkt mij niet handig. Je telt je eigen gewicht er maar bij ;-). Die 10 liter benzine is logisch, 90% juist niet. 10 liter is voldoende om de volgende pomp te halen en zorgt ervoor dat in elk geval het expansievat en de leidingen ‘vol’ zitten met benzine.
Op die manier bekeken heeft zijn alle gewichten ook goed te vergelijken. Sommige SUV’s hebben een tank van 110 liter, de Volvo XC90 T8 slechts 50. Dan is die 90% niet goed te vergelijken. Het is in elk geval interessante materie!
Onehp zegt
@willeme: ik zie geen reden om een eigen definitie te maken, dan kun je je houden aan de duitse DIN norm van leeggewicht (=engelse kerb weight) met 90% tank, dat is het gewicht van de auto zelf dan, klaar om er een stuk mee te gaan rijden…
Je kunt nooit 100% vergelijken, sommige autos komen 250km ver met 10l, anderen 40km… Ook niet vergelijkbaar ;)
ghost zegt
@willeme: dan is een polo WRC 1160 + 75 + 10 is 1245kg. En niet wat hierboven staat.
Onehp zegt
@ghost: hierboven is eu, dus 90% tank + 75kg.
ghost zegt
@Onehp: dat is het probleem met de internetgekkies tegenwoordig. Nemen alles over want internet zegt het. Ik heb een WRC gehad. Er gaat maar 35 liter in. Dus 90% is 31,5 liter. Plus minus 30kg +75 + 1160= 1265kg, zit je nog steeds niet goed met je cijfers.
Op internet staat ook dat de WRC 241 km/u haalt op top. Toch raar, ik heb de 290 aangetikt ermee.
Ik bedoel maar..
Onehp zegt
@ghost: Wat is de bron van je gewicht? Ik vind meerdere malen dat VW zelf 1324kg EU gewicht aangeeft. Sportauto heeft een getunede met lichte velgen en uitmaat gewogen tot 1220kg+75kg=1295kg, dus de fabrieksopgave van VW lijkt te kloppen, misschien omdat je geen opties kon aantikken (juist?) die hem nog zwaarder maken…
kimhung zegt
@onehp:
Volkswagen WRC € 40.990,00
220 PK
€ 186,32 Prijs per PK
1324 Gewicht KG
0,0198 prijs per PK/KG^2
0,166 PK/KG
6,018 KG/PK
Toyota Yaris grmn € 46.420,00
212 PK
€ 218,96 Prijs per PK
1208 Gewicht KG
0,0329 prijs per PK/KG^2
0,175 PK/KG
5,698 KG/PK
Hyundai I30N € 47.695,00
275 PK
€ 173,44 Prijs per PK
1544 Gewicht KG
0,0126 prijs per PK/KG^2
0,178 PK/KG
5,615 KG/PK
Renault Megane RS € 49.899,00
279 PK
€ 178,85 Prijs per PK
1507 Gewicht KG
0,0141 prijs per PK/KG^2
0,185 PK/KG
5,401 KG/PK
Audi S1 € 55.538,00
231 PK
€ 240,42 Prijs per PK
1421 Gewicht KG
0,0286 prijs per PK/KG^2
0,163 PK/KG
6,152 KG/PK
Honda Civic Type R € 56.650,00
320 PK
€ 177,03 Prijs per PK
1480 Gewicht KG
0,0143 prijs per PK/KG^2
0,216 PK/KG
4,625 KG/PK
Ford focus RS € 57.755,00
350 PK
€ 165,01 Prijs per PK
1627 Gewicht KG
0,0103 prijs per PK/KG^2
0,215 PK/KG
4,649 KG/PK
Volkswagen Golf R € 73.546,00
310 PK
€ 237,25 Prijs per PK
1545 Gewicht KG
0,0236 prijs per PK/KG^2
0,201 PK/KG
4,984 KG/PK
Mercedes A45 AMG € 87.856,00
381 PK
€ 230,59 Prijs per PK
1674 Gewicht KG
0,0190 prijs per PK/KG^2
0,228 PK/KG
4,394 KG/PK
Audi RS3 € 96.383,00
400 PK
€ 240,96 Prijs per PK
1645 Gewicht KG
0,0215 prijs per PK/KG^2
0,243 PK/KG
4,113 KG/PK
Heb wel een EXCEL lijstje, maar kon er geen goede afbeelding van maken en er op zetten
Onehp zegt
@kimhung:
Liep wat fout met de € per pk/kg^2, cijfers moeilijk te relateren ook, heb het uitgerekend niet in kg maar per ton (1000kg). Hoe meer pk/ton^2 hoe leuker. En hoe lager de € per pk/ton^2, hoe meer rijplezier voor je geld (ruwweg):
Polo WRC: 125pk/ton^2, 326€ per pk/ton^2
Yaris GRMN: 145pk/ton^2, 319€ per pk/ton^2 (absolute winnaar voor je geld)
i30N: 115pk/ton^2, 413€ per pk/ton^2
MRS: 122,8pk/ton^2, 406€ per pk/ton^2
S1: 114pk/ton^2, 485€ per pk/ton^2
CTR: 146pk/ton^2, 387€ per pk/ton^2 (beste koop als ie ruim moet zijn)
FRS: 132pk/ton^2, 436€ per pk/ton^2
Golf R: 129pk/ton^2, 566€ per pk/ton^2
A45: 135pk/ton^2, 646€ per pk/ton^2
RS3: 148pk/ton^2, 652€ per pk/ton^2 (meest fun nipt, maar veruit duurst dus geen echte ‘prestatie’)
Vreemd genoeg komt het resultaat redelijk goed overeen met wat door de journalisten als het meeste fun wordt beschouwd…
Onehp zegt
@onehp: de i30N misschien de uitzondering, wat weerom bewijst dat pk (en gewicht) niet alles zijn. Een leuke afstelling kan veel doen…
ghost zegt
@kimhung:
WRC had ik
S1 heb ik
RS3 wil ik
tttijn zegt
@ghost: limousine?
ghost zegt
@tttijn: mwah maakt me niet uit. Vind Sportback gaaf en limousine ook. Uiteindelijk is de beste deal tegen die tijd de doorslag.
kimhung zegt
@ghost: Uit mijn gegevens (die er nu zijn) blijkt dat de Ford RS toch het meest ”bang for your buck” is.
Voor de belevenis raad ik je toch Autoblog.nl in de gaten te houden :p
ghost zegt
@kimhung: dat geloof ik graag maar gezien ik Autoblog meermalig per dag lees, weet ik ook dat de Focus RS problemen heeft met de koppakkingen, die soms al na 10k km klappen. Daarbij vind ik het interieur van die wagens compleet ruk, en ga mij daar vroeg of laat aan storen.
Overigens ga ik nog het liefste af op eigen gevoel en ervaring, in combinatie met wat ik lees, zowel op Autoblog als op fora en internet en verhalen van andere eigenaren.
Toch bedankt voor het meedenken.
Onehp zegt
@kimhung: je krijgt er ook veel kilo’s voor je centen, dat remt de bang af… Meest bang per pk/kg, of meest Go voor je euro, moeten we nog eens uitrekenen ;)
lekkaah zegt
De duurste is ook gelijk degene met de grootste “aandachtspuntlijst” volgens mij
menaz zegt
Lang leve de BPM. :(
kniesoor zegt
Wat mij betreft de Kievietsj. Ondanks z’n wat discutabele uiterlijk.
desjonnies zegt
Ik ben en blijf zielsgelukkig met mijn GC8 Impreza Sti wat was dat ding een koopje!
kennone zegt
@desjonnies: en waarschijnlijk nog rapper op het rechte stuk en in de bochten ook
Onehp zegt
@desjonnies: heerlijk ding, en nauwelijks zwaarder dan de lichtste auto in dit rijtje. Zou er enkel geen zwaar ongeluk mee willen meemaken, op 15 jaar is er redelijk veel verbeterd…
Onehp zegt
@onehp: eigenlijk 25 jaar, zo oud is het ontwerp…
jwcroy82 zegt
Het word allemaal duurder en duurder in dit landje en dan niet alleen leuke auto’s maar zo’n beetje alles. Huizen boten jetski’s en motoren betaal je hier ook al meer dan in de buurlanden dus het zijn niet alleen de vierwiellers die geplaagd worden
willeme zegt
@jwcroy82: Met name die dure Jetski’s zitten mij dwars! Boos!
henk_he zegt
@jwcroy82: daar krijg je voor terug: goede wegen (en bruggen), goede gezondheidszorg, goed onderwijs, goede sociale voorzieningen, veiligheid, volle supermarkten, etc. Niks in ’t leven is gratis.
Edge zegt
Ach, zo’n A1 kan nog een stukje duurder als het moet. Ik meen mij te herinneren dat de A1 Clubsport Quattro een nieuwprijs van een euro of 65.000 had.
berlinetta zegt
@edge: Maar die is dan ook wel echt gaaf.
ghost zegt
@berlinetta: alleen in NL voor een origineel Nederlandse nog altijd veel te duur met circa 60K. Liever een import uit Italië met 20k km erop en voor rond de 40k. Bpm import is nog 2500 euro ofzo want 2013.
berlinetta zegt
@ghost: De prijs in NL is zeker hoog. Uiteindelijk rij je voor die 60k nog in een A-segmenter. Maar gaaf vind ik die Quattro zeker. Een van de leukste Audi’s van de afgelopen 10 jaar.
ghost zegt
@berlinetta: sterker nog, onlangs geweest bij een dealer voor een A1 Quattro, als vervanger voor de S1 die ik nu rij. Maar het verschil en vooral de stijfheid van de dealer (de auto stond er al 3 jaar maar ging geen euro vanaf) werd hem uiteindelijk niet.
ikleesookoverautos zegt
Ik wacht wel een paar jaartjes en dan ga ik op zoek naar een leuke Civic.
evdw zegt
“De Audi oogt niet bijzonderder dan de Ford Ka die ernaast staat.” ….. Voor mijn slechtziende oma misschien maar een beetje autoliefhebber ziet dat wel lijkt me.
Ram-G-maN zegt
Lol wel 2x A3 in dit lijstje maar geen BMW M140i… Tot zo ver de dure hatchbacks op Neerlandsch kenteken.
dijan zegt
@automotivedesigner: Waar zie jij 2x A3? En eigenlijk zou de S3 er ook in thuis horen met 310 pk en 58000 euro.
dijan zegt
De prijs van een rs3 is;83455 euro . Deze auto met de vernoemde prijs is met vele extra s ,
evdw zegt
@dijan: Ja, en wat is precies je punt?
tttijn zegt
Goed gek ben als je dat voor een polo of yaris neertelt
Onehp zegt
@tttijn: jammer dat je je daarop blind staart, het zijn waarschijnlijk de leukste autootjes om mee te sturen in het lijstje. De Polo met een kietelbeurt dan wel. De Yaris kan bovendien potentieel zijn waarde veel beter behouden dan pakweg de RS3 waar je veel meer euries aan zal verliezen…
willeme zegt
Civic Type-R voor mij graag. Wel eentje in het zwart, graag.
michaelb zegt
@willeme: Eens, in het zwart valt hij gelukkig minder op.
sanderz28 zegt
Uit dit rijtje zou ik de hyundai kiezen, gewoon omdat het een underdog is en zeker in het rood dan.
TimD zegt
Ik rij nu 6 maand in mijn facelift Golf R inclusief Akrapovic.. en ik stap nog elke dag in met een glimlach! Noem een Golf R maar saai, ik ben er gek van!
tge1 zegt
Ik heb dit bedrag voor deze Yaris betaald! En werkelijk waar geen seconde spijt en ook geen boterham minder hoeven eten. Ik zou, behalve voor een (helaas niet beschikbare) snelle nieuwe Mazda, geen enkele andere auto weten waarvoor ik dit bedrag zou willen betalen. De Duitsers krijgen het in ieder geval niet van me.
michaelb zegt
@tge1: Boeh Duitsers, Boeh VAG.
Overigens valt Porsche ook onder VAG, schijnen een aantal mensen hier te vergeten.
Verder wel leuk hoor zo’n Toyota.
tge1 zegt
@michaelb: Ik heb niks tegen VAG of Duitsland (ik ben er zelfs momenteel!), maar de Japanners vind ik gewoon leukere en vernieuwerende auto’s bouwen.
amgsoixanttrois zegt
En daarom moet je zulke auto’s niet
Op Nederlands kenteken zetten.
Enige reden voor dit soort extreme bedragen voor b- en c-segmenters is de constante drang van onze overheid om iedereen te beroven.
Gewoon lekker Duits laten zulke auto’s.
basr32 zegt
Vrijwel allemaal door onze fijne roverheid en de geweldige uitvinding: BPM.
carspotter058nl zegt
Leuk om mijn foto’s van de RS3 terug te zien!