Na het ingaan van de zomertijd mag er zo zoetjesaan weer eens over cabrio’s worden nagedacht. We helpen je een eindje op weg met een aantal dakloze opties voor een bescheiden prijs.
Alfa Romeo Spider
Open rijden in een stijlvolle Italiaanse kar voor nog geen €5k: het kan met de Alfa Spider. Minder mooi dan de eerste vier generaties, maar nog steeds een hele smakelijke auto voor weinig geld.
BMW 3-serie E36 Cabrio
Met de wind in je haren een stel achterbanden oproken op een verlaten industrieterrein, en dat alles voor slechts een paar duizend euro. Wel een redelijk hoog Sjonnie-gehalte, aan de andere kant moet je daar gewoon een gezonde portie maling aan hebben als je zo’n lekker pretbakkie onder je bips hebt.
Daihatsu Copen
Bijzonder klein en met een pk of 85 zul je niet elke stoplichtsprint winnen, maar voordeel is wel dat je niet gauw te hard rijdt met zo’n guitige Copen. Bovendien een leuk weggedrag, zeker voor een auto van zijn formaat. Wel redelijk stevig geprijsd.
Honda S2000
240 pk uit een atmosferische 2.0 viercilinder; is dit één van de beste natuurlijk ademende motoren ooit? Wie de wat matige zitpositie voor lief neemt wordt getrakteerd op een prima wegligging en, niet te vergeten, VTEC! Toekomstige klassieker, dus goed zoeken naar een fatsoenlijk exemplaar. Dat kan helaas nog weleens lastig worden voor 10.000 euro.
Ford Focus CC
Een bescheiden cabrio met een volwassen uitstraling die bovendien op een prima onderstel staat; helemaal geen gekke keus, die Focus CC. Qua uiterlijk wel een beetje een grijze muis.
Audi TT Cabrio
Een uitgesproken design waar je van moet houden, maar wel minimaal 180 pk onder de bolle kap: de eerste Audi TT heeft ’t misschien wel in zich om een toekomstige classic te worden.
Fiat Barchetta
Kost geen drol en toch ziet de Barchetta er anno 2015 nog steeds niet gedateerd uit. Helaas wel met voorwielaandrijving en daardoor minder leuk dan bijvoorbeeld de Mazda MX-5, maar ook wel een iets zeldzamere verschijning.
Chevrolet Camaro
Heel veel open Camaro’s voor een zacht prijsje zijn er niet te vinden en toch staan er wat exemplaren met een acceptabele kilometerstand te koop. Voor wie het liever anders aanpakt dan de buurman en dus ook niet bang is voor wat exposure.
BMW Z3
Nog een Bimmer in het lijstje, dit keer de beurt aan de Z3. Vanaf het begin van z’n productieperiode kreeg had deze cabrio de naam vooral voor dameskappers te zijn bedoeld, al doet deze video wat anders vermoeden.
Mercedes SLK
Liet bij z’n introductie de autowereld naar adem happen met z’n ingenieuze dakconstructie. Was daarmee overigens niet de eerste, maar dat maakte het klapdakje niet minder spannend. Van de eerste generatie staan nog wat exemplaren te koop met een acceptabele kilometerstand.
Lotus Elan
Heel veel staan er niet online voor een zacht prijsje, maar wie écht eens wat anders zoekt en niet in wil leveren op het gebied van rijplezier kan de Elan eens overwegen. Het afgebeelde exemplaar heeft bijna 160 pk en weegt nog geen 1.100 kg. Inderdaad, prima ingrediënten voor een sessie crossen over polderweggetjes.
Uiteraard kunnen jullie het via de comments laten weten als we die ene klapper over het hoofd hebben gezien. Check voor meer inspiratie ook ons vorige overzicht met aantrekkelijk geprijsde cabrio’s.
UPDATE: Voor eenieder die de MX-5 en andere bekende cabrio’s mist, dat kan kloppen. Die stonden namelijk al in ons overzicht van vorig jaar. Twee keer hetzelfde overzicht posten vonden we wel erg makkelijk, vandaar dat we dit jaar andere cabrio’s hebben gezocht. Voor de tweede keer in dit artikel vindt u HIER het vorige overzicht.
mercedesclk350 zegt
Ik mis de MX-5…
Author zegt
@mercedesclk350: Die + nog meer voor de hand liggende carbrio’s staan in het vorige overzicht van dakloze auto’s onder de 10k. Check de onderste link in het artikel.
mercedesclk350 zegt
@mauritsh: Ah, ik spit het altijd even door om de betreffende auto’s te zien, daarna lees ik de tekst. Excuus!
kevin82 zegt
@mercedesclk350: en ook de Porsche Boxster ;-)
gtwillem zegt
@kevin82: de Porsche Boxster is de beste sportwagen die je maar kan krijgen. Van 8k tot 80k: het is de beste sportwagen.
bentley1969 zegt
@mercedesclk350: Een MX-5 is een auto die ik nooit mis!
jrk68 zegt
@bentley1969:
Moet ik daaruit concluderen dat je er zelf eentje hebt, of dat je heel belangrijk vindt wat de buren van je auto vinden….
In het laatste geval heb ik met je te doen, in het eerste geval feliciteer ik je met je keuze….
bentley1969 zegt
@jrk68: Wat mijn buren vinden is niet belangrijk… maar als ik dat belangrijk zou vinden zou ik dan daarom geen MX-5 willen? Dus ‘mijn’ buren of ‘alle’ buren vinden de MX-5 niks?
gtwillem zegt
@jrk68: je moet begrijpen dat er nog altijd mensen zijn die liever een propellor op de neus hebben dan daadwerkelijk een goede auto onder hun bips!
parker zegt
@gtwillem: maar dat zijn dan ook geen kappers..
celicatwincam zegt
@jrk68: we kunne niet allemaal zo’n geweldige mr2 rijden:)
jrk68 zegt
Ook een nette Smart Roadster vind je makkelijk onder de 10 mille, ook vermakelijk om te rijden.
Bijkomend voordeel is dat je niet gelijk in een petjes bak rijdt….
norge zegt
@jrk68: Groot gelijk….Of klein gelijk, leuke auto als je er in past :)
dakloos zegt
@jrk68: “Zij van hiernaast” rijdt er eentje in de Brabus uitvoering, errug stoer. (en ik ben stinkjaloers)
gtwillem zegt
@jrk68: samen met de S2000 ook de enige in de lijst die afschrijvingsproof zijn!
bofkont zegt
@gtwillem: de slk320 is ook aardig waardevast, zijn er niet veel van verkocht.
reggie-boy_rood zegt
@bofkont: Daarom blijven ze zo prijzig!
Dutchdriftking zegt
@jrk68: Klopt! Vergeet echter niet dat een E36 nu misschien een petjesbak is, maar over een jaar of 7,8 ineens een goede investering blijkt te zijn geweest. Er zijn zeer weinig nette exemplaren over, koop er een, onderhoud deze goed en houd hem lekker origineel, voor je het weet staat er een begeerde jongtimer op je oprit. In de tussentijd kan je er nog heerlijk van genieten ook! Uiteraard wel eentje met een fijne 6 pitter opzoeken.
mrdjm zegt
@jrk68: Klopt, maar ik zou ten alle tijden de Roadster Coupe willen hebben, kan niet wennen aan de kont van de gewone roadster. Ik mis er altijd wat.
Ook al zijn deze zeldzamer, er komt er vast af en toe eentje voorbij.
Ik hou het in ieder geval bij mijn Tf
gtwillem zegt
De TT Roadster had minimaal 150pk uit de 1781cc twintigkleps turbo, overigens. Speciaal voor de roadster was er ook een 150pk versie.
Mijn keuze: de S2000. Een zeer leuke auto om te rijden, bijzonder, betrouwbaar en het is een liefhebbersauto. Er rijden alleen maar toffe gasten in (in tegenstelling tot de E36 Cabrio…)
Als het een vierzitter moét zijn zou ik een Mercedes C124 opzoeken. Of een Audi Cabriolet, schitterende auto, alhoewel een A4 Cabriolet voor 11 mille wel moet lukken. Of een Saab 900 Cabriol (Classic, maar goede zijn erg duur).
FlighTom zegt
@gtwillem: De S2000 is wat mij betreft ook de topper uit deze lijst. Inderdaad de betrouwbaarste, heeft een heerlijk blok en is snel zat. Op de grens van zijn kunnen is hij echter héél tricky dus je moet echt weten wat je doet.
gtwillem zegt
@flightom: klopt, de S2000 is wel een auto die een vaardige hand behoeft wanneer het gas wat open gaat. Maar echt tricky valt wel mee. Het is een lichte achterwielaandrijver met relatief veel vermogen, maar dankzij het lage koppel valt het allemaal wel mee.
Mijn broer heeft zijn S2000 al eens in een overstuuractie tegen een muur laten crashen. Op het oog veel schade. Technisch: €1.000, optisch €500. Nu is de auto weer als nieuw…
ej20g zegt
Ik had de Volvo C70 (T5) er wel bij verwacht. Net als de Mazda MX-5 trouwens. Eigenlijk een roadster, maar dat is de S2000 ook.
gtwillem zegt
@ej20g: de C70 zou ik niet als T5 adviseren. Te veel koppel en vermogen op de vooras. Een 2.4t met automaat is een fijnere keuze. Het wordt nooit een sportieve auto, maar wel een fijne cruiser.
nvhuijkelom zegt
Wat is die camaro lelijk zeg
gtwillem zegt
@nvhuijkelom: ik vind het wel wat hebben. Relaxte V6 in het vooronder (alhoewel een V8 voor 10 mille zeker moet lukken), lekker ruim, comfortabel en nog origineel ook!
Daarbij vind ik het nog niet eens zo’n lelijk model, eigenlijk.
michielh zegt
MX-5?
parker zegt
@michielh: kapper?
philipf zegt
Die S2000 vind ik zo heerlijk!
alcantara zegt
@philipf: Die vinden wij allemaal heerlijk, met name ook omdat Jeremy hem zwaar approved heeft.
reactief zegt
Die Alfa op deze foto kan echt niet, met zo’n rekje en die vier pijpen eronder…
Persoonlijk vind ik de Z3 en de SLK goed verjaren. Vind ze beide steeds mooier worden.
De TT daarintegen vind ik meer verouderd uit zien en meer kappersgehalte hebben.
thezonda zegt
@reactief: De SLK beter dan de TT? Ik denk net het omgekeerde. Die SLK is echt een lelijk ding.
rufctr01 zegt
@thezonda: honderd keer liever een SLK dan zo’n rijdende taart wat TT heet. Wat een gedrocht is dat zeg.
reggie-boy_rood zegt
@rufctr01: Zo zeker weten.. een tt is mooi van ver en ver van mooi!
reactief zegt
@thezonda: Meningen verschillen! (gelukkig)
Vind de TT echt dinkytoy-achtig. Als ze voor Barbie een auto moeten maken zal deze er ongeveer uitzien als de TT.
De SLK in goede staat vind ik mooi en meer volwassen ogen. Het stalen klapdak zit ook mooi in het ontwerp zonder vreemde kont, wat bij 99 van de 100 stalen dak cabrio’s wel is…
gtwillem zegt
@reactief: de TT heeft wel een schitterend interieur en als 225pk quattro een serieus snelle auto. En alle dagen in het jaar te gebruiken. Daarbij vind ik de zitpositie van de TT een stuk beter dan de Z3.
Alhoewel ik liever de TT Coupe zou hebben dan de Roadster.
reactief zegt
@gtwillem: Interieur is inderdaad mooi en mooier dan de Z3 of SLK.
De coupé versie van de Z3 kan mij trouwens ook beter bekoren dan de roadster.
En dan het liefst de 3.0i i.p.v. de M, die ik iets te schreeuwerig eruit vind zien.
Over de Alfa: Kleur en velgen zijn inderdaad erg mooi. De uitlaten… Hmm… Ik houd persoonlijk nooit van het toevoegen van extra uitlaatpijpjes. En het geluid mag van mij ook wel ingetogen blijven.En dat rekje vind ik echt vreselijk. Het verpest de lijnen van de auto en moet schijnbaar iets nostalgisch aan de auto toevoegen, maar ik snap het niet.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Helemaal mee eens, helemaal in die fantastische baseball uitvoering…..
gtwillem zegt
@reactief: die vier pijpen is iets wat veel eigenaren op een V6 lieten monteren. Niet ieders smaak, maar als het de klanken van een Busso V6 versterkt ben ik tevreden.
Dat rekje heeft zeker wel wat, en de kleur is geweldig. In combinatie met de 18″ Zender velgen klopt het helemaal.
norge zegt
Zonder de MX5 een lijstje die de naam lijst niet waard is..
De Honda voor mij graag..
alcantara zegt
Wie gaat er nou een Daihatsu Copen?
norge zegt
@alcantara: Een liefhebber…
bofkont zegt
@norge: nou dan zijn er maar weinig liefhebbers , gelukkig heb je zelden gelijk ;)
MrSkyline zegt
@norge: En dan wel een hele kleine liefhebber, ik kijk namelijk met mijn 1,83m over de voorruit heen. Wellicht is dit beter als je de standaard stoel door een kuipstoel vervangt, maar in de standaard auto kan bij mij het dak niet dicht. Ik heb het geprobeerd.
jrk68 zegt
@alcantara:
Gun je meisje ook een pleziertje…, koop een Copen voor haar.
gtwillem zegt
@alcantara: iemand die daadwerkelijk iets van auto’s begrijpt. De Copen is echt een leuk stuurmansautootje. Voor mij te klein, maar ik kan het zeker waarderen als ik er een voorbij zie komen.
Traxxas zegt
Ze de MX-5 maar op deplaats van d S2000. De S2000 is fantastish, maar voor €10.000 zit het stuur aan de verkeerde kant volgens mij… Zelf heb ik een paar weken geleden een MX-5 uit 2008 gekocht en heb nu al zin in de zomer! Het is in mijn ogen de beste keuze voor €10.000 (of een beetje meer) als je een leuke 2-zitter wil waa het dak vanaf kan.
Traxxas zegt
@Traxxas: Zet* waar*
Leer eens typen, amateur!
ErikkNL zegt
@Traxxas: wordt een prima zomer. Heb zelf ook een 2.0 nc als daily. Misschien binnenkort bbr turbo charged
rufctr01 zegt
@Traxxas: nee hoor, laatst stond er een mooie S2000 te koop voor rond de 9000 euro in NL.
rufctr01 zegt
Ik mis de 307 CC. Mijn keuze in dit lijstje is toch de S2000. De mooiste, snelste en kwalitatief de beste.
patbenz zegt
Een e36? Daihatsu copen alfa spider bmw z3? Tot 10.000 euro heb k een veel jongere en mooiere cabrio dan deze allemaal
henkhupelschoten zegt
Enige die ik graag zou willen hebben is de slk eigenlijk, lekker cruisen. Overigens die achterkant van die focus vind ik altijd wel gaaf.
henkhupelschoten zegt
Overigens mis ik de Peugeot 206CC
gtwillem zegt
@henkhupelschoten: hij ontbreekt wel, maar ik mis ‘m niet, Henk!
henkhupelschoten zegt
@gtwillem: Inderdaad willem
haroldv zegt
Z4 red je net onder de 10k en declasseert al deze voorbeelden: een cabrio heeft minimaal een 6-cilinder nodig, als je autogek bent. En ben je dat niet, koop dan een Prius, ook goed
Hupke zegt
De Z3 2.8 om wat lol te hebben, maar nog een paar jaar wachten totdat de belasting erop wat beter meevalt.
Zo’n alfa gtv spider is zonde om te kopen tov. de coupe.
RuVi zegt
En de bekende Saabrio 900/9-3???
SimonMc zegt
1 groot minpunt van de S2000, is dat het stuur op geen enkele manier mogelijk, verstelbaar is.
Dus als je (vrij) groot bent, en graag dicht tegen je stuur aanzit, is dat helaas niet mogelijk.
bohica zegt
@SimonMc: dicht op het stuur zitten is voor dames
reistje zegt
@bohica: Nou ik geef hem gelijk hoor. Echt heel dicht op je stuur zitten is voor dames ja.
Maar weet je hoe veel mensen (vooral jongeren) half liggen. Ik snap serieus niet hoe die rijden hoor als je bijna niet bij het stuur kan.
jrk68 zegt
@bohica:
Onzin, wat hij bedoelt herken ik, als je lang bent zit je vaak ook met gestrekte armen en dat is niet lekker boenderen op de polderdijkjes en passen waar de S2000 zich het beste thuisvoelt….
SimonMc zegt
@bohica: Met jouw logica zijn alle racepiloten vrouwen dus….Nee, ik bedoel natuurlijk niet tegen je stuur geplakt, maar wel dichter dan ik nu zou willen. Als je dicht tegen je stuur zit, kan je je stuur een stuk verder doordraaien in één beweging. Als je te ver zit, moet je je hand(en) verplaatsen om je stuur verder te draaien.
Zoals ik nu zit, zit ik ietsje te ver naar mijn zin. Dichter zitten wilt meteen ook zeggen dat mijn hand tegen mijn knie zit als ik ver aan mijn stuur draai.
gtwillem zegt
@SimonMc: stuur van een S2000 is wel in hoogte te verstellen, niet in diepte idd. Als je groot van stuk bent is het sowieso heen handige auto.
powerofdreams zegt
@gtwillem: stuur is niet verstelbaar.
SimonMc zegt
@gtwillem: Nee, zelfs niet in de hoogte. Echt op geen enkele manier. Kon het ook niet begrijpen dat ik de verstelling niet direct vond, maar na wat opzoekwerk bleek dat het gewoon niet verstelbaar is.
gtwillem zegt
@SimonMc: vreemd. Mijn broert heeft een S2000 en volgens mij kon ik het stuur daarvan in hoogte verstellen. Volgende week maar eens even controleren!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Geen Saab cabrio?? Tsss.
mercedesbenz63 zegt
Mooi setje, wil ik wel in mijn garage..
jurdespotter zegt
Honda 2000!
toniominestrone zegt
Geen e36 maar een e46, natuurlijk een 6 in lijn, zitten beter inelkaar geschroefd en zijn ook makkelijk te vinden voor onder de 10.
papa zegt
Audi A4, golf, talbot samba
ko3n zegt
Boxster en 944 zijn ook leuk
janmetdelangeachternaam zegt
Hahah die copen is ook echt net een barbie speelgoed auto
lfagtr35r zegt
Toch wel een aantal leuke, de eerste generatie TT is zeker leuk, BMW Z3, 3-serie E36 canrio en de S2000.
tupperware zegt
He, staat de mijne er niet tussen..?
Met een beetje speuren vind je in de UK best een redelijke Elise onder de 10k.
Hier ook maar dan verkoop je, je ziel aan Target cars..
autofanaat zegt
Geef mij die honda s2000 maar, geweldige auto met die vtec motor.
matthijsb zegt
De Peugeot 306 Cabriolet ontbreekt ook.. Goede auto voor weinig geld.
nathoes zegt
Ik mis de mercedes sl r129?
gtwillem zegt
@nathoes: die mis ik ook! Een nette R129 500 heb je al vanaf 10 mille. Geweldige auto; ik kan geen reden bedenken om wel een E36 328i te kopen in plaats van een R129 SL500.
bofkont zegt
@gtwillem: voor een echt nette R129 SL500, betaal je al snel tegen de 15/20k, gaat alleen nog maar duurder worden.
gtwillem zegt
@bofkont: voor 10k heb je een prima SL500 uit 91-95 met anderhalve ton op de klok.
bofkont zegt
@gtwillem: ze zijn te vinden idd, maar echt netjes durf ik te betwijfelen.
awesome zegt
Alleen de S2K en de Lotus uit dit lijstje.
Heb je trouwens niet gewoon een E46 onder de 10K?
jrk68 zegt
@awesome:
De Elanis een erg leuk rijdende voorwiel aandrijver, maar best kostbaar in het onderhoud. Een lidmaatschap van de Lotusclub kan je helpen in contact te komen met een select clubje liefhebbers die je alle gremlins kunnen vertellen.
barchettadriver zegt
Stuk voor stuk erg leuke bakkies. Ik heb gekozen voor een barchetta en er geen seconde spijt van gehad.
991gt3rs zegt
11 auto’s die ik nooit zou kopen
leroyrs5 zegt
Warom de e36?een e46 vind je ook makkelijk onder de 10000 euro hoor..
slippie101 zegt
Ik ben toevallig in markt voor de 10.000 maar een s2000 kan ik voor dat geld niet vinden!
jmeverts zegt
@slippie101: beter zoeken of afdingen. Er staat een mooie met 270k op de teller die de eigenaar van mij heeft gekocht voor 10k. Dus als je er nu 10k voor biedt krijg je m wel mee denk ik…
slippie101 zegt
@jmeverts: dan vind ik 10k wel erg veel. Vooral met zoveel km
jmeverts zegt
@slippie101: is wel een s2000 :-)
slippie101 zegt
@jmeverts: haha dan kan ik beter ff paar maanden Door sparen
Rob zegt
Die TT blijft een geniaal ontwerp. Perfect uitgebalanceerd. Oogt ook nog best modern vind ik, voor een ontwerp uit “98.
Daarbij is de Copen natuurlijk gewoon briljant. Pure lol. Ik vrees alleen dat ik er niet in pas.
Maar als we het over betaalbare cabrio’s hebben, dan is de 206CC nog steeds een heel goed alternatief. Als het niet perse snel of sportief hoeft te gaan en er elke dag in wil rijden kun je niet om de 206 heen.
E34M5Touring zegt
Ik ben aan het rondkijken voor een cabrio voor de zomer. Ik vind de Peugeot 306 cabriolet erg fraai. En je pikt een topper op voor 2,5k. Alfa GTV vind ik ook leuk maar mooier als coupe. E36 is bijna niet meer te vinden in nette staat. En al helemaal niet als 6 pitter. Fiat Barchetta vind ik ook leuk maar pas ik niet lekker in. Peugeot 205 CTi blijft ook mooi (of als Roland Garros). We zullen is kijken.
gtwillem zegt
@E34M5Touring: een 306 is een tijdloze schoonheid. Nog altijd een mooie auto om te zien. Een Megane Cabriolet van na de facelift lukt ook voor 2,5k.
Al eens aan een MG F gedacht? Beetje een vrouwenauto voor sommigen, maar wel een middenmotor en minimaal 140pk.
In Eefde staat een prima Saab 9-3 2.0 LPT Cabrio met 2 ton op de klok. Of een nette Audi Cabriolet, net als de Peugeot een tijdloos model. De E36 is in goede staat vaak wat duurder, alhoewel er een puntgave Baur 316i TC staat (4 deurs cabrio!) in Reeuwijk.
Houd er rekening mee dat de Saabs, BMW’s en Audi’s nieuw een stuk duurder waren, en dat zie je terug in de onderhoudskosten.
De MX-5 en MGF zijn erg leuk, maar niet heel erg praktisch. Dus ik zou de 306 doen.
E34M5Touring zegt
@gtwillem: Saab vind ik niks. Heb een 9-3 Aero cabrio gehad, totale rampenbak. Nooit weer. MG en consorten pas ik niet in (MR2 en MX5 ook niet). Vind ze wel leuk maar kan er niet in rijden. Die Bauer 316i E36 heb ik gezien maar vind ik niet mooi. De rest van de E36’s zijn, of dermate verbouwd dat ik het niet meer vertrouw, of hebben mega km standen, geen 6 pitter etc. Staat een plaatje van een 320i coupe op Marktplaats. 138k gelopen met NAP, helemaal origineel. Maar geen cabrio helaas.
Ik ben erg gecharmeerd van die 306, altijd al geweest. En zoals ik zei, je koopt een topper voor 2,5k. Denk dat die het wel gaat worden. Golf 1 vind ik ook leuk maar wel krapjes vanbinnen. Blijft wel een cool model, en met een 1.8i nog best vlot.
w0o0dy zegt
@E34M5Touring: out of left field tip
Volgens mij kan iets dat afwijkt van de standaardkeuze wel foor de beugel… Dus misschien moet je hier eens naar kijken.
http://m.autoscout24.nl/anbod/mitsubishi-eclipse-spyder-gts-benzine-groen-265986176
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Vind de voorloper mooier, rijdt ook beter. MG-F vind ik een leuk model maar ik pas er met geen mogelijkheid in. Zelfde verhaal met de MR2 en MX5. Vind ik beide erg leuke auto’s en je hoort er veel goeds over maar ik kan er niet in helaas. Wat dat betreft zit ik toch een beetje vast aan een 4persoons cabrio. Daar kunnen de stoelen vaak wat verder terug en naar beneden.
w0o0dy zegt
@E34M5Touring: goed binnenstebuiten keren maar zo op t oog ziet dit dingetje eruit als een leuke goedkope keuze… Prijs is wel verdacht laag…
http://m.autoscout24.nl/anbod/mg-mgf-18i-vvc-topstaat-benzine-violet-267412492
powerofdreams zegt
Facelift Honda S2000, Moonrock Grey en rood zwarte bekleding!
gtwillem zegt
@powerofdreams: mooie uitvoering, alhoewel een AP2 in het Nürburgringblauw doen met blauw leer en blauwe kap ook erg fraai is!
escort77 zegt
Kever cabriolet, de oude natuurlijk.
Als je een garage hebt om droog te stallen en af en toe wat kan sleutelen:
Triumph spitfire, tr6, MG B, Citroen 2CV.
jmeverts zegt
Doe dan gewoon niet twee keer een zelfde artikel maar maak geen lijst van b en c autos… Echt wel een klein beetje om te huilen
toyotafortuner zegt
Ik zou uit het lijst het allerliefst kiezen:
De Copen (als ik niet zo aan de maat was)
De S2K
De Camaro (als het nou niet een 90s model was)
Of de Elan, wat een guitig leuke bakkie is het!
bofkont zegt
Zelf in het bezit van een SLK een 320, echt geniaal in combinatie met de 3.2 V6, even goed doortrekken geeft een geweldige sound, hiervoor een SLK 230 gehad.
Technisch bijzonder goed gebouwd ook. Kwa rijden ook leuk gaat goed de bocht door, maar kwa echte sportiviteit dan is de s2000 en de Z3 2.8 toch beter.
Knappe s2000 met een fatsoenlijke kmstand en het stuur aan de goede kant ga je niet vinden voor 10k.
En laat het nu maar snel mooi weer worden, heb er echt zin in.
gtwillem zegt
@bofkont: de Z3 is ook niet echt een sportieve auto. De 2.8 motor is geweldig, maar de besturing, demping, vering en zitpositie zijn minder dan de SLK. Zeker na de facelift was de SLK er enorm op vooruitgegaan (interieur, afwerking, roestpreventie, kwaliteit, comfort en betrouwbaarheid) en met de iets te krachtige 320 is het een heerlijke cruiser die nog behoorlijk doorloopt ook (bijna 250 volgens mij).
De TT Roadster is een stuk serieuzer als 225pk uitvoering, maar niet erg een rijdersauto: het is een soort sportgolf. De Boxster was en is de enige echte sportwagen in die prijsklasse (samen met de S2000).
bofkont zegt
@gtwillem: op het scherpst gereden is de Z3 toch echt beter als de SLK, maar je hebt voor de rest helemaal gelijk, mijn SLK 320 facelift rijdt echt geweldig, 250 op de teller is idd mogelijk:)
Maar vooral even de tussensprintjes even vol op het gas met de kickdown is echt geweldig , de souplesse en kracht van deze motor blijven me verbazen.
bofkont zegt
Barchetta blijft ook geweldig , mijn broer had vroeger eentje, lekker vlot en technisch echt goed ook.
reggie-boy_rood zegt
Ik rij een Mercedes-Benz slk 230 kompessor en ben echt tevreden! Bijna 200000 erop en gewoon doorrijden!
bofkont zegt
@reggie-boy_rood: heb zelf ook een SLK 230 kompressor gehad, heerlijk vlotte wagen, nu een SLK 320, maar echt die motor is zoveel fijner en duidelijk nog krachtiger, zoveel verschil had ik niet bij voorbaat verwacht, ook het motor geluid van de 230 vond ik niet geweldig. Maar voor de rest echt een topper nog steeds, technisch de beste auto ooit die ik heb gehad.
0 problemen.
reggie-boy_rood zegt
@bofkont: Als je de 230 koud start klinkt ie lekker ruw tenopzichte van andere viercilinders. Lekker handgeschakeld en af en toe een drift neerzetten, kan dat ook met een 320 automaat?
ik rij ca. 550 kilometer op een volle tank. Hoeveel doe je met een 320 er? daar ben ik echt benieuwd naar. vind die V6 wel echt dik (ook die voorbumper) (ik heb trouwens mn raamtrim aluminium kleurig gemaakt net als de final edition)
bofkont zegt
@reggie-boy_rood: nee driften gaat denk ik niet lukken met de automaat. Verbruik is vrij pittig van de 320, binnendoor ritjes al snel 1 op 8/9, snel weg cruise control 1 op 10.5.
Mooie middenconsole die van Allu, ik heb hem ook maar dan van plastic, wel origineel overigens .
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=85259&forum=14
Mijn wagen :)
reggie-boy_rood zegt
@bofkont: Nette wagen. Ik hou wel van een zilvergrijze slk, rij zelf een zwarte met inderdaad ook alu dashboard (auto is geimporteerd in 2006) M’n vader had de zelfde v6 in de S klasse en dat was inderdaad een fijne moter maar ik denk niet dat ik van 230 naar 320 zou gaan voor aanschafprijs, verbruik, wegenbelasting e.d. (verhouding tussen pk’s en vaste kosten dan).
Ps: ik heb de roest op de zelfde plekken en dat weghalen kost volgens mij echt een godsvermogen!
bofkont zegt
@reggie-boy_rood: vaste kosten van een 320 zijn niet schokkend hoger, verbruik ook niet echt. Roest weghalen plus andere puntjes heeft mij niet gek veel gekost, heb een restyler in omgeving Zwolle die bij klust in de weekenden, al met al heeft het me 375 euro gekost.
Dorpels + wielkasten ontroesten en weer netjes in de grondlaag en lak.
Bumper bijgespoten zat een scheurtje in, diverse restyle deukjes etc etc.
Mocht je belang bij het nr hebben moet je me even een pb sturen.
Als je het niet weghaalt rot hij langzaam verder, is doodzonde.
De SLK 230 kompressor vond ik ook een erg fijne wagen hoor, maar de 320 icm de facelift overtreft hem voor mij op alle fronten weer, en dan vooral de motor.
reggie-boy_rood zegt
@bofkont: Dat is echt niet veel geld om hem weer als nieuw te krijgen! Ik woon in heerhugowaard dus ik denk dat hij effe te ver zit :/
reggie-boy_rood zegt
@bofkont: Wat is het meeste wat je op een tank heb kunnen rijden?
bofkont zegt
@reggie-boy_rood: Tja hoeveel liter gaat er in de tank? ik rij op zijn zuinigst 1 op 10.5.
Uitgaande van een 50 liter tank zou dat 550km zijn ongeveer.
Met de 230 kompressor 1 op 12.5 die was net wat zuiniger.
Maar Heerhugowaard-Zwolle is op zich wel te doen hoor, je kunt er op wachten, al is hij zo 8 uurtjes zoet, ik had er het graag voorover.
reggie-boy_rood zegt
@bofkont: Tja ik vind dat de 230 al erg genoeg zuipt. (maar is wel zuiniger dan een golf 5 gti) Kan je na 8 uur kan je gewoon weer de weg op ? En heb je ook geen kleurverschil? dat heb je namelijk erg snel met een zilvere auto. Heeft hij een website oid?
bofkont zegt
@reggie-boy_rood: Ja verbruik van de 230 is zelfs niet erg zuinig, laat staan van de 320.
Ach ik rij maar 5/6000km maak me er niet echt druk om.
Ja na die 8 uur kun je gelijk de weg weer op, het is spot repair.
Kleur verschil heb ik niet, allemaal zeer zorgvuldig gedaan, maar je hebt een goed punt hoor.
Zilvergrijs is een akelig moeilijke klus om goed te spuiten.
Nee geen website, het is een beun de haas, overdag doet hij dit voor een bedrijf op locatie.
mrrallycross zegt
S2000 of z3 voor mij!
skysurfer zegt
100 reacties en niemand die een MR2 noemt? 140pk mid-engine RWD, Toyota betrouwbaarheid, weegt net zoveel als een zak aardappelen
O ja en hij schijnt redelijk te sturen! Deze staat toch al enige tijd op mijn lijstje als funcar, mocht ik ooit 5 tot 10k te besteden hebben.. Of hebben mensen hier slechte ervaringen mee?
Lijkt me zeker een leuke concurrent voor een mx5.
xiran zegt
@skysurfer: dat is een targa alleen de laatste was cabrio. Nu vind ik de laatste niet mooi. Hij lijkt teveel op een yaris
skysurfer zegt
@xiran: met deze specs bedoel ik juist de laatste idd. Ik begrijp dat je hem niet mooi vindt, maar in een dergelijke lijst mis ik hem wel. Nieuwer dan een hoop op de lijst, en met deze setup een zeer hoog bang-for-buck gehalte.
bofkont zegt
@skysurfer: olie zuipende onderblokken , heel wat van die 1.8 VVTI zijn in de coulance gemaakt. En persoonlijk vind ik het model niet erg mooi. Model 1990/2000 is veruit de mooiste.
v60polestar zegt
Doe mij maar een s2000
xiran zegt
Peugeot 205 Cti of 206 cc
robbmwe63 zegt
Ik mis de bmw 6serie cabrio tegenwoordig ook al voor 10k te krijgen
bofkont zegt
@robbmwe63: Nou in NL amper te vinden onder de 15k.
En dan heb je ook al een uitgeleefd hok met 2 ton plus.