Sommige bestuurders hebben er nogal moeite mee. Of ze hebben compleet schijt natuurlijk. Parkeren. We maakten een overzicht van een aantal bijzondere acties.
Achter elke bijzondere parkeeractie zit een verhaal. Soms vraag ik me af, waarom? We oordelen soms keihard over een asociaal geparkeerd voertuig terwijl we vaak het verhaal erachter niet weten. Het maakt me nieuwsgierig. Afgelopen week werd ik met de neus op de feiten gedrukt toen er een wit-paarse enveloppe verscheen op de deurmat. 379 euro inclusief administratiekosten voor parkeren op een invalideplek. Shit. Over het hoofd gezien. Uiteraard met de middelvinger in de lucht het bedrag overgemaakt naar Leeuwarden. Check de meest opvallende taferelen geplukt van Autojunk in het overzicht hieronder.
2. Staat toch duidelijk aangegeven zou je denken.
3. Het verhaal gaat dat de bestuurder nog steeds in het water aan het zwemmen is.
4. BMW X6 bestuurder ziet rijbaan aan voor parkeervak.
6. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
7. Best praktisch, zo’n Ranger.
8. Een hoopje sneeuw maakt dit parkeervak onbegaanba..Bitch pls.
10. ‘Parkeer maar voor de deur’
Topicfoto: Aston Martin DB9 Volante is dubbel invalide
MAB zegt
Komkommer tijd is begonnen zie ik
Dutchdriftking zegt
De eigenaar van de GT3 heeft wel lef, Ik zie het busje al achteruit komen….,.
reactief zegt
@dutchdriftking: Het is een momentopname… Wie weet was de bestuurder iets binnen vergeten, en moest voor 5 seconden dat nog ff binnen oppikken. Dan is de auto op deze manier neerpleuren een prima optie. Beter dan op straat laten staan, en beter dan ver moeten lopen.
thomcarspotter zegt
@reactief: de GT3 stond enkele dagen zo geparkeerd.
reactief zegt
@thomcarspotter: Dan is het een aso!
granlusso zegt
@reactief: @dutchdriftking oordeelt toch ook niet over de bestuurder ;)
reactief zegt
@granlusso: Dat is waar!
m90maik zegt
Toch blijft het iets aparts. Een verkeersbord is pas rechtsgeldig na het passeren ervan. Bij topicfoto en nr. 2+9 doe je dus eigenlijk niks fout. Boete aanvechten en je wint :)
WoutH zegt
@m90maik: heb toch helaas een keer het tegendeel meegemaakt :( 76 euro kassaaa
raym zegt
@m90maik:
raym zegt
@m90maik: in amsterdam wordt je gewoon weg gesleept als je als normale auto daar is parkeert. Rotterdam 90 euro boete. Blijft raar want een hybride of electrice auto mag wel op gewone plak staan maar jij niet op die van hun. Het bord is aangewezen voor betreffende groep met zo als invalide. Dus bij verkeerd gebruik boete.
m4ple zegt
@raym: dacht altijd dat het gewoon een advies bord is… net zoals advies snelheid. Het is reinste discriminatie.
widodh zegt
@m4ple: Ik mag dus ook mijn auto bij een benzine pomp parkeren? Hoe moet een EV anders opladen?
m4ple zegt
@widodh: Nogal een vage conclusie, laadpalen zijn een gunst voor de EV rijders. Daarbij moet verteld worden dat meer dan 90% van de EV auto’s Plug in Hybrides zijn en geen pure EV’s.
Ik mag met mijn auto ook niet parkeren recht voor de pomp van het tankstation… zou een chaos worden.
Daarbij, hoe bepaald een parkeerwacht/ politieagent/ overige ambtenaar of ik wel of geen recht op die parkeerplek heb? Er bestaat volgens mij niet zo iets als een invalide pas voor EV rijders. Al zou ik dat ergens wel humor vinden…
Maar wat ik probeer te zeggen: een EV die de stekker niet aansluit mag er dus wel staan, het is tenslotte een EV, zelfde geldt voor een Plug in EV. Als ik nu zo’n stekkeraansluiting ergens in mijn auto maak kan ik het aannemelijk maken dat ik daar kan opladen en daarmee altijd recht hebben op een parkeerplek?
Rare regelgeving en zover bij mij bekend blijft het een adviserend bord.
888natan zegt
De vraag is; Waarom staan oplaadpunten altijd op de beste plekken?
Paprika zegt
@888natan: Dit, en waarom zijn ze altijd leeg?
mrs250 zegt
@888natan: omdat ze dan meestal het minste graafwerk hoeven te doen = goedkoper.
widodh zegt
@888natan: Afstand van het gebouw. Minder kabels, minder werk
blo3to3t zegt
@widodh: er ligt zat infra onder de grond waar van afgetakt kan worden. Denk aan straatverlichting, Abri’s etc. Hoe denk je dat de stroom bij dat gebouw komt ?
widodh zegt
@blo3to3t: Nee, want een laadpaal heeft flinke kabels nodig. Ook moet er een kWh meter tussen. Komt allemaal uit het gebouw.
blo3to3t zegt
@widodh: en hoe komt de stroom bij dat gebouw dan ? juist ;) en een oplaadpaal heeft geen kwh meter nodig aangezien de software in de paal hiervoor zorgt en de gebruiker een laadpas heeft. let wel ik heb het over publieke laadpalen he. niet over private palen die gebruikers zelf (laten) aanleggen bij hun huis.
widodh zegt
@blo3to3t: Ik heb het over palen bij bijv de Ikea, etc. Die staan om die redenen dicht bij het gebouw. Publieke domein heb je gelijk in.
raym zegt
@888natan: staat stuk over in algemeen dagblad. Beste plekken worden door gemeenten en bedrijven gedaan, zodat het laat zien ze bewust bezig zijn met milieu.
sportstand zegt
Eerst vond ik die plaatsen om op te laden maar onzin, maar toen ik een i3 zonder range-extender reed was het toch wel gruwlijk irritant als er iemand op een oplaadplek staat!
pindakoning zegt
@sportstand: eigenlijk zouden auto’s zonder range-extender (tesla etc.) voorrang moeten hebben op een GTE of Outlander, maarja dat in de praktijk moeilijk te realiseren
baasbas zegt
@sportstand: Als een normale auto de plek bezet houdt zou ik mijn elektro gebakje strak er achter parkeren en met een verlengsnoer (kan dat?) aan de lader hangen.
lekbak zegt
@baasbas: als je dat bij mij doet laat ik je weg slepen. De eventuele boete neem ik dan wel voor lief.
pramm zegt
@lekbak: ik heb in Amsterdam zien gebeuren dat de verkeerd geparkeerde benzine auto door een kraan van parkeerbeheer de lucht in ging en werd afgevoerd. De verkeerd geparkeerde elektrische auto kreeg een waarschuwing onder zijn raam.
bierbuik zegt
@pramm: een waarschuwing onder de wisser? Kreeg ik die maar…
Bij mij was het altijd de gele jongen waardoor ik weer een dag voor niks had gewerkt
9000cse zegt
@lekbak:
And that’s why you should be aware when “lekbak” is in your surroundings! Hé’ll shoot before you can leap!
sportstand zegt
@baasbas: Ik heb hem wel eens op de stoep gezet naast een paal (terwijl een niet electrische auto op de p stond) en zo aan de lader gehangen. Ik moest wel anders kon ik ’s ochtends niet weg!
123bat zegt
Heel simpel… Vrouwen….
sunder94 zegt
Wacht, als je meer dan een ton betaald voor je auto mag je toch parkeren waar je wil? Iets met Bijzondere Parkeer Mogelijkheden.
VeniVidiVici zegt
Als je sommige ook in een vak ziet parkeren en voor een kwart in het vak eenaast dan krijg ik toch vaak de neiging om 4 van die krikjes met wieltjes te kopen en in m’n auto te leggen!
bmwalpina zegt
Foto nummer één getuigd juist van sympathie voor de auto ernaast, want zo kan de eigenaar van de V60 “Plug ‘em erin” ook een beetje fatsoenlijk in-en-uitstappen
mercedesclk350 zegt
@bmwalpina: Of andersom, meneer kon het niet maken dat zijn vrouw de deur niet goed kon open doen.
ghost zegt
Foto 2 en 9 boeien mij ook niet.
burninrubber zegt
6 is toch juist geniaal!
Davidov zegt
@burninrubber: Ik vind 7 geniaal :P
potver7 zegt
@burninrubber: Is hier om de hoek, je ziet ze er wel vaker zo staan.
bierbuik zegt
@burninrubber: zie je in de Amsterdam wel vaker, jammere is alleen dat eventuele parkeerschade niet op de bumpers maar in je deur zit..
bastiaano zegt
Die Smart is prima zo
peewee05 zegt
Ik zet mijn auto ook op een oplaadplek, als dat de beste parkeerplek is. Ik zie niet in waarom die dingen altijd bij de winkelingang zouden moeten staan en ik daar niet mag parkeren.
bartkramer zegt
Geen Q7 V12 hybrid ;)?
reactief zegt
Bij de meeste scheefparkeerders weet je niet of dat luiheid/asociaal van de bestuurder is, of dat iemand daarnaast stond die al verkeerd stond.
Ik woon zelf aan een pleintje met zeer smalle parkeerplekken, Daar komt het zeker wekelijks voor dat ik geen andere mogelijkheid heb, om de auto deels in een ander vak te zetten, omdat degene ernaast als een aso staat.
Bij parkeren op invalideplekken, of plekken voor op te laden auto’s hoop ik dat ze allemaal een dikke prent pakken. Gewoonweg asociaal, al kan het soms inderdaad slecht zichtbaar zijn. (de stoere reactie’s bij de Seat zijn echter tergend…)
En die Cayenne! Wat een BAAS!!! Zo hoort het, en niet anders!
reactief zegt
@reactief: Ik zet mijn auto dan overigens wel zo dicht mogelijk tegen de scheefparkeerder aan. Extra krasje/deukje maakt me toch niet uit en ik hoop altijd maar dat ze daarmee de boodschap begrijpen!
9000cse zegt
@reactief:
Leasebak?
reactief zegt
@9000cse: Nee hoor. Goedkope prive auto. Maar wonend in een centrum, met de smalle parkeerplekken, heb ik ondertussen al een behoorlijke verzameling kleine deukjes.
Maakte me er in het begin wel druk om, nu niet meer.
Zelf overigens wel altijd voorzichting naar andere auto’s uiteraard!
knipperlichtje zegt
Nummer 8 is wat mij betreft het mooist, ‘hoppa ik ga hier parkeren’ *klapt Cayenne een sneeuwbult op, gooit de deur dicht en loopt weg*
lekbak zegt
Die stekker auto’s heb ik ook geen respect voor. Als de rest vol is, maar daar is nog plek dan is er opeens een hybride w169 gemaakt.
Die Ford is trouwens wel een erg leuke, net als de smart.
reistje zegt
Parkeren bij een oplaadpunt is niet per definitie fout.Iedere gemeente bepaald zijn eigen parkeerregels, als er niks over is opgenomen ben je dus niet fout bezig.
Maar goed ik snap sommige “aso” parkeerders wel. Op sommige plekken kan je gewoon niet normaal staan met een grote auto.
potver7 zegt
@reistje: Ik neem aan dat je dat incalculeert als je zo’n moloch koopt. Dat je óf regelmatig een eind verder moet lopen omdat je dichterbij geen geschikte parkeerplek kunt vinden, óf regelmatig een extra donatie kunt doen aan deze of gene gemeentelijke belastingdienst.
newguy92 zegt
Daar is een smart toch voor gemaakt? I don’t see the probleem there
thesis zegt
Je weet natuurlijk niet hoe en of auto’s er eerst naast stonden
larsdbs9 zegt
Nr 2 hoort er niet bij, het is legaal om op zo’n plek te parkeren. Het is dus gewoon een parkeer plek met wat extra
pramm zegt
Toch opmerkelijk die reacties over parkeren bij laadpunten. Maar oh wee als iemand bij t pompstation zijn auto 1 uur aan de pomp laat staan en in t restaurant gaat lunchen.
dailydriver zegt
@pramm: hebben truckers helaas een handje van. Gewoon tanken, betalen en opzouten. In de supermarkt net zo. Spullen te gelijkertijd als de casserrie heeft gescand inpakken. Is ze gereed, betalen dan overige spullen in de tas doen en wegwezen. Ouwe hoeren doe je maar in de kroeg of op het terras. Nee, wachten tot alles gescand is, tas inpakken en dan eens een keer betalen. Er staan ook geen mensen in de rij te wachten ofzo.
lekbak zegt
@pramm: een tankstation is om te tanken. Een parkeerplaats om te parkeren.
Dat er enkele plekken zijn met wat extra’s zoals een laadpaal veranderd daar niks aan.
pramm zegt
@lekbak: een tankstation is om te tanken, een laadpunt om een elektrische auto op te laden. Dat sommige parkeerplekken zijn uitgevoerd met wat extra’s zoals een pomp voor diesel en benzine en andere parkeerplekken met een laadpunt, veranderd er niets aan. ;)
Je dient in beide situaties uit goed fatsoen er niet langer te staan dan nodig is.
ginger zegt
Die smart… Prachtig hahaha
clarkson zegt
G63 ecell hahah! Dit soort fratsen kom je nog veel tegen ook. Heel bijzonder.
yipikaye zegt
Nummer7.
Bijna hetzelfde heb ik gezien bij Walmart een aantal jaren geleden.
Echt grote bakken daar.
flip2305 zegt
Soms lijkt het asociaal, maar wie weet stond iemand ervoor schots en scheef…
tjorque zegt
1: is een Engelse import, kreeg anders de deur niet open…
2 en 9: hebben een kapotte accu, staan aan de lader…
3: wilde van uit een bootje linker voorwiel vervangen, want krik vergeten!
4: rijdt toevallig gewoon met z’n spiegels dichtgeklapt (oud vrouwtje komt noet boven het stuur uit)
5: een Franse auto zonder blutsen is geen Franse auto, deze gaat z’n strepen nu verdienen.
6: da’s gewoon intelligent parkeren, zou ik ook durven
7: hij durfde niet op de truckparking, want een echte truck bestaat uit een trekker en een oplegger, hij rijdt hooguit “willen maar niet kunnen”
8: de offroad capaciteiten van de cayenne zijn EINDELIJK voor eens en voor altijd bewezen…
10: van die hoek ziet hij er gewoon dikker uit, en dat is wat telt…