Aldus constateert Athlon Car Lease. Zij controleerden 400 auto’s waarbij 10% meerdere gebreken had, die door de berijder te constateren waren. Veel ruiten waren getooid met sterren en ook met veel banden was iets mis.
Zelf ben ik ook geen haar beter, de bandjes hadden we al eens behandeld en het storingslampje van de airbag brandt inmiddels ook. Aangezien ik niet van plan was de komende tijd mijn airbag te gebruiken, ben ik nog niet naar de dealer geweest (via autokompas.nl).
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Vincent#1 zegt
Begrijp ik nou dat 10% van de Athlon Car Lease auto’s een gebrek heeft. Of is het 10% van alle auto’s.
Dit doet me denken aan een post van eventjes terug. Daarin stond een lijst met automerken, met het percentage auto’s met gebreken in de eerste 40 dagen van hun bestaan. Zelfs het percentage van de nr.1 was nogal hoog.
Wouter zegt
10% van deze auto’s had een gebrek. Hoe dat vertaalt naar de hele vloot van Athlon of alle auto’s in Europa: geen flauw idee. Overigens een ster in de voorruit is niet echt levensbedreigend, maar kale banden is wel wat minder fijn.
Kawouter zegt
Typisch lease-issue (kan ik over meepraten overigens):
Al de bestuurders van deze lease auto’s zijn contractueel verplicht om iedere schade aan hun auto /direct/ te melden aan de maatschappij. Deze gaat dan vaak over tot reparatie, en incasseert van bestuurder het overeengekomen bedrag aan eigen risico.
Als zo’n lease-bestuurder nu bijvoorbeeld een heel klein krasje op een deur of bumper heeft, is het erg verleidelijk om hiermee door te rijden: De kans bestaat namelijk dat je vroeg of laat een keer een deukje ‘van een ander’ oploopt, waarmee dan direct ‘jouw’ schade (zonder inhouding van eigen risico) wordt gefixt. U kunt zich voorstellen dat de lease-maatschappij dit niet helemaal de bedoeling vindt.
Aangezien deze post rept over schades “die door de berijder te constateren waren”, vermoed ik dat deze lease-maatschappij eens een steekproef heeft gehouden onder zijn wagenpark…
w0o0dy zegt
normale gebruiksporen tellen al niet mee, dus kleine deukjes (opgelopen bij de buurtsuper) en krasjes in de lak laat iedereen fijn zitten en dat komt hooguit een keer bij de eindcontrole boven als je de auto inlevert……..
Je kunt beter één keer een eigen risico aftikken dan een keer of 4 nietwaar? Als ze mij geen geld in rekening brengen voor schades waar ik geen deel aan had, dan wil ik het best melden hoor……
Heb overigens zelf ook al wel spuitwerk verricht aan de lease-bak voordat ie ingeleverd moest worden…. en niets meer van gehoord….. kan ook.
maartenunplugged zegt
ik zou net zeggen, die kleine krasjes werk je zo weg. En zoon leasebak kost 2dehands toch geen drol meer. Je kan zoon kar alleen nog een paar jaartjes afrijden.
wf de wilde zegt
Een reactie op wouter,
Weet hij wel het resultaat van hoe een knappe sterreparatie er uit ziet, en ook naar een of twee jaar?
Mijn ervaring is dat de leaserijder ,een week voor de auto ingeleverd wordt dat je drie of vier oude sterren moet repareren , omdat hij bang is dat hij nog een eigen risico moet betalen voor een nieuw voorruit.
Renny zegt
In België geldt ook het tegendeel… mijn leasebak die ik zelf overkoop op het einde van het contract wilde men niet meer repareren… De auto was toch verkocht !
Bandito’s zijn het.