







Niet alleen op droge studiofoto’s, maar ook in het echte leven is de nieuwe Insignia erg fraai geworden.
Van ouwe lullenbak naar volwassen en zakelijk. De nieuwe Insignia oogt zowel als sedan, als station bijzonder smakelijk. In Nederland heb je de Opel straks vanaf 33.695 euro op de stoep staan. De instapper heeft een 1.5 met 140 pk.
Mag het allemaal wat serieuzer dan moet je voor de 2.0 met 260 pk gaan. De Duitsers hebben helaas nog geen prijskaartje voor deze variant. De auto verschijnt volgend jaar op de markt. Tot die tijd is het plaatjes kijken.
Ligt imho prettig op t oog!
@toyotafortuner:
Net een Mazda 6 facelift.
Goed afgekeken, dat wel!
Net een volvo van voren
Ziet er gewoon prima uit! Benieuwd hoe hij er bij ons uit komt te zien (lees: eco business 16″ wieldopknallers)
@bisazza: Volgens mij was lichtmetaal (18″) het minimum op de vorige Insignia. Zal nu niet anders zijn denk ik.
@bartteeuwen: nee hoor, 16 inch lichtmetaal.
@bartteeuwen: ze dijn ook geleverd op wieldoppen, gelukkig wel wieldoppen waarvan het niet opvalt dat het wieldoppen zijn, zoals renault dat ook heeft gehad
Alle ‘Slopel’ roepers! Jullie kunnen er niet meer omheen, dit is gewoon een prachtige auto. Ziet er in mijn ogen echt heel erg goed uit. Zowel als sedan als station.
@viezefreddyw: Eens, samen met de Mazda 6 gewoon de mooiste van het segment.
@berlinetta: Hij ziet er ook precies hetzelfde uit als een Mazda 6
@viezefreddyw: Sommigen kunnen maar moeilijk verteren, dat een merk in positieve zin evolueert en blijven volharden in hun vastgeroeste mening. Ik vind, dat Opel heel erg goed bezig is en met deze nieuwe Insignia een prachtige auto heeft neergezet. Zowel de sedan als de combi. Zou direct op de oprit mogen.
@viezefreddyw: Vo! Heb het sowieso nooit echt begrepen, dat specifieke Opel-bashen.
Toe maar, brembo’s op je Opel. Die hebben vást toegevoegde waarde.
@dare2think: Met 260 pk heb je ook wel wat serieuzer remspul nodig toch?
@berlinetta: Daar zit wat in, zeker met het gewicht van de auto van ~1550 kg. Het loont misschien om dergelijke remmen in te kopen omdat Opel er niet heel veel van zal maken.
@dare2think: ja namelijk de auto tot stilstand brengen. Kan wel handig zijn.
Ben geen Opel liefhebber maar deze nieuwe Isignia ziet er best goed uit. Alleen die chrome rouw strip..
Best mooi maar wel vreselijk saai. Net zoals de vorige een auto die mij compleet ontgaat.
Een van de mooiere D-segmenters!
In de configurator kun je de 2.0 Turbo met 260pk al selecteren. Prijzen staan er ook bij:
Grand Sport Business Executive €54.500
Sports Tourer Business Executive €55.750
Grand Sport Innovation €57.500
Sports Tourer Innovation €59.000
Full-option ben je met een Sports Tourer Innovation dan €70.920 kwijt
@lucb: Die prijzen zijn dan zonder afleverkosten e.d.
@lucb: idd die prijzen zijn al ruim. Een maand in de configurator te zien.
Tja ik kan niet anders zeggen: Bloedmooie auto!. alleen lijkt mij de middentunnel wat hoog?
Ik vind het van buiten een mooie auto, van binnen beetje saai en ouderwets.
Zeker het middenconsole met automaatpook, en aanduiding naast de pook vind ik niet meer van deze tijd.
deed me aan mazda denken
Deze is echt veel beter dan de vorige
@mrrallycross: Qua looks, betrouwbaarheid zou gezien het motorenaanbod wel redelijk gelijk zijn. Ben wel benieuwd of ze de dramaautomaat van de vorige serie geditched hebben.
Qua lijn net een Mondeo. Absoluut geen lelijke auto.
Ik ben alleen niet zo van Opel, al helemaal niet nu het in Franse handen is.
Mooie auto hoor. Alleen dat interieur, wat dachten ze toen ze dat ontworpen?
Wel beter dan de persfoto’s maar de wagen heeft een groot Skoda Superb gehalte, niet direct lelijk maar hij mist gewoon karakter. Dat had de vorige ronde Insignia juist wel. Gemiste kans van Opel.
Mooi van buiten, lelijk van binnen. Wat een afgrijselijk interieur! Daar kunnen ze nog wel wat van leren van PSA.
Zou voor dat geld overigens voor een Talisman Estate gaan shoppen!
Prachtwagen! Vooral de station kan mij bekoren. Man dit is toch een bakbeest van een auto, een station zoals het hoort te zijn, niet dat gekke crossover gedoe!
@autodrop: off topic, ik betrapte mezelf laatst op de gedachte “Dikke Renault!” toen ik de Talisman estate zag. Net als deze Insignia. BMW is niet het enige dikke meer! :p
Mooie auto geworden, maar wel mijn laaste keuze in dit segment.
Mooie auto, ben benieuwd hoe hij eruit ziet zonder sideskirts en dergelijke. Denk nog steeds prima maar dit vertekent wel een beetje