




We weten alweer een half jaar dat Koenigsegg werkt aan een instapmodel. Maar hoe ziet de Benjamin van de Koenigsegg-familie er eigenlijk uit?
Christian Von Koenigsegg beloofde ons in april dat de nieuwe bolide ongeveer de helft moet kosten van de aanschafprijs van de Agera R, maar dat komt nog altijd neer op zo’n 450.000 tot 500.000 euro. Geen kattenpis dus. Het blijft dan ook een exclusief karretje, die waarschijnlijk voorzien wordt van een wat voorzichtiger geprepareerde 5.0-liter V8 dan de Agera.
Koenigsegg heeft nog niet laten weten hoe het instapmodel gaat heten of hoe-ie eruit komt te zien, maar grafisch ontwerper Maher Thebian doet graag een poging om een realistisch model neer te zetten. Het resultaat zie je hieronder. Het is absoluut een Koenigsegg, maar qua looks niet te vergelijken met de huidige range. Geslaagd of niet: ik laat het oordeel graag aan jullie over.
voor 500.000 kan ik veel mooiere auto’s kopen zoals het nu oogt
Bijzonder fraai, maar ja, alles is hier speculatief.
Vanaf de zijkant en vooral de wielkasten doet het mij veel denken aan Pagani, maar ik weet het nog niet. Ik moet het nog laten bezinken.
Voor dat geld had er wel een paar spiegels vanaf gekund.
@nackjickelsohn:
Psst, dit hok heeft niet met Koenigsegg te maken, gewoon een brainfart van een fanatieke fotoshoppert..
@nackjickelsohn: side view camera’s konden er vast wel af voor dat bedrag
@nackjickelsohn: er bij op bedoel je
Als deze maar de typische deuren behoud.
@maxco nee man, er moeten spiegels op een auto zitten.
@dameister ja
Doen doen doen!! Misschien wel legaal voor in Amerika dan!!
Wel leuk maar niet erg realistisch. Die Spyker B6 (die er nooit gaat komen :'( ) moest al aangepast vanwege te hoge spatborden en te beperkt zicht… dit is nog veel erger….
Aardige render, maar echt té over de top grote wielen, het lijkt wel een karikatuur van een auto.
Hey een zilveren kikker.
Zeker Koenigsegg waardig. Hoop wel dat ze de unike deuren behouden, deze zien er erg kort uit
Leuk voor Amerikanen die 30″ Velgen.
Ik vraag mij wel af hoe groot die markt is? Lijkt mij dat de meeste mensen die 500.000euro uitgeven voor een auto ook wel het dubbele kwijt kunnen.
@reistje: wat is dat nou weer voor onzin? Met een half miljoen kan iedereen veel doen, ook als je veel geld hebt.
@reistje: maar ik denk niet dat de markt ook heel groot hoeft te zijn. Ik denk niet dat koeningsegg op dit moment 50 auto’s per jaar bouwt. Stel ze maken er 300 per jaar van deze, dan hebben ze al 7x zoveel afzet dan eerst. Lijkt me een hele opgave om dat te bereiken al voor koenigsegg.
@lambo4all: Ik denk dat Koenigsegg het ook nodig heeft om een geldkoe binnen het bedrijf te hebben om ook op lange termijn auto’s te kunnen bouwen. Grootste verschil met Pagani is dat de Zonda genoeg geld in het laatje heeft gebracht en nog steeds geld oplevert. In tegenstelling tot de CCX van Koenigsegg die lang niet zo succesvol was als de Zonda. Daarnaast merk je ook dat de CCX niet echt waardevast is en daalt in zijn waarde (artikel van vorige week)
Of anders gezegd als je nu aan de meeste mensen vraagt of ze liever een Zonda of een Huayra willen, zal 80% denk ik Zonda zeggen.
De CCX wil niemand meer misschien een enkeling.
Het belangrijkste is dat fabrikanten als Koenigsegg maar ook Pagani en Zenvo op lange termijn moeten bestaan. Ik houd wel van kleine bedrijven die gedreven worden door echte vakmannen met een passie voor zulk spul.
Koenigsegg doet het wel aardig geloof ik, iemand die weet hoe het met Zenvo gaat? Hebben zij ook nog een model in de planning staan.
Nou, Koenigsegg waardig, denk t niet. Het enigste dat mij hier aan een Koenigsegg doet denken zijn de uitlaat en het embleem. Dit lijkt me niet echt een zeer realistisch beeld van de ‘instap Koenigsegg’
Er zullen veel kleine jongetjes zijn die deze graag toevoegen aan hun Hotwheels collectie
Paar stekels erop en hij kan zo in Carmaggedon.
Wielen een tikkeltje overdreven, maar verder toch best sierlijke lijnen – we shall see.