
… Als er slechts 30 van bestonden. You decide!
Vrijwel alle écht waardevolle auto’s hebben een paar zaken met elkaar gemeen. Ze zijn redelijk tot zeer oud en liefst van een bepaald merk, in veel gevallen is sprake van een rijke (race)historie of een halve bibliotheek vol anekdotes en -niet te vergeten- ze zijn zeldzaam.
Eerder zetten we al het hoe en waarom achter de absolute veilingknallers uiteen, maar we zijn nu benieuwd naar de auto’s die volgens jullie in de toekomst gaan vlammen. We verbinden er echter een paar spelregeltje aan, om het leuk te houden.
Dat een dikke Pagani (zie die sappige foto hierboven) of een LaFerrari in de toekomst flink wat ekkermannen op gaat brengen snappen we, dus naar die categorie auto’s zijn we niet op zoek. Nee, we zijn benieuwd elke auto’s vanaf bouwjaar 2000 in de toekomst in waarde zouden exploderen als er, laten we zeggen, 30 exemplaren van waren gebouwd. Het moet wel om productieauto’s gaan en speciale (gelimiteerde) edities tellen even niet mee.
Wordt het een 458 Speciale, want de laatste échte Ferrari met atmosferische V8? De BMW 1M omdat-ie in een tijdperk van veiligheidssystemen en foolproof-auto’s z’n bestuurder nog weleens weet te verrassen? Moet je acuut aan de beademing als er een Mazda RX-8 met wankelmotor voorbijkomt? Of zoek je het in de wat minder exclusieve hoek en krijg je nog steeds weke knieën van de laatste Saab 9-5?
We laten het in deze volstrekt hypothetische maar daarom niet minder interessante lezersvraag helemaal aan jullie over. Brand los!
BMW E60 M5 V10
@alassad: eigenlijk de beste comment tot nu toe. Als BMW M 30 stuks had gebouwd van een tiencilinder 5 serie, was het de meest gezochte auto ooit!
@alassad: Absoluut niet denk ik, de E39 M5 veel meer, zie je nu al.
@bofkont: denk ik ook. Om te beginnen is hij veel mooier!
@alassad: mss dan specifiek de Touring? Volgens mij stuk minder geleverd.
De Veyron, AMG black Editions.
@turbobrick: I hope so!
@turbobrick: en sowieso de sls Black edition
@turbobrick: Black series
@991gt3rs: Black Series ;-).
FIAT panda 4×4!
Misschien de Totota GT86/ Subaru BRZ.
@yvo249: je vergeet de Scoin FR-S
@gtr34: Scion*******
@gtr34: ja ik twijfelde erover of ik hem zou noemen, maar de GT86 associeer je door zijn naam toch meer met AE86.
@yvo249: dat klopt, maar hoe zit het dan met de Brz?
(Scion is van Toyota dus dat telt eigenlijk al niet?)
@gtr34: alhoewel de Brz wel weer de eerste achterwiel aangedreven Subaru is.. En daarom is die ook wel bijzonder
Alfa romeo 8c
@reinoutgtr: die gaat sowieso wel stijgen denk ik.
Alfa romeo 8c
De GTA versie’s van de alfa 156 en 147 ?
@phdg:
Vergeet de 4C niet, die gaat echt de Dino achterna.
Zeker de eerste serie met de spider lampen waar de meeste nu van walgen.
Zit toch wel te hopen dat er zoiets bij m’n 130i gaat gebeuren hij is in een jaar tijd igg nog niet minder waard geworden
@nickdeleeuw: best kans van Nick.. Heb me ook een tijdje georiënteerd op zo’n auto en zou nu willen dat ik ‘m voor 13k gekocht had destijds…
@nickdeleeuw: denk dat die redelijk stabiel blijft.
Impreza’s, evo’s, skylines, dat werk.
@forza: laatste evo en oude skyline’s
@xiran: nee. De EVO X niet. De V, VI, VII, VIII en IX wel, maar de X niet.
@gtwillem: ook niet het extreme uitzwaai model? Ik snap het wel de X vond ik ook nooit mooi.
@gtwillem: de Evo 6 zeker. Die stijgen allang.
De Bmw 1M is nu al redelijk waardevast.
Is sinds zijn introductie nog niet echt in prijs gezakt…
@Dimglor: idd dat wilde ik ook zeggen.
@bmw1m: dat zou je niet verwachten met zo’n naam…
458 speciale
Hieronder een aantal:
– Volvo S70R (stijgen nu met bijna 550 exemplaren ook al)
– Nissan Silvia S15
– Toyota Prius (want eerste “geaccepteerde” hybride)
– Ford Focus ST170 (beetje valsspelen, want pas 13 jaar oud)
– Fiat Bravo 2.4 20V Abarth (net 15 jaar oud)
Een paar die zo in me op kwamen.
@ej20g: de Prius geaccepteerd?
@iamjeremyclarkson:
Niet door mensen die nog fietsen, wel door mensen die vooruitstrevende techniek kunnen waarderen.
@iamjeremyclarkson: ja. Nee, niet door de meeste petrolheads. Maar wél door de gemiddelde mens. En zeg nou zelf: het is toch een prestatie van jewelste dat de eerste generatie Prius insloeg als een bom en als warme broodjes over de toonbank ging?
@ej20g: Ja maar worden geen kont waard …. Waarom ? Er zijn er zoveeeeeeeel van gemaakt en tegen die tijd is het accu pakket ver over de houdbaarheidsdatum.
Was niet mooi, Was niet snel en niet bijster zuinig. Het was de eerste praktische hybride, meer niet.
@turbobrick: daarom gaat het in dit artikel ook over maximaal 30 exemplaren. Nu is de eerste generatie Prius niks waard, maar dan zou het denk ik een gewilde auto zijn.
@ej20g: mag ik de tweede generatie nomineren in plaats van de eerste? De verkopen van de tweede versie was vele malen populairder. De eerste verkocht matigjes.
@gtwillem: ja dat mag natuurlijk, vooral omdat die veel populairder was. Maar omdat het hier dan om maximaal dertig exemplaren zou gaan, noemde ik de eerste generatie. Die bewees immers dat de samenwerking van een verbrandingsmotor en electronisch systeem prima samen kon gaan.
@ej20g: Een bravo 2.4 20v abarth heeft nooit bestaan, wel een Stilo, maar die zie ik zeker niet in waarde toenemen, eigenlijk een flop.
Ik denk dat jij de Bravo 2.0 20V HGT bedoeld.
Dat is absoluut een fijne auto en in nette staat al vrij schaars.
@bofkont: ik bedoelde de Stilo inderdaad. Ik haal die twee gek genoeg nog weleens door elkaar terwijl ze niet op elkaar lijken.
@ej20g: ik had m’n ST170 dus nooit moeten verkopen. Maar moeten stallen en lekker waardevol laten worden.
@rikus: mwah, geen idee of die dingen in het echte leven in waarde gaan stijgen. Maar ik vind ze wel nog steeds vrij prijzig en dat is misschien een teken. Daarnaast is het, naast de RS, de enige Focus van die generatie die ik kan waarderen.
@ej20g: inderdaad, ze stijgen wel. Mijn broertje heeft sinds een half jaar een RS mk1. Dus als ie er zuinig op is….
Mijn ST heb ik ingeruild op een knaloranje ST van een generatie later.
Mini john cooper works GP2
@carseen: Nee joh, trapskelter ?????
@e34m5touring: denk dat je met een E34 M5 nog aardig je best moet doen om die “trapskelter” bij te houden ;)
@debunker: ik denk dat dat wel meevalt
@papa: volledig afhankelijk van het circuit, maar met genoeg bochten weet ik vrij zeker dat de mini lachend in z’n achteruitkijkspiegels kijkt
@debunker: denk dat dat nog wel eens kan tegenvallen.. Dat ding heeft een bochtsnelheid waar je eng van wordt.. (Spreek uit ervaring)
@debunker: denk dat dat nog wel eens kan tegenvallen.. Dat bakkie heeft een bochtsnelheid waar je eng van wordt.. (Spreek uit ervaring)
@vetnek: @debunker: ligt eraan of je de vroege 3.5l-versie neemt of de LCI met 3.8l blok. ?
@vetnek: ik zeg ook niet dat een E34 M5 niet snel is. Beide rijden vergelijkende rondetijden op de Nürnburgring, waar nog vrij veel rechte stukken zijn. Op een bochtiger circuit zie ik die mini dus nog best winnen
Leuke handel oude auto’s, maar wil je echt geld maken dan ga je in de binaire opties. Even de link bij het vorige artikel aanklikken en voor je het weet maak je € 2300 per week winst.
Heb van mijn winst net een container iPads voor € 30,- per stuk gekocht van de veiling, nog even en ik moet een pakhuis kopen om alle flappen op te kunnen slaan. En het mooie is dat jullie dat ook kunnen. Drie muisklikken én je bent binnen. Gewoon doen, even de link aanklikken. Maak je jezelf blij met wat extra inkomsten en Autoblog ook.
@moveyourmind: ga ff iemand anders lastig vallen
@moveyourmind: waar heb je ’t over?!
@volvoturbo: over die irritante advertenties die telkens tussen de ‘dit kan u ook interesseren’ rubriek onder ieder artikel staan. Of ben ik de enige bij wie deze advertenties opduiken?
@moveyourmind: ik zie ze idd ook op de pc. Op de telefoon heb ik er geen last van.
@autoblogger: die feature is idd storend op de pc…
@moveyourmind: Heb alles kunnen wegkrijgen met men Adblock ;-)
Was inderdaad vervelend!
@Dimglor: Dankjewel! Ga ik gelijk aanzetten. Ik vind het trouwens helemaal niet erg dat een site als deze normale reclame laat zien. Ook een advertorial bij de eerste reactie vind ik prima. Alleen reclame voor dit soort ‘bedenkelijke’ produkten hoort hier niet thuis, die zijn nog erger dan waar de Kampioen van de Anwb mee vol staat.
@moveyourmind: Nederland is verbaasd!
De laatste C63 AMG Black Series. De M3 GTS.
Mercedes G63 AMG 6×6
Renault Clio V6
Maar wel de phase 2. @remylahaye:
BMW E46 M3. Die beginnen nu al te stijgen als het mooie exemplaren zijn.
@dragspert: m3 zelf sowieso, zag een e36 M3 voor 40 tekoop staan.
Dacia Duster
@snorrie: lada
Abarth 500
– Abarth uitvoeringen van de 500, 500C en de Grande Punto.
– Mercedes-Benz G-klasse 6×6
– Mercedes-Benz G-klasse 4×4^2
– Black Series uitvoeringen van Mercedes-Benz
– Maybach
– BMW E46 M3 CSL
– BMW E92 M3 GTS
– Volvo S60/V60 Polestar
– Suzuki Kizashi
– Elke Ferrari
– Elke Lamborghini
– Elke Pagani
– Elke Aston Martin
@smoked: de Kizashi inderdaad! Zag er gister nog 1 rijden!
@deora: heb er zelf een tijdje in gereden toen ik bij suzuki werkte echt een heerlijke
Auto?
@smoked: Elke HANDGESCHAKELDE Ferrari. De 360 is de laatste op een paar F430 na
BMW E46 M3 CSL.
BMW Z8
Ik denk een Mondeo mét dynamische ledjes.
Golf V1 GTI cabrio, Audi A1 Quattro, Audi S1, Audi A4 DTM Edition, Peugeot RCZ, Peugeot 406 Coupé, Citroën DS3 Racing, Audi ur-TT 3.2 Quattro.
E46 of E90 M3 (al dan niet CSL/GTS) zijn wel auto’s die ik zelf zou willen en lijken me qua investering ook geen slechte keus.
Mercedes G63 AMG 6×6
Mercedes C63 AMG Black Series
Mercedes SLR McLaren
McLaren 675 LT
Van de laatste 15 jaar vind ik toch lastig. Naar mij idee worden de auto`s minder onderscheidend maar er zullen er vast zijn die meer waard worden. Ik neig naar de Italiaanse merken zoals de Maserati Quattroporte S, de Alfa 8c en 4 C en de GTA`s van Alfa. Kan me niet voorstellen dat Audi`s bijvoorbeeld meer waard worden aangezien die bij bosjes verkocht worden en daardoor niet zeldzaam en voor mij in ieder geval niet speciaal zijn
@ferry832: verder gelezen dan de titel? ;)
@mauritsh: Je hebt gelijk. Ik heb die 30 stuks gemist.
@ferry832: dat Audi modellen bouwt die ook daadwerkelijk goed verkopen wil niet zeggen dat er geen bijzondere apparaten tussen zitten. Tuurlijk, van een A3 Sportback 1.2 TFSI wordt je niet warm, maar als Audi slechts 30 stuks had gebouwd van de RS4 (B5 en B7), RS6 (C6), R8 of TT-RS waren het wel gezochte wagens.
@gtwillem: toevallig vandaag nog een RS4 B5 gespot, wat een heerlijk ding is dat toch! Hij klinkt ook best.
@gtwillem: Ja ik heb over die 30 stuks gelezen.
Aston Martin v12 vantage roadster, zeer gelimiteerde oplage en de laatste v12 met een handbak
Mini cooper gp
Audi RS 1
Die zal ook in waarde stijgen denk ik.
@bmw1m: dat denk ik ook, die is in zeeeeer beperkte oplage gebouwd….
Ik denk elke auto mits goed geconserveerd en met lage km stand en onderhoudshistorie.
Wauw wat een kenners allemaal ineens
@991gt3rs: was dat eerst niet zo dan?
Ik ga voor Veyron, Carrera GT, SA Aperta en one77 voor de mensen met poen.
Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig tot geen auto’s in de ‘betaalbare’ klasse zitten die ontploffen in waarde in de toekomst, de aantallen zijn te hoog. (De special editions/limited editions diende we buiten beschouwing te laten). Een eerste serie Pruis, Aventime, Brera zou wel interessant kunnen worden.
De skyline serie voor de r35
Alfa 8C
Fiat Multipla. Kan niet missen. Zo vooruitstrevend dat we er zelfs nu nog weinig van snappen.
Een goede GT turbo/555, Safrane biturbo, VW Corrado G60/VR6, Passat W8, R32… Effe snel uit de mouw geschud…
@850t5r: op de Passat en Turbo na allemaal van voor 2000 ;-).
Turbo moet R32 zijn. Excuses.
Ach in 2020 moeten auto’s ouder dan 5 jaar waarschijnlijk verplicht gesloopt worden wegens ‘milieu’ enzo.
Leuke vraagstelling, maar de antwoorden van iedereen zijn over het algemeen leuk, maar de meeste zijn al in beperkte oplage gebouwd.
Mijn top 11 zou zijn:
1. Audi R8 4.2 (handbak)
2. BMW Z4 M Coupe
3. Chevrolet Corvette Z06 (C6)
4. Honda S2000 (AP2)
5. Land Rover Range Rover Supercharged Vogue SE
6. Lotus Evora S
7. Mercedes-Benz SL55 AMG (R230)
8. Nissan GT-R (R35)
9. Porsche 911 Carrera (997.2)
10. Rolls Royce Phantom
11. Volkswagen Phaeton 6.0 W12 4-Motion
@gtwillem: Die Range Rover SE hoop ik toch niet… Die staat op het lijstje voor de toekomst.
@phaeton: daar gaat het toch ook om?
@gtwillem: die z4 m coupe is eigenlijk wel een gouden tip. Volgens mij waren velen niet van het uiterlijk gecharmeerd en is ie nu nog redelijk te betalen. Ga meteen ff zoeken. En nou niet allemáál morgen naar de dealer graag.
@gtwillem: Z3M coupe is misschien nog wel een betere optie dan de Z4.. Gevoelsmatig :)
@vetnek: Z3 M stamt van voor de eeuwwisseling. ?
@e1000bmw523i: als je de S54 wilt dan is het na 2001 volgens mij ;-). Maar hoe leuk zo’n E30 M Coupe ook was, qua rijden is de Z4 M Coupe vele malen beter.
@e1000bmw523i: tijd vliegt…
@gtwillem: optie 7!
2006 – 2008
Na de update, voor de facelift.
Laatste mooie SL, legendarische motor!
@Bender: je gaat failliet op het onderhoud.
Het leuke spul voordat de pk-oorlog losbarstte. Dus de 156 GTA, de Focus ST170, een C55 AMG, misschien de C32, een Alpina B3.3 (E46) Touring met lage kilometerstand, DB7 Vantage, RS5 C5, 456 GT, misschien een goed onderhouden TVR voor de liefhebber. En, I kid you not en Bofkont zal er wel blij mee zijn, goed onderhouden SLK’s van de eerste generatie.
@phaeton: die ST170 is inderdaad heerlijk. Fantastische gooi en smijtauto. En hij klinkt zo goed!
Elke performance wagen met handbak, denk ik zo.
Alle Saabs natuurlijk!
@svenska_aeroplan_ab: ik denk dat dat wel eens zou kloppen, ook. Vooral als het merk echt definitief tot het verleden gaat behoren.
@e1000bmw523i: Saab is ook echt verleden tijd sinds een aantal dagen. NEVS en Dongfeng hebben namelijk geen toelating meer om de naam Saab te gebruiken.
Ik zou vooral naar een laatste generatie 9-5 Estate zoeken. Geen idee hoeveel er uiteindelijk gebouwd zijn, maar zal vast snel in waarde stijgen…
@carreza: noem m baas ipv saab. Problem solved
@svenska_aeroplan_ab: overigens is er nog een reden waarom ik voorspel dat SAAB flink in de lift zal gaan mbt de waarde en klassiekerpotentie. Wanneer straks de autonome automobiel gemeengoed is, zullen steeds meer mensen terug verlangen naar “het oude rijden”. Ik vermoed dat eigenzinnige merken als bijv. SAAB daarbij hoger op de lijstjes staan dan de Eenheidsworst van bepaalde merken…
Jag xj-r 2009? Een vd laatste dan.
Bmw z4 M en z3 M (coupé)
Focus RS500
Fiesta XR2 MK1 MK2 zo goed als uitgestorven of wel weg geroest of plat gereden. Zeker een auto die in waarde stijgt. Zie exemplaren te koop staan tussen de 5.000 en de 10.000 eur.
@528touring: -welke auto tot 15 jaar oud….?-….-_-
Ford Mondeo met Dynamische LED verlichting?
Ik lees weerom commentaren van vette wagens die ooit de eindstreep zouden moeten halen…
Persoonlijk denk ik dat het met auto’s net zo’n vaart zal lopen als met fototoestellen.
Betaal jij nog 5000 EUR voor een analoge Leica? Eens het geëlectroficeerd tijdperk zal aantreden voor puur elektrische wagens met overspecificaties aan koppel en vermogen en de benzine wellicht onbetaalbaar wordt, worden bovengenoemde wagens vlug ondergewaardeerd, ja, zeg maar nog juist goed genoeg voor de shredder. Jammer maar helaas…
@koentjeduvel: ik ben bang dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Helaas een plusje voor jou.
Elke onverprutse Golf1 ( Cabrio), maar dat zal zeer doen hier ?.
@carlo: Is ietsje ouder dan 15 jaar
Leuk en aardig dit soort lijstjes, je hebt er alleen geen hol aan als je geen fatsoenlijke garage of stalling hebt.
En als daily drive is het ook niet aan te raden als je speculeert op een dikke waardestijging.
– Mercedes SLK32 AMG
– Audi A1 Quattro
– BMW Z3/Z4 M Coupé
– VW Touareg W12 Sport
– Nissan 350Z
– Honda S2000
– Mercedes S Klasse W220 63 AMG
– Mercedes CL C215 63 AMG
Etc etc
@deora: 350Z valt tegen, staat er een voor 12 rooie hier verderop. Wel een gaaf ding om te zien!
@vetnek: Zo te zien heb jij niet verder gelezen dan de titel ;)
Even voor alle andere mensen die blijkbaar te lui waren om meer dan één zin te lezen:
Het gaat hier over auto’s die in waarde zouden exploderen als er maar 30 exemplaren van gemaakt waren, niet over auto’s die in waarde stijgen over het algemeen.
Ik denk dat de audi tt erg ondergewaardeerd word
Golf IV R32, A5 coupe, Honda S2000, Peugeot RCZ. Als die beperkt gemaakt zouden zijn….
– Smart Crossblade
– Renault Clio V6 phase 2
– M3 E92 (laatste V8), met een hoop mitsen en maren maar heeft potentieel in bepaalde setup.
– Opel Speedster
Een JAG XKR? Prima te betalen nog, al zal je m wel 20 jaar verwarmd binnen moet zetten om hem netjes te houden..
@jrcornelisse: Of de XK-RS.
@jrcornelisse: niet prima te betalen wanneer er maar 30 van gebouwd zouden zijn.
Honda S2000 en elke Ferrari!
Alle gt3 rsjes
@noachristoffel: t/m de 997 mk2, daarna PDK ellende.
Alfa GT 3.2 (laatste succesvolle ontwerp van Bertone, laatste Busso V6),
Daihatsu GTti (eerste hot hatch met serieuze turbo power)
@dondeboer: realiseer me net dat de GTti veel te oud is, excuus,…
Check Auto Leitner en Gina Classics, alles wat zij in het assortiment hebben = potentieel!
En helaas vrijwel allemaal ouder dan 15 jaar.
Ik doe eens gek: Renault Avantime (2001-2003). Een realistische inschatting laat ik aan @gtwillem over.
En of de duvel ermee speelt, zie ik die dingen steeds vaker rijden. Evenals de Vel Satis (2002-2009).
@e1000bmw523i: om ff in de Renault-hoek te blijven: Megane RS 224*. De huidige Megane RS is zeker ook niet verkeerd, maar ik heb het gevoel dat dat geen potentiële klassieker is.
* of was het nou 225?
@e1000bmw523i: de R26 Radicale gaat sowieso in waarde toenemen. Van die generatie denk ik dat de Megane Renault Sport Trophy, Megane Renault Sport F1 Team en Megane Renault Sport Cup populairder zullen worden. Van de huidige generatie zullen de Megane Renault Sport Trophy, Megane Renault Sport Tropyhy-R en Megane Renault Sport Cup kaskrakers worden. Maar ik zou mijn geld op een Clio V6 zetten.
@gtwillem: Je vergeet de Megane RS Redbull. :P
@gtwillem: Clio V6 ben ik helemaal met je eens. Iets ouder, de Clio williams ook!
Avantime? Denk het ook wel! En de sport spider!
@gtwillem: ligt aan de kilometerstand. Het prijsverschil tussen een r26r met 10.000 km en 100.000 km is momenteel zeer groot.
Dit geld ook voor bijna alle exemplaren die je daarvoor opnoemde.
Lancer Evo 1-9 en dan vooral de Tommi Makkinen Editions/evo 6.5
E39 M5
Integra Type-R DC2
Focus RS MK1
LHD Supra MK4 Twin Turbo
Rs4/Rs6 MK1. RSjes zullen zowiezo in waarde stijgen aangezien een groot deel gesneuveld is bij ramkraken en liquidaties.
R32 MK1
Honda NSX
Jaguar xk8/xkr. Nu geen drol waard, maar wat als er maar 30 van waren….
En natuurlijk de Corvette ZR1.
166 3.2, MG ZT V8/ Rover 75 V8
Alle auto’s die van paul walker zijn geweest.
@clarkson: LOL!
Elke auto zal in waarde stijgen met een oplage van 30 stuks. De waarde zal natuurlijk afhankelijk zijn van wat de gek ervoor wilt vragen en een nog grote gek die het ervoor over heeft. :)
De Fiat Multipla!
Sls amg! (roadster) Slr Mclaren en black series! over mercedes gesproken dan-
Honda NSX Type R
Spyker
Donkervoort D8 GTO
TVR Sagaris
En onze Fiesta (1.6 16v sport) zou mooi zijn haha
Peugeot 406 coupe 3.0 pack van de eerste serie
Renault avantime
Ferrari 360 modena
Nissan GTR r35 stock
Volkswagen golf 4 r32
Beste investering lijkt mij Ferrari. En dan de modellen die nog betaalbaar zijn met lage km stand zoals de 348tb
@schellekens006: ja, want die is niet ouder dan 15 jaar en ook betaalbaar wanneer er maar 30 van zouden zijn gemaakt.
Wat is lezen toch moeilijk.
Ferrari 550 Maranello natuurlijk. Lijkt me logisch!
Fisker Karma.
Omdat;
– Bijzonder in techniek, een van de eerste plug in hybrids
– Gerenomeerd ontwerper, bijzondere styling
– Weinig van geproduceerd (al doet dat hier niet terzake)
Tesla, omdat , anders mooi en snel…
Mercedes Benz CLK DTM AMG
De bassie en adriaan caravan combinatie van laatst,
Is nog niet verkocht dus voor een slordige 15.000 kun je je pensioen veilig stellen, gratis tip , fijne avond
Carrera GT
@jandemercedesman: die zochten ze niet. Lees de tekst;)
Elke Maybach maar met meen s erachter al helemaal.
In t bijzonder de Maybach 62s Landaulet, dat Word echt een dure…
Toyota supra gaat nog duur worden die raken ook op net als de 1 en 2jz motoren japanse import wordt ook minder
Een clio rs. Een golf gti.
De Dacia Logan.
Kijk maar eens wat een goed geconserveerde Renault 4 of Citroën 2CV doet, tegenwoordig.
Verbazingwekkend eigenlijk dat een auto waar er duizenden van zijn geproduceerd, na zoveel jaar tóch de klassiekerstatus weet te bereiken en marktprijzen genereert die hun oorspronkelijke verkoopprijs (ver) weet te overstijgen.
Als Jaguar niet met een waardige opvolger komt zou de XK nog wel eens wat kunnen worden.
Ik heb nog een voorstel die anderen nog niet vermeld hadden:
2004 Mercedes CLS
De mercedes mclaren slr
Lexus LFA
Brera TI 1750 Tbi
nissan 350z de coupe versie in het oranje
S65 AMG W220
Ferrari 360 Challenge Stradale, die is nu fors aan het stijgen