Chinezen zijn nieuwsgierige mensen, en dat komt op het vlak van spyshots aardig van pas. Het leuke is dat de Chinezen op dit spionagevlak ook nog hun informatie delen, zoals dit M3/M4-interieur.
Zoals reeds onthuld door BMW krijgt de nieuwe M3 een verder aangescherpte 7-traps DCT, met dubbele koppeling. Wel blijft het typische pookje, zoals we dat in elk M-model aantreffen, behouden. De techniek is verbeterd, het pookje oogt onveranderd.
We zien verder een driespaaks stuur met blauw-rode M-stiksels, de inmiddels bekende M-tellerpartij met 30 km/u-schaalverdeling, het nieuwe iDrive Touch-systeem, knopjes voor lanceercontrole en natuurlijk de RWD-n00b-crashknop, beter bekend als ‘DSC uit’.
De sportzetels hebben een dik M-logo en flinke lendensteunen, hoewel ik me afvraag of obese Duitsers zoals Kim Dotcom zich hier in kunnen wurmen, maar die rijdt gelukkig voor BMW dan ook Mercedes.
De nieuwe M3 krijgt 430 pk en 510 Nm, de technologische uiteenzetting vind je in dit artikel. Een foto van de handbak postten we HIER reeds. (ifeng.com, via BMW Blog)
@sir_smokalot: Iemand als Kim Dotcom heeft genoeg pegels om een “individual” uitvoering te bestellen… zetten ze er stoelen in waar ie wel lekker in zit. ;-)
@406_v6: Ik zou persoonlijk ook nog een eurotje of 5000/6000 extra uitgeven aan de individual afdeling om het helemaal op smaak te brengen. Zo’n gave auto kopen om vervolgens de hele dag tegen zo’n sombere klomp zwart/grijs aan te kijken is ook net niks.
@4x4wheels: Makkelijk praten als je toch totaal het geld er niet voor hebt.
@4x4wheels: Of je besteld gewoon een ander kleurtje leder en andere sierlijsten? Hoef je heus niet bij BMW individual voor aan te kloppen.
@jensdm: Klopt, maar een volleder interieur in een kleinere auto, wat je normaal gesproken alleen in de hogere klassen tegenkomt, trekt mij wel (A la S-klasse/A8)
@towi1989: Wat is je punt? Als ik wel financieel in de gelegenheid zou zijn om particulier minimaal een ton uit te geven voor een funcar, dan kunnen die paar mille extra er ook wel vanaf (persoonlijk spendeer ik dan ook liever wat extra geld voor mooi leer bijv. dan een nachtzicht systeem ouzo)
@406_v6: Dat wordt dan een 3-zits bank.
Geweldige auto, op ren paar punten na:
-Voor een auto van dik een ton is het echt jammer dat het navigatie-display vast zit, en niet naar binnen toe ‘beweegt’
-Jammer dat er nog steeds geen P-stand op de versnellingspool zit, hartstikke irritant
-Het stuurwiel is en blijft lelijk
Maar het exterieur (en waarschijnlijk het onderstel) is in 1 woord Awesome!
@bigcar: het is niet alleen de navi, maar dient ook als radio display en dergelijke.. inschuiven zou alleen onhandig zijn;-)..
@luwek: Inschuiven is juist wel beter, als je de navi niet gebruikt hoef je tenminste niet tegen dat beeldscherm aan te kijken. Ruimt het dashboard ook lekker op want op deze manier lijkt het alsof er een tablet op het dash geplakt is.
@bigcar: die van mercedes a en cla klasse zijn pas goedkoop lijkt wel alsof je bij de halfords een navigatie op hebt geplakt, maar de uiterlijk is wel mooi van die auto’s
On topic: prachtige wagen met een sportieve interieur.
@bigcar: geen P stand? Je drukt op een knop bovenaan en hij staat in P. Ik vind het juist prachtig dat die pook mooi blijft staan.
Het scherm heeft z’n nut bij alles van media in de wagen. Je radio, media, navi, … Moet het telkens uitklappen als je de zender wijzigt? Het is dan ook nog eens vele malen mooier dan bij Mercedes. Dat lijkt pas after Market.
@hollow: volgens mij heeft de M geen pook met een p knop bovenop. Dat is de gewone pook in bmw’s, die hebben dat wel.
@hollow: No offence maar check eerst je facts voor je rond begint te schreeuwen. Er is een wezenlijk verschil tussen de M-pook en de normale Pook die BMW hanteert:
de normale pook (degene die jij bedoelt) heeft gewoon een P knop bovenaan.
![](http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/530d-F10-Portugal-8711.JPG)
Maar de M-pook heeft dat niet, daar moet je bij het uitschakelen van de motor de automaar in de versnelling laten, waardoor die automatisch in P gaat.
clarckson had daar ook moeite mee..
http://www.driving.co.uk/clarkson/bmw/m5/the-clarkson-review-bmw-m5-2012/235
@bigcar:
@bigcar: Bij mijn F30 330d 09/13 zit er ook wel een P, maar als je de motor gewoon uit zet, gaat de automaat ook direct naar P zonder jouw inbreng. Op de vage foto had ik idd niet gezien dat de pook geen P meer heeft.
Het ziet er allemaal wel heel saai en weinig opwindend uit. En die tellertjes… Gaap. Dat gaat BMW toch niet echt in de nieuwe M3/M4 plaatsen?
@mdemooistelettervanhetalfabet:
misschien is het de bedoeling dat je opgewonden raakt van het rijden in de auto ipv van door de tellertjes.
@super: De tellertjes mogen er heus wel uitnodigend uitzien hoor. Jij bent zeker van de sleepers.
Echt belachelijk die reclame bij die foto’s… En het werkt nog eens ruk ook
Hoax! Kan nie anders
@minimaseratti: verklaar?
Vind je het gek dat Chinezen gek zijn op plastic? Hebben ze van M afgekeken.
@mout:
Wat een warboel in die M .
Dat stuur vind ik heel erg mooi, voor de rest… ja, een blijft een BMW. Voor de rest redelijk saai en verouderd interieur dus.
Exterieur van de M4 is erg mooi en stoer, het interieur is niks bijzonders. Mag je wel wat meer van verwachten voor zo’n dure auto vind ik.
@kor1: Dan wordt hij vast nog duurder. Daarnaast is het de bedoeling om op de weg te letten ipv op het interieur.
Ik vind het interieur nogal lelijk … Vooral die stoelen … Bah
Wat zijn die BMW M-stuurtjes toch lelijk…
Interieur is gewoon erg mooi, behalve het stuur dan uiteraard. Wel jammer want dat doet veel..
Een typische zakensedan/coupe zullen we maar zeggen..
Sober, maar het steekt wel enorm goed in elkaar, is behoorlijk tijdloos en past
bij het karakter van rijdersauto. Qua interieurs BMW sowieso altijd wel goed bezig. Het interieur van bijvoorbeeld een 3- en 5-serie uit de jaren tachtig ziet er nog steeds goed uit, beter dan veel andere auto’s uit die tijd.
Sober, maar dat past wel bij een rijdersauto. En het steekt erg goed in elkaar en is behoorlijk tijdloos. Zeker wat interieurs betreft is BMW de hoge aanschafprijs absoluut waard. Wat betreft het tijdloze, kijk eens naar het interieur van een 3- of 5-serie uit de eighties, dat heeft de tijdgeest beter doorstaan dan menig andere auto uit die tijd.
@moveyourmind: Heb jij stemmen in jouw hoofd, die jou dwingen te typen?
@heidi: Hahaha, gelukkig niet. Ik krijg gewoon voor iedere positieve reactie betaald door BMW.
@moveyourmind: Het is ook een hele gave auto, die M3 F80.
Goedkoop interieur en stuur wat lelijk wel wat beters verwacht
5 knoppen naast de pook waarvan 3 er een zilveren randje hebben en de middelste geen functie? Zal wel een misser op het prototype zijn want dat kan zo echt niet in productie.
Waarom krijgt de M3 F80 eenzelfde dak als de M6 F13? En dan bedoel ik met name de hoogte verschillen tussen midden en zijkanten.
Zeg nou zelf de prachtige in bmw-kleuren uitgevoerde stiksels in het stuurwiel geven je toch het ultieme gevoel niet in een bmw 318i te rijden. ;) En als dit je nog steeds niet overtuigd laat je iedere keer bij opstarten van je navi-scherm de factuur van aanschaf tonen.
@urquattro83: 318i rijdt alsnog 90% eruit, tel daarbij de goede wegligging + stuurgedrag bij op en je hebt alsnog een lekkere rijdersauto.
Mooi alleen dat stuur … Ziet er zo iel uit. Ze hebben mooiere exemplaren bij BMW M.