• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergelijking: de nieuwe RS5 versus de oude RS5

Auteur: jaapiyo, gepost 10 maart 2017 om 15:59 – 65 Reacties

RS5-rear


Is de nieuwe eigenlijk wel sneller dan de oude?

Hilariteit alom bij de introductie van de nieuwe Audi A5. Audi staat erom bekend dat hun nieuwe modellen doorgaans meer evolutie dan revolutie zijn. De A5 was daarop geen uitzondering, wat @nicolasr ertoe bewoog om voor het betere gniffelwerk in eerste instantie een gallery van het oude model bij het artikel over Die Neue te plaatsen. Zelf rijdt Nicolas nu overigens ook in de auto. Nou ja…soort van #TEAMROOD.

Enfin, toen het doek van de nieuwe RS5 getrokken werd in Genève bleek de trend zich door te trekken. Niet alleen zien we veel van de design cues op de auto terug die we al kennen van andere RS modellen, het ding heeft ook nog steeds 450 pk! Scheurmeneer @wouter liet zich al ontvallen dat dat een beetje tegenviel. Een beetje E Klasse Estate is bijvoorbeeld sneller. Maar zijn er dan echt geen dingen veranderd aan de RS5? Natuurlijk wel! We pakken onze autoblog-loep erbij en gaan op zoek naar de verschillen.

Uiterlijk
We hebben de gewone nieuwe A5 al een vergeleken met de gewone oude A5 en kwamen er toen achter dat de spiegels van de nieuwe aan de bovenzijde wat schuiner aflopen. Laten we in dit geval dus vooral eens kijken naar de specifieke RS-trim dingetjes.

Aan de voorzijde zien we aan weerszijden van de single-frame grille nog steeds twee dikke zwarte gaten. Bij de nieuwe zitten er in de flanken van die gaten wel twee grotendeels verticale zwarte ‘blades’, die via de onderkant van de bumper doorlopen tot aan de grille en daar iets omhoog komen. In het midden zit een chroomkleurige strip die een paar centimeter onder de grille doorloopt.

front

Voorheen zat er een chromen strip over de gehele lengte van de bumper, die in het midden iets omhoog liep om daar aan te sluiten op de grille. Precies zoals de zwarte elementen dat nu doen. Tussen de twee grote (optische) luchthappers en de grille ingeklemd zitten bij de nieuwe RS5 nog twee kleinere inkeping voor verse lucht. Al met al maakt het front nu een wat drukkere indruk. Er gebeurt meer dan op de cleane smoel van de vorige RS5.

Op de flank en aan de achterzijde zijn de verschillen kleiner. Net als bij de huis-tuin-en-keuken A5 zijn er in het onderste gebied van de zijkant wat lijnen toegevoegd. In het geval van de RS5 op de persplaatjes zit er daarbij ook nog eens een zwarte balk op. Aan de achterzijde zien we de kenmerkende ovalen stortkokers terug. Wat hier opvalt is dat deze nu niet meer geaccentueerd worden door een lijntje dat onder de knalpotten doorloopt, maar een chroomkleurige strip die er bovenlangs loopt.

Techniek en prestaties
Hier gaat het natuurlijk om bij een RS5. Maar we hadden al vastgesteld dat hij 450 pk had en nog steeds 450 pk heeft. Dat is echter alleen het verhaal als je het oppervlakkig bekijkt. Er is namelijk wel degelijk het nodige veranderd onder de kap. Daar vind je bijvoorbeeld twee cilinders minder terug dan voorheen. Als (schrale?) troost krijg je er twee turbo’s en een bak extra koppel voor terug. Tevens kan je zeggen dat je motor ook in een Porsche ligt. In sommige Panamera’s zit namelijk dezelfde 2.9 liter biturbo V6.

side

Dat betekent dus officieel het einde van de atmosferische krachtbron in je snelle Duitse D-segmenter. BMW en Mercedes gingen immers al eerder overstag en schopten hun glorieuze atmosferische blokken aan de kant ten faveure van slakkenhuizen. Dat moet nou eenmaal in de zucht naar betere verbruikscijfers. De oude RS5 (rijtest) snoepte gemiddeld namelijk 10,5 liter benzine per 100 kilometer. De nieuwe heeft genoeg aan 8,7 liter per honderd kilometer. Nou ja, op papier dan.

Om dit geneuzel enigszins dragelijk te maken voor de liefhebber zijn die auto’s met turboblokken allemaal wel sneller dan de auto’s die ze vervangen. Zo ook de RS5. Voorheen kostte het sprintje van 0-100 4,6 tellen, met de nieuwe doe je het in 3,9 seconden. Dat is stiekem toch een best groot verschil. Het ligt overigens niet alleen aan de motor maar ook aan de modernere versnellingsbakken. De nieuwe RS5 beschikt over een 8-traps tiptronic automaat, de vorige moest het doen met een 7-traps S-tronic.

interieur

Conclusie
Hoewel het er misschien niet zo uitziet, is de RS5 met zijn nieuwe motor nu weer helemaal bij de tijd. Sommigen zullen wellicht droeve tranen wenen vanwege het verscheiden van de atmosferische V8. Onder de streep is de nieuwe V6 echter sneller en als je ‘m rijdt alsof het een 1.9 TDI is misschien zelfs zuiniger.

Het is wel opvallend dat Audi de auto wederom ‘slechts’ 450 pk meegeeft. Daarmee matchen ze weliswaar BMW dat een vergelijkbaar vermogen levert in de M3. Die auto is echter alweer een tijdje op de markt en concurrenten Mercedes en Alfa zitten inmiddels al boven de 500 pk. Wees dus niet verbaasd als er binnen afzienbare tijd een Performance model op de markt komt met extra Pferde.

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.

Nieuwste artikelen

  • Dit verandert er in 2026 voor de Nederlandse automobilist
  • Dit zijn de duurste auto’s die in 2025 op kenteken zijn gezet
  • Een Lamborghini Urus met 2 ton op de klok, wat kost dat?
  • Gespot – Een unieke shooting brake op Nederlands kenteken
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, Coupe, rood, RS5, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Voetballer belaagd na verliespartij tegen Barca, geeft supporter tikkie met McLaren
Volgend bericht: Gerechtigheid: BMW-bestuurder die Porsche aanreed is in de kraag gevat »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    10 maart 2017 om 16:05

    Ik blijf erbij dat het een fraaie auto is geworden, maar wel een beetje een hoog tuningsgehalte heeft. Ik zou die zwarte strip op de zijkant dan ook mee laten spuiten, dat maakt het al iets rustiger. Ook de hakenkruisvelgen hebben een iets te hoog Autostyle-gehalte voor me. Die ook even vervangen en het ziet er al een stuk beter uit.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 maart 2017 om 16:08

      @berlinetta: rare velgjes inderdaad.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 maart 2017 om 16:21

      @berlinetta: Over die hakenkruisvelgen gesproken, jammer dat Audi niet gewoon aparte velgen voor de linker en rechter zijde heeft ontwikkeld. Nu wijzen de haken de ene keer naar de voorzijde van de auto, en de andere keer naar de achterzijde. Bij een fabrikant van modale auto’s vind ik dat nog wel te accepteren, maar bij een premiummerk als Audi verwacht ik toch wel meer.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 maart 2017 om 16:33

        @edge: Het was me inderdaad nog niet opgevallen, maar nu je het zegt. Dat soort details zou je niet verwachten bij zulke prijzige auto’s.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          10 maart 2017 om 16:46

          @berlinetta: dat is precies de reden waarom ik het bestaan van de S65 AMG ontken. Dan hebben ze wel die opvallende chromen wielen, maar is er niet de moeite genomennom een linker en rechtersetje te maken. Op een 206 ok, maar niet op zo’n Duitse sloep

          Login om te reageren
      • pa045 zegt

        12 maart 2017 om 09:16

        @Edge: dat je het nog steeds premium durft te noemen.
        Een skoda in een ander velletje stoppen en er een meerprijs opzetten waar je misselijk van wordt.

        Login om te reageren
      • mab zegt

        12 maart 2017 om 20:04

        @Edge: @berlinetta @willeme Dit is niet alleen bij Audi het geval, kijk naar de Range Rover die heeft dit ook. Niet dat dit het goed praat maar het zou inderdaad mooier geweest zijn als ze eraan gedacht hadden.

        Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    10 maart 2017 om 16:07

    Je swag is wel on point als je hiermee aangereden komt.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      10 maart 2017 om 16:29

      @cossiekiller: gelukkig geef ik niks om swag. Heb liever iets stijlvols.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        10 maart 2017 om 20:17

        @str8six: Sarcasme is a bitch.

        Login om te reageren
  3. kritisch zegt

    10 maart 2017 om 16:09

    Ik zie alleen niet helemaal in waarom de rs5 nu 0,7 sec sneller is op de 0-100. Door de motor en versnellingsbak wordt gezegd. Vermogen is gelijk, komt het door de vermogenskromme? en wat is het verschil, naast het aantal versnellingen, van de bakken?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 maart 2017 om 16:13

      @kritisch: Lager gewicht, een scheepslading meer koppel, betere versnellingsbak en wellicht ook beter Quattro-systeem. Het precieze verschil tussen de bakken kan ik helaas niet aan je uitleggen.

      Login om te reageren
      • Corrado16v zegt

        10 maart 2017 om 17:01

        Misschien handig om ook het verschil in koppel te laten zien, aangezien de vergelijking tussen de pk’s wel wordt gemaakt met het vorige model. 430 vs. 600 dacht ik, lijkt me wel een aardig verschil.

        Login om te reageren
        • Corrado16v zegt

          10 maart 2017 om 17:08

          @corrado16v: @jaapiyo that is

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            10 maart 2017 om 19:49

            @corrado16v: in de tekst gefietst.

            Login om te reageren
      • leeno zegt

        10 maart 2017 om 18:02

        @berlinetta: koppel maakt geen bal uit in acceleratie, vermogen is het enigste dat van toepassing is. Koppel zegt alleen hoe het vermogen verdeeld wordt over het toerentalbereik. De vorige v8 had op de testbank ongeveer 420pk terwijl deze er mss 470 heeft. Turbomotoren zijn over het algemeen sneller dan atmosferische motoren met gelijkaardige vermogens maar hoe dat komt weet ik ook nie echt.

        Login om te reageren
        • Senne zegt

          10 maart 2017 om 19:59

          @leeno: Geen rare dingen zeggen…
          De reden dat turbomotoren sneller zijn dan atmosferische motoren is tóch wel te danken aan koppel.
          Waarom denk je dat die dikke diesels van tegenwoordig zo loeisnel zijn ?

          Login om te reageren
          • mrB zegt

            10 maart 2017 om 20:10

            @senne: dat ligt toch echt aan het vermogen. Om massa te versnellen heb je een bepaalde energie nodig, oftewel vermogen.

            Login om te reageren
          • lekbak zegt

            10 maart 2017 om 21:26

            @senne: nog steeds heeft koppel niks met acceleratie te maken.

            Login om te reageren
          • leeno zegt

            11 maart 2017 om 17:48

            @senne: omdat dikke diesels tegenwoordig veel vermogen hebben. Een simpel voorbeeld. Een leon 1.8tsi heeft 180pk en 250nm verdeeld over 6000tr en een leon 2.0tdi 184pk heeft 380nm verdeeld over ongeveer 4000tr. Volgens de fabriekcijfers gaan ze allebei van 0-100 in 7.5s hoe komt dit? Simpel, ze hebben ongeveer hetzelfde vermogen. Het is gewoon een formule tussen vermogen, koppel en toerental. Als je hetzelfe vermogen wil verdelen over groter toerenbereik dan zal je koppel zakken en een lager toerenbereik wil zeggen hoger koppel.

            Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          10 maart 2017 om 20:59

          @leeno: zullen we eens 2 exact dezelfde auto’s pakken en in de 1 hangen we een motorfietsblok van 200pk en in de andere een diesel met 200pk. ( het gewichtsverschil compenseren we) Ik hoop dat je net zo benieuwd ben als ik…

          Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            10 maart 2017 om 21:02

            @kareljansen: ik zal je niet langer in spanning houden. Vermogen is de simpele rekensom koppel × toerental.

            Het koppel is dan ook hetgeen de acceleratie bepaalt. Uiteraard is het nog wel wat complexer dan dat (denk aan een vrachtwagen), maar in de basis wel waar

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              10 maart 2017 om 21:25

              @kareljansen: vermogen bepaalt hoe hard je accelereert. Koppel is één van de dingen waarmee je vermogen krijgt. Koppel op zich zegt helemaal niks over acceleratievermogen. Vermogen daarentegen wel.

              Hang jij dat motorfietsblok en het turboblok beide aan een cvt en zijn de vertragingen correct verrekend met het toerental waarop het maximale vermogen vrij komt dan zullen ze exact even hard accelereren.

              Conclusie: vermogen heb je nodig om hard te gaan. Koppel heb je nodig voor vermogen.

              Login om te reageren
              • rrvliet zegt

                10 maart 2017 om 21:55

                @lekbak: Mag ik toevoegen dat je koppel -of- toeren nodig hebt? Doet verder niets af aan je verhaal. Toont alleen aan dat koppel verband houden met toeren. Bij een bepaald vermogen en een hoog koppel heb je weinig toeren, bij hetzelfde vermogen en laag koppel heb je veel toeren.

              • lekbak zegt

                10 maart 2017 om 22:22

                @rrvliet: voor vermogen heb je toch echt beide nodig aangezien het grofweg een vermenigvuldiging is. Of je moet van één van de twee buitensporig veel hebben uiteraard. Zoals een rc-wagentje aan de ene kant en een scheepsdiesel aan de andere kant.

              • rrvliet zegt

                10 maart 2017 om 22:39

                @lekbak: We zijn het met elkaar eens!

              • kareljansen zegt

                10 maart 2017 om 23:04

                @lekbak: ik zal het nog 1x proberen. Stel je een golf 2.0 tdi voor met 150 pk en waarschijnlijk 350nm. Als we deze nu eens begrenzen op 3000 toeren. Het koppel blijft hiermee gelijk, maar het maximum vermogen zal ernstig dalen, laten we zeggen naar 100pk. Volgens jouw theorie zal de acceleratie nu minder zijn. In de praktijk zal dit echter bijna geen verschil maken, met zo’n diesel levert doortrekken in de praktijk niet zoveel op.

              • lekbak zegt

                10 maart 2017 om 23:09

                @kareljansen: jij snapt het niet. Ga maar terug naar school. Het is hierboven al heel duidelijk uitgelegd.

                Doortrekken tot maximaal vermogen heeft trouwens gewoon zin bij een diesel. Vermogen is vermogen, zo simpel is het. Automaatbakken doen dat niet voor niks ook gewoon.

              • kareljansen zegt

                11 maart 2017 om 07:27

                @lekbak: bedankt, maar nee. Jij snapt mij niet. Ik ken de theorie erachter echt wel. Waar onze spraakverwarring zit is het volgende.

                Jij gaat uit van een ideale situatie waarbij je bijvoorbeeld accelereert van 0 naar 100. Bij ideale overbrengingen is inderdaad het eindvermogen hetgeen de tijd zal bepalen.

                Wat ik bedoel is dat je vermogen een afgeleide is van je toerental maal koppel. Bij bijvoorbeeld 2000 toeren zal daarom een diesel in de praktijk meer koppel (aan de wielen!) Leveren dan laten we zeggen een lancer evo. (Hiermee ook meer vermogen, voor jouw gelijk).

                Mijn reactie ging over de beginpost, waarbij de vraag word gesteld waarom de rs5 sneller is. Dat zou goed kunnen komen doordat het koppel hoger is en eerder beschikbaar. Om dan te zeggen dat de acceleratie alleen maar afhankelijk is van vermogen is wel wat kort door de bocht. Het gaat om het vermogen wat kan worden geleverd over welk toerengebied. Je kan uiteindelijk niet altijd op maximaal toerental rijden. Mvg

              • lekbak zegt

                11 maart 2017 om 09:45

                @kareljansen: je zegt het zelf. Het draait om het vermogen. Altijd. Alleen jij hebt het over topvermogen. Dat doet er inderdaad niet toe. Koppel ook niet, want dat is niks. Koppel is een dooie waarde, je hebt er niks aan zonder verdere informatie. Vermogen wel, dat is het product wat je doet accelereren.

                Die diesel waar je het over hebt heeft een groter koppel bij 2000rpm en dus meer VERMOGEN. Dàt is de reden dat hij sneller accelereert. Het koppel zegt niks zonder toerental, want combineer die twee en je hebt vermogen. Waarom je dan druk maken over koppel als je ook direct het vermogen kunt benoemen?

                Als iemand vraagt hoe zwaar die emmer zand is dan ga ik niet het soortelijk gewicht (koppel) noemen. Daar heeft de ander niks aan zonder de liters (toerental). Dan zeg ik hoeveel kilo (vermogen) het is. Dan ben je gelijk klaar.

  4. hight96 zegt

    10 maart 2017 om 16:10

    Doe mij de oude maar…

    Login om te reageren
  5. jules713 zegt

    10 maart 2017 om 16:11

    Hier zal nog wel een Performance/plus versie van komen.

    Login om te reageren
    • itsok zegt

      10 maart 2017 om 16:13

      @jules713: die indruk kreeg ik ook na het lezen van het artikel

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    10 maart 2017 om 16:14

    Het mag wel nog even gezegd worden dat het interieur echt flink veel mooier is geworden. Dat oude interieur vind ik namelijk erg lelijk. Zonde van zo’n mooie auto, maar ik zou hem laten staan vanwege dat interieur.

    Login om te reageren
  7. stfu zegt

    10 maart 2017 om 16:15

    Zie de A5 nu soms rijden maar vind ‘m van achter wat zielig kijken. En eens wel prima dat een auto niet constant meer vermogen krijgt.

    Login om te reageren
    • pixeltrooper zegt

      11 maart 2017 om 00:20

      @stfu: precies, 450 pk lijkt me meer dan genoeg voor een snelle zakensedan. Wil je meer vermogen? Koop dan een sportwagen

      Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    10 maart 2017 om 16:19

    Chipje van 600/800 euro erin en je hebt meer dan 520 pk. Rij je echt bijna alles zoek. Vind het wel een verbetering met die turbo’s.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      10 maart 2017 om 21:04

      @thomasthomas: inderdaad, maar eigenlijk vond ik de 3.0 met compressor dan nog leuker

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      11 maart 2017 om 17:11

      @thomasthomas: verbetering? Turbomotoren klinken slecht en gedempt. Dan zou ik die paar tienden zeker voor lief nemen + dat ik N/A motoren veel fijner vind rijden.

      Login om te reageren
  9. leaper035t zegt

    10 maart 2017 om 16:20

    Achterkant van de wagen vind ik een geslaagde evolutie. De voorkant vind ik bij het vorig model nog steeds rustiger ogen en dus mooier.

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    10 maart 2017 om 16:24

    Wat was die oude A5 toch prachtig!

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 maart 2017 om 16:35

      @jack_abarth:
      Eens. Dus voor mij zou het de ‘oude’ worden. Waarbij meespeelt, dat de V8 daarin ge-wel-dig klinkt.

      Login om te reageren
  11. sleurs zegt

    10 maart 2017 om 16:27

    Ik snap niet goed waarom er steeds commentaar is op de minimale wijzigingen. Niet om een discussie te starten, maar Porsche doet het al 10-tallen jaren en verbetert gewoon steeds iets wat in basis al goed is. Ook steeds meer pk’s er op gooien klink misschien lekker op verjaardagen, maar de prestaties en het weggedrag bepaalt hoe een auto rijdt en deze is toch weer een pak sneller.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      10 maart 2017 om 21:06

      @sleurs: helemaal eens! En dan net doen alsof het een verassing is dat de rs5′ en ook op elkaar lijken terwijl dat bij de gewone ook zo is. Dat is toch een logisch gevolg?

      Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      11 maart 2017 om 10:12

      @sleurs: misschien vind jij een porsche mooi. De 997hoef je bij mij niet mee aan te komen

      Login om te reageren
  12. O plaat zegt

    10 maart 2017 om 16:28

    Ik vind de huidige Mustang echt veel mooier. Ik zou hem direct boven de S5/4 serie kiezen. Ik zag laatst een nieuwe GT naast de oude RS staan en je de RS verbleek er naast alsof het een gemiddelde lease slet was. Oke de Audi was grijs wat ook niet echt hielp. Hoe wel als ik er nog een auto bij neem het een grijze import challenger word met de prachtige T/A livery. Of toch nog iets ouds voor er bij… Choices choices..

    Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    10 maart 2017 om 16:48

    wat lelijk, die tablet ipv dat mooie ingebouwde scherm

    Login om te reageren
  14. dirkiii zegt

    10 maart 2017 om 17:07

    De oude met het nieuwe interieur graag.

    Login om te reageren
  15. Ram-G-maN zegt

    10 maart 2017 om 17:20

    Allemaal leuk en aardig maar waar blijft die nieuwe Alfa Romeo Giulia Sprint? Die zouden ze toch in Genève laten zien?

    Login om te reageren
    • 6speed zegt

      10 maart 2017 om 17:38

      @AutomotiveDesigner: Komt er niet, zou de verkopen van de stelvio hinderen.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        10 maart 2017 om 17:49

        @6speed: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/993/875/084.png

        Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    10 maart 2017 om 18:01

    Hij is er wat betreft uiterlijk wel op vooruit gegaan

    Login om te reageren
  17. bmwfreak038 zegt

    10 maart 2017 om 18:15

    De kont vindt ik zeer mooi en geslaagde transformatie, de neus vindt ik alleen wat minder ten opzichte van het oude model.

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    10 maart 2017 om 18:22

    Minder gewicht in de neus moet vooral voor vooruitgang zorgen.

    Login om te reageren
  19. rufctr01 zegt

    10 maart 2017 om 18:29

    De auto is er wel op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  20. henkhupelschoten zegt

    10 maart 2017 om 18:35

    Alfa Giulia?

    Login om te reageren
  21. jippie zegt

    10 maart 2017 om 18:57

    Enfin, 2 cilinders minder en qua verbruik schiet je er alleen op papier wat mee op. Wie zo’n auto enigszins vlot rijdt komt ongeveer op de zelfde verbruikcijfers uit met het turbo blok.

    Login om te reageren
  22. MaartenD zegt

    10 maart 2017 om 20:07

    De a5 wordt steeds minder mooi..het allereerste model van het meest puur en clean

    Login om te reageren
  23. Calimero zegt

    10 maart 2017 om 20:25

    Als de 2e auto op de kop van het artikel de oude is dan ziet die er een stuk beter uit.
    Niet elke facelift is een verbetering van.
    Voor wat betreft de interieurs; de bovenste van de 2 foto’s oogt rommelig en druk, het interieur wat op de foto er onder staat oogt veel rustiger.

    Maar aangezien het een Audi is zal het wel een gewilde auto worden bij een grote groep leaserijders die een duurdere auto mogen gaan leasen van de baas.

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    10 maart 2017 om 20:43

    Wat me vooral opvalt, is dat Audi zachtjesaan van subtiele vormingen, naar scherpe lijnen aan het gaan is. Ze lijken me hier vooral Mercedes te volgen. Het is zeker niet slecht, maar het is gewoon on-Audi.

    Login om te reageren
  25. kareljansen zegt

    10 maart 2017 om 21:08

    Mijn voorkeur gaat toch uit naar de normale a5 of misschien s5. Ik vind deze wat te druk worden met al die gekleurde strips en te grote gaten

    Login om te reageren
  26. nicolasr zegt

    10 maart 2017 om 22:50

    #TEAMROOD!!!

    Maar even on topic, ik zou 100% voor de oude gaan. V8, mooier, dikker, en te kleine achterbank voor 4 plofkrakers uit Kanaleneiland, zodat hij ook niet wordt gestolen. Maar dat voordeel heeft de nieuwe ook.

    Login om te reageren
  27. allesmetturbo zegt

    11 maart 2017 om 09:13

    Het schermpje was netjes weggewerkt en nu is ie er weer opgeplakt? Why?
    Vind net als de a/s4 op de fotos niet zo mooi maar waarschijnlijk als ik m in het echt zie is ie prachtig. Vond de a4 irl ook echt een mooie auto en op de fotos te scherp

    Login om te reageren
  28. E34M5Touring zegt

    11 maart 2017 om 09:56

    Ik mis toch een stukje vergelijk. Hoe houdt het huidige model zich tov de vorige in een plofkraak? Was de zware V8 juist ideaal om door de muur te komen of is de precisie van de lichtere V6 juist de sleutel tot een goed gat? Hoeveel gasflessen passen er in de kofferbak? Heeft dit model ook last van aquaplaning als je met 240+ over een natte Autobahn knalt? Kun je dankzij de verbeterde actieradius ook verder weg plofkraken of gebruik je de extra capaciteit om een eventuele achtervolging beter uit te kunnen vechten? Past een AK47 makkelijk door de zij ruit? Zijn toch belangrijke punten in dit segment.

    Login om te reageren
  29. ramonskinl zegt

    12 maart 2017 om 11:25

    Voor wie nog wil genieten van de V8 in combinatie met de Cabriolet uitvoering : http://link.marktplaats.nl/m1145234223?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=96708

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North