Ook zo benieuwd wat je voor een Giulia Q met drie wielen mag aftikken?
De vaste lezer heeft waarschijnlijk hetzelfde idee als wij: dit moet haast wel die demo zijn die niet al te lang geleden in België crashte. Het gaat immers om een blauwe Giulia Q en het rechter achterwiel is afgebroken, dus 10 tegen 1 dat dit ‘m is.
Op de optielijst vinden we een parkeercamera, radio/cd-speler met bluetooth, een regensensor en andere zaken die het leven nét wat aangenamer maken. Gelukkig zijn motor en transmissie volgens de Belgische verkoper nog in orde. Da’s natuurlijk toch het voornaamste. Of die 510 pk’s zich een beetje laten beteugelen check je in onze rijtest.
De Giulia mag mee voor een netto exportprijs van 41.300 euro, inclusief BTW komt de Italiaan op € 49.973.
Dank voor alle tips!
Edge zegt
Het kan aan mij liggen, maar dat vind ik een behoorlijk hoog bedrag voor een auto die er zo bij staat.
dieselkameel zegt
@Edge: Paar krasjes, niks mis mee toch?
bogey zegt
@edge: Misschien hoopt hij dat alfa hem zelf koopt …
stijnvermeersch zegt
@edge: de aandrijflijn is ook NDK. Op foto 2 zie je mooi een tandwiel blinken.
vierkoloms zegt
@Edge: de schade valt wel mee, zelfs de sluitnaden zijn nog conform fabrieksnormen…
roppp zegt
@Edge: joh, op de trekker naar Polen en max. €10.000 verder heb je weer een ogenschijnlijk nieuwe Alfa. Dan is het toch een koopje?
berlinetta zegt
Volgens mij is de verkoper nog niet helemaal hersteld van de klap. 49k… Mag hopen dat dat inclusief kosten rijklaar maken is ;)
riri zegt
@berlinetta: Nee hij hoopt nog een klapper te maken :)
bada bum
cpp1 zegt
@berlinetta: dit is wel gewoon inclusief drie wielen hè…
lincoln zegt
@cpp1:
Velgen 37,50 extra ..
strijkijzer zegt
@berlinetta: als hij rijklaar moet worden moet er nog wel wat geneuren haha
viezefreddyw zegt
Dat is een hele zak geld voor een auto die naar de klote is. Aan de andere kant, de positionering van de uitlaten is nu wel mooier.
freezzr zegt
@viezefreddyw: die hele auto is mooier zo!
mzonneveld zegt
Prima prijs, een beetje handige “doe-het-zelfer” moet dit zo op kunnen lossen! ;)
riri zegt
@mzonneveld: Als je Uri Geller heet misschien :)
toniominestrone zegt
@mzonneveld: Beun de Haas?
kilum zegt
Ik denk dat de kosten om dit goed te laten repareren tot in glorie staat zo hoog uit zullen vallen dat je net zo goed een een nieuwe kan kopen.
boomhauwer zegt
@kilum: inderdaad, en als je hem herstelt zou hebben, zal het nooit meer zo goed zijn als een nieuwe.
mashell zegt
Hier was de artikeltitel “de meest kapotte Giulia op marktplaats” wel passend geweest.
Author zegt
@mashell: leuk geprobeerd, staat alleen niet op Marktplaats ;)
allesmetturbo zegt
Au pijnlijk om te zien
gash zegt
Ik zeg de gehele aandrijflijn gebruiken voor een Alfa 155 DTM replica.
lekbak zegt
Een radio cd speler als optie? Of een regensensor als optie? Kaal is zeker ook echt kaal.
Al vind ik regensensoren klote. Regelbare interval (traploos en met wieltje ipv op touchscreen graag) is de definitie van perfectie.
dwersbongel zegt
@lekbak: Dat vond ik ook altijd, maar heb nu regonsensoren die ik kan afstellen met een wieltje. Dikke win dus!
amphiby zegt
@dwersbongel: yes, hier ook. Dikke prima!
jack_abarth zegt
@lekbak:
Om eerlijk te zijn zou ik niet meer willen betalen voor een CD-speler in een auto, want ik doe er simpelweg helemaal niks mee indien er een fatsoenlijk infotainment systeem erin zit.
Daarnaast heb ik op de V70 ook een regensensor waarbij ik de gevoeligheid kan verstellen middels een wieltje en dat werkt perfect. Voorheen wilde ik perse ook variabele interval, maar betrapte mezelf erop dat ik daardoor constant dat ding aan het verstellen was.
Wat ik overigens nog steeds geniaal vind van BMW is dat wanneer je bij een verkeerslicht staat de ruitenwisser automatisch teruggaat op interval. (hadden ze al op de E36)
jvthof zegt
@jack_abarth: joh, dat zit zelfs op mijn lease 508 SW ;)
lekbak zegt
@jack_abarth: dat heeft mijn a-klasse uit ’05 ook. Gelukkig want dat kreng heeft dus helemaal geen interval. Altijd ruzie met die regensensor.
sabrerator zegt
@jack_abarth:
Zat ook op mijn Citroen C5 uit 2001
bassx zegt
@lekbak: regensensor werkt voor mij perfect. In 10-15 jaar oude auto’s niet maar in hedendaagse auto’s vind ik het prettig.
LaLancia zegt
@bassx: in mijn 11 jaar oude Stilo werkt de regensensor ook prima. En de gevoeligheid is ook in te stellen. Nooit ruzie mee.
Mijn ervaring is dat zo’n ding over ’t algemeen fijner werkt in een Fransoos dan een Duitser. Een beetje 306 had al zo’n sensor, dus ze zullen er wel de nodige ervaring mee hebben, denk ik.
bassx zegt
@lalancia: zou heel goed kunnen. Spreek uit ervaring met twee E46s die ik destijds had en altijd ruzie mee.
zwepp zegt
Een halve ton voor een ge-bob-rossde auto?! Veel plezier ermee…
maxhunter zegt
Zei iemand een 159 met 510pk?
pimsieb zegt
@maxhunter: Jazeker,
Nu nog een 159 Sportswagen met motorschade vinden en een Porsche 911R vinden die op zijn dak is beland en waarbij het onderstel nog OK is.
pinut187 zegt
Dat is nog een hoop geld.. Veel te veel als je het mij vraagt..
rob636 zegt
Hier wordt ik nou vrolijk van
dare2think zegt
Die parkeerschade (veroorzaakt door de falende parkeercamera) is dan wel heel groot..
hight96 zegt
Ik ben dan toch bang dat ik even verder kijk…
Alfarobert zegt
Voor dat geld koop je ook een hele 2.0 zo uit de showroom
berlinetta zegt
@alfarobert: Of een Veloce met de kop eraf.
thomasthomas zegt
@berlinetta: of een gebruikte M5 F10
berlinetta zegt
@thomasthomas: Je kan er zelfs bijna twee C63’s van halen met een paar deuken erin. Twee!!
Crosscabouter zegt
@berlinetta: kundig aan elkaar gelast zeker en verkocht door een niet bij name genoemde toko met de overbekende tegelvloer
dewitt zegt
Voor de aanstichter van dit leed zouden stokslagen op een groot plein weer in gevoerd moeten worden…
VeniVidiVici zegt
Goh, de rechter spiegel hebben ondertussen al voor je vervangen de rest mag jezelf doen.
snolvos70 zegt
In geen 49.974 jaar.
lexaudi zegt
Niet eens zoveel slechter dan t origineel.
Mas zegt
Ellende, ding is nog zo nieuw dat je er nog nergens onderdelen voor kunt kopen behalve de dealer.
thomasthomas zegt
@Mas: binnenkort wordt er dus nog een QV weggehaald voor de onderdelen.
trustmeiamanengineer zegt
Wel leuk voor een motor swap in m’n 147. Beetje duur alleen.
riri zegt
Uit België dus men moet voor de gele platen ff BPM betalen ik denk dat we in Veloce vaarwater zitten met opties .
wel een mooie kleur doet me aan mijn lievelingskleur denken blauw/zwart- achtig kleur .
geertvn zegt
@riri: in België heb je daar inderdaad een veloce voor.
pug05 zegt
Misschien wat voor jet cars
dell zegt
@pug05: Ik moest verrassend ver scrollen voor de eerste Jet Cars opmerking.
geertvn zegt
Op de optielijst zie ik vooral ceramische remmen en carbon sportstoelen goed voor samen 11000 euro. Ik vermoed dat de nieuwprijs inclusief opties zo rond 90000 euro zal geweest zijn.
berlinetta zegt
@geertvn: Zeg Belgmeneer, wil jij ons Hollanders niet in het gezicht wrijven dat bij jullie de prijzen zo laag zijn? Voor 90k loop je in NL met lege handen de showroom uit.
lazy123 zegt
Wel gaaf alleen de Alfa Romeo symbool is nog heel
focusrs1 zegt
Voor dat geld koop je ook een nieuwe Focus RS – lijkt mij de keuze snel gemaakt… en kun je meteen rijden.
dijan zegt
Die paar die zijn verkocht en ook afgeleverd zijn bijna allemaal total loss. Dit is al meerdere keren op diverse autosites laten zien. Wegligging toch niet zo goed?? Als dit een ander merk zou zijn geweest ,waren er al diverse opmerkingen over over of onderstuur.
st3fan zegt
@dijan: sterk
rufctr01 zegt
Dat ding komt echt de weg wel weer op. Ik denk dat de prijs in België wel oke is, hier zit je met dat zure BPM.
jack_abarth zegt
@rufctr01:
Geen idee of het nog zo is, maar voorheen kon je een total loss wrak importeren zonder BPM te betalen. Daarna kon je het wrak opknappen en opnieuw op kenteken zetten. Hier is toen op een gegeven een hele (gevaarlijke) handel in ontstaan en daardoor kan het volgens mij ook niet meer. Hetzelfde geldt voor de export. Tegenwoordig krijg je de BPM niet terug bij het exporteren van een total loss wrak. Dus wat je dan kan doen is de auto op transport naar het oostblok, recht trekken voor drieënhalve knaak, terug naar Nederland naar de RDW, herkeuren en gelijk weer exporteren.
Zo BPM is terugverdiend.
lekbak zegt
@jack_abarth: ik heb vorig jaar een auto gekocht die ook schade heeft gehad. Import uit Duitsland. De prijs was gunstig dus ik heb de gok gewaagd. Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn auto zonder trucjes naar Nederland is gekomen. Mede vanwege de scherpe prijs (bij een bedriif wat voornamelijk import heeft staan).
reistje zegt
Schrijven toch wel snel af die Alfa’s.
viggen93 zegt
Wel veel geld voor dit exemplaar. Al zou je alles dat bruikbaar is jog verkopen dan nog ga je het schip in. Pfffff 20.000 was reëeler. Maar ja, waarschijnlijk een Oostblokker die het opknapt en grofgeld gaat verdienen?
pineapple zegt
Man man man is toch om te janken. Naja zo blijven ze wel een beetje uniek!
ehnl zegt
in geen 41.300 jaar!
bartsmit zegt
Wat zou het kosten om ‘m weer goed te krijgen. 30K? Dan liever een occasie.
schumi zegt
Beste lezers
Deze prachtige machine staat inderdaad in België bij de firma ” AUTOHANDEL DIDIER NV ” dit is een groot bedrijf van schadewagen en is gelegen in ” Waregem ” , is te koop voor netto €49.973 en brutto €41.300, indien interesse kan je het vinden op ” http://www.autos-motos.net/car2/148180120934013664/E/1285 ‘
Suc6 voor de eventuele koper en als je hem terug op de baan krijgt kom hem dan even tonen aub ????