
Mooi werk, Musk. Lekker die newsflow gaande houden.
Je leest het goed! De instapversie van de fluisterstille SUV krijgt een geëlektrificeerde boobjob. De 70D-versie gaat er namelijk uit, ten faveure van een 75D met, inderdaad, 5 kWh meer accucapaciteit. De range zou daarmee moeten groeien van 354 kilometer naar 381 stuks.
Aan de prestatiecijfers verandert verder weinig. 0-96 km/u duurt zes tellen en de top van deze flinke auto bedraagt bijna 210 km/u. De prijs gaat uiteraard wel omhoog. In Amerika mag je 3.000 USD bij de vanafprijs optellen, om uit te komen op een totaal van $ 84.200.
Terugroepactie
Overigens is dat niet het enige Model X-nieuws van de dag. 2.700 exemplaren worden teruggeroepen in verband met probleempjes met de derde zitrij. De achterste stoelen zouden in geval een een ongeluk naar voren kunnen klappen en dat wil je je kroost natuurlijk niet aandoen. Des te beter dus dat Tesla er op tijd bij is. Het gaat enkel om modellen die voor 26 maart zijn geproduceerd.
Wijzen we je nog even op de Model S-facelift en de nu al immens populaire Model 3, en de Tesla-fan kan weer even vooruit.
De X is toch de minste van de drie
@ferrariman: maar falcon-doors!!!11!1!!1!
Klikte alleen maar op het artikel om te hopen dat de autoblog logo’s weg gingen.
@whoppie: geeneens een linkje naar de NSFW versie…..
@whoppie: Hahah ja de rechter zit binnen 6 tellen op iets heel anders had je gehoopt!
@fmgarcia: En de 381 zal ze ook wel aantikken..
@fmgarcia: hartslag
@whoppie: http://www.lace-lingerie.nl/shared/2/2e413f98112ddfa2eede793a7cdb3b16_hw600_width_5997769b.jpg
Astu
@kilum: Nou, wat NSFW zeg!
/sarcasm
@e1000bmw523i: Ik zoek dan ook alleen het originele plaatje er bij. Ik heb niet bepaald de photoshop skills om even haar hele BH weg te shoppen.
@kilum: is er toevallig ook een naam beschikbaar. Natuurljk alleen voor research…
@hummer95: Geen idee echt. Je kunt tegenwoordig met je rechtermuisknop op een plaatje klikken – zoeken in google – en dan komen originele afbeeldingen op google in beeld. Deze komt van een website waar ze die BH verkopen. Er staat geen naam van het model bij.
@hummer95: Daarnaast zit ik op mijn werk momenteel. ;-) Dus echt uitgebreid research doen is misschien niet geheel gepast. ;-)
@e1000bmw523i: Voor mij als priester is dit echt wel NSFW.
@BartJ: voor mij als diaken ook.
@BartJ: Sorry, volgende keer een klein koorknaapje voor jou, dan. ;)
Niks gelezen,….. Plaatjes zeggen meer dan woorden!
Dit wordt zonder meer het meest bekeken artikel over Tesla.
@pomoek: nou weet ik niet zeker of het nou het artikel is dat bekeken wordt….
Tesla heeft toch geen problemen met de airbags mag ik hopen?
De geme deler tussen Tesla en 75D: silicon (valley)
Mogen we een naam weten?
@wimco: Tesla Model X, leer eens lezen.
@wimco: misschien op 9gag de captian roepen??
“De achterste stoelen zouden in geval een een ongeluk naar voren kunnen klappen”
Er is bij welgeteld één (1) auto een probleem waargenomen. En in true tesla Style, wordt dan de gehele vloot teruggeroepen. Net als bij die Gordel in de Model S destijds (was ook 1 auto met een fabrieks-oeps).
Velen vinden dit soort akties overdreven (iets met zucht en scheet etc. ) maar gezien de fucked-up-claim-cultuur in de USA niet vreemd dat Tesla zo reageert.
@fijnkonijn: maar als het er bij 1 gebeurd kan het toch vaker gebeuren ? Waarom zou je wachten tot het vaker fout gaatZzz
@fijnkonijn: is 1 niet al te veel?
@fijnkonijn: Dat doen bijna alle merken zo, omdat voorkomen goedkoper is dan genezen.
@robert110: Daar dachten Chevrolet en Ford met respectievelijk de Corvair en de Pinto destijds anders over…
Misschien dat daar de wortels van de huidige claimcultuur liggen…
@fijnkonijn: Dat is niet true Tesla style, dat is traceability. Binnen de automotive zorgen partijen (zowel OEMs als suppliers) ervoor dat je in geval van een (mogelijk) issue de totale hoeveelheid “besmette” gevallen kunt indammen tot de absoluut noodzakelijke gevallen. Daarom zie je normaliter dus ook dat alleen auto’s uit een bepaalde productieperiode worden teruggeroepen.
Als je de hele vloot terugroept betekent dat dus niet dat je zo lekker klantvriendelijk bezig bent, maar juist dat je je traceability niet goed (genoeg) voor elkaar hebt (óf dat je ingeschat hebt dat een totale recall goedkoper is).
@stalensnuitje: hmmm ben het slechts deels met je eens.
Bij dat Gordel verhaal ging het om een moer die niet met het juiste draaimoment was aangedraait door een onoplettende lijn-medewerker.
Dat kan hier ook het geval zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat Tesla heel precies weet wat er in mijn auto zit.
Maar of autofabrikanten altijd weten met hoeveel NM iets aangedraaid is, kan alleen als ze een automatische “aandraai-dinges-whateveritiscalled” gebruiken want die registreren met hoeveel NM ze gewerkt hebben en koppelen dat aan het VIN.
Maar niet elke bout/moer wordt met zo’n ding aangedraaid. Soms wurmen ze nog met een klassieke steeksleutel ergens tussen om iets vast te draaien.
Bij de Toyota Yaris van mijn ouders (was een paar jaar gelee) hebben ze ook een hele serie teruggehaald vanwege een moer aan een draagarm. Bijna alle auto’s waren in orde. Ze wisten dus niet precies met hoeveel NM die ene moer was aangedraait etc.
@fijnkonijn: Elk merk roept een hele vloot auto’s terug voor herstellingen van foutjes. Mijn Rio werd eens teruggeroepen omwille van dat het motortje die mijn ramen op en neer laten gaan wel eens een lastig geluidje kon maken. Resultaat heel de productie van die dat bewust type motortje hadden werden teruggeroepen naar de garage. Probleem was zo snel opgelost met de nodige service en klantvriendelijkheid. Rolls Royce deed ook eens een recall in de Murica-land. Zij moesten toen welgeteld 1 auto binnenroepen voor mogelijke problemen aan de airbags in de deuren. Elk merk doet dit soort zaken en kost je als klant niets.
@scaglietti612: is helemaal waar.
Toch was dat vroegah wel anders. Ik denk dat deze ommezwaai mede komt door dat klanten mondiger geworden zijn. Ze hebben ook andere middelen tot hun beschikking gekregen. Naming and shaming via social media is heel normaal.
Vroeger kon je nog wel eens iets onder de pet houden. Tegenwoordig kun je dat glad vergeten.
Sex sells..
Vraag me altijd af waarom AB altijd de Amerikaanse site van Tesla gebruikt, terwijl er ook gewoon een Nederlandse is. Kan je gewoon 6,2 s naar de 100 zeggen ipv 6 tot 96 km/u ;)
Dat is geen 75D hoor, eerder 75F
Kijk, dat is een pas een model
Goh, leuk behatje!
Steriel versus organisch. Goed gevonden.