
Nee, deze Renault heeft geen besmettelijke ziekte opgelopen, maar waar die naam dan wel vandaan komt…
De Eolab is er vooralsnog slechts als concept en als we naar zijn type-aanduiding en ontwerp kijken, dan gaan we er eigenlijk niet vanuit dat we snel een productieversie tegemoet kunnen zien. Wat de Eolab zo bijzonder maakt? Het is een zogenaamde 1-literauto. Dan hebben we het in dit geval niet over de cilinderinhoud (nou ja, eigenlijk wel) of een mini-kofferbak, maar zijn brandstofverbruik.
Je hebt namelijk slechts één liter benzine nodig om 100 kilometer te rijden. Hoe dat kan? De Eolab is allereerst extreem licht. De driecilinder benzinemotor levert 75 pk en werkt samen met een innovatieve transmissie zonder koppeling. Het volledige verhaal achter de Renault Eolab lees je op Groen7, de foto’s check je hieronder.
De naam is wat minder, maar wel recent
Ik las ebola.
@kickass: Oh, Jordy las het dus ook. Ik ben niet zo scherp vandaag.
Ik meen dat een ander concept auto ooit de naam Ecolab droeg…Waarschijnlijk zijn ze daar iets te laat achtergekomen en vandaar deze noodsprong?
@norge: Ecolab is een bedrijf dat schoonmaakmiddel ontwikkeld..
@norge: Ecolab is een producent in schoonmaak middelen..
Mooie auto, maar wel irritant schoonmaken, al die ribbeltjes en gaatjes in de bumper zeg. Blijf je op boenen.
Een iets spetterender kleurtje had wel gemogen, het geels van de vorige Clio RS bijvoorbeeld.
PS: die Ebola grap kennen we nu wel, die was onder het eerste bericht ook 20 keer te lezen, net zo origineel als een 911 een platte kever noemen….
@jrk68: Ja, maar de 911 is een platte kever.
@jrk68: Jaune Sirius! Staat elke Renault erg goed! Vooral op de V6 (wat geen 1L maar een 3L auto is)
@gtwillem:
Thanx, lol @3L auto….
De (productie)technologie achter deze wagen is zeer intressant. Goed bezig Renault!
Eolab = Eolien + Laboratorium? Just a guess.
@BaRa:
Ik lees het als EO Lab, het incest lab van de Enge Omroep..
Ok hij is licht, maar hoe licht? Staat zelfs niet op Groen7.
@proost: Ik geloof 950 kilo