
Je was het wellicht vergeten, maar Porsche had de 918 Spyder nog steeds niet (100%) officieel onthuld. Tot nu toe hing er nog steeds het predicaat concept, pre-productie of prototype aan. Vlak voordat de IAA van Frankfurt losbarst hebben we de eerste foto’s van de 918 Spyder zoals die in handen van klanten gaat komen.
De 918 Spyder die we hierboven zien is voorzien van het zogenaamde “Weissach Package”. Oftewel een 918 Spyder die 34 kilo lichter en daardoor 65.000 euro duurder is. Die gewichtsbesparing is onder andere bereikt door magnesium te gebruiken.
Mocht je het vergeten zijn, de 918 Spyder heeft achterin een dikke 4.6-liter V8 die 608 pk levert. Daarnaast zijn er nog elektromotoren en het totale vermogen komt uit op 887 pk. Daarmee sprint je in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. De prijs van deze supercar is in Nederland €780.450 inclusief BTW.
UPDATE: De eerste live foto’s kan je bekijken op Autojunk!
UPDATE 2: En daar is de video van tijdens de Volkswagen Group Night.
UPDATE 3: We doken er met een cam in, vlak na de onthulling. VIDEO!
Mooie auto, maar volgens mij niet zo populair!
@batman: de 918 is al helemaal uitverkocht dus zo populair is hij
En we krijgen er zeker 1 in nl
@jens28: 2
@Soulmaster: hoe meer, hoe beter!
Ik heb het vermoeden dat er geen zonder “Weissach package” besteld gaan worden.
Als ik het geld had dan graag in de Gulf kleuren.
Jammer van het wat inspiratieloze uiterlijk.. Zal vast geweldig rijden, alleen.. Hoe goed zou dit ding rijden als ze al die zware elektromeuk eruit sloopten. Dan had je een 600pk sterke 1100kg zware straatracer!
@lambo4all: *kuch* Porsche 908 *kuch*
In de tweede zin van de tweede alinea gaat iets niet helemaal goed.
Ot: Gave auto, maar de decals zijn minder.
34 kilo *lichter*
Zow! 34 kilo dat is een licht auto’tje :p
Werkelijk een schitterende auto die ongetwijfeld fantastisch rijdt. Ook prachtig gebouwd (zie Chris Harris). De andere twee zijn ook gaaf, maar ik heb toch liever deze Porsche dan een P1 of een LaFerrari. Dit vind ik tenminste een echt mooie auto, wat ik van de andere twee niet kan zeggen. En het uiterlijk blijft toch een belangrijk aspect voor mij als het gaat om een auto voor weggebruik.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Zo jammer dat Jaguar hun CX-75 de nek heeft omgedraaid….
Bijna 8 ton voor deze auto, wel een beetje veel voor een Porsche…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dat ik dit zou zeggen, maar dit is toch wel een van de mooiere (hyper?)-cars. Sowieso mooier dan de lalalalalaFerrari, de P1 en de Vedoemaarneeno. Ja, als ik het kon dan zou ik zeker voor een 918 kiezen.
@toyotafortuner: Maar eigenlijk vind ik het probleem dan dat ie er zo relatief anoniem uitziet. Ik maak me er sterk voor dat sommige ‘leken’ niet eens een verschil zien met de 911. Maar hij is iig niet overstyled zoals al die andere hypercarmeuk. Die LaSmakeloos, de Lambo Kaasschaaf Special en de P1 is dan eigenlijk nog de meest brute van deze 4.
Een nieuw model geen verassing laten zijn is natuurlijk core business van Porsche.
Wie verzint het om zulke belachelijke stickers op zo’n auto te kleven?
@dimi: Porsche zelf waarschijnlijk. Zal een hommage zijn aan de Porsche 908
[IMG]http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20120814/CARNEWS/814009999/PH/1/10/1970-Porsche-908-3.jpg[/IMG]
[IMG]http://farm2.staticflickr.com/1373/554720370_76581dce3e_o.jpg[/IMG]
Geruchten op her web zetten de rondetijd opndenring op6:58 maar dat is wel de “wij van wc-eend… “-tijd
Misschien mooier dan de concurrentie, maar ook een stukje saaier. Ik denk dat ik sneller uitgekeken raak op het uiterlijk.
ziet er echt ouderwets uit…
doe mij maar de p1;)
Heel gaaf, ben benieuwd naar de on board filmpjes… Weet iemand waar het gevaarlijk uitziende rode knopje toe dient? Passenger eject?
@audir8v10: NOS!
Denk dat het een soort boost van de elektromotoren moet zijn (opgespaard via supercapacitors bij het remmen), beetje zoals KERS in de F1?
@audir8v10: red dot design award, wellicht?
Geruchten op het web zetten de rondetijd op den ring op6:58 maar dat is wel de “wij van wc-eend… “-tijd. (Sorry auto correct Vd telefoon zat in de weg)
Echt n mooi ding voor maar ruim 7 ton! , koopje….
Maar waarom heeft het nou 2 jaren extra geduurd voordat ie productierijp was? Is deze laatste uitvoering nou zo anders? Ik vind de bedragen die ze vragen voor dit soort auto’s echt belachelijk. Zelfs als je de staatslotterij zou winnen (zeg 8 miljoen) dan ga je toch niet 10% uitgeven aan 1 auto? Als we zo doorgaan dan komt de opvolger van de opvolger op 10 miljoen euro.
@maferick74: ooit gehoord van ontwikkelingskosten?
Wanneer gaat er eens een constructeur komen die een betaalbare drivers car brengt?
@fortuna: Caterham? Lotus? Evt. 2e hands, kun je ook nog een Donkervoortje op je lijstje zetten. En anders een GTM Libra of Spyder? Zijn heftige autootjes voor relatief erg weinig geld.
@midasracer:
Mag ik daar Ginetta nog aan toe voegen?
Die GTM’s zijn ook erg leuk, vooral ook die oude op basis van 2 mini wiegen. Die zie haast nooit meer, helaas.
UPDATE De eerste live foto’s kan je bekijken op Autojunk!
@robbie: Jezus, Robbie. Je “update” is als nagels die over een krijtbord krassen. “Porsche @vag event”…..gadverdegadver!
Ik ben benieuwd hoe de omhoogstaande uitlaatpijpen gaan bevallen (zie laatste video van Jay Leno). Ondanks een opvangsysteem lijkt het me toch dat in geval van een stortbui er regen in de motor kan lopen via de uitlaat.
@midasracer: daar hebben ze ongetwijfeld over nagedacht :)
afgezien van het saaie uitelijk vind ik hem ook nog eens niet mooi. Doe mij dan maar de Pagani Huayra of Koenigsegg Agera-R is misschien wat duurder maar dan heb je wel iets wat echt exclusief en echt hyper performance is
Prachtig! Mooi dat ‘ie eindelijk komt (al zal het helaas een zeldzame verschijning blijven..)
Prachtig! Moet een geweldige bak zijn.. Kan niet anders met zo’n lange ontwikkeling!
Als je achterkant er afknipt en zegt dat het een boxster facelift is geloof ik het ook
Aankondiging in het Engels en vervolgens begint ie Duits te lullen. Net als bij Lamborghini. Wat een arrogante eikels waren, zijn en zullen het altijd blijven……..
@ropbp: Waar ligt Frankfurt???
Sukkel..
iets voor Perridon????
Nou ben ik wel een echte Porsche liefhebber en ik vond Porsche de laatste tijd steeds mooiere modellen maken (en ja ook de Panamera/Cayenne), maar de 918 doet me nou helemaal niets. Waar de Carrera GT 1 van de grootste droomauto’s is, valt de 918 (zo op het eerste oog) in het niets. Al moet ik kiezen tussen het rijtje LaFerrari, 918 en de P1 dan ga ik toch echt voor de laatste!
Porsche claimt dat de 918 Weissach de RingRing kan ronden in 6:57 zelfs… Nu nog FF laten zien a ie dat doet dmv beeld @Porsche. Zomaar wat roepen is laf.
hear hear
http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-claimt-657-minuten-op-ring-levert-geen-bewijs-61551
Zo op de eerste foto vind ik t net een r8.. Beetje ronder misschien. Voor een hypercar mag t van mij best wat excentrieker, alhoewel t best goed zal rijden