Er komt een limited edition versie van de Pagani Huayra die erg leuk gaat worden.
De limited Huayra wordt Nürburgring Edition genoemd en zal waarschijnlijk voor circtuitgebruik bedoeld zijn. Dit heeft testrijder Davide Testi in een gesprek laten weten tijdens de oplevering van één van de eerste klantenauto’s in Amerika. De Nürburgring Edition wordt in een oplage van 15 tot 25 auto’s gebouwd en zou volgens Testi een “Competition model” zijn. Klinkt als een opvolger voor de Zonda R Evo en God weet dat dat de ultieme Pagani is tot op heden, hoe fabeltastisch de Huayra ook moge zijn.
Verder merkte Testi in het gesprek op dat er 110 coupés en 110 (van de nog te onthullen) Roadsters gebouwd zullen worden. Dat is meer dan de oorspronkelijk aangekondigde 100 auto’s per model, wellicht hebben ze wat extra orders kunnen schrijven in San Cesario Sul Panaro voor hun lekker verkopende Huayra. Laten we hopen dat de geruchten over de “Nürburgring Edition” waar zijn want sinds de Zonda R ben ik eigenlijk niet meer verliefd geweest op projecten die Pagani aan de wereld toonde.
fant zegt
Ik ben wél smoorverliefd op de Huayra :) Ik zit zelf vooral te wachten op die Roadster. Ben heel benieuwd hoe die eruit gaat zien, gezien de Huayra toch wel lastig is om mooi te houden zonder dak volgens mij. Maar ik vertrouw Pagani volledig dat het ze gaat lukken.
berlinetta zegt
@fant: Voor mij geldt hetzelfde. Ben ook heel erg benieuwd naar de roadster. Ik vind het een geweldige auto.
mashell zegt
Als bij een circuit versie dat potsierlijke interieur wat zakelijker gemaakt is dan is dat een enorme verbetering. Grappig trouwens dat Pagani aan de limited modellen begint. Alsof ze normaal gesproken zo ontzettend veel standaard serie producten maken.
fejjie zegt
@mashell: Zo een limited badge brengt waarschijnlijk 100k of meer op ten opzichte van een gewone.
Rice09 zegt
@fejjie: een normale Huayra heeft ook al zo’n badge ;) http://teamspeed.com/forums/attachment.php?attachmentid=126999&d=1400711382
henkhupelschoten zegt
Ik hou van de huayra, de looks maar vooral ook de motor en het guild. Maar de naam nürburgring edition?Op een amg,bmw m, audi rs of brabus niet verkeerd maar toch niet op een huayra. Gewoon niet. Doe dan maar gewoon r, tricolore etc. Klinkt en past gewoon beter bij de huayra
lambo4all zegt
@henkhupelschoten: over de uiteindelijke naam is nog niets zeker he, de naam die ze er nu aan geven geeft alleen aan waar die voor bedoeld zal zijn.
maseratizzzzzzzz zegt
Het wordt toch wel weer een pagani dyson R, jammer…
lambo4all zegt
@maseratizzzzzzzz: Zelden zo’n kortzichtige domme ondoordachte reactie gezien. Ik zou je bijna een compliment geven voor je extreme domheid..
trigger565 zegt
@lambo4all: Gelukkig barst jouw reactie van de intelligentie.
crackdavid zegt
@maseratizzzzzzzz: Misschien hebben ze nog wat atmosferische V12’s liggen :p. Dat zou de ultieme auto zijn, een Huayra met een Zonda motor.
Sciurida zegt
@maseratizzzzzzzz: heerlijk toch die turbokleppen? En ze hebben na de test versies ook al iets aan de uitlaat gedaan, dus je hoort de brul echt wel. Verder zijn Maserati’s (je nickname) niet echt een goede referentie, die donder die daar uitkomt vind ik echt iets specifieks voor dat merk dat niet gekopieerd dient te worden door anderen!
mclarenf1lm zegt
Eigenlijk vraag ik mij af of ze nou echt minder circuit versies zouden verkopen als ze het net als met de zonda R de geluidsnormen van de meeste circuits niet halen. Zo’n huayra/zonda R koop je toch niet om in een klasse mee te racen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar het eind product.
gregorius zegt
Dus eigenlijk zegt ie dat de normale editie: die dus eigenlijk een limited editie van 100 stuks een stukje minder limited wordt.
En ach, na die 220 stuks worden er een ongelimiteerd aantal nieuwe limited edities bedacht zolang er een vraag is. Het zal wel belagrijk zijn voor dat soort volk om te kunnen zeggen dat je een limited editie van een supercar hebt.
Mooie baan (en toepasselijke naam) heeft die Testi overigens.
Rice09 zegt
@gregorius: volgens mij zijn de woorden van Testi wat verdraait, er worden maximaal 100 van de normale Huayra gebouwd, dat is al lange tijd bekend en kreeg ik ook meerdere keren te horen tijdens mijn bezoek aan de fabriek. Iedere Huayra heeft tussen de stoelen een plaatje zitten waarop duidelijk staat 54, 55, 56 etc of 100 met daaronder de handtekening van Horacio, zie http://teamspeed.com/forums/attachment.php?attachmentid=126999&d=1400711382
Ik denk eerder dat hij bedoeld dat er 10 speciale versies komen van de open en dichte Huayra, net zoals bij de Zonda met de Cinque, Tricolore etc. De 1e echte 1 of 1 Huayra is al een feit en is momenteel in aanbouw. Die gaat naar Amerika naar de eigenaar van de groene Veneno
zie ook http://teamspeed.com/forums/supercars/83019-my-pagani-huayra-build-delivery.html
gtwillem zegt
De Huyara is de enige hypercar die het fenomeen ‘auto’ naar kunst weet te verheffen. Als ik één hypercar mocht kiezen, dan werd het de Hyuara. De P1, LF en 918 zijn dan vrij ordinaire schepsels, enkel genouwd om zo snel mogelijk te gaan. De Huyara is iets totaal anders. Zie de Docu van NatGeo op YT.
fit4fun zegt
Samen met de Laferrari de enige met een V12, lijkt mij toch meerwaarde hebben qua exclusiviteit en geluid. Dat gedweep met de Zonda begrijp ik, de Huayra oogt wat mij betreft stukken meer verfijnd, volwassen en fraaier (Helaas nog niet in het echt gezien uiteraard)
Misschien kunnen ze die edition beter naar een Italiaans circuit vernoemen?
Sciurida zegt
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als een zandbak bewoner een zak geld op tafel gooit, ze niet gewoon nummer 101 maken, desnoods geven ze dat kreng een speciale naam, maar je gaat toch niet nee zeggen tegen een miljoen euro extra?