







Het AD, hedenochtend: “Rotterdamse topambtenaar gaat rondrijden in dure milieubak”. Zozo, iemand bij de overheid die in een superdure EV plaatsneemt? SCHANDELIJK!
Een niet nader gespecificeerde topambtenaar in Rotterdam mocht nieuwe wielen uitkiezen. In plaats van de standaard Germaanse directieslee werd de elektrosedan van toekomstig Marsbewoner Elon Musk geopteerd. Lijkt ons geen slechte keuze, zo’n Model S. En als het op EV’s aankomt is er momenteel geen productieauto met een grotere actieradius op de markt. Voor de Rotterdamse courant echter aanleiding genoeg om even vol op het orgel te gaan, wat niet onopgemerkt bleef op Twitter
Maar is deze auto die in Nederland bij €72.600 begint (60 kWh-accupakket, 375 km range) zo verschillend van zijn concurrentie? Een BMW 5 Serie 530d Executive zit, nog zonder de optielijst rigoureus te hebben aangekruist, al rond de €67.000. Hetzelfde geldt voor een vergelijkbare Mercedes E-Klasse of Audi A6. Een woordvoerder van de gemeente zegt dan ook dat de Tesla Model S binnen het leasecontract past. Tel daar bij op dat ze het wagenpark graag wat milieuvriendelijker willen maken [insert hier uw opmerking over kolencentrales en recycling van accupakketen] en zo’n keuze lijkt snel gemaakt. En ja, we weten dat het in tijden van crisis moeilijk is uit te leggen dat een ambtenaar 70k stukslaat op een auto, maar dat is weer een hele andere discussie.
Wat denk jij: heeft de overheid weg te blijven van dergelijke ‘dure milieubakken’, of boeit het niet, zolang het binnen de leasevoorwaarden past?
Gaan wij ondertussen het AD uitleggen dat de ‘Tesal’ Model S niet bij Nissan wordt gebouwd. (mirror)
Beter dit dan ’n 5-serie lijkt me. Al weten we nog niet hoe het met de kosten op langere termijn uit gaat pakken..
@Poll:
lange termijn en ambtenaartje ..
heeft nooit echt een vruchtbare uitwerking ..
Laat hem toch lekker. Als het gewoon in je leaseplan past, geen probleem toch.
AD lijkt me al even erg als Het Laatste Nieuws hier in België. Gewoon wat sensatie zoeken zonder deftig onderzoek.
Verder heeft die topambtenaar een goede keuze gemaakt. Eerste wagen die me misschien ook zou kunnen overtuigen elektrisch te rijden. Qua lijn is het al zeker in orde.
Prima initiatief, zeker als het binnen leasebudget past. Zouden meer mensen moeten doen.
Zolang het binnen het binnen de leasevoorwaarden past, lijkt me dit voor een ambtenaar de beste keuze gezien die zich mooi kan verschuilen achter ze ‘kijk-mij-is-groen-zijn’ gelul. Ik vind het echter schandaliger dat ambtenaren zulke leasevoorwaarden hebben. Wil je veel verdienen en mooie auto’s rijden had je maar een beroep moeten studeren. Goede uren, weinig stress, veel verdienen en een mooie auto. Damn, ik had geen beroep moeten studeren!
* De persoonlijke keuze zou overigens uitgaan naar een 530 :P *
@Sofa: jouw beroep is…?
@Megakix: Maakt dat uit?
@Sofa: jawel, omdat je een mening verkondigt..en men dan graag verneemt ‘uit welke mond’ zoiets voortkomt.
@Sofa: een beroep studeren? Wat is dat?
@gedwongenleaser: Haha ja scherp. Zag het ook. Agh, beroep studeren, vak moeten leren. Whats in the name?
@Sofa: Een topambtenaar is geen beroep? Je wordt niet 123 een ambtenaar die een auto van 70.000 mag leasen hoor. Hij zal niet alleen VMBO hebben gedaan. Zo’n reactie klinkt als jaloers zijn.
@autogek123: Daar ben ik het helemaal mee eens, een ambtenaar die zo’n auto mag uitzoeken deelt echt geen parkeerboetes uit. Dat is gewoon iemand met minimaal een HBO opleiding. En natuurlijk moeten ook ambtenaren op de centen letten, maar zo’n tesla is in runningcosts volgens mij een stuk lager dan een 530 ofzo.
@autogek123: Uiteraard overdrijf ik in deze ietwat denigrerende reactie. Het gaat er mij om dat ambtenaren dan wel topambtenaren een publieke functie hebben, maar er vaak een salaris, bizarre declaraties en er een meer dan behoorlijke auto op nahouden alsof ze een hoge pief in een internationale organisatie zijn. Als ze veel geld willen verdienen en mooie auto’s willen rijden hadden ze naar mijn idee de publieke functie aan zich voorbij moeten laten gaan en moeten kiezen voor het bedrijfsleven. De normale hard werkende man (vrouw) ziet jaarlijks astronomische bedragen tussen de €40.000 en €60.000 die ze weer naar de alom gewaarde belastingdienst hebben moeten brengen. En een topambtenaar besteld mooi even een Tesla, BMW of whatever van 80 / 85K schoon aan de haak. Maargoed, stom van me. Schijnt dus gewoon jaloezie te zijn. Wist het niet…
@Sofa: Als je meer dan 40.000,-€ naar de belastingdienst breng verdien je 100.000,-€. Dus ben je ook geen gewone man meer. Net als deze topambtenaar.
En omdat deze ambtenaar geen bijtelling hoeft te betalen omdat het een EV is, betaald deze man misschien wel extra eigen bijdrage ( anders was hij/zij toch het geld kwijt aan bijtelling voor een gewone 20/25% bujtellingsauto). Dit zodat hij wel zijn droomauto kan betalen. Dus ik blijft bij mijn standpunt.
@autogek123: Ik weet niet in welk belasting paradijs jij woont, maar 40K inkomsten belasting is toch echt maar 80 a 85K bruto per jaar. Dat is gewoon een normaal salaris voor een hardwerkende manager van pak hem beet 45 jaar. Nu kan je met het argument aankomen dat hij of zij wellicht wel een eigen bijdrage heeft. Is mogelijk, maar zolang dat niet bekend is kan je dat naar mijn mening niet inzetten om zulke bedragen goed te praten. Het is juist weer typerend dat hij of zij nota bene als ambtenaar er voor kiest om geen bijtelling te betalen. Met andere woorden, hij is al overdreven goed betaald en gaat hij persoonlijk ook nog besparen op de eigen belasting centen. Had hij of zij het nou net nog beetje mee terug kunnen betalen! ;)
@Sofa: Ik weet niet in welk land jij woont, maar 85k bruto per jaar is geen normaal salaris voor een hardwerkende manager. Zeker de laatste jaren niet. Als je zoveel wilt verdienen moet je veel investeren in je carrière en (bij)scholing. Wat mij betreft alleen maar respect als je dat kunt opbrengen, ongeacht de sector waarin je werkt.
Het rijden van auto’s met een zo gunstig mogelijke bijtelling binnen het leasecontract is volkssport nummer 1 in ons land. Dat is zo wanneer je een (top)ambtenaar bent, en dat is zo wanneer je in het bedrijfsleven werkt. Ik snap werkelijk niet waar je je zo druk om maakt.
Deze topambtenaar mag blijkbaar in de klasse van de E/A6/5 leasen, daar hoort een Tesla Model S dus bij. Tel dan nog even het beleid van de overheid om het autopark zo snel mogelijk te “vergroenen” op en de keuze voor een Tesla is heel goed verdedigbaar. Grote kans dat deze meneer/mevrouw zelfs aangemoedigd is om een Tesla te leasen vanwege het groene imago van deze auto.
@Sofa: Iemand met een salaris van 80.000,- euro, betaald 33.800,- belasting. Pas bij 93.000,- euro betaal je 40.000,-. En daarnaast is 80.000,- euro al geen normaal salaris meer. Dan zit je al in de top 10% verdienende groep van NL. Maar hier laat ik het bij. Want ik weet niet hoe oud je bent, maar veel verstand van geldzaken heb je niet. En je staat toch niet open voor de waarheid. :(
@Sofa: Inderdaad, ook mijn idee. Deze mensen voegen niets toe aan het BNP, maar leven er als een ondernemer op los. Zolang dat pluche zittend volk aan de tiet van de belastingbetaler hangt, is enige soberheid op zijn plaats. Die gemeenteborrels van 25 mille zijn ook niet normaal.
@midasracer: prachtige verwoording van wat velen inmiddels doorhebben.
@midasracer: maar ja geld uitgeven van een ander is toch ideaal? Zelfde met leaserijders, ach het is mijn auto toch niet dus maakt niet uit of er nou dure benzine in gaat of een kras op rij.
@midasracer: Dank u, dat bedoel ik! :)
Toch mooi die reacties op twitter waar het ineens al een dure Nissan sportwagen is..
Niet zeiken als het binnen de leaseprijs valt…c’est ca ! Ik flikkerde destijds ook de meest exotische auto’s in het financial leaseconcept, maar dat waren dan auto’s die 1 jaar oud waren, zodat het erin paste. En mensen zijn dan dom-jaloers…terwijl het een slimme zet is / kan zijn.
@Megakix: Ik meen dat je dan echter bijtelling betaald over de cataloguswaarde, waardoor je over het algemeen toch vrij fors moet betalen. Maar dat kan natuurlijk per leasemaatschappij verschillen.
@Sofa:
EV = 0% bijtelling en vanaf 2014 7%. Dus zijn zowel hij als de gemeente goedkoper uit.
Dat noem ik een win/win situatie.
@jrk68: Ja dat snap ik, maar ging even om wat megakix zei over dat hij exotische auto’s van pak hem een beet een jaar oud leased. Er van uitgaande exotisch en groen geen goede vrienden zijn ;)
@Sofa:
Als hij er zelf voor kiest om 25% bijtelling te betalen voor dat plezier dan moet hij dat helemaal zelf weten.
Ik geef hem groot gelijk en heb meer respect voor hem dan voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en hun Bluemotion dan maar helemaal aftrappen om op tijd bij hun afspraak te zijn.
@jrk68: Begrijp me niet verkeerd. Ik hang er absoluut geen oordeel aan. Integendeel, creatieve manieren bedenken om zoveel mogelijk plezier uit je auto te halen kan ik alleen maar toejuichen. Als je die extra kosten wil en nog belangrijker kan maken, moet je dat zeker niet laten. Wat je benoemd met het dubbeltje op de eerste rij, heb ik zelf ook een lichtelijke afkeer tegen. Echter is het te makkelijk om te zeggen dat mensen dat altijd uit vrije wil doen. Policy vanuit de organisatie of het bewust zo goedkoop mogelijk rijden in verband met hoge persoonlijke kosten mag niet aan worden voorbij gegaan.
@Sofa: reed de auto alleen zakelijk…en heb privé een eigen bommetje staan. Maar inmiddels betaal je / ik 25% inderdaad.
Het is jammer dat dit soort tendentieuse berichtgeving zo door de lezers wordt opgepakt. Ca 90% van de reacties is negatief.
Ook jammer een krant voor Rotterdam het beleid van de stad zo afvalt. Fail!
Dat zouden meer leasers moeten doen.
Het valt binnen het leasebudget en hij hoeft geen tankpas. Onder de streep is het dus goedkoper.
Dus dat linkspopulistische krantje moet gewoon niet janken maar naar de feiten kijken.
@jrk68: Precies. ;)
@jrk68: Wat is er precies zo “links populistisch” aan?
@Jansen:
Ongefudeerde jaloerse stigmatisering van de linkse pers met als doel om deze ambtenaar aan de schandpaal te timmeren als graaier vind ik linkspopulistisch geleuter.
Het is je mischien ontgaan maar op de Televaag na kent Nederland geen “rechtse pers”.
@jrk68: Mwah, zelf heb ik een jaar of vier een abonnement op het AD gehad, en zou die krant nu niet direct het predicaat links willen geven.
@jrk68: rechts….de Telegraaf past ook censuur toe, hetgeen ik al een aantal malen heb ervaren….tsja…rechts of links.
http://www.youtube.com/watch?v=szN3bLF1oP4 Wat is het verschil tussen een ambtenaar en een houten stoel? Oplossing: een houten stoel werkt!
On topic: Gewoon Twizy’s voor ambtenaren.
Voordeel: ze maken geen snoepreisjes meer met de dienstauto
ze blijven binnen bij koud weer
ze rijden minder in de weg
@audicoupe84: Ambtenaars blijven sowieso al binnen bij koud weer, hoor ;)
Wilt ‘ie het groene voorbeeld geven is het ook niet goed…
@toyotafortuner: Een leasefiets, dat is pas een groen voorbeeld.
Wat een stierenpoep. Als de beste man binnen de range van zijn elektrische auto woont en werkt en het ding binnen leasebudget past is het toch alleen maar goed dat hij een Model S bestelt?!
AD wil blijkbaar even benadrukken dat ze ook heel diep onder Televaag kunnen duiken met nieuwsgaring. Verder is hier weinig sportwagen aan. Gewoon een snelle grote hatch/sedan. Prima in lijn met een E, 5, XF, whatever. Maar dan mooier en soepeler en ruimer en stiller en met een veel cooler scherm in de middenconsole.
Goeie zet, gewoon de doorsnee Duitse staatslimo’s aan de kant schuiven en een Tesla op de dam parkeren. Hoppaaah!
Zo’n Tesla is dan ook wel een prachtige wagen, en een elektrobak die wel voldoende capaciteit heeft. Tevens het bewijs dat elektrisch rijden niet saai hoeft te zijn.
@brekkenbats: Op de dam? Dat moet de Coolsingel zijn denk ik…
daar gaat dus al dat belasting geld heen !!!
@valentino1352:
Liever hierheen dan naar een A6, of een dikke 300C zoals Opstelten reed toen hij hier in 010 de scepter zwaaide.
Als Rotterdams belastingbetaler zeg ik dus. dat zouden er meer moeten doen. Gelukkig doen ze dat hier ook. Hier bij het deelgemeentekantoor staan 2 Laadpalen en daar staat vaak een Ampera die zij gebruiken.
Iemand moet immers het goede voorbeeld geven.
Wat een gezever allemaal.
Laat hem lekker in de auto rijden, als het past in zijn budget….
Vergis je overigens niet in topambtenaren, dat zijn vaak slimme figuren die elders in het bedrijfsleven vaak meer geld kunnen verdienen dan dat ze van ons krijgen.
Daarnast: Tesla gaat een groot Europees DC in Tilburg openen, wat weer zorgt voor werkgelegenheid en belastinginkomsten. Pon spekken met een A6 hoeft niet meer.
@RudyV: Eeh, niet. Er zitten er enkelen bij die hun werk goed doen of daadwerkelijk het stempel ‘slim’ verdienen. De meesten zijn danwel uitgerangeerde politici die een lekker baantje met riant salaris hebben bedongen nadat ze er in de politiek een zootje van hebben gemaakt, danwel omhooggevallen ambtenaren uit de ambtenarij die zich via vrindjespolitiek op een luctratieve positie hebben weten te wurmen.
Neem van mij aan dat het bedrijfsleven doorgaans echt niet zit te wachten op ambtenaren. Ook niet als het zgn. ’top’ambtenaren zijn…
@lemans96:
Vraagje; waar werken Kok, Zalm, Eurlings en Bos tegenwoordig ook alweer? Om maar een paar ’top-ambtenaren’ te noemen waar het bedrijfsleven niet (?) op zit te wachten… ;)
@bluebird: Als je mijn vorige posting dan ook goed zou lezen, zou je ook ‘de meesten…’
lezen. Niet meteen in de ambtenaren verdedigingsmodus schieten…
@lemans96:
Ik bedoelde eigenlijk dat het er in mijn ogen op lijkt dat een politieke carrière juist vaak een loopplank biedt naar een topfunctie in het bedrijfsleven. Zelfs volledige mislukte bestuurderd worden met open armen ontvangen, waarschijnlijk vanwege de banden met de politiek. Blijkbaar zijn lobby kwaliteiten onbetaalbaar…
@bluebird: Met andere woorden, ingehuurd vanwege hun netwerk en mogelijkheden om, onder de tafel, zaken te kunnen bespoedigen. Allerminst iets om trots op te zijn. Van de desbetreffende bedrijven kan ik het me voorstellen hoor, daar niet van…
Waar ik me hier enorm aan stoor is dat de overheid weer haar best doet om dit geheel onder het tapijt te schuiven. Dat zo’n ambtenaar niet bij naam word genoemd omdat men wéét dat het natuurlijk te onbeschoft voor woorden is, dat zo’n papierschuivert uberhaupt fftjes voor tachtigduizend a een ton(er komen natuurlijk ook nog even twee persoonlijke stroomaansluitingen bij) een autootje mag uitkiezen. Of dat nu een dikke Mercedes, BMW of Audi is, of in dit geval, zo’n Tesla S, doet er verder niet toe.
@lemans96: ik heb geen idee wat je probleem is, maar het is niet zo dat de beste man zomaar 100k pegels naar ‘m toegeworpen krijgt. Hij heeftgewoon een leasebudget en daar houdt ie zich aan. Minder lullen en laat de beste man gewoon een Tesla rijden. Credits voor de originaliteit.
Ps: volgens mij krijg je die laadpalen er gratis bij, kan me vergissen, maar bij zo’n slopel was dat zo?..
@ferrari250gto: ONS probleem is een veel te groot en veel te duur ambtenaren apparaat.
Ik zou zeggen, hou vooral vol dat ze allemaal erg nuttig werk doen en stuk voor stuk keihard werken, dan neemt men je tenminste serieus…
@lemans96: Oke.
@ferrari250gto:
Rotterdam is inmiddels vergeven van de openbare laadpalen dus ik zie zijn probleem ook niet echt.
@jrk68: Ja, zelfde in Amsterdam. Ontdekte een paar dagen terug dat er een laadpaal 50 meter van mijn condo zit. Ik rijd wel eens in van die Car2Go auto’tjes, je kunt zeggen wat je wil, maar ik vind dat elektrisch rijden wel lollig. Je auto klinkt als een naaimachine, maar rijdt wel lekker!
@ferrari250gto:
Ik heb ook niks tegen EV’s en dat koppel vanaf nul rijdt idd heel geinig.
Maar ik ben dan ook niet bang om mijn kop boven het maaiveld uit te steken, dit itt tot veel reaguurders hier die liever voor de grijze middelmaat gaan….
Zolang de overheid kolencentrales bij blijft bouwen (Eemshaven) voor de energie-voorziening, is iedere vergroening van het wagenpark per definitie kolder. Het is alleen maar beeldvorming, daar draait de hele politiek om. Per saldo is het milieu niet geholpen.
@betonstaal: Daarbij komt nog eens dat zo’n Tesla zeer veel energie kost om te bouwen en dat gepaard gaat met uiterste giftige productieprocessen(accu’s en electromotormagneten).
@lemans96: Sjonge, wat een gezever is dit. Pure stemmingmakerij en totaal niet hard te maken. Bovendien heeft Tesla het productieproces zo groen, CO2-neutraal mogelijk en recyclebaar ingericht.
Alsof die loodzuuraccu, zachte dashboardmaterialen met weekmakers, roetfilters en stikstofnabehandeling van die gezonde dingetjes zijn
@kevlard: Niks gezever en zeker hard te maken. Ook Tesla bouwt zijn eigen accu’s niet en zijn eigen electromotoren niet en juist die twee veroorzaken ernstig veel zwaar milieuvervuilende bijproducten en vergen veel energie om te maken.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3327729/2012/10/06/Productie-elektrische-auto-stuk-vervuilender.dhtml
Ik heb er helemaal geen moeite mee. Laat die vent lekker rijden, en doorgaan met wat hij doet: hard werken. Ik wordt altijd goed chagrijnig van dit calvinistische “van mijn belastingcenten” geleuter.
@Jansen: U is zelf onder emplooi van de overheid, zo te lezen ?
@lemans96: Euh, nee, ik werk in het bedrijfsleven maar heb wel veel met ambtenaren (in de breedste zin des woords) te maken.
@Jansen: Het bedrijfsleven? Dus niet de semi-overheid hè. Bedrijven die enkel leven van overheidsopdrachten zijn simpelweg verknipte overheidsbedrijven.
@Jansen: Op de dam is een ander woord voor oprit bij je huis.
Lol @ “Tesal S van Nissan”. Toont mooi aan welke Huis-, Tuin- en KeukenSchrijver het artikel gebaard heeft.
Als ze per se moeilijk willen doen over de prijs, dan moeten ze de algemene voorwaarden aan de kaak stellen, niet één modelletje dat toevallig binnen die voorwaarden past…
Ach ach het Algemeen Dagblad… Wat een k*t krant is dat geworden zeg. De redactie lijkt alleen maar bezig te zijn met sensatie verhalen, waar ze 9 van de 10 keer de feiten onjuist hebben. Pagina’s lange analyses over een één of ander prut onderwerp waar alleen Telegraaf lezers belang bij hebben. En laat ik maar niet beginnen over de autobijlage op zaterdag. Om te huilen…
Nee, ik neem geen enkel artikel van het AD meer serieus. Alleen de sportbijlage is nog wel te doen. Dat is dan ook de enige reden waarom ik die krant wel eens open sla.
Wij zitten onszelf gek te maken en we hebben het niet eens door. Je bent links of rechts. Je bent ambtenaar of een “hardwerkende Nederlander”. Rijk of arm. Moslim of niet. En ga zomaar verder. De nuance is ver te zoeken en houdt geen tred met de werkelijkheid. Dat domgezeik begint mij goed de strot uit te hangen. Er wordt op sites in comments gal gespuwd in een paar zinnen en dat wordt als “waarheid” neergeplempt. Die “waarheid” is dan vooral gebaseerd op perceptie maar niemand die de feitelijke omstandigheden kent. Dan heb je de media die het “nieuws” vaak copy-pasted van elkaar en als er dan wat uit eigen pen komt is het vaak genoeg onzin.
Deze man moet blijkbaar ook aan de hoogste boom omdat hij een auto leased die niet conform de norm is en dus moet het wel een graaier zijn…En een ambtenaar mag natuurlijk niet dit soort auto’s rijden en al helemaal niet veel verdienen, want stel je voor zeg.
Nee, laten we zo’n topambtenaar minimumloon geven en een fiets. Kijken wie er dan nog op zulke banen afkomt. Komen er VMBO’ers te zitten. Laat mij weten of je dan nog steeds achter je onderbuikgevoelens staat.
@Rick-dos: Daarbij: een Fisker is duurder!
@Rick-dos: hear hear
@Rick-dos: De spijker op z’n kop! Al dat kortzichtige gezeik op het internet… pff
Die ambtenaren hebben een goede opleiding gehad zijn vaak al 40/50 jaar en werken gewoon 60 á 70 uur in de week. Nee dan mag je natuurlijk niet veel verdienen en een mooie auto rijden. Wat je zegt, wie gaat zo’n functie voor een minimaal loontje en een polo bluemotion aannemen.
@Rick-dos: Ik huil een beetje van binnen bij het lezen van zoveel domheid bij elkaar.. Dank voor dit lichtpuntje..
@Rick-dos: Vmbo, is dat niet een beetje te hoog gegrepen voor Top ambtenaren.
Het gaat zwaar klote in NL, denk je nou echt dat deze top ambteneren daar mee bezig zijn, nee natuurlijk niet!
Het is allemaal, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Het is wel eerlijk van de beste man, dat hij laat zien dat hij veel belasting geld ontvangt van het volk, vele doen het veel geheimzinniger.
Die rijden op een fiets, en ondertussen hebben ze dik vakantie huis in het buitenland.
@stirling: Ken je voor de rest niet maar weet zeker dat jij geen reet uitvoert op je werk/school. Altijd maar op forums, zoals deze, roept dat jij de “hardwerkende Nederlander” bent. Het is allemaal ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Weet ook zeker dat, waar je kan, je werkgever naait, want zo ben jij. Heel de wereld en de regering is tegen je, want jij bent zielig.
Waar ik dit allemaal op baseer? Gewoon, op mijn onderbuik. En die heeft altijd gelijk…
@Rick-dos: Ik herhaal: dank voor dit lichtpuntje..
Nissan? Hahaha! Toffe bak, ik kan zeker begrijpen dat ie die gekozen heeft.
Nou wordt een dergelijke auto natuurlijk wel dik gesubsidieerd wegens “schoon”. Dus je kunt bij de Nederlandse cataloguswaarde nog een aanzienlijk bedrag aan gemiste belastinginkomsten optellen. Anders gezegd, het verschil in kosten tussen een “normale” auto van 70k en deze wordt verbloemd door de artificiële catalogusprijs.
Gezien het feit dat deze persoon gerechtigd is een auto van 70k uit te zoeken, betekent natuurlijk wel (tenzij het tegendeel bewezen wordt) dat hij echt wel iets nuttigs en specialistisch doet, dus ik gun hem best zijn Tesla S. Maar misschien is dit een reden om de regels te veranderen voor leaseauto’s die met belastinggeld worden betaald, bijvoorbeeld door van de kale prijs uit te gaan (dus excl. alle belastingen, heffingen en subsidies).
Ambtenaren worden uit belastinggeld betaald, dat houdt in dat ze geen belachelijk hoge salarissen krijgen en dat ook hun bijkomende geneugten binnen de grenzen van het betamelijke moeten blijven. Deze man is gemeenteambtenaar en krijgt een dienstauto. Waarom zou die groter/duurder moeten zijn dan zeg een Skoda Octavia? Keurige auto, veel ruimte, hoeft nauwelijks de snelweg op. Zo gezien is kennelijk de keuzevrijheid veel te groot. Er is geen enkele reden waarom ambtenaren in hun auto’s zouden moeten concurreren met het bedrijfsleven.
geef em maar een auto hoor ..
anders wordt hij/zij weggekocht door het bedrijfsleven ..
mwhahahahahahahaha ..
@lincoln: Je moet als je een flink bedrijf runt, soms de keuze maken om een “top” ambtenaar aan te nemen, hiermee zijn de lijnen korter om bv subsidies te verkrijgen.
Het ligt eraan hoeveel je terug kan krijgen van de overheid, wanneer dat genoeg is, bied je deze man een Bentley aan, dan vergeet hij zijn Tesla snel.
@stirling:
yep .. en als dat ergens anders gebeurd noemen wij dat “corruptie” ..
Tsja, als het in het leaseplan past…valt er weinig te mekkeren.
Iemand kan aanvoeren dat dat leaseplan dan misschien voorziet in te dure auto’s voor de functie, maar dat is dan een discussie op zich die je ook kan aanvoeren n.a.v. dikke Benzo’s en 7-series.
Beetje raar om dan specifiek over deze Tesla te piepen.
Wil iedereen hetzelfde beeld van lemans96 heeft als ik mij een duimpje omhoog geven?
Mijn beeld:
– gezien 96 achter zijn naam schat ik dat hij waarschijnlijk 16, misschien 17 is
– enige nuance in de beeldvorming ontbreekt
– qua werkervaring blijft het beperkt tot hooguit een bijbaantje, want als hij werkelijk zou hebben deelgenomen aan het arbeidsproces, dan zou hij inzien dat het niet zo makkelijk is om een goed salaris te verdienen, niet bij de overheid, en ook niet in het bedrijfsleven
– verder is hij eerder op zoek naar artikelen/meningen die de zijne onderstrepen, in plaats van op zoek te gaan naar kritische artikelen/meningen die hem aan het denken kunnen zetten
Ben benieuwd of jullie het met me eens zijn.
Verder, binnen zijn leasebudget is het aan hem om te kiezen welke auto hij rijdt, het feit dat hij kiest voor een Tesla Model S zou weleens goedkoper uit kunnen vallen dan een andere auto in dat segment.
Accupaketen? Zie ik daar nou een spelvout?