• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook Shelby maakt de Mustang weer iets sterker

Auteur: willeme, gepost 25 december 2019 om 16:58 – 10 Reacties

Ford Shelby


We hebben het ditmaal over de ‘echte’ Shelby.

Een beetje verwarrend is het wel. De ene Mustang Shelby is de andere niet. Nu zijn er uiteraard verschillende soorten Mustangs die de Shelby-naam dragen. Maar daar doelen we in dit geval niet op.

Aan de ene kant heb je de snelle Mustangs van Ford. Dat zijn in dit geval de Ford Mustang Shelby GT350 en de Ford Mustang Shelby GT500. Ondanks de naam ‘Shelby’, zijn dat géén echte Shelby’s. De echte Shelby’s worden gebouwd door Shelby American in Las Vegas.

Shelby Mustang

Nu is het afhankelijk van je smaak, maar de échte Shelby’s zijn vaak net even wat cooler. Iets serieuzer en vooral heel erg veel duurder. Kwalitatief staan de ‘echte’ Shelby’s op een hoger plan dan de snelle Mustangs van Ford zelf. Voor 2020 voert Shelby bij zijn Mustang Super Snake een paar gave wijzigingen door.

Ten eerste het vermogen. Daar draait het toch een beetje om bij een Shelby. Je kan hem nu krijgen met maar liefst 825 pk. Dat zijn 65 trappelende paarden méér dan Ford in de nieuwe GT500 aanbiedt. Nog gaver zijn misschien we de verschillende kleurstellingen. Het lijkt alsof Shelby gekeken heeft naar de RS-kleuren van Porsche rond 2007. Oranje-zwart en gifgroen met zwart doen toch erg 997 GT3 RS-esque aan.

Shelby Mustang

De Super Snake is niet gebaseerd op de Shelby van Ford, maar op de reguliere Mustang GT. Deze wordt vervolgens compleet omgebouwd tot Super Snake. Verder krijg je Brembo remmen en 20″ gesmede lichtmetalen velgen. Uiteraard is het niet heel erg goedkoop. De Super Snake is leverbaar vanaf 123.295 dollar. Dan heb je de ‘standaard’ Super Snake, die slechts 710 pk levert. Dan kun je vervolgens nog in de weer gaan met diverse opties om tot die 825 pk te komen.

Meer lezen? Deze 12 Shelby’s kende je nog niet!

Ook interessant!

  • Shelby Super Snake Speedster
    Shelby Super Snake Speedster wil jij op je oprit hebben
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
    Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

mustang, mustang-gt, shelby, super-snake, V8

Vorig bericht: « BMW houdt de i3 in leven, lanceert i3 Urban Suite
Volgend bericht: Mercedes eSprinter valt bewust nogal tegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. soundgarden zegt

    25 december 2019 om 17:20

    Ook te bestellen met normaal gekleurde wielen? :/

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      25 december 2019 om 17:23

      @soundgarden: Uiteraard.

      Zelfs roze mocht je dat willen.

      Login om te reageren
  2. vegelien zegt

    25 december 2019 om 17:53

    Ben ik de enige die het gek vind dat Ford voor zijn GT350(R) en GT500 nog steeds het pre-facelift front gebruiken? Deze Shelby’s hebben tenminste de huidige neus.

    Login om te reageren
    • lluq zegt

      25 december 2019 om 18:18

      @vegelien: da’s voor de naam, GT350 en 500 zijn heilig voor Mustang enthusiasts. Zelfde reden waardoor de een vorig type RS nog moeiteloos kunnen slijten , zelfde geld voor BMW M3’s Porsche GT3 modellen…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        25 december 2019 om 19:49

        @lluq: naam kun je ook toepassen op een facelift model ;)

        Login om te reageren
        • lluq zegt

          25 december 2019 om 22:38

          @willeme: maar dan verkoop je de oude niet meer

          Login om te reageren
    • kminne zegt

      26 december 2019 om 17:29

      @vegelien: Dat heeft te maken met de voorwielophanging van de GT350 die gebaseerd is op de pre-faclift. Gezien de relatief geringe productieaantallen heeft Ford er bij de facelift voor gekozen deze niet aan te passen voor de GT350 en daarmee dus ook niet voor de GT500, die weer veel techniek deelt met de 350.

      Login om te reageren
  3. racerx zegt

    25 december 2019 om 20:02

    Oef… wat een apparaat, staat hoog op de verlanglijst mocht ik een paar jaar in de USA gaan werken.

    Login om te reageren
  4. HZW zegt

    26 december 2019 om 11:06

    Deze Super Snake vind ik mooier dan een GT500.

    Login om te reageren
  5. nout zegt

    26 december 2019 om 19:56

    Ik zou toch voor de ervaring van de GT350R gaan… flat plane, halverwege tussen muscle car en Ferrari blijven steken. Ik vind ‘m goddelijk.
    Wel een heel groot prijsverschil met de gewone GT in Amerika, die dingen kosten 35k dollar oid

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North