• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de échte prestatiecijfers van de AM Valkyrie

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 1 maart 2019 om 15:33 – 57 Reacties

Afbeelding Officieel: de échte prestatiecijfers van de AM ValkyrieAfbeelding Officieel: de échte prestatiecijfers van de AM ValkyrieAfbeelding Officieel: de échte prestatiecijfers van de AM ValkyrieAfbeelding Officieel: de échte prestatiecijfers van de AM Valkyrie

Officieel: de échte prestatiecijfers van de Aston Martin Valkyrie
Het werd tijd.

Lange tijd wordt er al gesproken over het monsterproject van Aston Martin, Red Bull en Cosworth: de Valkyrie. De auto wordt een apparaat van haast buitenaardse proporties, wat niet in het minst te danken is aan de genieën die actief meewerken aan de Aston Martin. Adrian Newey bijvoorbeeld, die in zijn carrière meerdere kampioenschapswinnende Formule 1-auto’s tekende, heeft het ontwerp voor zijn rekening genomen. Onderhuids moet de auto echter minstens zo indrukwekkend worden. In de afgelopen maanden hebben we allerlei geruchten gehoord over de hybride krachtbron. Vandaag helpt de Britse autofabrikant alle twijfel uit de wereld, door eindelijk de specificaties te delen.

Het is inmiddels alweer even duidelijk dat de auto wordt aangedreven door een 6,5-liter V12 met hybride systemen. Naar verluidt moest de combinatie ergens in de buurt van 1.100 pk produceren. De daadwerkelijke prestatiecijfers onthullen dat het allemaal nog iets spannender is dan verwacht.

De 6,5-liter V12 op zich levert namelijk 1.000 brake horsepower, ofwel 1.014 pk. Het maximale vermogen wordt bereikt bij 10.500 toeren per minuut. De twaalfcilinder kan op zijn best 11.100 toeren per minuut draaien. Het meeste koppel produceert de V12 bij 7.000 toeren. Het gaat hier om liefst 740 Nm. De hybride systemen, die o.a. door Rimac zijn gemaakt, leveren nog eens ongeveer 160 pk en 280 Nm.

Gezamenlijk produceren de systemen uiteraard een nog hoger vermogen. Wanneer de Aston Martin Valkyrie op het top van zijn kunnen werkt, dan is de aandrijflijn goed voor 1.160 bhp (1.176 pk) en 900 Nm. Waanzinnig.

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
  • Wat is Aston Martin van plan met deze mysterieuze hypercar?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

adrian-newey, Aston Martin, cosworth, Hybride, motor, Red Bull Racing, rimac, valkyrie

Vorig bericht: « Vergelijking: Ferrari F8 Tributo vs 488 GTB
Volgend bericht: En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën… »

Lees Interacties

Reacties

  1. mundus zegt

    1 maart 2019 om 15:42

    11.100 rpm. kan niet wachten

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      1 maart 2019 om 16:10

      @mundus: het torretje zal aardig gillen bij die toeren

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      1 maart 2019 om 17:22

      @mundus: ja wanneer krijg je hem?

      Login om te reageren
  2. kapitein zegt

    1 maart 2019 om 15:45

    Echt mooi kan ik ‘m niet vinden, maar na het horen van het pureporno-motorgeluid maakt dat mij allemaal niet meer uit. Subzero cool.

    Login om te reageren
  3. Boomer zegt

    1 maart 2019 om 15:46

    Wat een lelijk ding is het toch. Lastig ook te zien wat de voor en wat de achterkant is.

    Login om te reageren
    • ecknine zegt

      1 maart 2019 om 17:56

      @airc: Ga er maar vanuit dat het de achterkant is als je er ooit eentje tegenkomt…

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        2 maart 2019 om 09:35

        @ecknine: als je er 1 tegenkomt, dan zie je altijd eerst de voorkant en daarna in je spiegels de achterkant…:)

        Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      2 maart 2019 om 00:04

      @airc: de kant met de rode lichten is meestal de achterkant.

      Login om te reageren
  4. poeperman zegt

    1 maart 2019 om 15:49

    En waar zijn de prestatiecijfers? Dit zijn vermogens- en koppelcijfers

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      1 maart 2019 om 16:17

      @poeperman: juist dit

      Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      1 maart 2019 om 16:20

      @poeperman: de prestaties van de motor(en). Maar inderdaad, ben benieuwd naar de acceleratie en topsnelheid van dit ding.

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        1 maart 2019 om 19:13

        @shenkie: rap en vlot!

        Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      2 maart 2019 om 08:37

      @poeperman: juist.
      Dit zijn specificaties… ik keek uit naar wat de auto als geheel kan.

      Login om te reageren
  5. speedlinq1604 zegt

    1 maart 2019 om 15:49

    740Nm + 280Nm is volgens mij 1020Nm en geen 900…

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      1 maart 2019 om 17:12

      @speedlinq1604: klopt, maar zo werkt het niet. Je kunt de cijfers niet zomaar bij elkaar optellen. I learned that the hard way…

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        1 maart 2019 om 18:08

        @ikschrijfookoverautos: Oh? Hoe dan?

        Login om te reageren
        • cortinaracing zegt

          1 maart 2019 om 18:09

          @okdoei: lees bovenstaande comment

          Login om te reageren
        • gandini zegt

          1 maart 2019 om 19:14

          @okdoei: De korte versie:
          Een elektromotor heeft bij 0 RPM instant koppel om daarna langzaam af te zakken. Van die 280 Nm is bij 7000 RPM nog maar 160 Nm over. 160 + 740 = 900, geen 1020.

          P.s. Eigenlijk zou je de koppelkromme van de el. motor en de verbrandingsmotor over het hele gebied bij elkaar op moeten tellen om dan te zien bij welk toerental het maximale gezamenlijke koppel plaatsvindt, maar dan maak ik het waarschijnlijk al te moeilijk.

          Login om te reageren
          • okdoei zegt

            1 maart 2019 om 23:24

            @gandini: mijn vraag ging meer over het stukje “learned that the hard way”

            Login om te reageren
      • hooesi zegt

        1 maart 2019 om 21:45

        @ikschrijfookoverautos: maar met pk’s doe je het we…v12 1000 en rimac 160, samen leveren ze nog meer schrijf je?! Ik snap niet meer meer (kan ook dag 1 van de carnaval zijn?)

        Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      1 maart 2019 om 18:08

      @speedlinq1604: zo werkt het niet vriend, beide systemen geven nooit tegelijk hun maximale vermogen af, elektro waarschijnlijk onderin maximaal vermogen, terwijl de V12 hoog in de toeren z’n piek aan vermogen en/of koppel vrijgeeft

      Login om te reageren
    • mrB zegt

      1 maart 2019 om 18:12

      @speedlinq1604: ik vind het wel behoorlijk bijzonder dat de paardenkrachten zo goed optellen. Normaal heeft elke motor en andere koppel en pk kromme, waarbij piek pk/nm van de verbrandingsmotor op een ander toerental ligt dan die van de elektro motor.

      Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    1 maart 2019 om 15:56

    Dit is gewoon de fabrieksopgave van het aantal pk’s, echte prestatiecijfers staan er niet tussen

    Login om te reageren
  7. fejjie zegt

    1 maart 2019 om 16:04

    Je bent de prestatiecijfers vergeten!

    Login om te reageren
  8. acakoning zegt

    1 maart 2019 om 16:10

    de Valkyrie gaat door tot de 350km/u en door het IDIS (Intelligent Driver Interpretation System) gaat ie van 0 naar honderd in -1,5 sec..

    Login om te reageren
    • iannuzi zegt

      1 maart 2019 om 16:31

      @acakoning: wauw -1,5 seconde. Dus hij is sneller dan het licht :-)

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        1 maart 2019 om 17:11

        @iannuzi: hij zit al op 100 1,5seconde voor je nog maar denkt om gas te geven! Nieuwe technologie dit. Moet namelijk een body suit aantrekken die gekoppeld wordt aan de auto. Is tevens de sleutel!

        Login om te reageren
      • desalen zegt

        1 maart 2019 om 18:32

        @iannuzi: dan tijd zelfs

        Login om te reageren
    • ukbob zegt

      1 maart 2019 om 16:38

      @acakoning: das met 100 achteruit…?

      Login om te reageren
  9. jarropieters zegt

    1 maart 2019 om 16:11

    Die elektrische PK’s en PK’s verkregen uit een reactie kunnen niet zomaar bij elkaar opgeteld worden om tot het totale piekvermogen te komen. Het piekvermogen van de brandatofmotor ligt op een ander punt dan dat van de elektromotor.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 maart 2019 om 16:14

      @jarropieters: Daarbij is het ook nog eens niet goed bij elkaar opgeteld.

      Login om te reageren
      • jarropieters zegt

        1 maart 2019 om 16:16

        @berlinetta: Inderdaad ook nog eens

        Login om te reageren
    • trust zegt

      1 maart 2019 om 16:15

      @jarropieters: klopt helemaal. Wellicht zeggen ze daarom ongeveer160 pk. AM tweet totaal systeem vermogen van 1160 pk

      Login om te reageren
      • jarropieters zegt

        1 maart 2019 om 16:17

        @trust: Wellicht ?

        Login om te reageren
    • macready zegt

      1 maart 2019 om 18:05

      @jarropieters:
      Piekvermogen van deze motor ligt dichtbij maximum toerental (net als bij een elektromotor), dus als de motoren goed zijn gesynchroniseerd, kun je de vermogens wel optellen. Maximum koppel licht wel bij volstrekt verschillende punten in de toeren range, dus vandaar het afwijkende totaal.

      Bij veruit de meeste hybrides is dat eerste niet het geval (meer een kenmerk van een race motor) en wijkt het totaal vermogen inderdaad ook af van de optelsom van de individuele maxima.

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2019 om 16:11

    In het Aston Martin olijfgroen zonder die kerkraam-velgen is het nog een mooie bak ook!

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      1 maart 2019 om 19:20

      @dutchdriftking: Hahaha! +1 voor de kerkraamvelgen.

      Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    1 maart 2019 om 16:13

    Wat een clickbait-titel weer.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    1 maart 2019 om 16:17

    Voor een indicatie van de prestaties moet je weten hoeveel grip de banden hebben, hoeveel gewicht de auto heeft en wat de versnellingsbak aan ratio’s heeft.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      1 maart 2019 om 16:25

      Gewicht komt waarschijnlijk rond de 1100 kilo uit (dus beter dan 1:1) en rond de 1000kg downforce op topsnelheid (350 km/u is de verwachting).
      Gok er dus maar op dat dit ding alles het snot voor de ogen rijdt op t circuit. Claim van Aston Martin is dat de pro versie vrijwel net zo snel is als een F1 auto op Silverstone…. Wow!

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      2 maart 2019 om 12:14

      @w0o0dy: grip: bizar veel.
      Gewicht: onder een ton.
      Ratio’s: 7 of 8.

      Login om te reageren
  13. stefanvts16v zegt

    1 maart 2019 om 16:34

    Pas na het zien van foto 2 begreep ik dat op foto 1 de voorzijde van de auto stond…

    Mooie cijfers, lelijke auto. Ik snap dat functie hier boven vorm gaat, maar vind dit toch enigszins Aston Martin onwaardig.

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      1 maart 2019 om 18:12

      @stefanvts16v: je moet het ook niet als een mooie GT van Aston Martin zien, dit is een auto puur voor rijden of het circuit, net zoals een F1 wagen, lijkt het dus niet eens op een straatauto

      Login om te reageren
  14. MoeWat zegt

    1 maart 2019 om 16:40

    Achterkant mwa, voorkant? Oogpijn!

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    1 maart 2019 om 16:45

    0-99 in zn 1
    99-180 in zn 2
    181-250 in zijn 3

    Dat soort cijfers boeien mij net even wat meer…

    ..maar wel lekker 11.100 toeren. Doet mij denken aan mn vroegere SBO sprintscooter, 14.300 op top.

    Login om te reageren
  16. baklava zegt

    1 maart 2019 om 17:20

    Oh lawd dat rpm!

    Login om te reageren
  17. mats106rallye zegt

    1 maart 2019 om 17:48

    Botergeil! Echt waar gewoon, top V12! Hier maak je m’n dag mee

    Login om te reageren
  18. karaya zegt

    1 maart 2019 om 18:06

    Deze auto gaat alle records verpulveren.

    Maar dat heb ik al vaker gezegd. Zeg maar dag met je Senna.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      2 maart 2019 om 08:49

      @karaya: ik betwijfel dat… ik denk dat hij op zeer veel vlakken gewoon overklast wordt door de Regera.
      Een hoogtoerige Atmosfeer V12 met een hybride blokje er aan is wat mij betreft gewoon opgewerkte oude wijn in een performant vaatje…

      Login om te reageren
  19. supercarboy zegt

    1 maart 2019 om 18:36

    Zijn prestaties zijn duizelingwekkend. Daarom kots ik over zijn uiterlijk.

    Login om te reageren
  20. iphonistvongates zegt

    1 maart 2019 om 18:42

    Ik hoop dat het benodige G-pak inbegrepen is in de prijs en niet zo’n hele dure optie die je achteraf vergeten bent aan te vinken. F16 piloten voelen zich meteen thuis in dit voertuig durf ik te stellen.

    Login om te reageren
  21. quinn zegt

    1 maart 2019 om 20:37

    Bizar ding, maar doet u mij maar liever de AMG One!!!!

    Login om te reageren
  22. Onehp zegt

    1 maart 2019 om 22:23

    11100rpm / 60s/m x 6 onstekingen per rotatie (V12 4-takt) = 1110Hz

    Klinkt dus als dit net voor de begrenzer:
    https://szynalski.com/tone#1110,v0.75

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      1 maart 2019 om 22:26

      @onehp: zelfde rekensom voor een 4-cyl diesel @ 4500 toeren = frequentie te laag om iets te horen op mijn mobieltje… (147Hz)

      Login om te reageren
  23. Onehp zegt

    1 maart 2019 om 22:32

    Hij is zo snel, dat als ie afkomt je de achterkant al ziet…

    Login om te reageren
  24. tjongejongen zegt

    2 maart 2019 om 09:49

    900 nm atmosferisch.

    Login om te reageren
  25. rikus zegt

    2 maart 2019 om 13:30

    Snelle Mitsuoka Orochi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North