



De nieuwe Alpina B3 is hier en de specs zijn goed!
Helaas moeten we nog tot 7 maart wachten voordat we de auto IRL kunnen zien, maar de eerste foto’s en specificaties zien er goed uit. In deze smaakvol aangepaste BMW 3-serie (F30) lanceren 410 pk en 600 Nm koppel je van 0 naar 100 in 4,2 seconden, om daarna zonder moeite door te trekken naar een topsnelheid van 305 km/u. Uiteraard dankzij de 3-liter zescilinder met twee vette turbo’s, standaard gekoppeld aan een achttraps sportautomaat van ZF.
Het verbruik valt met 7,6 L voor elke 100 km dan ook nog wel mee, maar met 177 g/km CO2 uitstoot zal het nooit een voordelige leasebak worden. Maar wil je dat wel? Een auto als deze moet je gewoon in eigen bezit hebben. Al is het maar om de buurman stikjaloers te maken. Leverbaar in zowel sedan als touring uitvoering, kun je ook nog kiezen tussen achter- of vierwielaandrijving.
Wacht je liever op de verspijkerde BMW 3 Serie GT? Dan kun je nog lang wachten. Deze komt er waarschijnlijk niet. Voor de tweedeurs BiTurbo zal de BMW 4-serie aangepakt worden, maar dat zal nog minstens één jaar duren. Ook voor deze teaser nog even geduld hebben dus.
Rijdt ongetwijfeld heerlijk, maar die stickerset mogen ze van mij achterwege laten.
@fisto: Die striping hoort echt op een Alpina. Op een vreemde manier goed fout. En mooi hoe ze hetzelfde thema al jaren consequent doorzetten.
Gewoon een hele vette auto. Doe mij er maar een.
@oli4k: Wat mij betreft moeten ze dt thema ook noooit meer veranderen! Zon mooie blauwe of zwarte alpina met die alpina velgen, wauw..
@lamborgfan: alleen de echte oude alpina velgen zijn zoveel mooier, 16″ met een zwart hart :-D
@lamborgfan: Er is ook een prachtig Alpina groen. ‘Hetzelfde blauw in het groen’ zeg maar. Errug mooi.
@mout: en weet je hoe die,kleuren heten? Alpinablau en Alpinagrün :-D
@undifined1: lol
Je verzint het niet, he ;-)
@oli4k: Doe mij maar zo’n oude M5 maar dan Alpina (B-nogwat) uit ’86 of zoiets. Blauw of groen maakt me dan echt niet uit :-)
@oli4k: er staan wat B10’s te koop (E39)…
@oli4k: O ook een B10 3.0 Allrad op basis van de E34.
@oli4k: Hier dus de E34-versie: http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/5-serie/8828348
Omg wat een uber porno sedan toch echt om te kwijlen!
@punkisback: geluid wat (hopelijk) een oorgasme veroorzaakt, en dat samen met het exterieur en de kracht, wat jij zegt, dikke porno!
Ziet er best goed uit. Ook lekker dat ze de 6 cilinder hebben gebruikt i.p.v de 4 pitters!
Ben benieuw hoe die klinkt.
Dé auto voor mij….verschrikkelijk onbetaalbaar (kan dat ? :)), maar bloedjemooi in Alpina blauw…en een waanzinnige kogel op de weg.
@Megakix:
Dan wacht je toch op een tweedehandsje. Blijft een exclusief en begeerlijk ding.
@jrk68: Compleet afgeragd zeker. Met een Alpina word gescheurd en de “betaalbare” exemplaren zijn compleet uitgewoond.
@ferrari94tr:
Nu ken ik 1 persoon die al jaren Alpina’s rijdt en die is er buitengewoon zuinig mee. Hij rijdt hem netjes warm voor de klepel naar beneden gaat, voor zover je dat hier kan.
@ferrari94tr: wat een onzin! elke auto van elk merk van klein tot groot kan afgetrapt zijn.
Bij aankoop met een 2e hands goed je ogen open houden en een aankoopkeuring.
En daarbij Met een M3/M5 wordt doorgaans veel harder geknald dan een Alpina.
Alpina’s zijn meer op comfort dan sportiviteit.
@ferrari94tr: Scheuren en afraggen gebeurt in de Ms, en in normalere versies met extra (Alpina) velgen en kachelpijpen. Alpina’s hebben hard de neiging om telkens weer op de oprit van zakenlieden terecht te komen.
@jrk68: Toevallig deze week eens op de Alpina-site gekeken naar tweedehandjes. Zijn nog belachelijk duur.
@berlinetta:
Een koopje zal het idd. niet worden, het is maar net wat je belachelijk vindt.
Alpina sedans zijn altijd zo gaaf! Prachtig velg design en bescheiden performance. Heerlijk!
Fap fap fappppp
Waar kun je Alpina in NL nieuw kopen?
@spidermann: bij de bmw dealer meschien, bij bmw den haag weet ik zeker dat je ze kan bestellen
@spidermann: Elke bmw dealer, krijg je nog korting ook
Als je dit niet heerlijk vindt, dan hoor je hier niet thuis. Alpina = altijd +1000
Alpina zet de laatste jaren veel dikkere auto’s op de weg dan bmw M en ze blijven in tegenstelling tot bmw m ver uit de buurt van een x5/x6
@bmwpowerm5: dikker? Alpina komt een paar maand voordat BMW met de M variant komt met hun equivalent B model en elke keer krijgen ze weer klappen omdat BMW net iets beters brengt. De huidige M3 heeft al 420pk, dus Alpina loopt hier hopeloos achter de feiten aan.
@mashell: Als pk’s het enige is: Ja.
Als mooi handwerk en stijl ook wegen, en je bovendien aanzienlijk minder brandstof wilt gebruiken voor diezelfde pk’s: Nee.
wat blijven die velgen toch heerlijk!
Ben benieuwd of m’n achterneef de zijne gaat inruilen voor deze nieuwe. Deze is al groter dan de vorige 5-serie. Binnenkort moeten ze nog een B1 gaan maken voor zij die niet te groot willen rijden.
@Hupke: die cijfers na de B, dat geeft toch niet het formaat van de auto aan?
@undifined1:
Vroeger niet nee maar denk je nu echt dat alpina zich tegenwoordig met 3,5 en 7 cylinders bezighoud.
@Hupke: ok dankjewel, wist ik niet, bij mij begint de echte BMW kennis bij auto’s ouder dan 10 jaar :-D alles daarna ken ik veel minder
@Hupke: Denk je nou echt dat een d10 een 10-in-lijn dieselmotor had?
@Joost1990_2: en de b7 en de c3 en de b9 en de b10 gaven dat ook allemaal niet aan.
@undifined1: Het was ook maar een voorbeeld uiteraard ;)
100keer mooier dan al die ABT barrels van de afgelopen dagen.
@rufctr01: die abt leek toch Zoveel op een normale a6, dan zou deze Alphina ook veel op de normale 3 lijken… Bullshit dus! Prachtige auto dit btw! (Los van de velgen, die abt ook)
En wat mag dat kosten????
Wat zijn die alpina velgen toch heeeerlijk tijdloos!
Verbruik van 7,6L/100km, dat geloof je toch niet…?
E9x 335i doet in de praktijk al zo’n 10L en dan heeft deze Alpina nog 100pk extra.
@alcantara:
Ik weet niet, Alpina hun motor’s zijn wel helemaal af.
Die zijn gemaakt voor dagelijks gebruik en op comfort. Ik denk dat hun opgave nog beter te vertrouwen is dan die van M-sport ofzo.
@alcantara: de F3x touring 335i automaat doet nu ook 7,6L op 100 km op papier, dus dat red Alpina dan ook wel
Die velgen van Alpina zien er altijd zo vet uit passen op zowat elke BMW zo mooi
De nieuwe M3/M4 krijgt toch ook een bi turbo zes cilinder? Deze motor heeft niets te maken met wat BMW zelf nu ontwikkelt?
@fit4fun: ik vermoed dat het niet veel uit zal maken, alpina werkt al jaren nauw samen met BMW. Ik weet dat de Alpina 8 series gewoon bij BMW gebouwd werden
@fit4fun: Dit is een aangepast bmw blok.
Fapfapfappperdefap. Prima fap alternatief voor….. Alpina’s zijn echt wel porno!
Eigenlijk zou ik, nog voor de 4 serie, de D3 Biturbo verwachten. Heel wat aantrekkelijker als leasebak :)
Ikke die? Die velgen blijven toch echt retegeil hè! Man, what a car!!
Wat een superlekkere auto. Wat mij betreft moet de M3 toch heeeeeeel hard zn best doen om dit te overtreffen. Alpina is de shit!
Geweldige wagen! Altijd al groot fan geweest van Alpina.
Goede vriend van me heeft het uitgaande model. Beul van een wagen. (Zwart, zonder de stickers)
Damn wat een pracht van een wagen en specs!
Alpina is de enige die een Bmw mag verbouwen/aanpassen naar mijn mening.
Een Alpina getuigd van goede smaak.
bijna zo mooi als een gewone 3-serie, bijna…
Zelfde blauw, zelfde wielen, weer net geen M3 niveau. Alpina doet ook echt haar best het meest overbodige automerk te zijn.
@mashell: Jij hebt dringend bijscholing nodig jongen ;)
@mashell: Voor jou is er het M-pakket op een instap diesel! Of, als je veel geld hebt, M.
Alpina is voor wie dagelijks én kilometers maakt, én individuele wensen bij een interieur heeft, én niet bij zijn klanten wil voorrijden in een M, én performance wil die daar in praktijk niet voor onderdoet, én relatief bescheiden wil tanken.
Alpina weet als enige BMW-leverancier het verschil tussen een veredelaar en een tuner duidelijk te maken. Je kunt al hun modellen het beste zien als veredelde BMW’s, die technisch verbeterd en geoptimaliseerd zijn. Hun technische aanpassingen zijn gericht op verfijning van de bestaande BMW-techniek en behouden ook de BMW garantie. Als enige. En hun doelgroep is de BMW-liefhebber, die onopvallend een comfortabel snelheidsmonster wil rijden zonder macho-opsmuk. Daarom zijn al hun modellen ook leverbaar zonder de Alpina-striping.
Het is voor mij nog altijd een droommerk. Zij slagen er -zoals alle vergelijkingstests met de vergelijkbare BMW-modellen laten zien- ook steeds weer in om de performance sterk te verhogen en desondanks het verbruik te verminderen. Gewoon een topveredelaar!
Tis wel simpel hoor weer die plakstrip onder aan de voorbumper. Achter uitlaten en nog wat bumper aanpassingen en dan weer de bekende velgen.
Maar hij is wel erg mooi en super snel dat wel
Vind het een mooie bak zo en had hem al op de ring gezien.Keuze M3 of B3 ga ik zeker voor het laatste aangezien je de M3 regelmatig ziet rijden met van de foute types erin.
Duidelijk een Alpina kiezen ipv een M6 die ook in 4.2 sec van nul naar 100 gaat. Je bent goedkoper en je kan meer mensen meenemen. Verder gaat hij ook sneller dan een M5 & M4.
Beetje jammer dat de B3 en B7 wél mistlampen hebben en de B5 niet. :(