De fraaie Giulia krijgt een grotere broer.
Voor wie de Giulia nét iets te klein is heeft Alfa Romeo goed nieuws. Op de achtergrond werken de Italianen aan een grotere sedan. De beer is los bij Alfa en we mogen hopen een stroom van modellen, aldus FCA chef technologie Harald Wester. Het is natuurlijk geen geheim dat er nieuwe modellen van Alfa eraan zitten te komen, maar extra duidelijkheid en nieuwe details zijn altijd fijn.
Zo moet sedan gaan concurreren met de Audi A6, Mercedes E en de BMW 5. Alfa wil de druk op de ketel houden. Na een aantal jaren van negatieve berichtgevingen omtrent vertragingen moet de schade in rap tempo worden ingehaald. Wester spreekt over een snelle dropping van modellen. Zo moet volgend jaar de veelbesproken SUV eindelijk onthuld gaan worden en direct in 2018 moet de nieuwe sedan klaar zijn voor het publiek. We houden nog even een slag om de arm met deze uitspraken van FCA, maar laten we vooral positief blijven.
De grotere sedan komt op hetzelfde platform te staan als de Giulia. De inmiddels bekende motoren worden dus ook in deze 5-serie concurrent gelepeld, hetzij met meer paardenkrachten. Een nieuwe V6 diesel moet tevens haar debuut beleven in de sedan, net als een plug-in hybride variant. Mogelijk is deze diesel enigszins verwant aan de zescilinder diesel uit de Maserati Ghibli. Als het iets soortgelijks wordt zoals bovenstaande fotosoep van TheoChin zijn wij alvast behoorlijk content. (via AutoExpress)
monsieurleloure zegt
Gaaf , eindelijk een opvolger voor de 166.
lincoln zegt
@monsieurleloure:
Waarom zou je een opvolger van een flop willen maken ??
baardmijt zegt
@lincoln: Hele fraaie flop. Bijzonder prettig rijdende flop ook.
En waarom zou het raar zijn een opvolger van een flop te maken? Een flop is juist reden om eerder met een opvolger te komen. Daarom ook zijn er nu al voortekenen van een opvolger voor de 166…
giulio zegt
@lincoln: een flopvolger bedoel je eigenlijk?
Blijft een rare vraag btw. Geef eens 3 redenen waarom niet?
Esprit_de_Flandre zegt
@lincoln: De 605 kreeg toch ook een opvolger? Hoewel je dat geen opvolger mag noemen van Peugeot, daarom werd het 607 ipv 606. Marketingblabla.
Maar de 607 werd wel de mooiste Peugeot van de laatste 30 jaar…
vroemvroem0987 zegt
@lincoln: ben destijds altijd heel tevreden geweest over mijn 166. Geen flop wat mij betreft
cpp1 zegt
Als AR nou maar niet ook de fout maakt om de Giulia onder het kopieerapparaat te gooien en met 20% te vergroten. Al die merken, niet enkel de Duitsers, doen het. Zat vandaag achter een nieuwe XF…mijn jongens wat een exacte kopie van de EX zeg!
martinus zegt
@cpp1: zonde die ver-audificatie van autoland inderdaad.
cpp1 zegt
@martinus: ja vreselijk.
cpp1 zegt
@martinus: vreselijk ja.
boomhauwer zegt
@martinus: ik kan de huidige generatie audis nu wel uit elkaar houden, maar vandaag reed ik achter een Mercedes zonder monogram, en ik wist echt niet of het een c, e of s was…
noreplacementfordisplacement zegt
@boomhauwer: Mercedes is de nieuwe koning inderdaad…ik had het bij die film secret soldiers of benghazi, maar dat zal wel n s klasse zijn geweest, toch?
ocda zegt
@boomhauwer: hans anders FTW
jobberns zegt
@boomhauwer: precies, en dat is jammer. Audi maakt opzich wel onderscheidende modellen, je kunt wel zien of het een A3, A4 of A6 is maar je ziet wel dat het ‘familie’ van elkaar is. Bij Mercedes kun je de E-, C-, en S-klasse nauwelijks uit elkaar houden, en moet je naar de lengte of achterlichten kijken! Beetje jammer want in het verleden waren de auto’s wat onderscheidender.
skinnybmw zegt
@jobberns: Ik vind juist dat het verschil tussen de generaties bij Audi weinig verschillend zijn vergeleken met MB en BMW. Neem maar eens alle 5-series, die zien er allemaal erg verschillend uit. Maar neem je een generatie, ook bij BMW en Mercedes, dan lijken die ook op elkaar. Neem de E30, E32 en E34 of de E21, E23, E24 en E28. Ze lijken grofweg ook best wel op elkaar. Dus ik snap nooit zo waar men zo over zeurt tegenwoordig over het probleem dat alle merken auto’s bouwen die op elkaar lijken…dat heet een generatie en merkherkenning.
Lennart95vdk zegt
@cpp1: Ben wel best benieuwd hoe de EX er dan uit ziet
cpp1 zegt
@Lennart95vdk: die klote lettercombinatie ook…
Lennart95vdk zegt
@cpp1: haha echt he, als ze het maar niet straks als het er eindelijk in zit, het omgooien net als bij mercedes
granlusso zegt
@cpp1: Denk eerlijk gezegd dat dat wel de trend is en dat het daardoor misschien wel een goede zet is.
cpp1 zegt
@granlusso: zou echt jammer zijn. Het meest teleurgesteld ben ik nog in de nieuwe E van Mercedes. Het was zo’n mooie auto m.i. en moet je nu zien ?. Een C + 20 %.
ocda zegt
@cpp1: teleurgesteld door de nieuwe E? Klinkt als een zwaar en depressief leven, blijf je wel uit de buurt van flatgebouwen??
giulio zegt
@cpp1: jouw schuld, omdat iedereen zonodig een Audi moet rijden kopieert de rest Audi na, met dank aan Canon of HP..
jbkleyn zegt
@cpp1: een fout kun je het niet noemen, de andere merken zijn er succesvol mee en ik denk dat het kosteneffectief is. Als Alfa iets kan gebruiken is het succes en kosten-effectiviteit.
Plus de Gulia is prachtig dus waarom niet.
jvthof zegt
@cpp1: stiekem met je eens, maar voor alfa beter om het wel te doen. Zie Audi Mercedes en BMW, de verkopen lijden er niet bepaald onder. Maar ook Renault en Mazda tegenwoordig.
carspotruben zegt
Zo vind ik hem gelijk een stuk beter!
Joep zegt
-edit: lees anders het artikel even-
marinepower zegt
Graag voor 2024!
poursuivant zegt
@marinepower: Niet zo optimistisch he. Ik verwacht dat deze wagen vlak voor introductie in 2030 nog aangepast wordt naar elektrische aandrijving zoals dan inmiddels verplicht is.
jordip zegt
Alfa is slim bezig naar mijn idee. 1goede basis maken en vanuit daar goedkoop en slim je modelnummer uitbreiden, en het ziet er nog prachtig uit ook. Fijn om te zien dat alfa terug is
martinus zegt
@jordip: en wat is het toch mooi.
martinus zegt
Mooi, dit doet mij vreugd.
kennone zegt
Graag ook met handbak en rwd!!
sjaterantekomen zegt
Laat maar komen! Maar idd voor 2024…
mclarenf1lm zegt
Dezelfde strategie als Mclaren dus, ik hoop dat ze net zo succesvol worden want als ik het een merk toch gun ik het Alfa wel.
Dutchdriftking zegt
En dan in 2018 graag, niet in 2042.
mrniesoe zegt
@dutchdriftking: ja, anders duurt het nog 24 jaar…
lincoln zegt
Is de Guilia niet eens toe aan een facelift ??
moveyourmind zegt
@lincoln: Die hebben ze al heel subtiel een facelift gegeven…
Ze hebben er een nieuw typeplaatje op geschroefd. Er staat nu Giulia in plaats van Giulia. Heel subtiel, bijna niemand die ziet wát er veranderd is, maar het ziet er een stuk beter uit…
sjaterantekomen zegt
Zou eigenlijk een Spaans merk moeten zijn….mañana
noreplacementfordisplacement zegt
Dat wordt dus 2019! Maarja wel machtig mooie rendert theophiluschin in ieder geval. Bouwen!!!!
moveyourmind zegt
Ik ben reuze benieuwd waar Alfa Romeo mee op de proppen komt, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het weer iets moois gaat worden.
Hopelijk wordt het nét zo’n mooie auto als de Giulia en weet Alfa Romeo zich weer een plekje te veroveren in het hogere segment. De basis voor dit nieuwe model zit in elk geval wel goed.
mout zegt
Ik zet in op 2021. En jullie?
pindakoning zegt
@mout: inderdaad ik verwacht de eerste schets ook in 2021
freezzr zegt
Wat moet je nou nog met een plug-in hybride? Welke markt zit daar nog meer op te wachten eigenlijk?
mashell zegt
@freezzr: de Duitse markt is vanaf dit jaar helemaal om. 3000 euro subsidie op een hybride.
tvr1974 zegt
Om in NL suc6 te hebben zijn er 2 dingen nodig; zorgen dat er een model is met weinig bijtelling zodat ie (veel)geleased kan worden en zorgen voor een redelijke restwaarde.. Dat laatste was(en is nog steeds) een probleem tov de Duitse automobielen.. Hoe dat aan te passen? Geen idee.. Iig zorgen dat de auto’s betrouwbaar zijn en veel voor weinig(tov de concurrent).. Maar de tijd zal t leren..
giulio zegt
@tvr1974: veel voor weinig doet geen wonderen voor de restwaarde. Een extreem actieve non-stop stasiepromotiecampagne weer wel.
freezzr zegt
@tvr1974: idd die restwaarde gaat grotendeels het succes bepalen. Want als die laag wordt ingeschat kan het maar zo zijn dat ‘ie in de lease evenveel of meer doet als een 3-serie/4-serie, straks nieuwe V60 lijn, etc. Van de A4 zal ‘ie geen last hebben die wordt alleen door grijze muizen gekozen :)
allesmetturbo zegt
Ik hoop veel nieuwe alfa’s uit diverse segmenten te gaan zien de komende jaren. Doet het straatbeeld goed in NL
toyotafortuner zegt
Hopelijk wordt het eindresultaat niet net zo vertraagd als de gemiddelde trein en wordt het gewoon een nette, mooie wagen
pinut187 zegt
Goed nieuws en snel een beetje.
eefie zegt
Laat ze maar doorkomen en snel een beetje