
Uit Duits onderzoek blijkt dat auto’s met meer dan 150 pk veel vaker verkocht worden dan elf jaar geleden, doe jij ook mee aan de pk-wedloop?
Tussen 2003 en 2014 is het gemiddelde aantal pk’s in een auto flink toegenomen in Duitsland. Volgens onderzoek is het zelfs zo dat de verkoop van auto’s met meer dan 200 pk sinds 2003 met 250% is toegenomen. De verkoop van auto’s met een vermogen van 151 tot 200 pk steeg met 117%.
Grappig om te zien is dat ouderen in Duitsland zelden een auto met weinig pk’s willen. Waar nog 7,17 procent van jongeren onder de 20 bereid is in een auto te stappen met maximaal 50 pk, is diezelfde bereidheid in de leeftijdscategorie 70+ slechts 1,38 procent.
In 2003 kocht 48 procent van de autokopers een auto met 51 tot 100 pk, nu is dat nog slechts 25 procent. Een groot deel van de autokopers zoekt nu naar een auto met 101 tot 150 pk, namelijk 40%, 5 procent meer dan in 2003.
Dit blijkt uit onderzoek onder de eigen klanten van Check-24, een grote Duitse aanbieder van verzekeringen en andere financiële producten. Hoe oud ben jij, en hoeveel pk heeft jouw auto?
Fotocredit: Autojunk
115. Ik zou er best wat meer willen hebben trouwens, maar da’s een first world problem.
@Jochempie: same here
Ik denk dat 95% van de trouwe autoblog lezers denkt : ” Te weinig”
Ik ben er een van met 68 PK out of the box
@gertjan2012: aygo, c1 of 107?
@gertjan2012: 1.4 HDI 307?
@gertjan2012: Suzuki Swift 1.3?
@gertjan2012: Of net als ik een ibiza sdi.
@gertjan2012: Haha, vermogen went gewoon, maar ik word net zo blij van een Classic Fiat 500 of Mini als een snelle sportcoupe hoor! Gaat meer dan alleen om vermogen.
Zelf bezit ik een 328i E46 uit 1998, zal rond de 200 en heel misschien 210pk aan zitten met andere inlaat en spaghettispruitstuk, 200cell katalysator, Eisenmann etc. Als ander inlaat spruitstuk (M54B30) erop komt gaat er ook nog een remap op. Auto gekocht op mijn 20ste en ben nu 22.
@jzaero: Gave bak, ik denk niet dat ik hoef te vragen of het bevalt, maar hoe zit het met je onderhoud?
Een Volvo S80 D5 uit ’03 met 160 pk’tjes onder de kap, maar dat is vooral omdat auto’s met minder vermogen de kar niet meekrijgen.
@dikdraak: als je wilt trekken heb je veel meer aan een ouderwetse acht klepper. Ik heb 136 pk en heb laatst nog een auto van 1500kg aan de trekstang gehad. Geen centje pijn hoor. 190 2.3 8v
35 jr en 230pk
Net 20 -> 231 pk uit een mercedes 500 se
@ibisss: dij
@ibisss: dik!
@ibisss: Heb jij ook een gucci petje?
@amgg: als je jaloers bent op zijn liefde voor auto’s mag je het ook gewoon zeggen hoor pfft
115 pk op 1200kg en 15 jaar oud. Komt prima mee met het verkeer. Meer pk zou leuk zijn, maar is niet echt nodig…
@EFB: oja, zelf ben ik 24 en student…
@EFB: Das een Golf 3 ;)
@littledevil9: Niet helemaal. Ik heb een ford focus station benzine uit ’99…
@EFB: Ow haha ik had een Golf 3 met dezelfde specs
@EFB: praktisch hetzelfde hier: 2001 Ford Focus 1.8 16v. Alleen dan de 5 deurs.
Komt prima mee met de rest van het verkeer, en niet dusdanig complex qua techniek dat ik er zelf niets meer aan kan repareren. Nog een paar jaartjes doorkachelen hoop ik.
313 pk onder 3 kappen… Onder een daarvan 150.
@benzinehoofd: Mijn leeftijd: 37
200 gecombineerd. (165 + 35 electro)
@steef2: Peugeot of citroen?
@steef2: peugeot 3008 hybrid 4?
184 en 270nm, kan het makkelijk chippen naar 230
@mierenneuker: GTD ?
@mierenneuker: Elke auto is makkelijk te chippen… maar laat je het ook doen? De mijne heeft nu 211PK en 240NM en hij kan in een uurtje gechipt worden naar 240pk en 270NM maar dat laat ik niet doen.
270pk
200pk V6 tot 8500tpm :)
@diehard: mx3?
@maseratizzzzzzzz:
MX-3 heb ik ooit gehad. Die heeft een V6 mey 136 pk. Een MX-6 heeft een groteren V6. Of anders een Ford Probe of een Peugeot 406 coupe ofzo. Kan van alles zijn :-)
@mynameisjeroen: deze rectie was voor iemand anders ;-)
@maseratizzzzzzzz: https://www.youtube.com/watch?v=CjRo5HSyQDw :)
@maseratizzzzzzzz: Lol die mini V6 haalt dat bij lange na niet.
@diehard: Mitsubishi FTO 2.0 V6 MIVEC?
@stefan1985: https://www.youtube.com/watch?v=CjRo5HSyQDw :)
@diehard: Overheen gelezen :)
Wat een heerlijk geluid!
@stefan1985: danku vriendelijk :)
25 jaar en 136Pk in een 2011 Ford Focus 2.0 Diesel.
18 jaar. 0 pk
Een kleine bescheiden 150 paartjes verdeeld over 6 stallen
Zaterdag een Ford Mondeo als prive auto gekocht. 2.0 140PK
Voor werk rijd ik de nieuwe 308 met 115PK goed genoeg voor een lesauto.
22 jaar oud 90 pk 1.6
33 jaar, 163pk (BMW 320d ED)
16 jaar, 1 BK (benenkracht)
@thijs_vangrinsven: dan heb je er 2 neem ik aan
Een “magere” 120pk op 683kg, het is tobben maar ik moet het er mee doen..
Leeftijd? laten we het maar op opa houden..
@tupperware: 120pk op minder dan 700kg is best goed te doen hoor. Wat rij je dan?
@074yasin:
Elise S1
@tupperware: op dat gewicht geen straf
@tupperware: toch een smart roadster? Ik dacht dat jij alleen een Lotus reed.. Nuf said
@tupperware: 120 pk op 175 kilo, dat is helemaal leuk kan ik je vertellen. Maargoed, in de auto helaas maar 105 pk.
Op dit moment 170 pk en 220 Nm. Hadden er van mij best wat meer mogen zijn, maar ik kon deze auto niet laten staan. De volgende auto (hopelijk over een jaar of 2) wordt er eentje met 280 pk en ruim 360 Nm in standaard vorm. Ik ben overigens 19 jaar “oud”.
@ej20g: lekker in de verzekering ;)
@thomasboot: mijn huidige auto staat niet op mijn naam. Wel heb ik een andere auto op mijn naam staan om toch no-claim op te bouwen. Over 2 jaar betaal ik (indien ik geen schade rij natuurlijk) bij mijn huidige verzekeraar nog geen 80 euro per maand WA voor mijn volgende auto. Aan de hoge kant, maar te doen.
185 pk heb ik
Voor mensen die een +250pk claimen te hebben geldt: pics or it didnt happen
@marikoelolo: uit n 2 liter TFSI is het niet heel moeilijk 250+ pk te halen
@Zjonnie: ja als je een 300pk golf R (ik noem maar wat) hebt zien we die graag
@marikoelolo: Nee, A3 uit 2007 met n 2.0 TFSI en JD chipped naar 277 pk
@Zjonnie: Dat is niet echt verstandig……..
Ook 1 liter olie er bij elke 3.000 km ???
@marikoelolo: 18 jr en 330 pk.
0
218 trappelende pktjes in de F30 325d heerlijke wagen!
22 jr. En 150pk
@littledevil9: En 330nm
27 jaar, en 277 pk/422 nm :-)
27 Jaar.
130PK 1.2 TCE Twingo Gordini 2012
Leeftijd 21 en 283 pk.
28 en 204 pk
50pk, 30 jaar, maar m’n auto 41 jaar, dus niet helemaal volgens het idee van het ‘onderzoek’ geloof ik :)
32 jaar, 313pk audi a6
150 trappelende Italiaanse paarden uit een heerlijke atmosferische 4 cilinder uit 2005 hier. De volgende gaat sowieso meer pk’s hebben. En ook meer cilinders als het even kan.
115 pk
41 pk jonguh!
Slechts 150, wel met turbo dus opzich sjouwt het nog wel aardig…
Een BMW 120d Limited sport edition , 177 pk maar na een krachtkuur bij Heinz 215 !
@haatto: En 19 jaar oud :)
@haatto: met eigen centen gekocht of papa’s auto?
@gop1: haha doet er niet toe, zolang hij er maar van geniet
@gop1: Maakt dat eigenlijk wat uit ? Ik geniet er elke seconde van, want hij rijdt heerlijk !!
19 jaar, 170 pk, leeg getrokken Bmw 323ti compact +- 1100 kilo
45 jaar, 600pk 2013 Camaro ZL1 met CAI (openluchtfilter)
@RobUSA: Sorry Convertible …totdat ze besluiten om een Challenger Hellcat Convertible te maken dan wil ik die (707 pk USA zal wel zo’n 725 NL pk’s zijn)
@RobUSA: haal je mooi het gemiddelde omhoog :)
@RobUSA: super dikke wagen!! En wss zit je qua prijsklasse hier vergelijkbaar met een golf gti ofzo… Mss moet ik ook emigreren!!
@Michiel1: Ja ik denk een Golf GTI idd maar dan moet je er niet teveel opties op nemen ! hahaha .
In NL zou die zo’n 220K kosten zelfde als de CTS-V coupe. (bron autovisie)
23y 210pk 1250kg
Ik ben 20, eigen auto kan ik niet betalen maar rol veel in de auto van me pa met 350 PK. Gelukkig is LPG goedkoop:)
< 30 jaar met 200 atmosferische peekaa's verdeeld over vier horizontaal liggende cilinders.
Wat mij betreft kan "alles" boven de 150pk gezien worden als extra luxe welke je eigenlijk niet nodig hebt, maar het leven net iets leuker/makkelijker maakt.
150
18, en rij met de avensis en aygo van mijn ouders. In de aygo is het qua power echt janken met de pet op, terwijl de avensis nog ‘redelijk’ wat kracht heeft. Maarja, ik ben dan ook nog geen pk monsters gewend dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Maar op de snelweg met de aygo is het lastig om in te halen. Krij hem dan ook bijna altijd plankgas met optrekken omdat ik anders niet meekom. Maarja, ik kan gratis rijden, dus ik mag eigenlijk niet klagen:) maar het zijn niet echt swaggerbakken.
25, Falabella
122, op 825kg. Al die obesitasbakken hebben ook meer pks nodig om vooruit te komen!
@embe: Peugeot 205 GTI?
0 hahahha maar mijn lesauto heeft er niet veel #kiario
@mathijsroda: het kan erger. Ik heb mijn lessen gedaan in een Polo Bluemotion. De definitie van traag en schokkerig kan ik je vertellen!
40j, 507pk
@crusader: m5 :)) ?
@TimD: nee M6 heb ik een keer gelezen in een reactie.
@jrmpower24: idd M6 individual, ruby black …net hetzelfde als de limited edition van Neiman Marcus maar dan coupe ipv cabrio: http://www.automotive.com/news/2007-bmw-m6-neiman-marcus-edition-sold-out-in-christmas-rush-352/
@jrmpower24: en ervoor 343pk, e46 m3 coupe, carbon black…spijt dat ik ‘m ooit verkocht heb!
@TimD: Of M6, of een Wiesmann, of een CLK63 BS, of een Continental GT V8, of….. Er zijn er echt heel veel met 507pk. Dat viel mij destijds al op. Volgens mij zijn er nog één of twee die exact zoveel pk hebben.
@phaeton: Dodge ram srt 10
@phaeton: En de C63 Edition 507!
Ik ben 25 en heb een auto met 135 pk. Maar aangezien dat een Fiat 500 Abarth is levert dat vermogen meer dan genoeg lol op :D
@toempf: Hallo Tom ;)
@fransananas: Hallo Frans!
1 mk, mensenkracht , op mn sparta van 6 jaar oud. fijn om student te zijn
@linealuna: Ben ik ook hoor best te combineren
120 pk op de wielen met 750 kg leeg gewicht en achterwiel aandrijving. Best leuk rijden hoor.
@Donstil:
Lol, dat heb ik ook en toch hebben wij niet dezelfde auto..
Mot die leeftijd er echt bij?
Nou oké dan, 46 lentes jong….
@jrk68: 29 :)
Smartje 451 turbo met andere afstelling in computer.
@Donstil:
452 met een waslijst aan motorische aanpassingen.
@jrk68: wat toevallig.. Tupperware ook
Jaguar XJR 4.0 Supercharged 370 pk – 550 Nm koppel! (27 jaar)
163 PK in een C200 Kompressor. Ik ben 26.
34 jaar en 125pk
580 onder de cabine en 170 onder de motorkap 30 jaar
En 485 ( 24j )
Naast PK’s zijn NM misschien nog wel belangrijker, en daarnaast is gewicht ook nog eens van belang.
156PK
186NM
1180KG
En ik ben 25 Jaar
143 pk (!!!) uit een ongeblazen 2.0 16v viercilinder.
Met wel 186 Newtonmeter!!
En dat alles op een auto van pakweg 1230 kg.
Ofwel de Hyundai i30 uit 2007.
*Technisch gezien niet in mijn bezit, maar rij er vaak in*
@scott5701: Leeftijd 17 jaar, auto is trouwens van mijn vader.
Ik verwacht 300+ reacties op dit topic.
29 en had een 745LI uit 2003 met 333pk, paar maanden geleden verkocht, momenteel eigenlijk geen pk’s :P maar ik ga toch weer voor een 745LI of als het kan een 760LI uit 2003/2004 met 445pk.
Beetje offtopic :
Een tip aan iedereen : als je een auto hebt waar je van houdt en er wordt gezegd doe em weg want dat is verstandig etc.
Doe dit niet :-/ Ik luisterde dom genoeg naar mijn familie.
En ik heb mijn les wel geleerd, een auto koop je naar mijn mening met je hart.
Dus spijt dat ik mijn 745LI heb verkocht maar met een beetje geluk heb ik er weer een in de zomer of een 760LI.
@house: Maar nu kan je in ieder geval brood kopen? Want dat kan een overweging zijn om bij een liefhebbersauto toch te zeggen “doe maar niet”.
20 jaar, 122 pk.
Fiesta Sport met een 1.6 met 120pk en slechts 945kg. Laatst 3 weken in een Dodge Journey met 283pk gereden, maar ik zou voor geen goud willen ruilen…
@henrie: welk jaar Fiesta? Ik heb een ’01 1.6 16v met ondertussen 115pk op 950kg.. Hoop er nog wat meer uit te kunnen persen
25 jr & 140 pk
165 pk zonder beademingshulp uit een 2.0 :)(tevens is er met de ecu gefrimield dus misschien nog wel meer ;)) wordt 170pk en 245 nm uit 2.5 6 in lijn over een weekje of 2 gok ik
@sjeppie156: ow en 19 jaar :)
220 pk, in een Superb 1.8 tsi gechipt door ABT.
Golf MK6 R 2.0
310 PK dmv JD chip
29 jaar, 177 pk
28 jaar en nu al een jaar of vier 180 pk
21 jaar en 68 bandenverslindende peekaa’s
18j en volgens de fabriek 285pk (Jaguar X308 met 4.0l V8). Volgens mij zijn er echter in 15 jaar al enkele paarden uit de stal ontsnapt. ;-)
@jwvd: Of….. nooit in gezeten ;) grapje
@jwvd: en dat op je 18e? Zal de verzekering er vrolijk van worden. Zoveel pk en geen schadevrije jaren.;) En de belastingsdienst doet ook goede zaken met jou!
@jwvd: Ik heb het voor de grap even na zitten kijken op independer en de belastingdienst. Als je WA verzekerd zonder extra’s ben bijna €100 per maand kwijt, de wegenbelasting bedraagt €1112. Dat houdt in dat je dus al bijna €2300 kwijt bent zonder een meter te hebben gereden. En je mag denk ik blij zijn als je 1 op 8 rijdt.
Vind het wel een hele prestatie dat je op je 18e al zo’n auto rijdt en kan onderhouden.!
@steef2: goedkoop is inderdaad anders, maar het is wel heel leuk. ik heb een eigen zaak en de auto valt nèt onder de youngtimerregeling, waardoor hij fiscaal best voordelig is (brandstof/onderhoud btw declareren en alle autokosten van winst aftrekken).
@jwvd: Dan heb je het goed voor elkaar.! En speel je mooi in op de regeling. ;)
44 jaar, 300pk op 850 kilo.
@smiley70:WooooW!!!
@smiley70: en wat mag dat zijn?
@w0o0dy: Opel Speedster supercharged.
@smiley70: houden!
@smiley70: Sooo, da’s oud ;)
@12Esc: maar jong van hart. En hoe zit het jouw pk’s in die badkuip van je?
@smiley70: zouden er zo’n 420 moeten zijn. Op 1100 kg. Als hij het doet tenminste. staat al weer twee maanden stil wachtend op onderdelen. En 367 pk in de ander, uit 0 cilinders.
Ik heb 1mk op de fiets
@supersim200: Paps is 48 en heeft een audi a6 3.0 tdi avant met 239pk en ook een Fiat 850 met 48 pk en Moeders is 45 en heeft een bmw 325i x drive coupe met 218 pk
22 jaar oud, Peugeot 107 met de standaard 68pk. Denk ik. Vorige eigenaar heeft er wel wat aan gesleuteld, maar heb hem (nog) niet op de rollerbank gehad.
@archibaldr: Hmm ga er dan maar vanuit dat er minder inzit ;)
@bofkont: Haha wie weet. Hij voelt wel pittiger aan dan de C1 van m’n schoonmoeder, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten. Het is in ieder geval genoeg om met het verkeer mee te komen. Als ik een keer wat meer geld heb komt er wel weer een sportiever bakkie.
24 jr. 105 pk op 1000 kg. Anders pak ik de motor 150 pk op 180 kg :)
@jehoofd3: plus je lichaamsgewicht ;)
@jehoofd3: GSXR-750?
@ramon: CBR 929RR Fireblade
300 knollen onder de (achter)klep.
@slak: en die liggen in een…?
@w0o0dy:
Porsche 996 Carrera?
@w0o0dy: in een 911 Turbo (oud gebakje)
24 jaar, 106 1.1i 60pk
Ik ben zelf 17, maar mijn vader rijdt een Mercedes S500 uit 1999 met 306 PK!
Goh: cilinder en pk’s. Leeftijd is staatsgeheim maar het eindigt op tig. :)
4 en 225 pk
5 en 285 pk
6 en 192 pk – die mag weg, te weinig powah :)
8 en 326 pk
@Wouter: Even denken…
Een S3/TT Quattro?
Een Volvo T5?
Een E36 325i/328i?
Een A8/Q7 diesel of Jag XJR?
Het is niet een kwestie van willen, het vermogen van instapmodellen is gewoon gestegen.
@piquet1986: idd, auto’s worden zwaarder vanwege veiligheidsmaatregels dus moet het vermogen ook opgekrikt worden voor vergelijkbare prestaties.
Subaru Legacy 3.0R
245 pk / 300 nm, helaas binnenkort de deur uit voor wat betaalbaarders
@4x4wheels: wat is er niet betaalbaar aan? Ik wil juist naar een Legacy toe waarschijnlijk…
19 en heb altijd te weinig vermogen.
163 pk. Renault motortje ongetuned.
“Slechts” 170pk.
@e1000bmw523i: ik ben overigens (bijna) 27.
19 en 109 PK onder de kap!
170pk, alfa guilietta 1.4 multi-air turbo
@fransananas: 185 pk uit een ongechipte 1.4 multi-air ;)
Ik heb minder dan 50 pk, maar dan wel in een tweewieler…
18, 109
26jr, 170pk alfa guilietta.
Al sinds 2005 heb ik slechts 150-160 pk onder mijn kont in de vorm van een hoogtoerig 2.0 Alfa blokje.
Bevalt nog steeds prima, en is meer dan voldoende power om in Nederland 95% van het standaard dagelijkse verkeer met gemak voor te blijven.
Maare vermogen is leuk, maar gewicht speelt ook mee. Een Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI houd ik makkelijk bij, maar een Audi Q3 RS is juist wel weer een klap sneller. :)
23 jaar met 100pk in m’n Mini One 1.4, gewicht 1030kg. Het gaat mijns inziens meer om pk/gewicht verhouding dan slechts veel vermogen. 150pk in een 5-serie van 1500kg komt net zo snel uit als mijn Mini, ik weet wel zeker dat ik meer lol heb ;)
31 jaar; Saab 93 2.0t 175pk, Saab cabriolet V6 170pk, bmw z3 coupe 2.8 193pk.
40 jaar een 116PK op 950KG… most fun for less money ! :)
@maurice_vandewaarsenburg: Mazda MX-5?
@maurice_vandewaarsenburg: dat is een Miataatje! Meer dan 116 pk heb je eigenlijk niet nodig. Een klasgenoot van me heeft er ook eentje. Mijn auto ligt aardig op de weg voor zijn formaat maar als ik van de Mazda in mijn eigen (overigens heerlijke!) auto stap voel je echt het verschil van 400 kilo en het verschil tussen voor- en achterwielaandrijving.
@ej20g: klopt… Mx-5… Heerlijke wegligging en toch best rap.. :)
@maurice_vandewaarsenburg: Ik dacht dat m’n MX-5 er 115 had? Heb ik een gratis extra PK??
@Jochempie: heb jij geen pk verhogende striping dan ?? ;)
@maurice_vandewaarsenburg: Ja heb ik! Nu je het zegt!! Damn ik dacht al, het voelt ook veel meer aan als 116 pk dan 115!
52 lentes en 210 pk/320Nm
@asmulders: Passat CC met ABT chip
40 jaar, 395 pk en 650 Nm, maar dan ook wel 2450 kg.
@john_plug: Ram 1500?
32 jaar en 280 pk (Leon Cupra)
19 jaar: Megane RS 225pk
21 jaar; 64pk/125nm. De enige echte SDI!
21 jaar, 67 pk / 49 kW
Maaarr.. Turbo powerrr :)
Audi a6 4.2 2005 mrt 335 pk is precies genoeg
@maseratifan92: uhhhh… Die heb ik dus ook. (Zie avatar). Zoveel zie je ze niet…
90, heerlijk dieselen met m’n DS3’tje. Voelt trouwens als veel meer
2012 saab 9-3 cabrio turbo gechipt naar 300pk en een 2013 chevrolet tahoe 355pk
Een pk’tje of 50 in de Healey, maar dat blok mist nog een paar vitale onderdelen dus die paardjes blijven voorlopig in de schuur staan…
Verder nog 120pk in de 307, maar die gebruik ik zelden tot nooit allemaal. Ben 21, maar rij het liefste als een oude lul, heerlijk.
15 jaar het zijn me ouders.. tahoe is ook wat aan gebeurt motorisch
240 atmo peekaas op ~1180kg.
Peekaas zijn niet alles, de manier waarop ze komen aandraven is voor mij minstens zo of zelfs belangrijker, kan zeker genieten van minder…
@Onehp:… en 36 herfsten
60pk in mn up(!)
Zelf 150 pk BMW 116i & 560 pk M5 F10 van mijn vader. Nog steeds het plan om het vermogen van de M5 op te schroeven naar ongeveer 650-700pk, enige tips voor betrouwbare bedrijven?!
@glennie: manhart?
@maseratizzzzzzzz: Die zien we zeker als optie. Al een keer mee mogen testen en het rijdt geweldig!
220 geloof ik. Volvo S80 2.5T.
Ik heb een fiets
313 (bmw 535d) van me pa
21 jaar, gechipte 120d uit 2004. 200pk, 440Nm…
@smotsholle: Verrassend veel, eigenlijk. Fijne powerband om vermogen als een schakelaar?
@jelmer: heerlijk. Lekker laag in toeren. Gebruik maken van Nm, geen pk’s.
26 Jaar met +-140pk op zon 1150kg. Een gechipte 2006 Ibiza 1.9TDI.
@Bio88: Idem hier maar dan in een polo
Slk r170 193 pk
@reggie-boy_rood: Ah lekker zelf ook een r170 230 kompressor gehad, heerlijke wagen.
Heb nu een R170 320.
Fiat bravo 1.4 t-jet 150pk (heb gelezen dat ze meestal +/- 160 pk hebben)
1070. (In 3 auto’s). Maar ik ben dan ook veruit de oudste autoblogger….
19 jaar, 64 pk…
170pk 6-in-lijn. Dan kan je de rest wel gokken :p
@FelixF: 320i
Bmw 335 met 310 pk kom je teminste van de plek af
22 jaar, 48 pk. Motorkap ontbreekt helaas, het blok zit gemonteerd op een buizenframe en zit tussen twee wielen in :)
18 jaar oud en volgens het boekje 40pk onder de motorkap, maar het blijft een Engelse auto dus het zal wel minder zijn.
@ibasdenboer: mini?
@edje: inderdaad! Wel een stage 1 pakket er op maar verwacht dan alsnog niet dat hij meer dan 40pk heeft…
@ibasdenboer: gaaf!! Heb er zelf ook 2 gehad! Een 1275 spi en een 1000tje
Ooit komt er weer eentje!
@ibasdenboer: Hoe trekt zo’n mini en hoe zit het met de kosten. Ik zit er over na te denken als 1e auto
@supersim200: Uhm, kijk eens op miniseven forum. Daar kan je veel van dit soort vragen vinden. Voor mij omdat ik een garage tot mij beschikking heb kan ik qua onderhoud (onderdelen zijn nog volop verkrijgbaar en dus ook niet duur) veel zelf doen. Wegen belasting is minimaal en die van mij loop ongeveer 1 op 12/13. Optrekken wilt hij zeker en op de snelweg kan je makkelijk met het verkeer meekomen.
21 jaar met een 75pk 1,6 Polo
Exact 27 jaar, vermogen bij benadering:
115 pk (2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon Exclusiva)
300 pk (1986 BMW E30 4.4 V8)
22 jaar, 121 pk en 320 nm, Mazda 6 Sportbreak met 2 liter CiTD van mn ouders
Had er eerst 170 maar nu heb ik er een met 100pk. meer dan genoeg eigenlijk…
M’n motor heeft trouwens wel bijna het dubbele aantal pk’s :p
33 jaar, E39 525i met 192 pk
20 jaar 17 pk
30 jaar en een Fiesta MK7 met 120pk.
Met het toegenomen gewicht van de afgelopen jaren is wat meer vermogen ook wel een beetje noodzaak.
Bijzonder om te zien dat bijna iedereen bijzonder veel PK’s bezit, ergens vermoed ik toch dat er een paar mensen zitten op te scheppen.
Maar goed, ik ben dus 32 en ik heb een BMW 318d Touring Corporate Lease High Executive, E91 met een schamele 136 pk.
Ik viel voor het prachtige interieur (beige leder, wortelnotenhout) en het panoramadak, maar mis nu wel wat pk’s dus ik denk er over om hem te laten chiptunen, mijn vorige 320d E46 had al 150pk uit dezelfde motor, dus iets extra moet nog wel kunnen. Bovendien was mijn vorige auto zuiniger.
Ook maf ja.
@stationcar: nieuwe milieu eisen gok ik?
Staan tegenwoordig speciaal afgesteld op die co2 etc. metingen op bepaalde toerentallen volgens mij. Van daar dat er door chippen veel te halen valt zowel qua verbruik als pk’s
@300zx6r:
Zeker waar, belachelijk!
Maar het vervelende is dat in een 318d behalve een afgeknepen chip ook een kleinere turbo zit, dus de motor chippen tot 180pk is geen probleem, maar ik vraag me af wat dat met mn arme turbootje doet… Nouja, ik denk er nog over.
@stationcar: Op autoblog zitten uiteraard meer autoliefhebers dan op viva.nl, dus dan is meer pk’s dan gemiddeld niet zo vreemd.
@smiley70:
Ik begrijp het, maar scroll de lijst even door dan zie je hoe verder naar beneden hoe meer PK’s iedereen opeens heeft, als ik het goed zie zijn we de 200pk grens inmiddels ver voorbij, iedereen heeft nu opeens een pktje of 300-400, als het niet 500 is. Natuurlijk zijn er mensen die dat hebben, zeker liefhebbers, maar ik geloof er niks van dat het er zoveel zijn.
Ik vind 578pk óók prachtig, ik zou het ook wel willen hebben, maar de vraag was wat je écht hebt, niet wat je in dromenland hebt.
@stationcar:
we zitten inmiddels over de 700pk!
Leuk! Een wedstrijdje verpissen, ik doe mee!
Ik heb een miljoenmiljard peekaas.
Wat heb ik gewonnen?
@Rob: een +1
@Rob: Die had ik ook, vanmorgen laten chippen. Toch nog 25pktjes gevonden. Too bad… Hand over the prize ;)
@E34M5Touring:
Tsss, chippen, das voor mietjes.
Ik injecteer mijn motorblok tegenwoordig met pure heroïne en onversneden cocaïne. Daar boek je resultaten mee. Moet nog ff de juiste dosering vinden, maar dan moet er toch echt een googol aan peekaas mogelijk zijn….
@Rob: Je zou is moeten kijken naar DPCPI (direct PCP injection). Angel Dust tuning schijnt daar enorme pk’s mee te halen :p
25 jaar 507Pk
@Mixpower: mmmmm klinkt lekker!
36 jaar, 120 pk, C4 1.6 VTI exclusive 68pk Kia Picanto
362pk/450Nm in een Ford Sierra uit 1992 :)
@werf76: Bijzonder! Weinig verstand van Sierra’s; wat is dit voor een?
@jelmer: cosworth
@Soulmaster: Klopt :)
http://smg.photobucket.com/user/wimwerf/media/normal_DSCN1332.jpg.html
@jelmer:Ik denk een RS Cosworth (Sapphire). DDie 2 liter blokken kun je relatief betrouwbaar tot 350-370pk kietelen. Als brandstofverbruik, olieverbruik en betrouwbaarheid minder belangrijk zijn, kun je er tot 550pk uit haleen bij BBR (British Brodie Racing) of GGR (Graham Goode Racing), absolute toppers. In Nederland kun je bij Bollen Racing terecht voor snelle Fords.
@gtwillem: *kuch verslik me in mn eten* Wouter Bollen? Pk’s tot het einde vd straat.
Nee sorry, Veel meer keus aan de andere kant vd Noordzee waar ze aan de verkeerde kant vd straat rijden :)
@werf76: Serieus? Een oud klas genoot van mij heeft een Escort Cossie gehad en die was bij hem in onderhoud en had 320 behoorlijke betrouwbare paardenkrachtenzonder grote problemen. Nu zou ik zelf Cosworth’s altijd in de UK laten onderhouden omdat ze er simpelweg veel meer ervaring mee hebben. In Nederland rijden er een paar rond, in Engeland zijn er veel meer liefhebbers van snelle Fords.
@gtwillem: Het zou kunnen dat er enkele zijn waar de motor langer heel blijft. Binnen de xrrs club heeft deze man geen goede reputatie (meer).
@werf76: Oh wauw mooi spul.
Zelf omgebouwd?
@reistje: Carrosserie is zelf verder standaard.
Motor intern is zelf standaard op versterkte kopbouten en koppakking na.
Buitenkant is grotere turbo, 4x grotere intercooler, grotere injectors, zwaardere klep op de turbo ivm hogere druk, 4 inch rvs uitlaat, andere software, zwaardere bobine met andere bougiekabels.
Voor de duurzaamheid beter koelsysteem en betere carterventilatie systeem.
Onderstel koni’s rondom met betere veren. Overal polybussen in de ophanging.
Motorsport velgen met 4 zuiger AP remmen.
http://smg.photobucket.com/user/wimwerf/media/cossie3.jpg.html
Voor de rest ziet hij er standaard uit. Een wolf in schaapskleren :)
52 jaar audi a8 4.2 tdi abt. 435 pk en 850nm
@Soulmaster: Wat een koppel, zal vast straatstenen regenen achter de auto :)
@werf76: komt wel redelijk van zijn plek als het moet.
Audi S5 354pk v8, 35 j
6L/170 523i E39
V8/390 mas coupe
Tja ik ben student en een auto kan ik niet bekostigen. Een motor overigens wel en die heeft 70 pk (op een drooggewicht van 170 kg)
150 duitse paardekracht 24 jaartjes jong
24 jaar. 68 hele pk’s. Driecilinder powerrrr!
Heb zelf geen auto als student maar mijn ouders zijn dik in de 50 en hebben laatst een nieuwe auto gekocht van 120pk, vorige auto had 95
20 jaar 107pk… op papier ik denk dat ik werkelijk eerder rond de 90 zit. Maar wel op 1000kg.
En op de moto 60pk.
@reistje: 21jaar trouwens…. (ik ben vandaag jarig)
Ongeveer 400..
@norge: Ohja, 46
@norge: nooit gedacht dat je zo oud was, Autoblogs grootste troll :D
is die 400PK uit de Hyundai? :)
@breakingpoint: Ook.
@norge: sommetjes tellen heus niet! wees nou eens specifiek Norge!
@breakingpoint: Hyundai=143, Volvo= 140, Caddy=105..en mijn grasmaaier zorgt voor de resterende peekaas.
@norge: die grasmaaier maakt het wel af ;D
@norge: Ben je zo oud? ;)
@norge: 400 jaar?46 pk? Ik zou denken dat je na 4 eeuwen wel wat snellers wenst.
OT: 252 en 23. De tweewieler telt niet mee, die heeft er wel 116!
Auto: 34 jaar. Zelf: 46 jaar. Motor: Ooit geleverd met 103 pk.
TDI’tje met standaard 130pk en na chippen zo een 170pk over de 4 wieltjes verspreid :) Inmiddels 28 jaar oud. Toen ik jonger was en nog geen dieseltjes nodig had was het meeste 265pk na chippen (Subaru Legacy 2.0 Turbo ’93).
371 pk, verdeeld over twee motorkappen:
Voor het snelle werk een 9-5 Aero met 240 pk met handbak en daarnaast een 9-3 cabrio met maar 131 pk en een automaat. Allebei de 15 jaar gepasseerd en net ingereden met kilometerstanden van om en nabij de 3 ton.
En beide bieden net zoveel rijplezier, zij het op een totaal andere manier.
32 jaar en zo’n 450 pk volgens de boekjes :)
130pk/340nm uit een 2003 1.9TDi hier. Ben zelf van 1983.
23jaar. 200pk in een auto die minder weegt dan het standaard gewicht van 1115kg.
op papier 560
25 jaar en heb denk ik nog wel 0,02pk in m’n blender zitten.
33 jaren jong en 286 pk(op papier) :-)
@e39540itouring: 286 op papier. Herkenbaar ik heb een 740i. 286 op papier, maar ca. 300 in praktijk. Daarnaast nog een 745 i e23 met 252pk
25 jaar en Had tot kort geleden een Twingo 1.2 uit 2008 met 58pk / 93nm op een gewicht van 900kg.
Sinds kort de beschikking over een whopping 85pk / 121nm uit een ongeblazen 1248 kubieke centimeter grote viercilinder.
Oftewel een Hyundai i10 1.2(5) uit 2012.
30 Jaar oud.
E91: 218pk
GH Impreza: 305pk
343 PK en 365NM.
Rara wat ben ik…
Oh.. en nog net 45
@aikon1694: M3 E46
Inderdaad niet de Wiesman en ook niet de Z4M
@aikon1694: E46 M3
@aikon1694: The one and only… De beste M3 ooit gemaakt? Of is het een Z4M?
@Jochempie: CSL :-)
@aikon1694: M3 :)
170pk, 32jaar
34 jaar, standaard 218pk, nu rond de 260-270pk
Daarnaast nog 116pk uit een 4cyl en 32pk uit een 1cyl, of tellen tweewielers niet??
102 pk 22 jaar . BMW E30 25 jaar oud 1100 kg
@cadrez: 129 pk, 24 jaar. BMW E34, bijna 25 jaar oud, 1405 kg
32, 163pk en 320nm
23 jaar oud en een Golf 7 1.4 TSI ACT met 140 PK’s. Lease uiteraard
24 jaar, Fiat Punto 1.2 benzine nieuw gekocht begin 2013, 69pk.
Ik wou zo goedkoop mogelijk aan een nieuwe B-segmenter geraken. Dan kom je automatisch bij de Punto uit en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ondertussen flink aan het sparen voor een nieuwe Alfa. Tenminste als ome Sergio die nieuwe modellen eindelijk lanceert.
60pk.
37 jaar en 251,7 pk (rollenbank)
22, 231 pk en 300nm
390pk
280 pk
18 jaartjes, nu een Alfa Romeo 159SW met n 2,2jts. Voor de zomer bij autodelta langs gebracht en nu 254pk :)
@jimyb: ah heerlijk man, autodelta een goed adres, compressor opgeschroefd dus.
Maar waarom niet voor een 147/156 GTA gegaan?? veel beter blok en veel beter geluid.
Maar voor de rest doe je goed voor een 18 jarige, toen moest ik het doen met een alfa 33 1.3 eerste serie ;)
23 jaar en met zwarte rookpluimen uit de uitlaat 150pk op de achterwielen.
22 jaar en 244pk, wel verdeeld over 3 voertuigen:
daily driver: Hyundai Accent 1.3 met 84 pk.
oldtimer: Mitsubishi Galant 1600 GLX met 75 pk, dat was origineel (fabrieksopgave) in 1983 zo, en is nog steeds ongeveer zo. Heeft op de testbank gestaan en is op 54kw (74pk) gemeten, maar wel met een koppel dat iets van 30% hoger lag dan de fabrieksopgave.
en een motorfiets: Kawasaki Ninja GPX600R (ZX600C) met 86 pk.
100PK…
Op 220kg ;)
En 180PK op 1305kg en 75pk op 805kg, maar daar rijd ik alleen in en zijn helaas niet van mij.
@RRenault: en 21 jaar btw.
18 jaar oud, 200pk, 280nm V8 1950kg ’73 Mercedes 350SE op LPG
33 jaar, 315pk/410nm RS2 en 231pk/300nm E46 330i Coupe beide origineel en onverprutst!
22 jaar, circa 175pk op 1201kg. Loopt prima haha.
115 diesel pk’s. En dat is eigenlijk wel voldoende, ook voor de Autobahn.
34 jaar 231 PK ML 350 CDI
@stevenpoal: en 540 nm
136 pk 28 jaar (S212 200 cdi)
Had hiervoor een s211 320 cdi, maar mis het vermogen eigenlijk totaal niet. Alleen het geluid van de V6 mis ik nog wel eens, het verbruik daarvan echter niet… 136 pk is gewoon genoeg voor mij..
39 jaar, 300 pk en 600 nm in de F11 535d. Daarnaast 280 pk en 320 NM in de Z3M Coupe (US version, gechipt) …
Alfa 4C op het verlanglijstje ….
19 jaar. 116 pk op 1050 kg
18 jaar oud en sinds een maandje een 200pk 280NM Mercedes 350 SE (1950kg) uit ’73. Eens iets anders dan de ’98 Twingo hiervoor :-)
@rob99 golf 3! Btw
17 winters oud, en binnekort de auto van mijn vader overnemen (226pk) komop raad maar…..
@maseratizzzzzzzz:
5 Fiat Panda’s?
@Rob: ST220!
@maseratizzzzzzzz: Deawoo Maseratizzzzzzzz?
154 pk op de kop af.
36 lentes jong.
22j en 265pk :)
1.3 Vw polo uit 1994, uitgerust met de uitlaat van een polo g40.
Standaard een heftige 55 pk en nu ongeveer 60 :D
Er ligt nog wel een berg leuke onderdelen klaar om er ongeveer 100 pk uit te halen
3,2 Kw en een gewicht van 110 kg. Luchtgekoeld natuurlijk;)… Nog een maandje endan wordt t 184 pk
Nou als het dan toch moet, zijn wel niet mijn eigen wagens maar heb nog geen noodzaak voor een eigen wagen. Misschien voor mijn afsluitende stage begin volgend jaar een renault clio model 2008 kopen, niet al te oud en zeker niet duur :). Na 5 jaar OV echt geen zin meer in die stinkende bussen/treinen, en dan zeiken ze dat niemand het OV neemt…
1. Hyundai Getz 1.1 68pk
2. Ford Escort station 1.4 75pk
Ohja 25 jaar, niet al te goed in keuzes wat opleidingen aangaat, maar volgende jaar dan ein-de-lijk een ing. diploma in handen :)
@frietjemet: meteen een correctie in de laatste zin: volgende = volgend
445, 367, 286 en 150 pk.
23 jaar, Amerikaanse ’98 Subaru Legacy met 165pk.
155 pk 370 nm diesel uit 2004 zelf 22 jaar oud en te betalen omdat ik in duitsland woon (ford mondeo)
Rijdt er iemand van autoblog een dikke lambo of Ferrari?
31 jaar… voor de zaak 408pk en privé 740pk…
@scooper:
Pics please, of je bent de grootste opschepper van de avond…
@stationcar: S500 4Matic facelift met 408pk en F12 met 740pk… allebei zijn ze gespot op autojunk…
@scooper:
Yeah right, whatever, er wordt zoveel gespot op autojunk.
Niet heel overtuigend dus, tof als het waar is maar het lijkt me sterk…
Vooralsnog ben ik geneigd je niet te geloven. Waarmee heb je al dat mooi verdiend dan? Of ben je toevallig Bob de Man?
http://www.autoblog.nl/nieuws/verslag-motoragent-vs-profvoetballer-met-kapsones-70609#post-70609
@stationcar: Gasten als jou kan nooit iemand overtuigen, elke foto welke ik ga uploaden gaat door jou vergezeld worden met de tekst “lekker makkelijk, ik kan ook zo in mijn buurman’s auto gaan zitten” o.i.d. ;) Geniet er vooral van jezelf een lekker gevoel te geven door anoniem vanachter je PC of phone anderen aan te spreken. Daarom ga ik ook niet mijn best doen… Ik weet tenminste tegen welk stuur ik vanavond aankijk…
Seat Ibiza FR 150pk + turbo. 23 jaartjes
236 pk corsa opc
37 jaar,
standaard 500pk met 1000nm, inmiddels laten tunen (vanwege het veelvuldig rijden met een vouwwagen) nu ruim 575pk met 1200nm, uit een tdi-tje.. staat te koop dus, liefhebbers?
@setique: Hehe, Q7 v12 TDI? :)
@werf76: Klopt!
170 pk uit een 4.5L V8, Mercedes-Benz 280 SE, blijft een juweel
19 jaar en 69 pk 1.6
220 pk en 340nm met quattro.
gekocht op me 21e en nu inmiddels 23. Jammer van de premie elke maand..
@themotto: en nog een kawa met 90 pk =)
Ik heb 410 pk onder mijn kap :)
18 jaar. 132 PK uit een Yaris 1.8 T-Sport uit 2007
184pk 495nm in gechipte transit
~215 pk op een oude getunede volvo 940 turbo Allebei gebruik ik ze op de Nürburgring
Golf GTD 225pk 460nm
33 jaar, 313pk / 650Nm
24 jaar oud en 2x34pk/83nm op de achterwieletjes, flat-4 :D en 1x143pk/200nm richting de achterwielen ;)
26jaar
Corolla KE70, 60pk, 830kg
Celica T16, 90pk, 1032kg
Corolla AE101, 160pk, 985kg
In 1999 had deze betrouwbare jap 109 pk, daar zullen er nu nog 20 van overgebleven zijn. Leeftijd 40 jaren jong
410 pk, Maserati Ghibli q4 s
Voorgaand 408 pk, Mercedes-Benz CLS 500.
Auto’s zijn beide gespot op autojunk :p
@aus407: Zo’n ghibli maakt de maserati een goed stuk betaalbaarder dan voorheen. En de rijbeleving is toch een stukje beter dan de doorsnee keuzes uit dat segment.
18j Golf 4 1.9 tdi 110pk
20j Alfa 147QV 1.9 jtdm 150pk
Momenteel 22j Astra 1.7 cdti eeeccooofleexxx 130pk
Hoe post je trouwens foto’s in een reactie met ipad iemand een idee? Lijkt me wel tof om er een foto bij te kunnen posten:)
@M5Power:
@Jochempie: Darn, werkt niet.
Haal alle “/” weg uit de volgende link:
@Jochempie: Darn, werkt nog steeds niet. Schijt. Vind het hier:
http://www.w3schools.com/tags/tag_img.asp
170 pk, BMW 120i (E81, 2008)
19 pk, BMW 600 (1958)
34 jaar, 110pk op 950kg. Clio initiale
29 pk, geit / eend
90 pk, Triumph Spitfire 1500
220 pk, Morgan +8
volgende auto met 218 pk komt eraan, waarschijnlijk een e28
@fanatic: = een echte petrolhead !
Golf 3 USA 2.0 8v van de 115 pk naar de 145 geholpen.
Polo coupe project auto.
Van 1.0 8v 32 pk naar 1.4 16v 125pk (ook standaard 100 maar help me motoren graag iets meer te geven) alles wel ongeblazen!!
Wauw wat een reacties ineens. Toch valt het verplasgehalte me alles mee. Ik sluit aan met 197pk uit een 2.0 zonder beademing. Een klein beetje kenner haalt hier wel een auto uit. Hiervoor dezelfde 225pk als @wouter maar dan met 265pk. Wie beide auto’s eruit weet te vissen krijg een lolly.
@marc94: Hmm.. Of Clio 3 RS (Brake horsepower) of Civic Type-R…
Die vorige? De TT dus?
31jr: 105pk (VW Caddy 1.9 TDI DSG lichte vracht) en 180pk (Opel Insignia Turbo, leasewagen)
De laatste personenwagen waar ik privé mee reed was een Audi A4 3.0 TDI met 232pk. In vergelijking daarmee is die Insignia een stuk schroot, zowel qua levensduur als qua rijgedrag. Maar een gekregen paard mag je niet in de bek kijken…
22j en 265pk :)
19 jaar, 109 pk, 1.6 diesel, sw
204 pk, 2.8 FSI V6 A6 (c7) Avant
30jr, 90pk mini. Ik mis mn 160pk delsol (geheel origineel) nog dagelijks! De mini bevalt me prima maar ik koop nooit weer een auto met minder dan 150pk.
@pinooooo: zondeeeee
Volgende maand 30 jaar, 240 pk benzine op 1220 kg, met de aandrijving op de juiste wielen ;) ( avatar is een oude foto ).
255pk en 303nm op gokweg 1100 kg
En dat worden er nog meer volgend jaar
http://i894.photobucket.com/albums/ac142/bvo-nl90/Swap%203s/Swap3s035_zps49270576.jpg
Ik had 54 pk en 102 nm in mn ’83 Audi 80 1.6D, turboloos uiteraard.
Toch vond ik m niet bizar traag,tmede door het leegewicht van 933kg.
Je moest natuurlijk wel een aanloopje nemen bij het invoegen, maar daar stond 1:20 tegenover als je eenmaal veilig op de snelweg zat. En dan kon je theoretisch 1360km ver…
Maar omdat ik op mn 21ste maar weer eens weer ging studeren heb ik ‘m weggedaan en wordt het binnenkort 15 pk op 80 kg…mn oude schakelbrommert.
21 jaar, 130 pk TDI. Hiervoor een geblazen 203 pk in een Alfa.
20 Jaar, 231 PK (Z4 3.0i)
Mijn MX-5 heeft er 116. Misschien een paar kwijtgeraakt hier en daar, maar misschien ook een paar erbij weer hier en daar. Dus ik hou het op 116.
En dan nog een leuke Jaguar XJ40 projectauto erbij met 250PK’tjes :) Die kostte 2 euro per PK. Niet slecht.
431 pk bmw M4, 275 pk jaguar XF
305 pk uit een 4,6 liter V8 (Ouder model Cadillac STS). Vlot genoeg, lekker geluid, maar met oog op de MRB, verzekering en het benzineverbruik niet echt m’n meest verstandige aankoop geweest als 20-jarige student zijnde.
@Edge: Ach verstandig, als je het kan betalen en je hebt het geld er voor over dan moet je dat zeker doen! Er zijn tegenwoordig nog maar weinig mensen die de auto met het hart kopen.
36jr en 390pk (340 standaard)
19, 75 pony’s uit 1,4 litertjes
23jr en 286pk BMW e38 740i. en 1915 kg… Komt aardig mee
35 jaar, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 182pk (origineel 150). Vorige auto’s BMW E34 M5 3.6 315pk en E30 325i 192pk (origineel 170).
19 jaar. Clk 230 met 193pk.
25 jaar, civicje 90 pk:(
77pk
duits ge-improteerde fiat punto 1,4 uit 2006
En, ik ben 20 (1e auto, sinds 3 weken
25 jr. 235 pk 500 nm bmw 530d msport 2008
43 jr. 560pk (waarvan, 400 meestal ongebruikt…)
22 jaar, 1625 kilo en 309 kw (420 pk) Audi rs4
2 auto’s (werk in het buitenland); 385pk uit mijn Chrysler 300C (in NL) en 192 uit m’n E39 528i.
Ben 23.
114 en 230, en nee de 1e is geen leasebak. Raad maar.
Ik heb een polo gti 9n3 2008.
Standaard 150, heb hem laten chippen naar 210 pk.
Nu is het echt een heerlijke auto om me te rijden!
19 jaar en 211Pk uit een 1.6 supercharged, ik mag zeker niet klagen!
@bollegek: mini :-)
Belgische bedrijfsdiesel met 160 pk / 360 Nm / 43 jaar. Nodig ook, cabrio’s zijn net wat zwaarder. Mocht best wat meer zijn, maar een gegeven paard…
Een opel Monza met 140 pk
32 jaar, 333pk
18 jaar en 143 pk op de achterwielen
@yorick: Toyoya mr2?
@bollegek: 320d?
@bollegek: bmw 318ci
28 jr. 238 pk 300nm turbo 1060 kg helle fijne combi
Toyota mr2 160 Pk’s & 1100 Kg. Niks te klagen.
307: 109pk
Corsa: 75pk
Clio: 105pk
Bij elkaar dus bijna 300 pk!
25 jaar oud en ik heb een Mercedes 190 met 136pk uit ’92, een Mercedes 200 serie met 109 pk uit ’82 en met de andere voer/vaartuigen erbij ben ik goed voor 487 pk met een gemiddelde leeftijd van 50 jaar oud
Standaard 150pk/320 nm, maar dat zal nu rond 200pk en 400nm kunnen zitten denk
19 jaar, 60pk 1.3 kadett
42 jaar, 300pk 420Nm op 85% ethanol, begrenst vanwege de automaat.
32 en 286
@itest: en 580 nm
Ik ben 23, en rijd een 207 SW uit 2007 met 120 pk. Heerlijke auto!
18 jaar
193pk Bmw Z3 2.8
136pk Audi 100 5E
20 jr, 75 pk maar er moet snel een andere komen
Starlet Glanza 140 pk op 950 kg
146 pk en 177 nM auto is van 96 dus 18 jaar oud
27 met voorlopig maar 143pk…. Al geluk kan ik wekelijks eens meerijden met iemand met 305pk (SL350). Volgende auto minder opties en meer pk’s
38 jaar, 135 pk in 870 kg :-) uit een 1.3 rara
@dotternetta: starlet p8 ?
1001 PK 20 jr oud
21 jaar en sinds kort bezitter van een Golf R32 met 250 pk
A200 : 156pk
X3 : 184pk
Discovery 1 : 115pk (24jaar geleden)
BMW 320i Touring met 170 pk en een heerlijk soepele 6 in lijn
329 oerdegelijke paarden in S60 T6.
Het leven begint pas met 300 pk…
@scorer: patrouillewagen
Ram 1500 2014 met een 5.7 hemi met diablo chip en k&n luchtfilter standaar 401 pk nu 453 pk en binnen kort een supercharger die levert zo’n 135 pk extra
33 jaar, 231 pk en de andere 160 pk (op 850 kg)
19 jaar, 75 pk renault kangoo. Is zat voor het gebakje
258 pk op vierwielaandrijving.
’12 BMW 530XD Individual.
22 jaar.
26 jaar en een Golf 6 2.0TDI met ABT chip en 170pk
225 pk en 495 Nm dieselpower op 1450 kg Volvo V50 D5
27, 370pk
@widodh: uit hoeveel cilinders? ;)
481pk in een 2001 Nissan Silvia met Skyline motor.
En 143pk in de 2008 BMW 3 Serie (E91)
Ca. 50 pk uit een Renault 5 Automatique
Ik ben van ’78, automobile van ’82.
@gogo1978:
Vertroetel dat ding wel he !
’t is de eerste van de zgn Super Mini’s
En ’t heeft karakter en persoonlijkheid. !
150 peekaa’s in een volvo 480 Turbo.. Ben 17 lentes ( project voor als ik 18 ben )
90pk, 101pk en 340pk.
@azenomei: 32 jaar alweer.
BMW F30 330d beetje gekieteld tot 310pk en 650Nm. Leeftijd 34 jaar.
Pm’s boeien mij eigenlijk minder, ik heb in het terrein meer aan koppel.
Maar goed, 33jaar (zaterdag red) en standaard 137pk en 300mm, gechipped door Alive naar ongeveer 160 en een boel meer koppel bij lager toerental.
@sketcher: gvd autocorrect, nu 3x terug veranderd naar PK’s en nog niet goed.
Zielepoten !
Een echte petrolhead hoeft er slechts 12 te hebben, dat maakt de weg en de reis weer spannend …….
Filmpje ! (de moeite waard overigens )
https://www.youtube.com/watch?v=76ktMcCDZvk
@desjonnies: Zeker.
Daar heb ik mijn fietsen voor, mooi contrast, anders wordt je gelijk welke auto snel gewoon…
20 jaar, student en redelijk gezegend met een 1 cilinder 49,9cc blokje onder de kont met hooguit 3 pk’s en blauw kenteken. Tip; het is geen taxi.
Allang blij dat ik een eigen appartement in de stad heb, naar mijn idee toch wat meer aan op dit moment.
50 jaar, 338pk met 580Nm aan de wielen op de rollerbank. BMW E82
275 pk en 800 nm koppel.
Audi A6 3.0 tdi
Leeftijd 32 jaar
24 jaar, 238 pk, 380 nm. C70 2.5T Rica chip
45 p k, ben 23 jaar. Auto is 46 geworden.
32: 75 pk en 370 pk
25 jaar, 163 pk uit een 525D.
30 jaar: 260pk en 380nm uit een mazda 3 mps.
@brambeer: Lekker. dat is een ondergewaardeerde auto die ik best wel zou willen hebben
200 paardjes, Mk5 GTI
24 jaar, 215pk, Alfa 156 V6 (motorisch aangepast, standaard 192 pk).
75pk Toyota Starlet
18 jaar
@remon_kuiper: Starlets zijn geniaal.
29 jaar, 340pk (Impreza uit 1999) en 90pk (Clio estate)
37 jaar en 290 geschipte dieselpaardjes uit de E91 330d. Althans, die zou hij moeten hebben, maar met inmiddels 272.000 op de teller zullen er best wat ontsnapt zijn. Verder zitten er 207 pk’s in de X350 XJ 2.7 d en 290 in de mk1 XK8 convertible. De 136 ongeblazen paardjes van de Saab 900 ng cabrio zullen ook niet meer met z’n allen zijn vrees ik. En mijn 1972 kever 1302 karmann cabrio doet het niet. Die heeft dus geen paarden. Maar ik heb de handjes vrij om die komende winter eens op te gaan knappen.
36jaar, laatste rollenbanksessie was 246 pk (krukas) of 212 pk aan de wielen.
Caterham Super seven, ongeveer 500kg
of dagelijks 68pk Ford Fiesta TDCi, 1160kg
45 jaar, ik verdien 250k bruto per jaar en mijn vriendin is 23, en model bij Victoria’s Secrets…
Wat een bullshit!
@bennyweisz:
Dat is inderdaad bullshit. Voor 250k bruto per jaar is er geen model van Victoria Secret die naar je om wil kijken.
@bennyweisz: Ik verdien 100miljoenmiljard, de baas geeft het alleen niet.
@jrsmoke: Als je een baas hebt, dan kun je daar uberhaupt naar fluiten. :P
Zelf 25 jaar oud, evenals de auto met af fabriek 211 atmosferische paarden onder de kap. Zullen er wellicht een paar zijn gesneuveld, al valt dat bij het merk te betwijfelen gezien vele rollenbank resultaten.
Oh ja… en nog 60pk onder een kapje uit 2013…
@jagofiel En 75 pk’s zijn meer dan genoeg om de gemiddelde eco-bak eruit te trekken bij het stoplicht
@remon_kuiper: Klopt! :)
43j, 540pk
26 jaar, 170 pk (Renault Clio Mk2 Ph2 2.0 Sport).
BMW e9 3.0csi 1972 met m90 blok= 218pk / BMW e30 325e 1986=129pk
36 en 385
305+ een beetje (Ford Mustang V8) 9 jaar.
Heerlijk!
27 jaar, 258 pk
Bmw 530i 2006
22 jaar, 150pk en een magere 190nm koppel :(
Lexus IS200. Zalige wagen.
Ben 25 jaar
911SC: 204pk
912: 90 pk (woohoee)
244 Turbo project: 250/300 pk (met vergelijkbare setups, geen rollenbankuitdraai)
VW Kever ’66: 95 pk
Fiesta: 54pk (woohoee)
29 Jaar, 150pk en 320Nm.
Mijn Alfa 33 heeft 88 pk en ben zelf 20 jaar.
@Nico94: Gave auto, wilde vroeger altijd een 33 hebben (liefst de 1,5 QV natuurlijk)
@okmer:
Ja die wil ik ook wel!
@Nico94: Als je op je 20e een Alfa 33 rijdt ben je een echte petrolhead. Respect.
Veertig jaar en een Octavia II RS met (JD gechipped) 245pk en (veel lekkerder) 350Nm koppel. Het went snel, maar blijft genieten!
26 jaar, 69 pk uit een ’91-er 1.6 Golf II
270pk op 1350kg 37jr.
35 jaar
180 pk
1010 kg
Clio RS Cup
118 pk
1330 kg
Alfa 156 SW jtd
220 pk uit een 3.0 V6 hangend in een Alfa Romeo 166. Ben 23 jaar.
@varln1991: mooie auto
32jaar
143 PK
2001 Citroën Saxo 1.6 16V (900kg)
20 jaar, 340 PK 2011 Audi RS3
@Diesel52: Van pa neem ik aan?
39 jaar oud
5 cylinder met 239 pk
6 cylinder met 200 pk.
Overigens beide pre-2003. En ja, beide zijn *kuch* turbo *kuch*
Leeftijd 2x de helft
5 cylinder met 380 pk en > 500 Nm
155 pk 208 nm en 21 jaar. Als eerste auto snel zat.
18 jaar, 132 PK in een Yaris 1.8 T-Sport uit 2007
V6 met 192 pk uit ’98. Had liever een achterbank gehad die neerklapbaar kon.
BMW 325 touring 2009. Gechipt naar 232. Helaas hebben we em net verkocht wegens een emigratie naar Curaçao. Wel een mooie 2002 mustang v6 gezien daar. Die het maar zo kan worden ;D
381 pk. Zie naam.
“Ashame” Mam’s Fiat Seicento SX! 900cc whopping 39pk!
Studerend 20 jarig geval..
25 jaar, 90 pk (fiesta “09 1.6 tdci)
184pk en 380nm (F11) en overweeg M Performance Power pakket
Ik ben 28 en tot begin dit jaar had ik altijd 200+ benzine pk’s in verschillende auto’s. Nu heb ik een BMW 320d (e46) en nu zit ik precies op die 150 pk, wat meer dan voldoende is. Het koppel compenseert het verlies in vermogen.
Daarnaast ook nog een Up! met 60pk. En ook daarin kom ik eigenlijk nooit wat tekort. Al rijden we met die auto toch vooral de kortere afstanden.
Tuurlijk, ik zou graag 250+ pk willen hebben, maar rij-eigenschappen vind ik veel belangrijker geworden dan het vermogen.
26 jaar -> 200 pk
285pk, 27 jaar
41 jaar en 184pk
21J Porsche Boxster 204 pk.
25 jaar, 305pk, Megane 3 RS
36, 214 pk (Lexus IS300 SportCross).
47 jaartjes, geen midlife crisis, 340 pk in een 300c touring awd. Ik geniet tegenwoordig van het comfort, kan toch nergens serieus doorrijden.
44 jaar en 280 pk (Nissan 350z)
163pk uit een 8-jaar oude E91 BMW 320d Touring. Zelf 3x zo oud als de auto. Mag meer zijn maar ik doe teveel km’s en de benzine rekening komt anders wat te duur uit
38 jaar en 333pk. Elke dag weer een feest om in te rijden :)
@jurgh: 545i?
21 jaar –> 170 pk uit een e30 (m20blok)
@jemoederopnfiets: had e30 323i 150pk, radio eruit, raam open en brullen :-)
193 pk, bmw 328 (e46), handbak. Niet de meest goedkope daily net 450 km per week maar ik rijd auto met mn hart
@Jaapie: Ah heerlijk zelf 3 maal die motor gehade in een E46, 2x een sedan en 1x een coupe. Is je vanos al eens gereviseerd, ga je echt merken minder verbruik en betere trekkracht.
http://www.vanosrepair.nl/
29 jaar, 265pk (V6) (Audi A5 3.2FSI)
@OverSoft: Overigens toen ik 28 was gekocht.
Vanaf mijn 20ste een Alfa 156 1.9JTD gechipped met 130pk (Massimo bij Squadra tuning). Verkocht, baal er nog van.
Vanaf mijn 23ste een BMW 530d (E60) gechipped met 260pk (swirlflaps opgegeten, motor dood, was productiefout, BMW zei: jammer dan)
@OverSoft: bekend probleem die swirlflaps, preventief verwijderen is het beste.
@bofkont: Yup, i know. Helaas niet gedaan, poef in eens op 5 cylinders.
Zat een dikke kras in de zijwand van een van de cylinders. Was het helaas niet waard om te fixen (was wel meer mis mee: turbo die aan het gaan was, airco die niet meer lekker was, etc…).
@OverSoft: Zonde man:(
Trouwens 156 JTD heb ik nog gehad , heerlijke wagen.
Kleur: azzurro nuvola,uniek kleurtje.
@bofkont: Was een super fijn bakkie! Echt een kart, ik had een sedan in het Grigio Chiaro Metalic (zilver). Heb er in de Alpen en de Ardennen nog veel lol mee gehad, vooral dankzij het royale koppel wat het bakkie had met z’n relatief laag gewicht.
Fototje: http://thuis.oversoft.nl/pics/2006/Alfa%20Romeo%20156/03042007114.jpg
Net even zijn kenteken gechecked, en volgens Zomoto rijdt hij nog steeds rond.
Ach jongens toch wedstrijdje pik meten hier boven?? ;)
240PK uit een door ATL Motorsport getunede BMW E61 525D uit 2007. 31 jaar. En @Bofkont; ook dat wedstrijdje wil je niet met me aangaan :-).
@Maarten123: Ach tegen zo’n zwaar slagschip durf ik dat wel aan met mijn gebakje ;)
19 jaar en 284 PK uit m’n ’00 Jaguar S-Type 4.0 V8.
@kalesnor: Engelse pk’s hey, je weet wat ze daar over zeggen ;)
@bofkont: Dat is zo, maar deze zit echt wel rond de 275-280 pk hoor.
@kalesnor: Klopt heerlijke wagen man! zat wat te ouwehoeren.
313 pk Audi a6 biturbo
@daans: Ah dat is een heerlijk blok !! :):)
@bofkont: =S5 niet? Fantastische GT btw
@tombe: Ja hoor de S5 is ook een geweldenaar, maar hoezo?
@bofkont: hoezo fantastische GT die S5?
Kon in Duitsland met de cabrio de limiter tikken. Ongelooflijke grip met Quattro, lane-assist, radar cruise, er wordt echt voor je gezorgd. B&O klonk zelfs goed aan +200.
Ik miste enkel het speelse van een BMW, wat kilo’s minder en een akropovic, verder de perfecte GT.
@tombe: Nogmaals hoezo?? waar stel ik dat de S5 een GT is??
@bofkont: seriously? Een GT, of ook continent cruisers genaamd, gooi je vol, rij je snel en comfortabel naar Spanje & stap je uitgerust uit.
DB9, 6-series, SL, continental GT, Maserati grancoupé, Jag, enz.
Clarkson zal bvb geen M3, 911, E-type of lambo nemen voor zijn challenges tegen de TGV of vliegtuig, alhoewel hij ooit een SLR, SLS of berlinetta nam. Betwistbaar natuurlijk. Neem ik die S5 wel, zelfs door de sneeuw kom ik aan!
@tombe: Nogmaals weet niet waar je het over hebt???
Ik het het nergens over een S5!! denk dat je met iemand anders in de war bent.
Overigens een heerlijke wagen die S5, heb in het verleden een S3 gehad.
Ben 20. 1.6 TDCI gechipt naar 143pk
340 nm, 140 pk/103 kw op 1905 kilo. Volgende word 204 of 215 pk op minder kilo’s.
Leeftijd is 20
@jrsmoke: 1905kg! Wat is dat!?
@tombe: crafter oid?
@sajmun @tombe
2012 VW T5GP dubbele cab lang
Hij is snel geoeg hoor :)
@jrsmoke: Unimog?
138 PK, 190Nm op 1127kg :) Komt prima vooruit!
27 jr. en rijd een Audi A3 2.0 TFSI met 276 pk / 410 Nm (JD Engineering stage 2)
Bmw 335i e92, performance pakket + turbo-mod + chip = 386pk :-)
@burnout: merk je echt het verschil? Ook in onderhoud?
19 jaar, 90pk en 142NM uit een 22 jaar oude 1.8
Heb twee auto’s, samen goed voor 538 pk.
121PK en 152Nm op 1035kg, 23 jaar. In z’n toeren trekt die aardig door maar mis wel wat koppel onderin. Suzuki Baleno wagon 1.8 GTX. Auto waar ik momenteel naar aan het kijken ben heeft of 163PK en 240Nm op 1405kg(C200 Kompressor uit 2005) of 150PK en 340Nm op 1460kg (C220 CDI uit 2005). Wat zou jullie keus zijn?
165pk, 187kw, 1365kg uit een 7 jaar oude Subaru Legacy Touring Wagon.
30, 116pk 950kg Panda 100HP met chip, CAI en Catback
@TheVeenmeister: Mooi spul! Een van de handvol auto’s die mijn broer en ik beide mooi en leuk vinden. Staat gewoon mooi op de wielen. Zou best is aan de gang willen gaan met zo’n ding. Kijken wat je uit die motor kunt halen. Zou een toffe sleeper zijn denk ik.
@E34M5Touring: Hahah ja inderdaad. Heb ik nu al. Vragen regelmatig of er een turbomotor in ligt. Grote probleem met het standaard blok is de inlaat. Die is relatief klein. Dat heb ik opgelost door een CAI te plaatsen. Tweede probleem is het kunstof inlaatspruitstuk. Wordt een prijzige bedoening om dat te vervangen. In racetrim is het blokje op te peppen tot rond de 145pk. Goedkoper is het om een platgereden Abarth Punto of een Alfa Mito op de kop te tikken als donor. De T-Jet begint bij 155pk of 180 voor de Punto esseesse. En kunnen makkelijk over de 200pk heen gaan. Remmerij en onderstel moeten dan uiteraard wel aangepast worden. En je behoud de 6-bak ipv een 5-bak die in de Abarth 500 ligt.
Seat Ibiza SDI 68pk
E39 520i touring 170pk
23 jaar.
190pk Clio II RS Ph3
37jr +/-270 pk 380nm 1360kg
20 jaar, 69pk uit een 1.1L 4 cilinder, Hyundai i10
36j 2013 Berlingo 1.6HDI 75pk witte klusmobiel, gechipt naar 105pk/180Nm (PowerPlus Anderlecht)
Vmax 170 maar dankzij 1100kg byebye TDI 136 :-)
231 pk, 3 liter V6 Diesel Nissan Navara, +-550 pk 1.3 wankel turbo RX7 (in opbouw)
Een Kia Rio uit 2006 met 110 PK en 256NM koppel. Uit een 1.5 turbo met intercooler. K ben 19 jaar oud en heb m net 3 maanden.
280pk, 350z uit 2003!!
22 jaar, 280pk, 350z.
met mijn 25 jaar heb ik een bejaarde volvo 360 2.0i met (ooit) 118 PK en een iets minder klassieke audi A3 1.6 met 101 pk
1000 PK Juke R
Auto 1: W140 300SE 231pk
Auto 2: W212 350CGI 292pk
Auto 3: Jag XJR (X308) 363pk
Wat nou downsizing…
@aj26sc: XJR = klasse
29
4 lijn – 130pk
5 lijn – 170pk
6 lijn – 150pk
46 jr.
129 pk (6 in lijn)
61 pk (3 cyl)
145 pk uit een 1.9 tdi. 18 jaar oud.
Nu 20 jaar en 94 pk op 900 kilo, Check hier het bewijs: 94 pkhttp://www.autoweek.nl/video/3713/op-rollenbank-opel-corsa-gsi
http://www.autoweek.nl/video/3713/op-rollenbank-opel-corsa-gsi
41 jaar, 416 pk (gecombineerd), 590 Nm
140pk vanuit een atmosferische 1.800cc 16-klepper, gekatapulteerd naar de achterwielen. Niet supersnel, wel superfun.
19 jaar, 70cc Gilera Runner. Telt dat?
18 jaar,
Mijn T3 doka: 130pk 2.0 8v uit een golf 3
mijn kever: beschieden 60pk 774kg 1600tje
23 jaar, zo’n 306pk in een duitse cabrio ;)
23 jaar, 231pk (BMW 530i M54B30) en… 24pk voor mijn Fiat 126 0,7l. Overigens op mijn 20ste al een 220pk sterke Fiat Coupé 20v turbo gehad.
En allejezus… bijna 600 reacties al!
@rd1991: jaja het topic pik meten is erg hot ;)
38 Jaar, 1 motorkap 400 Pk 500Nm standard specificaties BMW E39 M5. Wagen kwam hier ook voorbij tijdens het stoeptegelincident, inmiddels weer een stoeptegel lichter :D
PK’s en Nm’s heb je nooit genoeg……….
22 jaar 210pk 300nm 6 stampertjes.
34 jaar,
306pk (BMW 540i)
285pk (XC60 T6)
40pk (Mini 1000 Mayfair)
23 jaar, 258pk
23 jaar fiat punto mk2 uit 2002.
1.2 16v met 80 pk.
25 jaar S40 2.0 136 pk uit 2000
36 jaar, en 160 pk uit 2012
34 jaar. Smurfe blauwe Subaru Impreza WRX 2004
Gewrapte zwarte Gazelle met 28″ alu velgen incl. 28″ remschijven.
2 pk en 1,32Nm bij 20 RPM.
In de ochtend na een bord V Power Muesli kom ik op 3 PK.
Als ik m laat chipsen met Lays Paprika en een Spaghetti spruitjes stuk dan kan ik 5 PK behalen
AC schnitzel vet gebakken spoilerset en IJsenman uitlaat is ie helemaal af maar ik vind het wel prima zo.
46 jaar, 394 pk :) en 2.190 kilo :(
170 pk. Seat Leon FR.
36 jaar 185 ps 400nm
Tot voor kort 301 pk / 619 NM, nu weer terug naar 245 pk / 560 NM….
20 jaar 170PK mercedes c220 CDI uit 2008 met mooi amg pakketje
47 en 400, ook al zo’n E39 M5. Mooi hoor.
44 jaar en 270 pk (Alfa Romeo GT3.2) en 430 pk (Maserati 4200GT)
23 jaar, 30.000 pk in me garage. Op de PS2..
27 jaar, woonachtig in CH
313pk / 650Nm – 2013 Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
315pk / 360Nm – 2013 Porsche Boxster S (981)
204pk / 235Nm – 1975 Alfa Romeo Montreal (momenteel in NL voor restauratiewerkzaamheden)
Sjezus, hier komen pk´s voorbij, daar kom ik nog niet aan als ik ze optel!!
Smart Cabrio = 60 pk (0.6)
Alfa Romeo Mito = 80 pk (1.3jtd) *lease
= opgeteld 140 pk :S
maar ik ben pas 23, dus ik heb nog effes…
BTW, ik heb m’n ogen uitgekeken tijdens het doorlezen van de reacties. Ongeloofelijk wat sommigen van jullie rijden. Daar gaat m’n autohart sneller van kloppen :D
Mijn pa 200 met z’n s40 t4 :)
Bijna 18 en 106 pk uit een C30
24 jaar en 130pk uit een 1747cc
23 jr – Een Peugeot 206 1.4 hdi met 70pk, 150Nm.
Een fiets met een slag in het achterwiel….
Sinds enkele dagen…
34 jaar en 150PK
Seat Leon ST FR 2.0 TDI
24 jaar – 196 pk onder de BMW
Zelf geen auto —> 18 jaar. Maar thuis hebben we iets roods staan met vier ringen, 100 pk en een gewicht van 899 kg. Daarnaast nog iets blauws met een S,115 pk en een gewicht van 1600 kg. Rarara, over welke twee snelheidsmonsters heb ik het?
Een hele mooie Gazelle fiets, ook lekket
7 jaar oud, 272 PK, 3,5 V6. 3x raden.
109
84 pk Hyundai Excel 1.3.. zullen een paar weggelopen zijn maar ach voor een 1e auto prima
1,6 tdci 75 pk
2.5 6cil 170 pk
zelf 31 jaar
1.8 uit 2002 met 116pk
5.7 uit 1998 met 344pk
184 trappelende paardjes in mijn c 200 coupe .
22 jaar, 125 pk in mijn Audi a4 en 280 pk in mijn 350z
45 jaar, 385 duracel-paardjes