







Slechts een maand in bezit van zijn huidige eigenaar, die blijkbaar nog niet helemaal gewend was aan het surplus aan vermogen.
Wat er zich precies in de straten van de Hongaaarse hoofdstad Budapest heeft afgespeeld, is niet helemaal duidelijk. Was de eigenaar overmoedig, onder invloed of was hij afgeleid door een tegemoetkomende Lada Samara? Volgens een Tsjechische website zou de eigenaar de grip van koude banden hebben overschat en het gaspedaal iets te diep hebben ingedrukt.
Wat er ook precies aan voorafging, het eindresultaat is danzij de foto’s pijnlijk duidelijk. De Ferrari LaFerrari (u weet wel, de langzaamste van de drie) heeft zich in een aantal geparkeerde auto’s geboord, waarbij met name de rechter voorzijde het moest ontgelden. De eigenaar -bruin leren jasje, sigaar tussen de lippen- heeft de auto vrij snel afgedekt met de originele afdekhoes om zo verdere afgang te voorkomen. Helaas, het kwaad is al geschied.
Volgens de geruchten gaat het om de enige Slowaakse LaFerrari, die pas een maand in bezit is van de huidige eigenaar. Wie hij is, is niet helemaal duidelijk. Sommige zeggen dat het een Slowaak is, anderen beweren dat het een Italiaan is die de auto om belastingtechnische reden op Slowaaks kenteken heeft staan. Hoe het ook zij, de man op de foto’s komt overeen met de man die nauwelijks een maand geleden de LaFerrari in ontvangst nam (laatste foto in de gallery).
Was de eigenaar al lid van een select gezelschap LaFerrari-eigenaren, nu behoort hij tot een nog selecter -maar ongetwijfeld nog uitdijend- gezelschap van LaFerrari-crashers. Dat begon in 2013, toen een vrachtwagenchauffeur de achterkant van Maranello’s mooiste een klein kusje gaf, iets meer dan een half jaar later gevolgd door een niet al te heftige frontale botsing tussen een Golf en een LaFerrari, waarbij de schade aan het carbon koetswerk behoorlijk was. De grootste schlemiel is toch wel een Aziatische dude met hippe gympen, die een LaFerrari helemaal naar de puinpoeier reed. Zo ernstig is dit ongeluk gelukkig niet, al zal de schade in euro’s gemeten aanzienlijk zijn.
Met dank aan Chris en Dennis voor de tips!
Zo zonde weer?
Snel het Ferrari-doek eromheen, stel je voor dat er nog meer krasjes opkomen.
Och ff miljoentje er tegenaan gooien en hij kan weer stoer doen. Iig tot de volgende klapper
Ach het is maar blik….eh herstel carbon.
Waarom gaat het vergaren van veel geld niet gelijk op met het groeien van het verstand?
@kobus1967: Ik denk dat de beste man juist zijn geld heeft verdient met het hebben van verstand. Een foutje maken doen we allemaal.
@viezefreddyw: je hebt waarschijnlijk gelijk! Moet natuurlijk ipv verstand rijvaardigheid zijn?
Wist niet dat er rijke Hongaren waren?
@ghost:
goulash-boeren
@ghost: Even het artikel lezen, schatje.
@RickB: aha gelezen, rijke Slowaken zijn er ook niet. Italië? Dat is dat land in de EU dat na Griekenland ook faillissement aan gaat vragen?
Prachtig , deze man steunt de Slowaakse economie met een staatsbudget aan reparaties..
Ach ja, uiteindelijk is het maar een auto.
“Ravage” valt toch wel mee, beetje wat herstel rechtsvoor kan gebeuren.
Er was er toch ook een gecrashd in frankrijk?
Kan zeker gewoon een Hongaar zijn. Bijna iedereen met een eigen bedrijf in Hongarije heeft ook op papier een vestiging in Slowakije voor maar één reden: goedkoop auto rijden
Teveel geld in de rechter broekzak maakt de rechter voet ook te zwaar
Gelukkig was dat ding al lelijk.
Gun het die man van harte dat hij die LaFerrari kon kopen maar kom op zeg als je de kracht niet kan handelen moet je het ook niet doen…
@thimochand: das balen. Ik kon een dikke twingo kopen. Raakte een paaltje omdat ik de lengte van de neus verkeerd inschat en voila: ik ben twingo onwaardig?
Tsssk.
*twingo is fictief voorbeeld. Typen bekend bij redactie.
@postzegel: nee die LaFerrari is naar mijn mening een ander geval omdat het een gelimiteerde oplage is. Sorry voor je twingo…
@thimochand: Elke auto is gelimiteerd in oplage toch?
Het zijn en blijven wel auto’s he? Kom op. Die dingen worden gemaakt om mee te rijden..
@postzegel: ja maar als je niet kan rijden.
@postzegel: Ben het anders wel eens met de PK opmerking. Het zou eigenlijk verplicht moeten zijn om een speciale cursus te volgen om een auto met veel PK te mogen rijden. Net zoiets als dat een beginnende motorrijder geen zware motor mag besturen. Een jonge bestuurder moet voor een auto met veel PK’s ook een verhoogde risico verzekering afsluiten om dezelfde reden.
Neemt niet weg overigens dat Ferrari kopers deze cursus in Maranello wel krijgen aangeboden.
Zulk soort wagens worden ook nooit afgeschreven tijdens een heerlijke rit over een prachtige bergpas hé. Maar altijd door stoer doen in een drukke stad…..
Dan heb je goeddepest in Boedapest…
oorzaak onbekend en toevallig een aanrijdinkie met een LaFer.. . wat mij het meest stoorde is de kleur van zn broek op de laatste foto….
Wat vloekt ie zeg met de kleur van de auto….
Zo, die mag weer 3 maanden terug naar Italië voor reparatie.
Zo erg jammer dat dit soort auto’s allemaal bij mensen komen die ze niet zouden moeten mogen hebben. De meeste fikken af, of komen ‘om’ bij veel te hoge snelheden of veel te achterlijke capriolen op de binnenstad.
Als zo’n ding nou crasht op een circuit met 200+, soi… maar dit geeft maar weer aan dat mensen hun geld niet verdienen met hersenen maar met afpersen, politiek, onderdrukking en pepernoten…
ojee, nu worden pepernoten ook vast verboten door de VN.
@schuimbekje3: Wat een vooroordelen heb jij zeg! Hoe kom je allemaal aan die flauwekul verhalen? Of betreft het je oom ofzo? Hou ff op zeg!
@schuimbekje3: man man man… Ben je nu klaar met iedereen over een kam heen scheren? Fijn.
Slowaaks kenteken? Ik zie helemaal geen kenteken op die koets….
Zo zie je maar weer: die filmpjes met supercars op circuits ten spijt, ze worden daar zga niet eens gereden. Dus of een 918 sneller is ja of nee boeit ook niet.
De man heeft zijn fortuin in elk geval niet in de mode verdiend.
Extreem snel ding en spiksplinter nieuw -> suprize dat het kapot is.