




De zevenzits Volkswagen Tiguan is (bijna) hier
Bijna, want eigenlijk kijk je hier naar de Volkswagen Tiguan L. Wij vonden deze auto op het web, het is vrijwel dezelfde auto als de aankomende Tiguan Allspace, maar dan voor de Chinese markt. Grootste verschil is het aantal zitplaatsen. Aangezien het krijgen van veel kinderen in China nog steeds niet bon ton is, komt de extra lengte volledig ten gunste van de achterpassagiers en de bagageruimte.
Kijken we en profile, dan zien we niet alleen een flink langer achterportier dan bij de reguliere Tiguan (rijtest), maar ook een bredere D-stijl. Het op deze manier groter maken van de auto is weliswaar iets duurder dan enkel de deur of het achterste gedeelte langer maken, maar zorgt er ook voor dat de proporties beter in orde blijven én de instap naar de achterste zitrij iets gemakkelijk wordt.
Hoe die derde zitrij er precies uit komt te zien blijft dus nog even ongewis, maar een blik op het interieur van de Skoda Kodiaq (rijtest) biedt uitkomst. Deze staat op hetzelfde platform en deelt veel techniek met de Tiguan. Dikke kans dat de achterbanken van de Skoda ook hun weg gaan vinden naar de Volkswagen.
Van zo’n seksloze kar raak je spontaan impotent. Dus die extra zitplaatsen zijn dan ook niet meer nodig.
@trustmeiamanengineer: Op zich is het idee dat je de auto aanschaft nadat de vierde al op komst is.
@trustmeiamanengineer: Echter is een bezoekje aam de dokter een betere optie als niet meer of helemaal geen kinder wens hebt. Want een knoop in je zak laten zetten zit meestal in je basispakket van je zorgverzekering. Dus kost het enkel je eigen risico. Stuk goedkoper dan dit hok aan te schaffen voor de zelfde rede toch?
Is toch gewoon eenbSkoda Kodiaq met VW logo’s en neusje?
@w0o0dy: het plaatwerk is niet uitwisselbaar, maar bijvoorbeeld de deurpanelen aan de binnekant wel, zo lijkt het. Ook de achterbank lijkt krek eender, dus ga er vanuit dat de onderste foto (van het Kodiaq-interier) nauwelijks zal afwijken van het Allspace-interieur inderdaad.
@dizono: het stukje bij de achterste zijruit niet idd maar de deuren kun je denk ik gewoon overzetten…
@w0o0dy: nee, bij een Kodiaq zitten de portiergrepen onder de vouw, in plaats van erop.
In china met die korte beentjes. Voor ons gezin is het wel handig, met een gemiddelde lengte van 1.92 van 4 personen…
@peug206: met 4 personen van 1.92 is het maar idd behelpen in een 206’je
@asmulders: daarom hebben we een Vel Satis als gezinsauto :-)
Nou Thijs, hier nog zo eentje die je wensen zou kunnen vervullen. Maar ik zou lekker gaan kijken voor een fraaie R-klasse.
@viezefreddyw: Die R63 AMG die laatst hier voorbijkwam. Leuke optie toch? Heb je wel de pre-facelift versie met Toyota Corolla kikkeroog koplampen
@123bat: Auto’s die enkel op speciaal verzoek worden gebouwd.. +1
@123bat: Klopt, het advies van afgelopen zaterdag inderdaad. Ik vind het zeker een leuke optie en ik zou er dan ook zeker voor kiezen. En het hoeft niet eens een 63AMG te zijn, een R300 is voldoende voor Thijs denk ik. DEZE bijvoorbeeld.
@viezefreddyw: Ja, een R300 is zonder meer de betere optie. Fraai exemplaar! En da’s veel auto voor die prijs.
@123bat: Dat is zeker veel auto voor deze prijs, en nog een vrij recente ook. Zoals al eerder aangegeven, zwaar onderschatte auto.
Zo te zien meer een 5+2 dan een 7 zitter. Maar als je veel kinderen hebt is dat natuurlijk geen probleem. De volgende stap is een busje. Dan kan je al je pubers prima meenemen.
Nou prima auto toch? Ik zie de Tiguan nou steeds vaker rijden en het ziet er gewoon goed uit. Zonder opties ietwat saai, maar met R-line opsmuk ziet er zeker strak uit.
Wat je een scoop noemt, maar oke.
Is dit ook weer zo’n zevenzits waar de laatste twee stoeltjes door de sales afdeling zijn bedacht?
Onhandige stoeltjes voor mensen zonder benen, op een plek vol in de kreukelzone ipv beschermd binnen de kooi. Nee dank u.
Wel even bepalen wie je minst favoriete kinderen zijn. Dan kunnen die mooi in de kreukelzone sectie achterin zitten. >:-)
ik vind het smakeloos vinden hoe volkswagen design kenmerken van bmw blijft overnemen. eerst de angel eyes, en de kenmerkende schouderlijn. sinds kort ook de hofmeisterknik op de passat en kijk nu eens naar de raamomlijsting aan de c-stijl. bij de gewone is het net de x5, bij de grotere de x3.
@uselessblogger: En ze bieden nu ook 19″ velgen aan bij Volkswagen, schandalig!
@jrsmoke: neen daar gaat het niet over. de zaken die ik opnoem zijn designkenmerken die altijd al bij bmw zijn geweest.
@uselessblogger: zolang ze geen neusgaten gaan monteren en hoog en laag beweren dat het nieren zijn is het wel in orde. Immers de vorm van de 1 serie met de typische dikke C stijl is ook van de Golf gejat.
@uselessblogger: maar dat zou betekenen dat ze dit dan bij andere merken helemaal niet mogen gebruiken?
@uselessblogger: Bekijk het van de zonnige kant.
Eerst zeek iedereen dat VW’s de hele tijd op hun voorganger leken. Gaan ze voor de verandering eens op andere auto’s lijken is het weer niet goed
Op de laatste zitrij passen alleen Chinezen.
Dus die Chinese Tiguan L was toch ook voor hier bedoeld. Nieuws was dus eigenlijk al een week oud. Volkswagen bree er alleen een andere fiets van, maar beter laat dan nooit.
R pakketje erop… doe mij d’r maar één… rij ik rond als een baas met m’n 3 kids…