
De BMW 3 Serie Coupé gaat voortaan als 4 Serie door het leven. Ten opzichte van zijn coupévoorganger groeide de buitenmaten, maar met de huidige 3 Serie sedan zijn er weinig verschillen. We hebben inmiddels een prijslijst doorgekregen; voor nét geen 41 mille heb je er een.
De auto is standaard uitgerust met 17-inch wielen, Xenon-lichtunits, en opties als adaptieve LED-koplampen, een Head-up display alsook rijhulpsystemen en dat infotainmentsysteem (BMW ConnectedDrive) komen tegen een meerprijs. De lijst begint bij €40.950 voor de 420i en momenteel is de 435d met xDrive het prijzigst: €68.000. Voor een 3 Serie met twee deuren en een gepimpte badge…
BMW zegt trouwens dat de prijzen amper zijn gestegen ten opzichte van zijn voorganger, de 3 Serie Coupé. Maar een 420i stoot 30 gram CO2 minder uit. Eén gram kost tot 140 gram 125 euro aan BPM. Daarna zelfs 148 euro. Oftewel, die CO2-winst verdwijnt in een portemonnee met BMW-logo.
Prijzen BMW 4 Serie Coupé
- BMW 420i Coupé €40.950
- BMW 428i Coupé €47.950
- BMW 435i Coupé €61.000
- BMW 420d Coupé €46.950
- BMW 430dA Coupé €62.000
- BMW 435dA xDrive Coupé €68.000
Dan de prijzen van die tegenhanger uit Ingolstadt. In zijn huidige vorm sinds 2011 op de markt, maar opeens weer actueel dankzij de concurrent uit München.
Prijzen Audi A5
- A5 Coupé 1.8 TFSI €39.760
- A5 Coupé 2.0 TFSI €47.010
- A5 Coupé 2.0 TFSI 211pk quattro €51.510
- A5 Coupé 3.0 TFSI quattro €62.130
- A5 Coupé 2.0 TDIe €44.300
- A5 Coupé 3.0 TDI €52.380
Gaan we voor het Audi-design van Walter de’Silva, of de aflopende daklijn van BMW? Wählen!
BMW 4.28i? Yes, please!!
@yomamma:
Nigga please. M4 !!!
435xd yes please
Audi a5, vind die 4 serie niks. Als de keuze was met de 3 serie coupe (e92 volgensmij) dan zou ik wel voor de BMW kiezen.
ik denk 3.0 tdi. maar de bmw en audi zijn allebei erg mooi is moeilijk kiezen.
Audi ..
is al een 4 jaar op de markt ofzo ..
maar nog steeds het toonbeeld van een sjieke coupe ..
kies em dan ook 100% voor de looks ..
Met een 420i neem ik wel genoegen, gewoon als reis auto voldoet die prima.
Voor het echt snelle werk pak ik wel iets dat meer hardcore is.
@jrk68: Klopt, veel auto’s zouden hem zelfs niet bij kunnen houden.
Makkelijke keus, de A5 loopt gewoon al te lang mee. Doe mij maar een 435i.
@kraakensmaak: te lang? Zo oud is ie toch niet.
Ik zou voor een 4 serie gaan. Sterk design, achterwielaangedreven en nieuwer.
Bimmer vs Audi,
mooie looks, prima afwerking,Betrouwbaar en RWD, vs tja
Duidelijk de bimmer dus!
De foto’s zijn van de S5, ik denk dat je beter de foto’s van de normale A5 kan doen.
@oskaar7: foto’s zijn niet van een s5..
@lambo4all: Jawel, de foto’s onderaan het artikel hè ;)
@oskaar7: ooh die wel ja! Dacht dat je de foto bovenaan bedoelde!
@lambo4all: Haha, oke!
Sowieso 4-er reihe alleen jammer van de 3-er reihe koplampen.
@v12biturbo: wat was een reihe ook al weer? Vergeten :$
@ronaldddvos: gewoon ‘serie’… Of zoals de Belgen zeggen: Reeks :-)
@ronaldddvos: wat keesje zegt :p
Voor mij de A5 Coupé 3.0 TFSI quattro!
Ik vind de 4 Serie maar niks, doe mij maar de A5.
als je naar de prijzen kijkt, en de pakketten en opties niet meeneemt heb je meer power voor geld bij BMW dan bij Audi….
428 heeft meer vermogen dan de 2.0 tfsi terwijl ze bijna hetzelfde kosten …
@arashrsf: Het scheelt ongeveer 3.500 euro. Vind ik toch een fors prijsverschil.
Voor mij een 428i bitte. Hoewel ik moet zeggen dat ik nog niet weg ben van de nieuwe 4. Teveel GT-invloeden.
@berlinetta: ik zie toch echter 940 euro verschil …. 428 vs 2.0 tfsi, allebei in de 47k
@arashrsf: Ah ja ik kijk naar quattro. Voorwielaandrijving is voor Fiat Panda’s.
Moeilijk, beide wagens spreken mij niet echt aan. Ik denk de BMW, omwille van het sportievere weggedrag en het mooier interieur.
A5, Nieuwe Bmw is een mooie wagen alleen dat nieuwe front van hun is erg jammer
De BMW, niet mijn merk maar de mooiere auto (de A5 is geen echte Audi, niet elegant genoeg, met die rare zwieper in de torpedo lijn) en veel couranter.
@mashell: een audi elegant…? dan maken ze de laatste jaren volgens mij geen audi’s meer bij vag..
@lambo4all: in zekere zin is dat ook zo, Audi’s zijn agressief geworden. Maar de vorige Audi coupe was zo ontzettend mooi.
Ik ben heel tevreden van de A5, maar als ik nu zou moeten kiezen dan zou het de BMW worden. De 4 is veel mooier dan de facelift A5. En voor de variatie.
Ik vind onze A5 toch nog steeds mooier dan de facelift met die A4 neus.
Ik zou liever voor een Peugeot RCZ of een Hyundai Genesis Coupé (na de facelift) gaan, ipv de geijkte Duitse modellen.
@fit4fun: +1 voor de RCZ.
Wat een wijze auto is dat!!!!
Bmw 435i zou ik kiezen… de a5 ben ik echt beu gezien!
Uiteraard de 3. Het vorige model A5 vind ik nog steeds heel erg gaaf, het huidige model is een saai, anoniem apparaat.
@m550d: nee. Het is een 4 serie.
Voor mij de BMW. De Audi heeft mij nooit zo aangesproken en sinds die lelijke koplampen erop zitten is het helemaal gedaan. Als Mercedes ook mee deed was de C-Klasse Coupé de winnaar.
@ej20g:
Dat ben ik met je eens, helaas geeft een vergelijking met de C coupé niet zoveel controverse. Gevolg daarvan zijn weer minder hits en dat is weer slecht voor de reclame inkomsten….
@jrk68: He he, eindelijk iemand die het ook inziet.. Is hetzelfde als wat AB wil met discussies over VAG. Meer reacties, meer hits, meer bezoeken. AB weer blij. Bijna net zo erg als dat doorlinken naar die andere sites van hen, waar de petrolhead niet op zit te wachten..
@camber24: en jij doet er aan mee.. Dus
@ej20g: eindelijk iemand die de C-coupé vernoemt! Véél eleganter dan deze 2.
@ronin1130: de C klasse coupe heeft geen ramen zonder stijlen, dat hoort eigenlijk wel op een klassieke coupe. Mercedes kan dat niet doen want dan concurreert de C coupe teveel met de E coupe die technisch niet wezenlijk verschilt maar wel een leukere marge levert.
BMW, gewoon, omdat ’t een BMW is.
Doe mij maar gewoon een C coupe!
De 4 serie, ongetwijfeld. De 328i volstaat wel, Cobaltblau graag.
4-serie uiteraard.
RS5 jummie
Geef mij maar de 435i. Helemaaal blij!
De 4 serie vind ik minder mooi dan de E92 3 serie. Dus Audi ??
Echt niet.. Kijk hoe saai die is naast die 4 serie… Altijd maar hetzelfde grille met een paar gaten links en rechts. En dat bij elke model. Op een gegeven moment raak je er naar uitgekeken.
Ik ga voor die ene die er niet tussen staat..
A5 3.0 TDI
En doe er maar zo’n S-Line pakketje op en vadsige velgen.
En hoewel de A5 eigenlijk al sinds 2007 op de markt is (op een facelift na), wint ‘ie het wat mij betreft ruimschoots van deze 4-serie.. Laatstgenoemde is voor een BMW trouwens niet eens heel lelijk..
De lijn van de A5 is zonder twijfel sportiever. Maar met die gefacelifte neus lijkt hij langs voor te hard op een A4 wat ik een hele saaie auto vind. De afwerking bij Audi is sowieso beter als bij BMW en Benz. Dat heeft een kennis van mij gezegd die op het hoofdkwartier van Benz werkt. Bmw heeft standaard dan wel meer power en de optieprijzen zijn bij beide schandalig. Voor mij toch de A5 maar dan het vorige model met de mooiere neus!
Ik sla even over. Je moet bij deze modellen teveel uitleggen:
Nee, het is geen a4/3-serie, nee, hij rijdt geen 1 op 20, zoals beloofd, ja, de instapper is vlot genoeg, ja de optielijst is lang en kost meer dan de inrichting van mijn huis
Ik heb laatst gereden in een Audi A5 2.7 TDI en dat reed echt geweldig. Alleen toen ik hem in de configurator uitkoos zoals ik hem wilde hebben kwam ik op bijna 95.000 euro.
@gop1: je moet tijdens het samenstellen van een auto ook minimalistische muziek draaien, vooral geen “I want it all” van Queen.
Audi A5:-D
De 420xdA wordt denk ik de vervanger voor m’n c-klasse dus dan kies ik uiteraard voor de 4 :)
Ik ga lekker niet zeggen waar ik voor zou kiezen.
4 Serie.
Bmw 435i met M-sportpakket!
Uit deze 2 is het lastig kiezen. Voordeel van de twijfel qua design gaat dan toch naar de A5. Maar liever heb ik toch de C-klasse coupé. Zeker in combinatie met het AMG-pakket is dat ook een vreselijk mooie auto.
Je zegt heads-up ipv head up
Geef mij maar een 435d, die ze direct naar de chipboer mogen sturen.
@Jantje_555: direct remappen, is nog genoeg uit te halen, heb al 535d’s gezien tegen de 400pk bijna.
Het is of de i phone 4 of de 5, in dit geval de BMW dus, anders loop je uit de pas.
En dat mag natuurlijk niet gebeuren, stel je voor….
@stirling: echt wel niet…als je nu nog een iphone koopt ben je echt niet meer innovatief bezig. Wil je mee zijn, koop je Android, wil je wat “anders” koop je Windows Phone, wil je zoals blondjes met hun chiwawa en MINI Cabrio, ja…dan koop je iphone!
Vind de BMW lelijk, vooral de voorkant. Waaraan hebben ze gedacht bij die voorbumper? Net een platbekvis!! Begrijp überhaupt al die heisa op Autoblog om BMW’s niet. BMW heeft zeker het grootste aandeel aan topics op AB, zeker hoofdsponsor?
Doe mij maar dan maar de Audi, puur om de uitstraling.
@fapfap: Dat zijn airholes. Daar gaan ze sneller van. Casper en Hobbes hadden die ook al zitten in hun Transmogrifier / kartonnen doos. De gelijkenis is overigens treffend: ze zijn beide even elegant.
Die bmw had zoveel mooier kunnen zijn zonder die -” Stop in elke mondhoek een vinger en trek ze dan naar buiten”- bumper. Schijnt beter te zijn qua looks met het m-pakket
435i pleaseeee!
Die Audi alleen met quattro, anders de BMW.
Precies wat de wereld nodig heeft. Nog meer geld klopperij.
Ik vind de 4-serie erg tegenvallen. Audi A5 begint op leeftijd te raken (al is ie nog steeds mooi). Beetje flauw, maar zou geen van beiden kiezen..
Audi!!! De beamer is een Namaak A5
@chabar: En in welk opzicht is het een ‘Namaak’ A5?
A5
moeilijk moeilijk…
Mag je ook gewoon kiezen voor een 420i High Executive met wat opties:D
Makkie. Mercedes E350 Coupé.
@chabar,
Wat voor een’ beamer’ heb jij thuis? Een Dell,Acer of een Philips misschien?
On topic; mijn keuze: BMW.