
Durf toch eens te dromen man.
Terwijl de emotie van je scherm druipt, zijn wij benieuwd welke van deze twee Italiaanse beauties je liever mee zou nemen voor een dagje gumwerk. Naar alle details (en dan met name de prijs) van de Giulia QV is het vooralsnog even gissen, maar al vanaf dag 1 was bekend dat deze ‘Ringridder over 510 pk en 600 Nm gaat beschikken, uit een biturbo V6.
In de andere hoek de 156 GTA waarvan je de cijfers als het goed is kunt dromen. Een tot 3.2 liter opgeboorde V6, goed voor 250 pk en 300 Nm. Daarmee is de 156 bijna precies de helft minder krachtig dan zijn moderne evenknie, maar daar staat tegenover dat het oudje een tijdloos knappe kar is. Van de Giulia QV moet dat nog maar blijken.
Vertel op, ga je voor looks (en die Busso V6) of gaat het je meer om de pk’s? Als je de Giulia QV gewoon de mooiere auto vindt, mag dat natuurlijk ook. Geen probleem.
Wie gaat t doen..
Ik wacht op de eerste reactie “159” ;)
@posthumus: 159. Zo, dat ook weer gehad
@scottishcarspotter2000: Ik snap de running gag. Maar wanneer Is dat begonnen eigenlijk?
@redneckdarian: ik meen met @gtwillem die het altijd onderaan zijn uitgebreide lijstje suggesties zette
@scottishcarspotter2000: Klopt. Het was niet eens expres. Toevallig was de 159 telkens een goed alternatief. Uiteindelijk is het een eigen leven gaan leiden ;-)
Toch de 156 denk ik
Allebei natuurlijk. Die 210pk Diesel in Giulia en een 156 GTA Sportwagon ernaast.
Absoluut de 156 pareltje.
@pomoek: zeker waar, dit was weer eens een echte alfa, jammer genoeg zonder boxer motor (redelijk snel onderstuurd) maar zeker een parel, zijn tijd ver vooruit qua design en fijne motorisering voor ieder wat wils.
@pomoek: Eens maar mis dan toch wel de rwd
Nu nog de 156 maar vraag het me straks nog eens als de sportwagon is gepresenteerd van de giulia! De156 is wel echt heel goed
QV! 510 pk op de achterbandjes en alfa badge, wat wil je nog meer!
@allesmetturbo: Het design van de 156.
@kapitein: zou stiekem wel een coole engine swap zijn
Ik neem ze allebei! QV van maandag tot vrijdag, de GTA voor in het weekend
Giulia QV!
Geen van beide. Heb liever deze:
http://images.car.bauercdn.com/upload/7520/images/1040×585/159ti_1.jpg?mode=pad
@viezefreddyw: Prachtig tijdloos design.
@viezefreddyw: 159 sedan in TI uitvoering. Zou ze snel geen mooiere weten en dan tel ik de QPs en Ghibli’s nog mee ook.
@alfablog:
De Giulia met 159TI ombouw en de motor afwerking als de GTA dus geen plastic maar een mooi kleppen deksel met Alfa Romeo in rode letters en chromen lucht in laten.
Die 159 in TI trim is het aller mooiste wat er te koop is in dat segment er is geen wagen die betaalbaar is die dit evenaart, niks kan in z’n schaduw staan als het gaat om het uiterlijk. Eenzaam aan de top en zwaar onder gewaardeerd.
De 159 met 1750TBI in TI uitvoering is dan ook zeer waarde vast die dingen zijn niet voor de prijsjes te vinden waar de overige 159’s voor staan.
Ik hem mij 156 GTA vorige maand verkocht….voor een 159 SW!
@veloce: Arme knul! :(
@Jochempie: Als ik de goede persoon voor me heb heeft hij nog een hele mooie Giulia in de garage staan, dus heel veel medelijden hoeven we niet te hebben ;)
@motoragent: dat klopt. :-) De Giulia gaat nooit weg, dus hoe jammer het ook is van de GTA, ik vermaak me wel met dat oudje. Voordeel van zo’n logge 159 is wel dat de Giulia voor je gevoel echt zo’n vedergewichtje is. Je kunt daar ook heerlijk mee gooien en smijten, haaks de rotondes over enzo. Probeer dat maar eens met een 159!
@veloce: Vanmiddag voor het eerst in een 159 gereden. Nou is het zeker geen licht gewicht, maar uit alle reviews e.d. had ik het idee dat ik in een soort elegant ontworpen tank zou stappen. Dat viel me alleszins mee, ik vond het echt een fijne auto. Stuurt goed, schakelt fijn, voelt solide en dan uiteraard nog het design.. Staat nu zeker op mijn verlanglijstje!
Giulia QV natuurlijk.. Niet zo’n moeilijke keuze
maar wat een prachtkar was/is de GTA. Was mijn 4e Busso en absoluut de.meest gave auto die ik ooit heb gereden. Helaas door een veranderende situatie (verdriedubbeling van kilometers + een kinderwagen) was een 159 (wel een witte 1750TBi met Ti-pakket) een wijzer besluit. Ga hier zeker spijt van hebben!
@veloce: Gefeliciteerd met je aankoop! Met de 159 heb je een pracht van een auto aangeschaft en met het blok en Ti-pakket klinkt het erg goed.
@viezefreddyw: thanks! Wal een totaal andere auto. De mijne is ook nog onder handen genomen door Squadra-tuning, dus nu 235pk/380Nm. Op snelheid is hij zelfs vlotter dan de GTA, maar die GTA is zo ontzettend veel leuker. Die is scherper, lichtvoetiger en geeft veel meer prikkels door. De 159 is veel meer gedempt op alle vlakken, gaat ook hard, maar je merkt er bijna niks van….jammer!
@veloce: Oh, zo mooi. Een 159, wit, Ti. Mijn droomwagen voor normaal gebruik.. Heb een 3 liter 24v klaarliggen voor de 75, ben benieuwd..
@jaccovdzaag: oh heerlijk! Ik heb 3 75’s en een Alfetta gehad, blijft toch wel een van mijn favoriete Alfa’s. Maar ben meer een liefhebber van de 105jes.
@veloce: Een verdriedubbeling… Dan reed je al niet veel, of wel? Ofwel je bent een grote liefhebber, anders had het vast een diesel geworden.
@phaeton: ik ging van 7000km/j naar 20.000km/j. Met een gemiddeld verbruik van 1:6.5 is dat flink. Ik had ook een diesel kunnen kopen, ja. Maar benzine is meer mijn ding en die 1750 is wel een veel sportiever blok dan de JTD’s. Onderdelenvoorziening van de GTA is ook zeer slecht en duur, steeds meer spullen zijn gewoon niet meer te krijgen. En dat is niet handig als ik de GTA al dagelijks vervoer nodig heb met een kindje erbij. Ik moest dus kiezen: GTA eruit voor een 159, of de Giulia (een echte van 51 jaar oud) er uit om de GTA als hobbyauto te gebruiken. Maar die Giulia heeft hier een speciaal plekje, die heb ik al langer dan ik mijn vrouw ken en gaat ook nooit meer weg.
@veloce: onderdelenvoorziening slecht voor een GTA? heb daar nooit problemen mee gehad of gehoord… heb 4 jaar een GTA met 50k per jaar gereden..(op LPi), alles is gewoon te krijgen…maar gelukkig nooit veel nodig gehad…(afgezien van wat draagarmen en radiateuren)
@hans75: OK, regel jij ergens even motorsteunen, voorscherm, ECU (gaat vaak stuk) of schokbrekers? Om maar eens een paar voorbeelden te noemen. Zijn tegenwoordig niet meer te krijgen…
@hans75: en hoe lang geleden was dat? Want de GTA gaat nu al richting de 15 jaar oud hè.
@veloce: inmiddels alweer 5 jaar geleden inderdaad… maar bel eens naar Goos van Pelt in Veen… voor de GT3.2 was het ook allemaal goed te vinden…en dat is zowat hetzelfde.. behalve dat voorscherm dan natuurlijk
@veloce: Nee precies, dan reed je al erg weinig. 20k per jaar is met een modern 1750 turboblok nog goed te doen. Wellicht dat je er iets op toe legt, maar het scheelt weer in de wegenbelasting, gewicht in de neus en geluid. Mooie keuze wat mij betreft.
De 159 GTA Berline heb ik nu en al zou ik graag iets nieuws proberen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen
@Capibaro: Ik dacht dat er van de 159 alleen een QV was en geen GTA?
@dutchdriftking: QV ook niet toch? Alleen q4, ivm vierwielaandrijving
@rrk147: hij bedoelt misschien Ti?
Een Q4 is er inderdaad, en ik heb de combinatie van beiden: een 2.4 met de roetfilter er uit, 250pk en 500nm koppel, Q4 en een Ti kit! Heerlijke auto, ondertussen al 4j van mij en ik weet nu al dat ik er ferm spijt van ga hebben als ik ‘em ooit wegdoe :-)!
@technopatat:
Ja wellicht bedoelde hij Ti ja. Vind dat ook wel erg gaaf en bijna noodzakelijk op een 159. Oh dat klinkt goed, een 2.4 JTD met die specs! En dus met een heerlijk uiterlijk!
@dutchdriftking: dat klopt helemaal, ik maak een typefout. Ik heb een 156
@Capibaro: Een auto om trots op te zijn!
Van de QV is nog niet echt bekend hoe die rijdt, dus dan kies ik toch voor de GTA. Klein schraapdieseltje erbij voor woonwerk-verkeer en in mijn vrije tijd die fijne Busso-brul mijn trommelvliezen laten strelen.
Giulia QV natuurlijk, maar alleen omdat de GTA typering overduidelijk van Rockstar is gejat.
@flutterby: Je bedoelt andersom. Alfa Romeo gebruikt de term GTA al jaren.
-edit: gaat het?-
@viezefreddyw: @flutterby Oeps, dat gaat niet lekker.
Alfa Romeo gebruikt de term GTA al jaren, zoals met deze schoonheid. Rockstar bestaat sinds ’98..
@viezefreddyw: Zeg, hoe vind je zelf dat het gaat met de comments? ;)
@rynnus: Best slecht, sorry.
@viezefreddyw: Das een beste link
@bartteeuwen: Klopt. Ik heb wat fout gedaan tijdens het proberen te kopiëren van een plaatje via Google. Heb de reactie geprobeerd te verwijderen maar vooralsnog blijft ie staan. Iets te actief vandaag op AB denk ik.
@viezefreddyw: No blame. Vond het gewoon grappig :p
@viezefreddyw: ATG? Zegt mij niks.
Ik wil een 156 gta met achterwielaandrijving
De 156 natuurlijk, want Busso. De 156 is één van de all time great sedans. Fantastische auto.
156, period.
Giulia want ik houd niet van alfa’s maar die de 4C en de 8C kan ik enigszins waarderen
@dutchcorvette: Er zitten zoveel tegenstrijdigheden in deze 1 regel tekst dat ik er bijna van mijn stoel van val. Alhoewel dat laatste ook iets te maken kan hebben met de opmerking “want ik houd niet van alfa’s”
@kilum: heerlijk
159. Want ik wil wel Adaptive Cruise, en een Head up display, en stoelverwarming en -ventilatie, enz
@svenska_aeroplan_ab: zegt degene die opgegroeid zonder dat alles…
Giulia.
Ik heb al een 156 en ik heb al een Busso V6 in mijn andere Spider.
159 1750TBI met TI pakket. Savali een truckje laten doen. Helemaal goud!
@dutchdriftking: Die heb ik (squadra i.p.v. savali) en ja leuke auto maar ik zou toch voor de qv gaan.
Giulia, lekker nieuw. In de dagelijkse praktijk valt de 156 toch wel een beetje tegen ben ik bang tov een nieuwe auto. Die atmosferische V6 los op m’n bureau om de hele dag naar te kijken, wat een prachtig blok alleen al om te zien.
Mag ik dan eerst de QV eens testen? De 156 GTA (en de 147 GTA) heb ik jaren geleden al eens mogen uitproberen en dat beviel al zeker!
De Giulia want de 156 is oud.
@naamloos3: you really don`t get the point…..
Ik zou zelf toch eerder voor de 156 gaan, maar dan liever de pre-facelift 2.5 V6. Het spoilerpakket van de GTA vind ik toch iets té.
De 156 is wel tijdloos gebleken, dat is bij de Guilia nog even afwachten. Daar naast is het geluid van de GTA wel erg mooi, en bij de QV wellicht wat minder ivm turbo. Doe de 156 maar. Of ik houd mijn GT 3.2 maar gewoon, een busso en iets moderner als de GTA :-)
De Guila QV uiteraard..
QV kost 108.000 euro. Is vorig jaar al bekend gemaakt.
Karaya is me net voor.De Giulia 3.0 biturbo kun je al lang bestellen voor 108.000euro. Zit nog even levertijd op maar dan ben je het geld vast kwijt,haha.
autoblog, het is een Giulia Quadrifoglio, GEEN Quadrifoglio Verde of QV
Het valt nu wel goed op wat voor een bizar mooi lijnenspel de giulia heeft.
@MauritsH; De auto heet Giulia Quadrifoglio. Geen Giulia Quadrifoglio Verde, geen Giulia QV, gewoon Giulia Quadrifoglio. Misschien handig om dat ook even aan de rest van de collega’s door te geven, want in elk artikel tot nu toe wordt het fout geschreven ;)
@Edge: waar zitten we met onze gedachten… ;) Ik geef het door, dank je!
156. Met nu 550.000 km op de teller heeft deze auto zich voor ons bewezen.
Gewoon de 156, simpel zat. En ’t hoeft van mij ook niet echt een GTA te zijn hoor…
De nieuwe, de oude heb ik al gehad. (Niet de GTA maar een diesel)
De 156 met de techniek van de Giulia…. De looks zijn er op achteruit gegaan. Niet veel, maar toch.
Conclusie van dit geheel: Alfa Romeo is een mooi automerk.
156! Wel met Q2 diff want anders blijf je schaatsen in de bochten ;-)
@sjontheking: oh ja en andere stoelen want die van de gta zijn knuppelhard auw!
@sjontheking: hoezo dat?… de GTA heeft superstoelen…helemaal niet te hard. en een uniek bi-colore leer…
@hans75: heb in alle drie de opties gezeten: de momo’s, de ti’s en die van de gta en die lopen ook duidelijk op qua hardheid. Het is wel waar dat ‘wie mooi wil zijn moet pijn leiden’ ;-)
Elke dag komt de Giulia in beeld. Jullie overdrijven wel een tikkeltje vind ik… Is het hier Alfa-blog?
@bmwtouring: voorheen was inderdaad meer VAG-blog
Mucho Busso love.
156 GTA, want die rijdt al…
Giulia QV zonder twijfel!
Qua design zonder twijfel de 156! De Giulia is toch een beetje een gefacelifte BMW. Hopelijk zit de Giulia wel beter in elkaar (als ie ooit komt). Persoonlijk vind ik de 159 eigenlijk nog fraaier, maar dat kan ook komen doordat ik zo’n ding aan het zoeken ben…
Ik heb een 156 GTA en zou natuurlijk dolgraag een keer de overstap maken. Maar als je in staat bent ooit genoegen te nemen met een hoeveelheid pk’s dan hoef je na een GTA niet meer verder te zoeken, want de sensatie gaat nooit vervelen!