


Ligt het aan ons of hebben de Italianen simpelweg een stuk of vijf bestaande supercars in een blender gegooid?
Zo zien we een flinke toef Lamborghini Huracán, heeft het front veel weg van de Lotussen uit het Dany Bahahahahar tijdperk en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat levert niet per se een lelijke auto op, maar wel een ietwat rommelig design waar weinig lijn in te ontdekken valt.
Gelukkig is er ook goed nieuws, want de aandrijving wordt verzorgd door de krachtbron uit de Audi R8 V10 Plus. Daarmee zoeft de Italdesign Speciali in 3,2 tellen naar 100 km/u en ligt de topsnelheid boven de 330 km/u. Verder bestaat de auto grotendeels uit carbon en er worden helaas maar vijf exemplaren van gebouwd.
Interesse? Je zult meer dan anderhalf miljoen euro mee moeten brengen om er eentje mee naar huis te mogen nemen. Ik zal er in elk geval geen voor je neus wegkapen, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Te duur en niet mijn kopje thee
Mensen, zullen we een keer stoppen met zeggen dat ze op die en dat lijken?
@dagg: Op één voorwaarde…
Als we dan ook stoppen met zeuren over verzamelaars/investeerders die hun auto’s binnen laten verstoffen.. Die reacties komen me inmiddels ook de neusgaten uit.
@badmat: Ik denk dat deze auto ook ergens gaat verstoffen, maar dan om een andere reden.
@badmat: Deal!!
@Dagg: mij best
@Dagg: Achterkant van een Lamborghini Centenario, in het midden een GTR, en de voorkant geef ik je gelijk in. Die lijkt nergens op.
@suzikubelona: Kijk dan maar eens naar de voorkant van de Glickenhaus SCG003S…
@thezonda: Daar is ‘ie! Ik wist dat hij moest bestaan. Thnx!
Doe mij maar een echte R8.
Achter is een beetje te veel van het goede
Ik dacht dat het een Huracan was van een of andere tuner. Maar dit is dus een apart merk dat op de motor na de hele auto zelf heeft ontwikkeld?
In dat geval gaat het sowieso mislukken. Voor dit soort bedragen zit je in het vaarwater van Pagani en Koenigsegg. En ik denk dat iedereen dan vrij simpel een keuze kan maken.
@kilum: Italdesign gaat al heel wat jaartjes mee.
@harrie: Dat wist ik niet. Ik kende de naam wel. Maar wist niet dat het een apart merk was.
@kilum: Tegenwoordig maken ze deel uit van de Volkswagen groep.
Dat is dan weer het grote nadeel aan een grote autobeurs die er aan zit te komen. Er komen leuke en verrassende auto’s voorbij die onthuld worden. Maar hier en daar komen er dit soort gedrochten langs.
Voor veel geld van alles wat. Dan maar voor hetzelfde bedrag alles waar dit op gebaseerd is.
Niet verkeerd. Als pseudomerk. In GTA. ItalDesign heeft betere dagen gekend zo te zien.
Doe mij dan maar de Scighera. Man, wat is dit een wanstaltig apparaat. Doe maar gewoon niet, Italdesign. Bedankt alvast.
Vraag me af wat de designer van dit gesnoven heeft.. Nuchter kan je dit onmogelijk tekenen.
De body heeft ook veel weg van een Nissan GT-R
Vind het wel wat hebben, alleen de voorkant pas niet echt bij de wat stoerdere achterkant.
Ach, een frikandel speciaal is ook een vaag samenraapsel van dubieus vlees, uitjes, ketchup en mayonaise. Maar wel lekker!
@mashell: Maar een frikandel kost dan ook geen drol. Voor 1,5 miljoen kun je alle concurrenten van deze auto kopen.
@berlinetta: Een frikandel wordt een drol ja, ze kosten nog steeds geld..
@mashell: Zeker zo’n Noord-Hollander? Jullie sporen echt niet he, een frikandel speciaal met ketchup. Man man man….
@bouwvakkert: probeer je mij als Twenternaar nou te beledigen of jezelf als frikandel speciaal specialist te profileren?
Voor dat geld had dan wel ff en fatsoenlijke kont er opgezet
Italdesign is nu toch van VAG? Deze wagen gaat er waarschijnlijk dus wel komen als ze dat beweren. Daarnaast is de audi krachtbron dan een logische keuze, en de gelijkenis met de Huracan ook verklaard.
@fisto: want als VAG nu echt ergens behoefte aan heeft is het nog meer sportwagens (ze hebben ook alleen nog maar de 911, R8, Huracan en de Chiron).
@mashell: Aventador nog vergeten! :-P
Glickenhaus SGC003 na een bezoek aan de Halfords?
Het maakt niet uit wat wij er can vinden, alle 5 zijn ze namelijk al verkocht!
Alsof Ferrari ze te snel af was met dit design met de 458MM en ze bij Italdesign vervolgens maar een lading Lamborghini-stijlelementen eroverheen hebben geplakt. Het is rommelig en onsamenhangend. Jammer, vooral omdat ze in het verleden gewoon hele toffe auto’s ontworpen hebben.
Wtf moet dit voorstellen, gemiddeld koreaans ontwerphuis levert nog beter werkt…
De spiegels van de Audi R8 hebben ze ook gebruikt zie ik, niet alleen de motor.
Giugiaro heeft de banden met Italdesign doorgesneden, en dat is duidelijk te zien.
Komt het uit China met dat gekopieer