







Fraai!
Hij wordt binnenkort onthuld en komt te staan op de North American International Auto Show (NAIAS) in januari in Detroit. Het internet kent echter geen datums. De nieuwe E-klasse Coupé is het web opgeslingerd en dus kunnen we nu alvast kennis maken met de looks en het interieur dankzij folderpica’s.
Een Poolse autofoldersite had de brochure van de nieuwe E Coupé vroegtijdig in handen en deelde deze met de wereld. Om vriendjes te blijven met de lokale dealer werd de folder overigens weer snel offline gehaald. Maar iedereen weet: what goes on the internet, stays on the internet.
Het uiterlijk is geen grote verrassing. Collega @dizono maakte eerder al een bescheiden soep en wie zijn of haar fantasie gebruikt komt ook al een heel eind. Iets groter dan de C coupé (rijtest), iets kleiner dan de S coupé (rijtest).
Later deze week trekt Mercedes officieel het doek van het nieuwe model. Verwacht de bekende motoren, inclusief de nieuwe E 50 AMG. De vorige E Coupé was er niet in AMG-trim, maar mogelijk kiest de Duitse autofabrikant nu voor een andere strategie. De Mercedes-AMG C63 is er immers ook als coupé en ditzelfde geldt voor de S-klasse coupé.
Hopelijk laten de toekomstige eigenaren de type aanduidingen erop zitten, anders weet ik niet of ik met een C, een E of een S te maken heb.. wel weer een schitterende coupe zo!
@pechweg: klopt
@pechweg: De C is gedrongen en smal de E is perfect in verhouding en de S uitgerekt en breed ….
@riri: Jep, alleen alweer jammer van det gekke raamstijltje bij de e coupe.
@pechweg:
@pechweg: Makkelijk, C coupé komt arabische muziek uit. De E heeft blauwe platen en bij de S heeft de bestuurder grijs haar. Mooie auto’s!!
@fmgarcia: ضحكتني
@alassad: Sorry ouwe denk ik. S coupé is duurder in de verhuur.;)
@pechweg: klopt
De voorkant bepaald ’t vooral. Graag een keer naast elkaar zettem
@pechweg: #zucht is dat het enige dat je kunt melden?
Zoek de verschillen met de C en S.
@kraakensmaak: op het kenteken zetten ze altijd een soort van hint met welk model je nou te maken hebt he, nou waren ze dit bij Mercedes ook vergeten dus hebben ze ze maar allemaal gedaan.
@badmat: (foto 1)
@badmat: scherp!
Mooi ding.
Dit is A3 of A4 formaat? Nee, bedoel niet Audi. Bedoel het papier waarop het gekopieerd is…
@Rick-dos: mercedes folders zijn vrijwel altijd A4. Zo ook deze
@Rick-dos: ik denk A4 maar het lijkt allemaal zoveel op elkaar.
@isn1981: :)
@Rick-dos: A4 voor de E coupe. Als je de S coupe koopt krijg je dit op A3
@hehe: Een folder krijgen als je een S-coupe koopt.. Wat gul!
Als er C coupe of S coupe had gestaan, had ik het ook geloofd
@allesmetturbo: als er een BMW logo of vier ringenop de achterkant zat, had ik het ook geloofd. De duitse drie beginnen van achteren steeds meer op elkaar te lijken. Alleen van voren hebben ze nog een eigen look.
@fijnkonijn: daarom ff mee gaan rijden: gaat ie rechtdoor in een bocht met gas erop is het een audi, gaat er niemand meer maar rechts op de snelweg is het een bmw
Wel eentje met volledig zwart dak dan graag. Het achterste stuk van het dak dat wit is lijkt op een enorme ‘sunstrip’, en dat vind ik niet echt heel fraai.
@jobberns: Neem je geen schuifdak…
@jobberns: Vanaf boven gezien lijkt het inderdaad mooier om het dak geheel zwart te maken. De auto bekeken van de achterzijde heb je die lijn van achterruit/dak echter nodig omdat je zonder die lijn, en dus met een heel zwart dak, optisch een heel hoog dak krijgt.
Ik denk dat deze E-coupe in een andere kleur (bv donkerblauw) nog mooier oogt.
Ik weet het niet meer hoor. Door jullie ben ik helemaal in de war… ik dacht dat ik eindelijk door had hoe ’t allemaal in elkaar stak.
Dik apparaat, jammer alleen dat ze voor al die coupés ongeveer dezelfde tekeningen hebben gebruikt en die daarna dan voor elke klasse +5% hebben vergroot onder de kopieermachine.
Het ziet er erg fraai uit maar hij lijkt wel veel op de S-coupe. Is opzich niet erg aangezien ik dat een prachtige auto vind maar ik had toch een beetje gehoopt dat hij er wat van zou afwijken.
@viezefreddyw: iig de prijs, in gunstig opzicht =)
Die modellen zijn ook al niet meer uit elkaar te houden. Wel een fraaie achterkant overigens, maar het gebrek aan variatie in de designs bij de Duitse merken begint me nu wel echt tegen te staan. Dan doet een merk als Renault dat bijvoorbeeld veel beter.
Ik hoop dat het een knappe photoshop is. Het portier oogt te kort en de achterste zijruiten te groot. En Mercedes zou toch niet opnieuw de blunder begaan de achterste zijruiten in 2 delen te maken?
@mashell: Dat was geen blunder maar dat komt door de veiligheids-eisen die Mercedes wilde bereiken .
@riri: het was een enorme design blunder omdat Daimler niet het budget wou vrijmaken om de tankklep te verplaatsen.
@mashell: sorry normaal doe ik dit niet maar het is geen wou…. tenenkrommend .
@mashell: Heb je de foto’s al gezien ?
Concept ventilatieroosters?
@w115: Omdat de zijruiten anders niet volledig kunnen zakken..
Foto’s komen oorspronkelijk van een Duitse verzamelaar in een fb groep waar in ook zit die in eerste instantie helemaal niet door had dat hij een scoop had
Grappig hoe dit volk zichzelf autokenners noemt. Ja het lijkt wat op elkaar maar let eens op de proporties, dan op de details, en hou dan eens een plaatje van de C en S erbij. Als ik een C, E of S in het echt zie weet ik onderhand precies welke het is. En ik vind dat elke “alleged petrolhead” hetzelfde zou moeten kunnen.
Gewoon een mooie auto maar heeft meer beeldmateriaal nodig om mij volledig te overtuigen.
@mercedesclk350: Ah, dus om te herkennen welk model het is, moet je een gegronde autokenner zijn. Sterke model line-up dan…
@oversoft: Dat is helemaal juist. Voor niet-autokenners is het enige wat uitmaakt: het is een Mercedes. En dat bereiken ze sowieso wel.
@mercedesclk350: iets met sarcasme…?
@mercedesclk350: euhm, iets met sarcasme…?
Hopelijk krijgt de e-coupe ook de nieuwe motoren reeks mee. Die 6 in lijn met 400 pk lijkt me geen straf in dit Duitse stuk degelijkheid!
Dafuq
Echt heel fraai! Vooral de binnenkant… mooier eigenlijk dan de BMW interieurs van dit moment.
@timt: Mercedes heeft altijd al mooie, warme interieurs gehad. BMW is bijna altijd liefdeloos en steriel. Audi is ook fraai.
Ik ben blij te kunnen vaststellen dat ze bij Mercedes toch nog net iets beter zijn met computers dan @dizono:.
@w0o0dy: heejjj… ze hadden gewoon meer tijd, dat is het!
Goedkoper een S-coupe rij je met deze auto. Laat die benzine slurpende S maar staan, ik neem de E!
Het ontwerp vind ik mooi, maar jammer dat MB -opnieuw- dat verbindingsstukje plaatst voor de C stijl (waardoor de achterruiten kunnen zakken). Dat komt het fraaie lijnenspel niet ten goede, mijns inziens!
Dat Dashboard: 2x iPad naast elkaar, lelijk zeg.
@sracert: lelijk is nog zacht uitgedrukt.
Ik dacht eerst ff Panamera Coupé…
Dr zit een nietje in zn buik
Doen! Net wat minder pompeus dan de S. Helemaal wauw.
Beetje sportief aankleden met AMG-pakket en de nieuwe dikke 6 in lijn eronder en je hebt een prachtige wagen!
Jammer weer 2 losse schermpjes i.p.v. 1 groot wide-screen.
Ik stel vast dat die lelijke ronde achteruit van alle huidige series werd vervangen door een meer conservatieve. Goed zo ! Jammer dat die konten altijd zo kort zijn. Dat zijn bijna allemaal “school teacher butts”. Dat is natuurlijk mijn mening hé en ik hoop dat ik niet teveel tegen de schenen van andersdenkenden heb gestampt waarvoor mijn welgemeende excuses.
Wat een prachtige auto zeg. Mercedes-Benz is bijzonder goed bezig. In bijna ieder segment creëren ze een klasse voor zichzelf, knap vind ik dat.
Prachtig exterieur en interieur. Familiegezicht is herkenbaar. Auto’s zijn verder prima van elkaar te onderscheiden. Voor sommige mensen lijken alle auto’s met 4 wielen, een paar ramen erin en een stuur op elkaar, tsja, ik zou me daar verder niet al te druk om maken.
Een schoonheid is het geworden. Leuke van Mercedes-Benz is ook dat ze meestal onderhuids kwalitatief ook gewoon goed zijn…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@autodrop: on-topic, prachtige verschijning, wat een bak!
Die achterkant geeft hetzelfde gevoel als die hele oude Gullwing, 190sl etc. Erg fraai. Voorkant ook mooi.
Jammer dat we ze zoveel gaan zien dat het gewoontjes gaat worden.
Die schermpjes zijn weer wat teveel van het goede.
1 wagen, op verschillende temperaturen gewassen.
Jezus wat mooi
Ik kan maar niet wennen aan die achterkant, voorkant vind ik echt super mooi, vanaf de zijkant ook, maar die achterkant.
Zeldzaam mooi ontwerp. Een toekomstige klassieker. Een groot genot om naar te kijken. Dat er maar veel van verkocht gaan worden. Een sierraad voor de weg.
De vorige was ook al een hele fraaie wagen. Redelijk subtiel maar met toch een paar leuke coupe eigenschappen (zoals pillarles windows, etc)
Hij kon zich meten met de meer gehypte a5 in mijn ogen (vraag me af of dat ook lukte in verkoopsaantallen).