



Met dit staaltje extreem Russisch personenvervoer rij je gewoon om de file heen. Of erover, wat maakt ons het uit.
Kijk, je kunt natuurlijk een leuk aangeklede X5 M50d kopen, dan zit je al gauw op zo’n 125.000 euro. Maar voor hetzelfde geld koop je ook een modderfokking Kamaz 4911 “Extreme”-rallytruck op eBay. Stampt er 3.400 Newtonmetertjes uit, en haalt theoretisch een top van 200 per uur. En dat is overal in Nederland al te veel.
Daarnaast krijg je voor je zuurverdiende Europese euro’s een dikke V8 onder de kap, iets waarvoor je bij BMW moet uitwijken naar een benzinetopper als de 50i of de X5 M.
Ook al oogt het blauwe gevaarte als een truck uit 1980, eigenlijk stamt zijn carrosserie uit 2002, en werd de gehele truck pas vorig jaar opgeleverd. En op zich, ook diesels uit 1980 gelden tegenwoordig niet meer als oldtimer, dus dat voordeel had u sowieso al niet.
Genoeg gezien? Trek dan de stoute schoenen aan, en schaf deze Russische beul (die bomvol Duitse onderdelen zit) aan. Gegarandeerd dat de buurman niet dezelfde heeft. KOOP DAN!
Specs
Engine Model: YaMZ 7Э846.10 (Russia);
Type: diesel turbocharged (HOLSET turbocharger – Germany);
Maximum power, kW (h.p.)/at rpm speed, min-1: 650 (880)/2500 (!);
Torque (max): 3400 Nm (!)
Acceleration 0-100km/h: about 12 sec (!);
Speed (technical possibility): up 200km/h;
Transmission: “ZF-SACHS” (Germany); Model: MFZ 430.
Gearbox: “ZF” 16S251 – 16 speed (Germany).
Transfer gear-box: “ZF” VG 2000/300 (Germany).
Brakes: WABCO (Germany).
Steering control: “ZF-SERVOCOM” (Germany).
Сardan shafts: “GWB” (Germany).
Wow 12 seconde naar de 100 is rap voor zo’n mastodont
Hmm dit of een Unimog? Dan denk ik dat ik toch voor de Duitser ga, daar kan ik nog een aftakas op krijgen.
@robert110: beetje handige monteur kan hier ook wel een aftakas op bouwen.
Ik zou er niet graag 200 mee rijden
@noachristoffel: Want je bent bang voor een boete? Dat ome agent je klem rijdt?
@clarkson: moeten ze proberen. Bam gelijk de berm door. ;)
Leuk voor de makelaar… Geen Cayenne, gewoon dit.
Voor al uw spoedbestellingen zand grind en puin! Binnen 2 uur geleverd overal in Nederland. Inclusief de waddeneilanden! Overzeese gebieden binnen 24 uur.
Die Russen jonguh, die hebben retro uitgevonden toen retro nog in de kleuterklas zat.
Nog zo’n onverwoestbaar stuk Rusland:
https://m.youtube.com/watch?v=F0Ji7D2WT3I
Je trekt het gemiddelde petje in een golf er uit! Geweldig!
Tatra 813 forever ……….
http://www.fotos-hochladen.net/3731363137316261v7qcsxjy.jpg
@desjonnies: Dit zonden ze vroeger nog uit op Eurosport volgens mij, vond ik briljant. Trucktrial
@jeps90: Dat was vet ja.
Altijd wachten tot die eikels met hun ‘mini-Unimogs’ uit beeld waren en naar het echte 6×6 en 8×8 materiaal kijken.
Mooie tijden waren dat. Daarna Ijslands crossen en wachten op die proef waar ze ook over water moesten rijden.
En als afsluiter het tracktor-pulling; maar alleen de voertuigen waar je de motoren kon zien; niet die zwarte-rook spugende tractors die er als normaal uitzagen.
@desjonnies: Haha geniaal apparaat!
Vrachtwagens vallen wel onder de oldtimerregeling mits ze maar niet bedrijfsmatig worden gebruikt. Just sayin’.
Doe toch maar die X5….
Heerlijk apparaat!
Ha, dat is een van de oude YAMZ Kamazki’s die vorig jaar nog de Dakar meereden. Hoop alleen niet dat het de oude truck van Andre Karginov (latere winnaar) is, want die maakte me toch een capriolen met dat ding.
http://pbs.twimg.com/media/BeIJ9YMCMAAbXc7.jpg:large
Deze mist een sneeuwruimer voorop om de files wat te verhelpen
hoeveel zou het verbruik zijn aan 200kmu?
@Jantje_555: Hoeveel maakt het uit?
@Jantje_555: Veel op weinig.
Of “lots of smiles per gallon”, het is maar wat je liever hebt.
Vraag me na al die jaren nog steeds af waar ze hun logo hebben gehaald. Het sneuvelend paard…
http://eng.tatar-inform.ru/upload/image/kamaz_logo(34).jpg
@Esprit_de_Flandre:
Nou nergens dus.
(404 – NOT FOUND)
@carmasterr: Ja, de .jpg is blijkbaar uit de link gevallen, waarschijnlijk door de haakjes. Anders zelf maar eens googlen…
Deze is WEL mooi:l
http://www.mascus.nl/auction/transport/bakwagens/daf-cf-4×4/kpjqrfnq.html