







In eigen land. En hij is zeldzaam.
Knipper even twee keer voor je enthousiast je spaarrekening plundert, want deze bijzondere BMW 3-serie is geen E30 maar een E21. Waarschijnlijk had u dat al door, maar toch. Verder is het één van de 500 Procar Editions met unieke stickertjes, fijne retro BBS-velgen, de optionele ‘bak met vijf versnellingen en (Ha!) de al even optionele rechter buitenspiegel. Mooie tijden.
Natuurlijk zijn we er als de kippen bij om je erop te wijzen dat een echte BMW M1 nog wel een treetje hoger op de awesomeheidsladder staat, maar dan praten we meteen over een heel ander type occasion met een heel andere prijs.
Ah ja, de prijs. We stippen ‘m even aan, want die is met 16.500 liefhebberseuro’s niet mals. Maar hey, een bijna puntgave E21 met zescilinder, 75.000 km op de teller en een interieur om door een ringetje te halen; dat kom je niet elke dag tegen. Tenzij je de verkoper aan z’n jasje trekt en het ding in je garage parkeert.
Dank aan Dennis voor het tippen!
Even een vlekje wegwerken….
@norge: zeg maar gerust 2 vlekken!!!
Zat te denken aan een fortuin maar 16,500 is nog best redelijk, hij is in ieder geval zeldzaam!
Dit is toch wel echt een plaatje hoor. Hebben!
@dutchdriftking: Het zijn meerdere plaatjes. Volg de instructies als je ze wilt hebben.
Klik bij elke foto op de rechter muisknop en klik vervolgens op “opslaan als” en daarna op “opslaan”, zodra je de gewenste map hebt gekozen.
Prijs valt me nog mee
Vind de prijs wel meevallen.
Dat is ie zeker waard ook, wauw!
Waarom staat dat ding als een kameel op zijn wielen? Look at the size of that wheel gap!
@peugeotgti: fails the shoe test miserably.
@peugeotgti: een goede wegligging betekent niet dat een auto meteen kneiterhard is ;-).
@gtwillem:
Q: “Waarom staat dat ding als een kameel op zijn wielen? Look at the size of that wheel gap!”
A: “een goede wegligging betekent niet dat een auto meteen kneiterhard is”?!?
Ik heb je hier op AB redelijk hoog staan, (bijna net zo hoog als deze E21) maarre.. ‘Que?’
Een hoog op de poten staande auto betekent ook niet dat ‘ie slap geveerd is, maarre u verdedigt een stelling die niet aangehaald werd. ;-)
OT: Ik haat dit soort youngtimers!
Doet me beseffen dat ik niet piepjong meer ben, me wegdromen over vroegah en het maakt me in figuurlijke zin een #@&% partij g***, zoals alleen mooie vrouwen in lingerie kunnen.
Gaaf ding!
@peugeotgti: viel mij ook al op!
@peugeotgti: volkomen normaal bij auto’s uit die periode; niks mis mee
@peugeotgti: Real cars have wheel gaps!
@peugeotgti: zelfs toen waren crossovers al hip
Staat deze Dreier erg hoog op zijn pootjes, of lijkt dat maar zo ?
@CasperH: stond ie maar bij Gina Classics, he? ;)
@joost1990_2: daar staat wel een puntgave E21 323i, ja. En ik vermoed dat @casperh daar stiekem al in gereden heeft.
Hadden die oude BMW’s de uitlaat niet in het midden (net als de achterwielaangedreven Alfa’s)? Of was dat de 5-serie?
@roppp: de E28 had inderdaad de uitlaten iets uit het midden staan. De 6-serie en 7-serie destijds ook volgens mij.
@gtwillem: klopt
@gtwillem: @roppp: de volgende modellen hadden de eindpijp(en) iets uit het midden, de rest aan de zijkant.
E28, E23, en E24.
Overigens hadden veel potente 02-tjes het pijpje ook in het midden, maar dat was after-market (al dan niet OEM).
@roppp: wat mij dan weer opvalt is dat dit exemplaar maar 1 eindpijpje heeft ipv twee (1 aan iedere zijde). De meeste exemplaren hadden namelijk aan iedere zijde een eindpijp.
@e1000bmw523i: ow wacht, het is een 320 ipv een 323i… My bad.? Het wordt al laat… ?
@e1000bmw523i:
Gna, waar hebben we eigenlijk over, de plek van de uitlaat…. Knap dat je dit soort details alleen al kunt benoemen ;-)
@Rob: komt omdat ik in de markt ben voor z’n kreng… ;-)
@e1000bmw523i:
320 i :
http://www.bmwe21register.com/bmwimages/821_3.jpg
@e1000bmw523i: een 320i met M10 met inspuiting is stiekum de lekkerste. Ook is de M10 iets degelijker als de M20 en ook het distributie ketting is een voordeel. Al is een 323i ook heel fijn natuurlijk…
@e1000bmw523i:
Nür den 323 I mein freund, nür den 323 i
http://i2.8000vueltas.com/2012/03/323i.jpg
@desjonnies: je sais.
@roppp:
Nee
De “drie serie” had één uitlaat links of rechts (dat weet ik niet meer) maaaarrrrr de 323 i, DE 323 i die iedereen wilde had twee uitlaatpijpen, een linker en een rechter
Sommige sneu neuzen hadden zgn twee pijpen gemonteerd maar kwam er van die witte condens rook ’s winters maar uit één uitlaat .
Die jongens hadden echt geen kans in het leven ……………………………………..
Ziet er wel erg lekker uit!
Eentje van toen BMW nog een sympathiek merk was en nog geen een premium merk dat als doel heeft zoveel mogelijk geld uit de portemonnee van haar klanten te trekken.
@mashell: Hoezo sympathiek?
Als je poen hebt dan koop je deze BMW. Heb je poen en koop je hem níét vind ik je een domme %#× want je weet dat dit geheid meer waard wordt. Dús 100% goede investering.
@sanderm3: nou, dit is wel een heel specifiek model. Misschien dat ie iets in waarde zal stijgen, maar dat zal dan incidenteel zijn. Over tien jaar kun je er echt niet 70 ruggen voor vragen. Denk ik.
Er gaat een moment komen dat de luchtbel een beetje gaat knappen. Dat mensen zich realiseren dat van de F40, E30 M3, E46 CSL, 997 RS en Z8 meer dan 1000 zo niet duizenden van zijn geproduceerd en het qua exclusiviteit allemaal wel meevalt. Een Bugatti 57C, Ferrari 250 GTO, Subaru Impreza WRX STI Sport Executive, Mercedes-Benz SSK of McLaren F1 zal altijd wel zijn waarde blijven behouden of zelfs licht stijgen, maar voor de rest is het veel gebakken lucht. Er zijn meer dan 6000 Z8’s. Het is een kunstwerk, maar geen uniek kunstwerk.
Deze 320 is een leuke en bijzondere uitvoering, maar over 20 jaar gaan ze voor een E90 320Si (spirituele opvolger) niet ineens een ton of zo vragen.
@gtwillem: Leuk gedaan, de Impreza tussen zulke legendarische auto’s zetten. Ik help het je hopen.
@mashell: ik vroeg me al af wat dat “en masse” geproduceerde blik daar tussen deed.
@mcshine: Hoop. Hoop. Hoop doet leven. Wie weet. Misschien. Ooit.
@mashell: tot nu toe lijkt de afschrijving enigzins mee te vallen. Misschien dat mensen er meer in zien dan ik… (Ehhhhh, ja, ehhhh, dat lijkt mij nogal sterk… Maar wie weet!!!!).
@gtwillem: blijft idd raar wat de prijzen doen. E30 M3’s zijn er bij de fleet. Maar toch ligt de waarde van een e30 M3 boven de snellere en zeldzamere e28 M5. Wie snapt het nog?
@undifined1: een goede E28 is tegenwoordig ook niet meer te betalen. Beter en sneller dan de E34 3.5 welke de opvolger was. Pas bij de 3.8 gaat het de goede kant op.
@gtwillem: hoeveel T2 busjes heeft VW geproduceerd? En wat is de gemiddelde vraagprijs? Kwestie van vraag en aanbod.
De vraagprijs is veel te laag, in de huidige markt moet je lef tonen,
Ik zeg 100,000 euro!
Tegenwoordig heb je al lijpen die 4 ton vragen voor hun 996, dan is deze 320 vele male exclusiever.
Uiteindelijk gaat ie voor circa 40.000 weg, maar toch.
Voor 16.500 is deze voor niemand echt bereikbaar of interessant.
Aldus mijn kennis van autoveilingen.
@csx3000: het is een 320 met wat stickertjes, hè…
@e1000bmw523i: Nee een 996 Turbo is lekker bijzonder, vorig jaar deed ie nog 50.000 euro en nou ineens vragen ze 4 ton.
@csx3000:
Niet helemaal waar. Nog steeds 40k-50k:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=276200705
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=276321541
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=272995356
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275993718
De enige reden dat de 996 Turbo voor een 996 relatief weinig afschrijft is dat die Mezger motor erg robuust is en de 3.4 Carrera motoren minder.
Ja, er is een goudzoeker met een Atlasblauwe 996 Turbo ’03 op Sport Techno velgen die denkt 4 ton te gaan vangen omdat ie 7k gelopen heeft. Ik kan je verklappen: gaat ie niet ervoor krijgen. 85-90k hooguit. Misschien voor een ton vanwege de kleur en bijzondere specificatie. Meer niet.
@gtwillem: Die gozer bedoel ik ook, maar de advertentie is nu verwijdert.
Misschien heeft hij toch die gek gevonden..
@csx3000: nope… Die 996 staat er al een tijdje. Alle Porsche specialisten lachen zich kostelijk om deze knuiter.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274169718
De 996 GT3 RS is de enige 996 die écht in waarde is toegenomen, maar veel meer dan twee ton zul je er niet voor krijgen. Dus vier ton voor een turbo… Noooooouuuuuuu…………néé!!!
Ookal zo bijzonder heb een e21 nooit echt super gevonden.. auto miste iets te veel. En dat werd bij de E30 helemaal goed gemaakt. Voor mij liever een niet gesjonnyficeerde E30 325i ofzo
@rossi46audi: ik zou voor een E30 320Si a.k.a. de poor man’s M3 gaan…
@e1000bmw523i: of een 325i Motorsport. Of een Alpina B6 2.8.
@gtwillem: of – om in te haken op de reactie van @sanderm3 – alle drie, als je poen hebt.
@e1000bmw523i: ah de E30 320si. Italo genoemd volgens mij. Idd een toffe auto net als de 318is met z’n 140pk. Goh wat heeft de E30 toch lekkere modellen.
@bmwkevin: hij was idd voornamelijk voor de Italiaanse markt ivm de daar geldende >2000cc tax.
@e1000bmw523i: Dat is een geweldige auto inderdaad. Mijn vader heeft er eentje id garage staan. Het is trouwens 320is ipv si ;)
Oei, het artikel was misleidend voor mij ik dacht aan 500 stuks wereldwijd, echter het was een actie modelletje voor de Italianen, ik pas de prijs gelijk aan van 100.000 naar 10.000 euro.
@csx3000: kleine tip: ga niet de autohandel in. Je bent failliet voordat je het weet ;-).
Mooi, die tijd dat je aan de type-aanduiding kon zien wat er onder de motorkap lag…
@escort77: in die tijd ook niet..lees het e21 wiki artikel maar eens goed.
Ben ik dan echt de enige doe dit een lelijk hok vind?
@dutchcourage86: Ja.
Nee vind de prijs ff te . Ben groot fan van de drie serie met de haaien neus. Maar dit blijft een hele knappe 320i met een sticker van zn 4500 eu . Nee dan ff door sparen en zn fijne Alpina b6 zoeken
@dewitt: ja, hallo… daar noem jij ook zojuist even de mooiste BMW achtige ooit gemaakt.
als je de e28 bedoeld.
als je t mij vraagt, tenminste…
@shogun: e28 Alpina was b7 de b6 is e21 met 2.8 op anabolen