
Wie denkt dat de Porsche 911 GT3 RS 4.0 alleen geschikt is om het circuit onveilig te maken, is waarschijnlijk nog nooit in Frankrijk geweest.
Romain Dumas is het brein achter de rally-uitvoering van het Duitse racebeest. Porsche heeft een lange geschiedenis in de rallysport en hij wil een nieuw hoofdstuk schrijven, onder andere door de 911 GT3 RS 4.0 klaar te maken voor het World Rally Championship. Zijn keuze voor dit specifieke model is opvallend, omdat er in totaal slechts 600 van gemaakt werden.
Dumas koos de Porsche echter vooral om zijn vermogen en wat dat betreft zit hij inderdaad goed. We hoeven er ook niet bang voor te zijn dat Dumas niet weet wat hij doet, want hij bouwde eerder al een 911 GT3 RS uit de 996- en 997-serie met succes om, terwijl hij een 911 GT2 gebruikte voor hillclimbs.
Zijn nieuwste project zal aangepast worden volgens het GTA-reglement. Zonder in details te treden betekent dat het volgende: de Porsche mag meedoen aan het WK en EK Rally. Om voor goedkeuring in aanmerking te komen, moet Dumas onder andere nieuwe carrosserie-onderdelen ontwikkelen en de versnellingsbak aanpassen, maar gezien zijn ervaring zal dat vast en zeker lukken.
Foto: Autojunk
Wordt een mislukking..
@norge: Nee! Een grote dikke win!
Nee, geen prijzen, hoogstens op snelle asfaltproeven maak je kans, maar om andere redenen zal het een waanzinnig succes zijn!
https://www.youtube.com/watch?v=LRvcobW-LN4
@baasbas:
Dat treft, in Frankrijk worden alle rally’s op asfalt gereden.
Prima auto dus zo’n Porsche..
@baasbas: Huh? Ik dacht dat Chris Harris voor DRIVE werkte..
@brummer: oud filmje, voorheen heeft ie bij quasi alle britse magazines op een of andere manier gewerkt
@norge: tuurlijk, waarom zou je iets dat een ander bedacht heeft positief bekijken…..
Een limited edition ombouwen. Waar zit je met je hoofd?
@axel968: roze wolk I guess
@axel968: Gewoon: omdat het kan.
@axel968:
’t is maar net hoe je het bekijkt.
Maar iedere Groep B wagen was een limited edition.
En iedere straatversie van een WRC is dat ook.
dus kwee nie’ waar jouw hoofd zit?
Afgelopen weekend reed er ook al een 997 gt3 mee aan de wk rally van duitsland. Dan zal dit ook wel kunnen.
https://www.youtube.com/watch?v=etozNcW7obs
Snap het alleen niet echt. Een gt3 rs 4.0 heeft bijna dezelfde straatwaarde als een carrera gt…… Of je hebt echt geld te veel -.-
http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=30699
@Burdy:
Enig idee wat zo’n WRC Polo kost?
Koop je ook met gemak een Carrera GT voor en als je dan ziet hoe ze die parkeren..
@tupperware:
Het scheelt denk ik wel een beetje dat vw een echt fabrieksteam. Porsche gaat hier zelf geen geld in steken, denk ik.
@Burdy:
Ook met WRC auto’s rijden privé personen, niet met de Polo, VW verkoopt ze niet, maar wel met de DS3, Fiesta en Mini.
Reken op prijzen vanaf een half miljoen, WRC2 is goedkoper maar voor een DS3 R5 moet je toch nog 3 ton mee brengen.
@tupperware:
Dat mag wel zo zijn. Maar het is in mijn ogen een slecht idee om met de meest gewilde porsche gt3 te gaan rallyrijden. Dat ding is na 3 jaar verdubbeld in dagwaarde. Dat zal niet snel minder worden.
En als je een fiesta, ds3 of polo platrijdt is er de mogelijkheid dat ze ‘gewoon’ weer een nieuwe opbouwen. Met een wrc is de kans ook aardig groot dat je wat kan winnen, mits je talent hebt. 2 dingen die ik bij een gt3 rs 4.0 niet zo snel zal gaan gebeuren.
Niets nieuws, behalve dat het om een 4.0 gaat. Er rijden momenteel al 10 stuks van de GT3 RS rallyversie in Europa. Afgelopen weekend deed een exemplaar mee aan het WK (ADAC Deutschland rallye). Die is uiteindelijk 27e geworden tussen de R3 en R2 deelnemers.
Toch wel zonde van de 4.0. De droomauto der droomauto’s ombouwen tot rally auto. Ik zou een 4.0 koesteren en een 3.8 ombouwen, voelt toch wat minder als heiligschennis.
Vreemde keuze maar ben wel benieuwd hoe deze het gaat doen bij rally’s
Nee!!! echt doodzonde om zo gelimiteerde wagen zo te verkrachten!
Dit zou serieus strafbaar moeten zijn.
Dus da’s nog iets anders dan die GT3 rallies waar ik ieder jaar wel spectaculaire filmpjes van zie verschijnen?
WK meedoen?, dat zijn toch van die lullige 1.6 turbootjes!. Das lekker dan met een 4 ltr meeblazen. wordt de group B weer nieuw leven ingeblazen ? GRAAG! Als ik Dumas was zou ik de 911 Dakar weer onder de lappen vandaan halen want met deze bak op onverhard ben je bij voorbaat verloren.
Zoek maar even op Youtube: Olaf Dobberkau